открытый урок
план-конспект урока по английскому языку по теме

Кунгаа Шолбан Кончук-оолович

Американские писатели

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл american_writers.docx23.81 КБ

Предварительный просмотр:

                   Открытый  урок  по  английскому  языку.  

                                 Учитель :  Монгуш  М. А.

    Тема  урока:   “Английские  и  Американские  писатели”

    Theme :  “ English  and  American  writers”

    Aim :  to  get  some  knowledge  about  English  and  American  writers

               and  their  works.  To  learn  about  the  greatest  poet  Robert  Burns;  

               To  get  acquainted  with  his  poetry.

    Цели  урока:  -- активизация  лексики  по  теме   “writers”;

                            -- развитие  навыков  выразительного  чтения;

                            -- совершенствования  навыков  аудирования.

         Оборудование:  -- портреты   известных   писателей.

                                            Ход  урока

   I.   Организационный  момент  .

       Good  morning  everybody !  I  am  glad  to  see  you  today.

       I  hope  you  are  fine  and  ready  for  the  lesson.

       Today   in  our  lesson  we  are  going  to  read  the  poem  by  the  famous    

       Scottish  poet  Robert  Burns.  Then  you  will  listen  to  the  biography  

       another  famous  American  writers.

   II.    Фонетическая  разминка.                   Write   clever  thought :

       “ Peace  cannot  be  kept by  force, it  can

         only  be  achieved  by  understanding”.  /Albert  Einstein/

                      We  must  learn  to  live  together  as  brothers 

                            or  perish  together  as  fools ”                /Martin  Luther  King/

    --Racism — refers  to  beliefs,  practices,  and  institutions  that  discriminate

                     against  people  based  on  their  perceived  or  ascribed  “race”.

      Read  the  information:    “ Have  You  Ever  Thought  — Why? ”  

          Some  people  don’ t  even  think  about  it,  others  can’t  live  easily  

          because  of  its  existence  in  our  society.

          I  am  talking  about  racism.  A  lot  of  people  in  our  day  live  without

   knowing  anything  about  the  fact  that  scores  of  people  are  dying  because  

   of  racism  every  year  in  our  country.  Many  lives  are  crippled  by  different    

   racist  movements.  The  existence  of  racism  is  even  observed  in  such      

   spheres  as  politics  and  mass  media.  If  we  think  about  some  events    

   connected  with  racism  that  happened  in  recent  years,  and  are  still  

   happening  now,  we  will  see  how  topical  this  problem  is  and  how  deeply  

   our  country  is  enveloped  in  racism.

          If  we  look  through  the  statistical  research  which  was  carried  out  by

   the  “SOVA”  Centre,  we  will  see  that  Moscow  and  St. Petersburg  are  cities

   with  the  greatest  numbers  of  murders  due  to  racism.  In  only  these  two

   cities  during  2005  there  were  53  attacks  which  included  seven  murders.

   In  all,  18  racist  hate  murders  took  place  in  our  country  by  the  end  of  

   last  year.

   -- Why  are  so  many  murders  happening  nowadays ?

   -- What  should  be  done  to  prevent  them ?

   

     III.    Ознакомление  с  биографией   Роберта  Бернса.

    Teacher:   It’s  time  to  check  up  your  home  task.  

                     We  began  our  talk  about  the   English  and  American  

                     famous   writers.      Now   let’s  to  listen  it.

    1-st pupil :

      Robert  Burns,  Scottish  poet  and  writer  of  traditional  Scottish  folk  songs

      was  born  in  Alloway,  south-western  Scotland,  on  the  25-th  of  January,  

      1759.  He  was  the  eldest  of  seven  children.  …………………………………

      ………………………………………………………………………………………………

    Teacher:

      Now  listen  the  poem  “My  heart’s  in  the  Highlands”  and  its  translation.

    1-st  pupil :   Read  the  poem  by  heart.

