Конспект-урока "My daily routine"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)
Предварительный просмотр:
План-конспект урока по английскому языку «St.Valentine’s Day»
Цель урока: ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования праздника “St. Valentine’s Day”.
Задачи урока:
Обучающие:
1) Познакомить учащихся с традициями и обычаями празднования дня святого Валентина.
2) Способствовать формированию у учащихся навыков лингвострановедческой компетенции
3) Активизировать лексику на тему “St. Valentine’s Day”
Развивающие:
1) Развивать творческую фантазию, познавательный интерес, инициативу в осуществлении иноязычной речевой деятельности
Воспитательные:
1) Воспитывать у учащихся чувство прекрасного и уважение к культуре и традициям других народов
2) Воспитывать чувство взаимной ответственности, прививать навыки работы в коллективе.
3)Развивать социокультурные знания.
Оборудование: компьютер, раздаточный материал:
1) текст о возникновении праздника;
2) алфавит;
3) карточки с заданиями;
4) заготовки “валентинок”
Ход урока
1. Организационный момент
.Good morning, dear boys and girls! Glad to see you! Do you like holidays?
And I like them, too. What holidays do you know? (Учащиеся называют известные им праздники.) We start our lesson, which connected with a beautiful holiday, one of the most popular in Great Britain. On the 14th of February people celebrate St. Valentine’s Day. This holiday is the favourite holiday of all English children and adults we will read about history this holiday, have a competition and write cards. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you good luck! Let’s start!
2. Основной этап урока
1) Чтение текста о том, как появился этот праздник
This is a sad story about love. Now let’s read the text about it
Чтение текста
There is a beautiful legend behind St. Valentine’s Day. Saint Valentine lived in Rome in the third century AD . At that time the Emperor of Rome was Claudius. He wasn’t very popular because he was trying to get more and more people for his army. The men didn’t want to go to the army and Claudius thought that it was because they didn’t want to leave their wives and children.”If they don’t get married, they’ll join the army,” he thought and passed a law which banned marriage.
Valentine was a Christian priest who didn’t like the new law. He secretly married people who were in love. One night the emperor’s soldiers caught him and put him in prison. Valentine was going to die.
Many young people felt sorry for Valentine and visited him in prison. One of them was the daughter of a prison guard. On the day of his execution Valentine wrote a note to her and signed it “Love from your Valentine “. This was on 14 February 269 AD.
Since then 14 February has been the Day of Love, when people send love letters and presents to each other. They don’t sign the cards with their names , but write “Guess Who” or “Your Valentine”
At first this was a European tradition, but then it became popular in other countries. It became to Russia too, but a lot of people say, ”If you love somebody , you should show it every day, not only
And now we’ll have an English contest. We’ll play games, recite poems-so I hope that we’ll enjoy the holiday and have a good time. So I wish you good luck. Let’s start
Contest 1(Презентация 1)
Командам предлагается выбрать окончание предложений из предложенных вариантов. Каждое задание представлено на отдельном слайде. После вопроса предлагается слайд с правильным расширенным ответом. Члены жюри следят за правильным выполнением задания и выставляют очки.
Задание 1. St. Valentine’s Day is celebrated on the…
a) March, 8
b) January, 1
c) February, 14
Ответ: С) St. Valentine’s Day is celebrated on the February, 14.
Задание 2. Valentine was…
a) a king
b) a priest
c) God of Love
Ответ: B) Valentine was a Christian priest.
Задание 3. St. Valentine’s Day is a holiday of …
a) lovers
b) teachers
c) soldiers
Ответ: A) St. Valentine’s Day is a holiday of lovers: wives and husbands, boys and girls, men and women.
Задание 4. Valentine’s cards have a shape of …
a) star
b) flower
c) heart
Ответ: C) Valentine’s cards have a shape of heart or have hearts on it.
Задание 5. The symbol of St. Valentine’s Day is …
a) heart
b) red rose
c)girl
Ответ: B) The earliest symbol was Cupid, the Roman God of love. Now a red rose is.
Задание 6. Valentine fell in love with the …
a) jailer’s daughter
b) queen
c) nurse
Ответ: A) Valentine was put into prison and there he fell in love with the jailer’s daughter.
Задание 7. Valentine wrote his lover a letter and signed it …
a) “to my sweetheart”
b) “from your Valentine”
c) “Love”
Ответ: B) The night his execution on February 14th he wrote his lover a farewell letter and signed it “From your Valentine”.
