Методическая разработка урока "Чудеса света" 11 класс УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка. Авторы Афанасьева и т.д.
методическая разработка по английскому языку (11 класс) на тему

Негру Анна Дмитриевна

В материале приведена разработка урока по теме "Чудеса света" 11 класс по УМК "Английский язык 11" для школ с углубленным изучением английского языка

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл План+цели27.76 КБ

Предварительный просмотр:

Урок по теме «Чудеса света: старые и новые»

Раздел     Филология

Класс        11

УМК « ENGLISH -11»  для гимназий, лицеев и школ с углубленным изучения английского языка Авторы  О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, издательство "Просвещение"  2010

Тип урока      урок комплексного применения знаний,  умений, навыков.

Формы организации      индивидуальная, парная, групповая

Цель урока:

Развитие речевой и социокультурной компетенции учащихся.

Сопутствующие задачи:

Учебные

- учить школьников полноценно пользоваться английским языком во всех видах речевой деятельности в разных сферах его применения (аудирование, говорение и т.д.);

- способствовать формированию умений планировать своё коммуникативное поведение;.

- совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи на слух

-активизировать лексический материал в устной речи.

Развивающие

 - способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сфер учащегося

- способствовать овладению учащимися основными способами мыслительной деятельности;

- развивать метапредметные УУД.

Воспитательные         

- Совершенствовать навыки сотрудничества в ходе работы

- Формировать уважительное отношение к культурному наследию стран мира и своей   «малой» Родине.

Прогнозируемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся смогут осознанно оценить уникальность мира в общем и его различных объектов и субъектов в частности и высказаться об этом на английском языке

Технические и другие средства обучения          компьютер, презентация, учебник, листы с                                         заданиями

Ход урока

Teacher. Today is the 17th of February. A  wonderful day, isn’t it?   What is wonderful about it?

P1,P2.. (Различные варианты ответов)

Слайд 1.1

  1. The Unit  we are studying  is called “Wonders of the world”   I’ll tell you  my plan of the lesson and you will tell me what  you are going to do at the lesson, what skills you are going to develop (целеполагание).
  1. Firstly,  I ‘ll ask you some questions to review  the  material about wonders of the world. So what will your aim be? (The development of speaking skills , ………………..)
  2. Secondly,  We shall check your homework___
  3. Then  we shall read some more information about one of the wonders of the  world_________and we shall do an ex. in word-building__
  4. Then we shall discuss some questions connected with wonders and you will work at the projects____________
  5. Then you will present your projects___

T.-P1P2…

  1. So,  let’s start. (Let us  revise some material about wonders of the world.)
  1. First of all give me the definition of the word  “wonder” .
  2. What does the expression 7 wonders of the world mean?
  3. Name 7 wonders of the ancient world.

Слайд 1.2

  1. Which of them have survived?
  2. What were the reasons for the disappearing of the rest?
  3. When was the international project aimed at the revision of the 7 wonders of the world launched?
  4. Whom was it organized by?
  5. How many names of the man-made wonders were included on the new  list of candidates of the  7 wonders of the world? (177)
  6. What sites were among them?

P1P2…, Cl-P1P2…

Слайд 2.

  1. At home you had to learn the information about some of these attractions.

(4 человека отвечают домашнее задание и отвечают на вопросы одноклассников, еще 2 человека проверяют друг друга в коридоре, оценивают друг друга и объясняют свои отметки)(the Colosseum, the Leaning Tower of Piza,  Stonehendge, the Great Chinese Wall)

T, P1P2..

Слайд 3.

  1. Have you ever  visited  at least one of these wonders? Would you like to see them?

To see  these attractions one should  travel much. Personally  I can say that I am a keen traveler, and many of our teachers are fond of traveling – Наталья Васильевна, Eлена Вячеславовна, Наталья Сергеевна  and so on. And I can say that I  have visited The Colosseum in Rome, the Leaning Tower of Piza,  Stonehendge in England, but I have never been to China and I have never seen the Great Chinese Wall. Of course, I hope to see it some day. Meanwhile  we shall read some more information about this wonderful site.

Слайд 4.

Please open your books at page 160, Ex.40. Read the first story and complete the text with the derivatives from the words in the right-hand column. Put down these words on the list of your homework  under the texts. You have 3 minutes to do the task.

Now exchange papers with your neighbor  and check the task (Ответы даны на слайде)

Слайд 5.

Earthen                                            

Northern                

Chinese

Successive

 Approximately

If the variant is right put down + if not -. The number of plusses is your mark

What new things have you learnt from the story?

T

  1. Of course we know that there are many different wonders in the world. They are architectural wonders, wonders of engineering, the natural wonders, underwater  wonders and so on. But I think that everything that a man has created, constructed, built, was once a wonder, even if it seems absolutely common and familiar  now. We are surrounded by wonders.

Cl.

  1. Let’s imagine the situation that the government of Moscow has launched the project aimed to create the list of the Wonders of Moscow. Each district can  introduce one wonder which is situated on its territory. We live in  Sviblovo. So I want you to introduce your suggestions.(Учащиеся выдвигают несколько предложений. Из данных предложений учитель выбирает 3 на свое усмотрение. Учащиеся делятся на 3 группы.  Им  предлагается в течение 8-10 минут создать мини-проект об одном из трех «чудес» района.)