    Teacher:  Tell  me  please : What  else  do  you  know  famous  writers ?

    2-nd  pupil :  Jack  London,  Lewis  Carrol,  Daniel  Defo,  Rudyard  Kipling,

                       Jonathan  Swift,   Mark  Twain,  Conan  Doyle,  Charles  Dickens,

                       

   3-rd  pupil :  Lewis  Carrol .  The  real  name  of  this  writer  is  Charles

   Dodgson.  He  was  a  mathematician  and  gave  lectures  at  Oxford  university.

   He  wrote  two  well-known  children’s  stories:  “Alice’s  Adventures  in  

   Wonderland”  and  Through  the  Looking  Glass”.  

   4-th  pupil :   Daniel  Defo.  His  real  name  was  Foe,  and  he  was  about  40  

    years  old  when  he  changed  this  name.  Books  about  voyages  and  new

   discoveries  were  very  popular  in  the  18-th  century.  In  one  of  the  magazi-

   nes  appeared  a  story  about  Alexander  Selkirk,  a  Scotch  sailor,  who  lived

   on a  desert  island  quite  alone  for  4  years  and  4  months.  The hero of  this  

   writer  spent  on  a  desert  island  26  years.  (Robinson  Crusoe).

   5-th pupil :  Rudyard  Kipling.  He  is  in  English  writer.  He  was  born  in  

   India;  traveled  much.  Wrote  fairy-tales  for  his  son  and  daughter.  The    

   main  characters  of  his  fairy-tales  are  animals.  The  best  known  book  is  

   “ Just  so  stories”.

   6-th pupil :  Jack  London.  The  writer  wrote  much  about  the  North,  

    Alyaska.  He  showed  strong  people  who  strugged  with  the  forces  of  

    nature.  A  great  role  in  books  played  animals,  the  relations  between  

    people  and  animals.  The  famous  works  are  “Martin  Eden”,  “White  Fang”-

    (Белый  клык).

 

 

    7-th pupil :  Agatha  Christie.  The  books  of  this  writer  is  translated  into

    103  languages.       The  fullreal  name  is  Agatha  Mary  Clarissa  Miller.  In  

    young  years  this  writer  wanted  to  be  a  pianist  or  a  singer,  and  studied

    music  and  singing  in  Paris.        The  first  novel  “The  Mysterious  Affair  at  

    Styles”  was  a  success.      Many  films  were  made  on  the  novels.

     Teacher :   Who  can  read  the  poem   by  heart.  Let’s  listen  it.

                          A  poem  “My  road ” .


        Written  by   John  Masefield

                 A  poem:  “ My  road” 

       One  road  leads  to  London,

  I    One  road  runs  to  Wales,

       My  road  leads  me  seawards

       To  the  white  dipping  sails.

       One  road  leads  to  the  river

 II    As  it  goes  singing  slow,

       My  road  leads  to  shipping

       Where  the  bronzed  sailors  go.

       My  road  calls  me,  lures  me

 III  West,  east,  south  and  north.

       Most  roads  lead  men    

                                       homewards,

       My  road  leads  me  forth.

     

       «Моя  дорога»

Одна  дорога  ведёт  в  Лондон

Одна  дорога  бежит  в  Уэлс

Моя  дорога  ведёт  меня  к  морю

К  белым  ныряющим  парусам.

Одна  дорога  ведёт  к  реке

Она  течёт медленно  и  словно  поёт

Моя  дорога  ведёт  на  флот  

Где  белые  корабли  стоят.

Моя  дорога  зовёт  меня,  влечёт  то

На  запад,  на  восток,  на  юг  и север

Больш-во  дорог  ведёт  людей    домой

Моя  дорога  ведёт  меня  вперёд.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие

Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли -  всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1.     Ученику дается г...

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист оценивания, протокол посещения второго открытого урока от МО муниципального уровня)

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение  открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист  оценивания, протокол посещения второго открытого у...