Разработка открытого урока в 7-8 классах по теме "Экстремальные виды спорта" для школ с углубленным изучением английского языка
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Тахауова Лилия Мустафаевна
Урок является дополнительным по теме «Экстремальные виды спорта» Аудиоматериал использован из (Opportunities Intermediate, Russian Edition, Longman)

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon Разработка урока68.5 КБ
Файл приложение 111.6 КБ
Файл приложение 214.86 КБ
Файл презентация2.96 МБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное образовательное учреждение  «Гимназия №5»

Разработка открытого урока по английскому языку в 7а классе на тему:

«Экстремальные виды спорта»

Учитель: Тахауова Л.М.


“Extreme Sports”. Урок является дополнительным по теме «Экстремальные виды спорта»

Тип урока:  изучение и первичное закрепление новых знаний.

Цель урока: формирование умения высказываться по теме «Экстремальные виды спорта» на уровне предложения, неподготовленного микровысказывания, аргументированного монологического высказывания, используя лексические единицы по теме «Экстремальные виды спорта».

Задачи урока:

Образовательные:

  • обучать аудированию с целью извлечения конкретной информации по теме “Extreme Sports”;
  • развивать умение кратко высказываться в связи с ситуацией общения, используя структуры would love, wouldn't like, can't stand, like, hate  и новой лексики по теме «Экстремальные виды спорта»;

Развивающие:  

  • развивать способность к языковой догадке в целях расширения  потенциального лексического запаса;
  • развивать умение аргументировать свою точку зрения, делать вывод, подводить итоги;

 Воспитательные:

  • формировать нравственный, позитивный режим общения при обмене мнениями;
  • повышать мотивацию к изучению английского языка.

Технология развития критического мышления

Оснащение урока:

Аудио материал: Extreme Sports  (Opportunities Intermediate, Russian Edition, Longman)

Необходимое оборудование:

магнитофон, компьютер, мультимедийный проектор, экран.

Ход урока

1. Начало урока. Организационный момент.

Цель: введение в тему урока, целеполагание.

Hello everyone. Glad to see you here and I’d like to start our lesson with your prediction about the topic of our discussion today. I want you to watch the video and say what we’re going to discuss at the lesson. (видео ролик  3 минуты)

T: So, what is the topic of our lesson today?

Ps: Extreme sports.

2. Warm-up. 

Цель: пробуждение имеющихся знаний, интереса к получению новой информации, определение направления в изучении темы.

What are your associations with the word ‘Extreme’? (Слайд 1)

        

T: Can you give the definition to the word “extreme’ now?

Ps: Extreme describes activity that is very dangerous, unusual, risky, exciting, frightening, and cool.

3. Введение лексики “ Экстремальные виды спорта”.  (Слайд 2-16 )

Цель: фонетическая отработка новых лексических единиц, первичное закрепление в ответах на вопросы.

Look at the blackboard there are new words for you. Look through them, please.

Do you know all these words? What words do you know?

А) Now you are to  guess the meaning of these words by my descriptions.(Слайды 2-16)

Extreme skiing, ski jumping, snowboarding, snow rafting, ice-canyoning, ice-diving, rock-climbing, extreme mountain climbing, bungee jumping, white water rafting, scuba-diving, surfing, windsurfing, sky surfing.

Б) Read the words after me.

В) Look at the picture  and the words and answer the questions:

Express your idea using these word expressions.

  1. What extreme sports can you see in this slide?
  2. How do you think the people feel?
  3. Which sport do you think is the most dangerous? Why?
  4. Have you ever tried any of these extreme sports? Which ones? What was it like?
  5. Which sports would you like to try? Why?

In my opinion …      (on the board)

I agree that …

I think …

I would/wouldn’t like to …

4. Подготовка к аудированию интервью (a TV programme) Ex.2, p.14

Цель: снять трудности восприятия текста на слух.

1. Read the listening strategies and tell me what clues you get about the content of the text from of the title of this lesson, the pictures.