Физминутка для глаз. ( Презентация 2)
Let’s give a little rest for our eyes.
Contest 2
Translate the words into English and translate the poem.(Переведитеслова на английский и переведите стихи).
1. Розы are red,
Violets are синие,
Honey is сладкий
And so are you.
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
Roses are red,
Violets are blue,
Honey is sweet
And so are you.
2. Mama loves кофе,
Papa loves чай,
I люблю my teacher
And my teacher loves меня.
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
Mama loves coffee,
Papa loves tea,
I love my teacher
And my teacher loves me.
3. Мальчики are silly,
Девочки are smart,
I love you
With all my сердцем.
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
Boys are silly,
Girls are smart,
I love you
With all my heart.
4. The birds won’t петь,
The звезды won’t shine,
If you won’t be
My Валентином!
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
The birds won’t sing,
The stars won’t shine,
If you won’t be
My Valentine!
5. Valentine’s день
Is a чудный day
To make “I love тебя”
Easy to сказать.
Правильный восстановленный вариант стихотворения:
Valentine’s day
Is a lovely day
To make “I love you”
Easy to say.
Contest 3
Now you have another task. Do you like fairy-tales? And I hope you remember their characters? You should compare the names of fairy-tales’characters Карточки с каждым именем отдельно даются каждой команде по одному экземпляру.
KAY- GERDA
BURATINO- MALVINA
ALADDIN- JASMIN
SNOWDROP- 7 DWARFS
RED RIDING HOOT- GREY WOLF
PRINCESS SWAN- GVIDON
ROMEO- JULIETTE
Физминутка
Let’s have a little rest. (Давайте немного отдохнем).
Физминутка проводится под музыку группы Queen « We Will RockYou»
Contest 4.
Командам раздаются закодированное сообщение. Дети должны расшифровать и перевести это послание. Каждая цифрасоответствует букве алфавита.
Today in the morning I’ve got a message, but I cannot read it. It is
recoded. Help me to recode this secret message. The key help you
(I hearty hope you have a Happy Valentine’s Day. 9 8 5 1 18 20 25 8 15 16 5 25
15 21 8 12 25 1 8 1 16 16 25 2 21 12 5 14 12 9 14 5 ’19 4 1 25.)
You all are very good, but I don’t know who is better and I don’t know who is the winner. And now I want to take you Valentine’s cards and you may sign them to your best friends or relatives. You may choose the poem or the message.
3. Заключительный этап.
- объявление победителей;
- подведение итогов урока;
Your homework is learn the poem by heart.
Our lesson is over. Good-bye!(Ваше домашнее задание выучить одно из стихотворений. Урок окончен . До свидания.)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока английского языка в соответствии с требованиями ФГОС в 5 классе по УМК Starlight 5 . Daily Routines.
Цель урока: Введение и активизация новой лексики по теме «Daily Routines». Тип урока: комбинированный с использованием фронтальной, групповой и индивидуальной работы учащихся. Об...
Конспект урока английского языка в соответствии с требованиями ФГОС в 5 классе по УМК Starlight 5 . Daily Routines.
Цели урока: Предметные:1. Введение и активизация новой лексики по теме «Daily Routines».2. Чтение текста с выборочным пониманием значимой/интересующей информацией.3. Ознакомление с образова...
Конспект урока Wake up. Daily routine. 5 кл.
Конспект урока в 5 кл по УМК "Spotlight". Model 6a. Wake up. Daily routine....
Конспект урока по теме "Daily Routine", 6 класс
Конспект урока составлен по учебнику Английский в фокусе, 6 класс по первому уроку модуля 4 “Day in, day out” («День за днем»). Цели урока:• введение и отработка лек...
Конспект урока "Распорядок дня. Измерение времени (Daily Routine. What\'s the time?)" + презентация
Материалы были использованы для проведения открытого урока в 5 классе по теме "Распорядок дня. Измерение времени" (учебник Дворецкой "Английский нового тысячелетия")....
Конспект урока "Wake up. Daily routine"
Конспект урока в 5 классе по теме: «Daily routines (Распорядок дня)».Подготовила: учитель иностранных языков МБОУ СОШ №10 Предгорного района Хлебникова Ю.П.Дата: 24.01.2019г.Тип урок...
Конспект урока "Daily routine" 5 класс
Ежеждневная рутина: повторение и закрепление лексики, отработка времени "Настоящее простое"...