Список конкурсных «чудес»:

  1. Парк «Знаки зодиака»
  2. Усадьба Свиблово
  3. Школа 297 (наша)

                   План: Что? Где? Когда? Для чего? Почему можно назвать «чудом»?

                 

Gr1Gr2…

  1. Презентации  Слайды 6-12
  2. Подведение итогов

              Гостям урока предлагается  выбрать одно из трех «чудес», достойное быть включенным в     список чудес Москвы. Конечно, гости выбирают школу, подыгрывая ученикам в этой игре.

Условные обозначения T – учитель,    P- ученик,  Cl- класс, Gr - группа

Время

Содержание этапа

Режим работы

Вид работы

Упр.

Тех. и др.средства

обучения

1.

3

Орг. момент.

Целеполагание

T-Cl

фронтальная

2.

5-6

Речевая зарядка

T-PPP

фронтальная

ком

3.

6-7

Проверка домашнего задания

P1-CL

 Cl-P1

 P-P

индивидуальная

фронтальная

парная

Стр.130

 Упр.5

ком

4.

5

Выполнение упражнения на словообразование

Cl

индивидуальная

Стр.160

Упр.40

учебник

5.

3-4

Обсуждение проблемного вопроса, постановка задач на проекты, разделение на группы

Cl                        

6

8-10

Работа над мини-проектами

Gr1,2,3

групповая

ком

7.

5

Развитие умения монологического высказывания

Gr,Gr,Gr

групповая

ком

8.

Подведение итогов, дз

                      Seven Wonders of the Middle Ages                                                                                                                              Questions

Seven Wonders of the Middle Ages are lists of wonders which were created  after the Middle                                                                                                                                   Ages. Some items on these lists are not technically from  the Middle Ages. Some representatives are:                                                                                                                   Stonehenge.                                                                                                                                                                                                                                                                  It is a huge prehistoric temple on Salisbury Plain in southern England. The main part is a great                   1.                                                                                                                     circle of standing stones. Each is more than twice  as tall as a man and weighs nearly 30 tons.                                                                                                                                     Flat stones were laid across  the tops of the standing stones to form a ring. Inside a ring stood                     2.                                                                                                                            smaller stones, and a great block that may have been an altar.                                                                                                                                                                                                     The Colosseum.                                                                                                                                                                                                                                                             The Colosseum of Rome was a giant sports stadium built by the ancient Romans. It could hold                   1.                                                                                                                       more than 50,000 people and was the largest building of its kind in the Roman Empire. Although                                                                                                                                  the Colosseum has suffered  several earthquakes much of it still stands. The floor, or arena, was                  2.                                                                                                                         used for gladiator combats, battles between men and animals or between different  kinds of animals.                                                                                                                       It was also used for showing rare wild creatures. The floor could also be flooded so that sea battles                                                                                                                          could be fought on it.                                                                                                                                                                                                                                                       The great Wall of China.                                                                                                                                                                                                                                        More than 2,000 years ago the first emperor of China built this wall to keep out China`s enemies                 1.                                                                                                                             from the north. The Great Wall is the longest wall in the world. It stretches for 2,400 kilometres                                                                                                                                from Western China to the Yellow  Sea. The wall is made from earth and stone. Watchtowers were              2.                                                                                                                        built every 200 metres along it. Chinese sentries sent warning signals from the towers if anyone                                                                                                                                 attacked the wall. The signal was smoke by day and a fire at night.                                                                                                                                                                          The Leaning Tower of Piza.                                                                                                                                                                                                                                         This is a round bell tower in the city of Piza in Italy, which leans to one side. The citizens of Piza                 1.                                                                                                                    like to believe that the architect of the Leaning Tower deliberately planned it that way because he                                                                                                                                 was a hunchback. Actually the soft soil beneath the foundation gives way. This causes the unsafe                 2.                                                                                                                           angle. On its completion in 1350, the tower leaned fourteen feet off and it has been  moving further                                                                                                                          ever since at the rate of a few inches a year. Nowadays the tower is in danger of falling down completely.

Ex.                                                                                                                                                                                                                                                                                           1.                                                                                                                                                                                                                                                                                          2                                                                                                                                                                                                                                                                                            3.                                                                                                                                                                                                                                                                                         4.                                                                                                                                                                                                                                                                                      5.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация. Лексико-грамматические упражнения на базе лексики и грамматики урока 10 учебника английского языка Для VI класса школ с углубленным изучением английского языка авторов О.В. Афанасьевой, И.В.Михеевой.

 Презентация. Лексико-грамматические упражнения на базе лексики и грамматики  урока 10           учебника английского языкадля VI класса школ с угл...

Рабочая программа к учебнику для VII класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева.

Данная рабочая программа  составлена к учебнику для VII класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева. Рассчитана на 170...

Kонспект урока по английскому языку в 6 классе для школ с углубленным изучением английского языка. К УМК О.В. Афанасьева, И.В. Михеева 6 года обучения для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий.

Тема урока: "Scotland the Beautiful" Задачи урока:1 Развивающие: развитие языковых, познавательных способностей учащихся, развитие готовности к коммуникации на основе предложенного мате...

Методическая разработка "Методы работы с литературными произведениями для школ с углубленным изучением английского языка"

Методическая разработка "Методы работы с литературными произведениями для школ с углубленным изучением английского языка"...