2. Read the questions and guess the answers, using the strategies: (Ex.3, p.14)

  1. People do extreme sports in order to feel …

a) Excited                b) nervous                c) happy

2.  Extreme sports have become popular in the last …

a) 5 years        b) 10 years                c) 20 years

3.  People usually bungee jump from …

a) Aero planes        b) high buildings        c) bridges

4.  In sky surfing people do mid-air …

a) Gymnastics        b) dancing                c) swimming

5.  Sky surfing has a similarity with …

a) Skiing                b) surfing                c) canoeing

6.  Snow rafting is …

a) Quite dangerous        b) very dangerous           c) not very dangerous

7.  For white water rafting you need …

a) A big river        b) a warm river        c) a mountain river

8.  Ice divers …

a) Swim under the ice         b) walk on the bottom of lakes c) walk upside down under the ice

5. Аудирование.

Цель: Развитие навыков аудирования с полным пониманием услышанного

-Listen to a TV programme and check your answers.

-I want to listen to your answers.

 «Рефлексия» (суммирование и систематизация новой информации).

6. Неподготовленные микровысказывания по прослушанному тексту

Цель: формировать речевую деятельность учащихся на базе новой лексики по теме «Экстремальные виды спорта»;

Класс делится на 5 групп, каждой группе дается один из видов спорта:

         Bungee jumping                sky surfing                        snow rafting                

White water rafting        ice diving

a) I want you to divide into 5 groups. I’ll give you sports. Listen for Michelle’s description of “your” sport and her opinion of it and get ready to report back to the class.

Примерные высказывания:

You can find speed, excitement, danger in bungee jumping. You jump off a high bridge then fall and just before you hit the ground or water an elastic rope pulls you back.

Sky surfing appears just as crazy. In sky surfing you jump out of an aero plane and use a board to ‘surf’ the air, doing gymnastics in the air.

New sports like snowboarding and extreme skiing are very dangerous. But the most dangerous of the new winter sports is snow rafting. You sit in a rubber boat and ‘sail’ down a mountain at great speed and you can’t control the boat.

In white water rafting you sit in a small raft and go down a river at great speed. Fast flowing rivers are the best.

 Ice diving are for those people who are absolutely crazy. Ice diving is not easy to set up because you need good diving equipment and a frozen lake. First you break the ice and then you get into the water and try to walk upside down on the ice.

b) Interview your partner what of these extreme sports would/wouldn’t you like to try? Why? /Why not

Use the following expressions: like, would love, wouldn't like, can’t stand, hate.

bungee jumping

sky surfing

snow rafting

ice diving

white water rafting

Like

Can’t stand

Hate

would love

wouldn't like

Fill in the chart

-Now tell us about your partner.

8. Подведение итогов урока. (Слайд 17)

  • развивать умение делать вывод, подводить итоги.

What have you learnt at the lesson today?

I knew  that …

I have learnt that…

It surprised me because…

9. Домашнее задание. (Слайд 18)

Запись и комментирование домашнего задания.  

Choose any Extreme sport and make a PowerPoint presentation using a plan.

History

Equipment

Rules

How risky it is

10.Выставление отметок

        

How clever you are! You were very active today. And I put you marks…

 Thanks for you working. The lesson is over.  Goodbye.

 

http://www.openclass.ru/node/434752 



Предварительный просмотр:

     

   

   

   

   

   

   

     

       
           

     

       



Предварительный просмотр:

You can find speed, excitement, danger in bungee jumping. You jump off a high bridge then fall and just before you hit the ground or water an elastic rope pulls you back.

Skysurfing appears just as crazy. In skysurfing you jump out of an aeroplane and use a board to ‘surf’ the air, doing gymnastics in the air.

New sports like snowboarding and extreme skiing are very dangerous. But the most dangerous of the new winter sports is snowrafting. You sit in a rubber boat and ‘sail’ down a mountain at great speed and you can’t control the boat.

In white water rafting you sit in a small raft and go down a river at great speed. Fast flowing rivers are the best.

 Ice diving are for those people who are absolutely crazy. Ice diving is not easy to set up because you need good diving equipment and a frozen lake. First you break the ice and then you get into the water and try to walk upside down on the ice.

bungee jumping

skysurfing

snowrafting

ice diving

white water rafting

Like

can’t stand

Hate

would love

wouldn't like

bungee jumping

skysurfing

snowrafting

ice diving

white water rafting

Like

can’t stand

Hate

would love

wouldn't like

bungee jumping

skysurfing

snowrafting

ice diving

white water rafting

Like

can’t stand

Hate

would love

wouldn't like

bungee jumping

skysurfing

snowrafting

ice diving

white water rafting

Like

can’t stand

Hate

would love

wouldn't like

        

Choose any Extreme sport and make a PowerPoint presentation using a plan.

History

Equipment

Rules

How risky it is

Choose any Extreme sport and make a PowerPoint presentation using a plan.

History

Equipment

Rules

How risky it is

Choose any Extreme sport and make a PowerPoint presentation using a plan.

History

Equipment

Rules

How risky it is

Choose any Extreme sport and make a PowerPoint presentation using a plan.

History

Equipment

Rules

How risky it is

Choose any Extreme sport and make a PowerPoint presentation using a plan.

History

Equipment

Rules

How risky it is

Choose any Extreme sport and make a PowerPoint presentation using a plan.

History

Equipment

Rules

How risky it is

Choose any Extreme sport and make a PowerPoint presentation using a plan.

History

Equipment

Rules

How risky it is

 Ice diving

Snowrafting

White water rafting

Skysurfing

Bungee jumping



Подписи к слайдам:

What are your associations with the word ‘Extreme’?
Exciting Unusual Dangerous Frightening Cool Risky
EXTREME
It is the most dangerous and exciting of all skiing events. It consists of skiing from the top to the bottom of a prescribed course by the shortest and fastest route possible
A sport or activity of skiing down a very long sloping platform and jumping off at the end to see how far you can travel through the air
An activity or sport of standing on a short wide board and moving very fast down a hill covered with snow
An activity or sport of moving very fast down a hill covered with snow Sitting in a rubber boat
A very dangerous sport in which you climb down deep and difficult canyons in the ground covered with ice
An extreme sport in which you dive through a hole into a very cold sea that has ice on the top
An activity or sport of climbing up a mountain with or without ropes
The sport in which you need a mountain bike. A mountain bike is a strong bicycle with many gears, large wheels, wide tyres, and powerful brakes. This sport became very fashionable in the late 1980s.
An activity of jumping off a high bridge, tied to a long rope
A sport or activity of moving a rubber boat through water and round rocks in a river that is flowing very fast
A sport or activity of swimming underwater with a scuba
A sport or activity Of standing on a long flat board And moving across Waves in the sea
A sport of riding over waves Coming towards the shore on a surfboard
An extreme sport or activity of jumping out of a plane with a wide board on your feet, twisting through the air and opening your parachute very late
What have you learnt at the lesson today?
I knew that …- I have learnt that …- It surprised me because …
Choose any Extreme sport and make a Power Point presentation using a plan.
History Equipment Rules How risky it is

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока "Чудеса света" 11 класс УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка. Авторы Афанасьева и т.д.

В материале приведена разработка урока по теме "Чудеса света" 11 класс по УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка...

Открытый интегрированный урок по английскому языку и математике для 1 класса в школе с углубленным изучением английского языка по теме "Цифры".

Открытый интегрированный урок по английскому языку и математике для 1 класса в школе с углубленным изучением английского языка по теме "Цифры" включает  себя две части: первая часть на русском яз...

Открытый интегрированный бинарный урок по английскому языку и ОБЖ для 4 класса в школе с углубленным изучением английского языка по теме "Здоровая еда".

Открытый интегрированный бинарный урок по английскому языку и ОБЖ для 4 класса в школе с углубленным изучением английского языка по теме "Здоровая еда" проводится учителем начальных классов и учителем...

Открытый урок по английскому языку по теме: "Пасха" (Easter Day) для 3-его класса школы с углубленным изучением английского языка

Страноведческий урок по теме "Пасха"  (Easter Day)  - это комбинированный урок с использованием элементов информационных и здоровьесберегающих технологий.Цели: 1)...

Kонспект урока по английскому языку в 6 классе для школ с углубленным изучением английского языка. К УМК О.В. Афанасьева, И.В. Михеева 6 года обучения для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий.

Тема урока: "Scotland the Beautiful" Задачи урока:1 Развивающие: развитие языковых, познавательных способностей учащихся, развитие готовности к коммуникации на основе предложенного мате...

Сценарий открытого урока по английскому языку для обучающихся 3х классов школ с углубленным изучением английского языка. Тема урока - Clothes.

Данный материал включает сценарий открытого урока по английскому языку для обучающихся 3х классов школ с углубленным изучением английского языка. Тема урока - "Clothes".Презентацию и разадто...