«Direct Speech and Reported (Indirect) Speech»;
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме

Лукашова Юлия Константиновна

Отработка граммтических навыков по теме

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_8.doc98 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока

Класс 8 «А»                                                                          

Тема урока: Direct Speech and Reported (Indirect) Speech

Тип: комбинированный

Цели урока:

Образовательная – совершенствование грамматических навыков по теме «Direct Speech and Reported (Indirect) Speech»;

Воспитательная - воспитать интерес к изучаемой дисциплине;

Развивающая - способствовать развитию познавательных активности.

Задачи урока: - отработать грамматические навыки;

                           - отработать навыки говорения.

                           

Оборудование: учебник «Enjoy English –8» М.З.Биболетовой, раздаточный материал, наглядность.

Ход урока

I.Организационный момент (1 мин.)

- Good morning, children!

- Good morning!

- Sit down, please. What is the day today?

- Today is the 28th of February.

- Who is absent today?

- All  pupils are present.

II. Основная часть (39 мин.)

- Today you continue to study grammatical theme “Direct Speech and Reported (Indirect) Speech”. From the beginning let`s recollect definition of Direct and Reported (Indirect) Speech and as they are formed. ( дети вспоминают и рассказывают все, что было изучено на прошлом уроке).

- Ok, good. Open your book at page 78, and read rules. ( Дети читают правила данные в учебнике). And now, open your copy book and write down: ( я показываю детям презентацию и они записывают все, что я им говорю).

  • Переход выражений;
  • Переход местоимений и т.д.

-And now let`s do exercises:

Exercise 1.

Give the correct translation of the underlined construction, choosing the right variant.

1. I knew that they had got a new flat.

a. (что) они получают

b. (что) они получили

с. (что) они получат

2. They were sure that a cup of coffee with a roll would be enough for breakfast.

a. будет достаточна

b. достаточна

с. была достаточна

3. He said that he lived in a new block of flats.

a. живет

b. будет жить

с. жил

4. We thought that our friends would prefer some orange juice to lemonade.

a. предпочли

b. предпочтут

с. предпочитают

5. She said that her father travelled around the world. 

a. путешествует

b. будет путешествовать

с. путешествовала

Exercise 2.

Read the sentences under the pictures and write the new ones with the same meaning.

Example:                                               He said, «I have come too late.»

                                                              He said he had come too late. 

1.    She asked the policeman, «Must I pay a fine?»

       She asked ____________

 

2.    He said, «Go over that bridge.»

       He told ___________

 

3.    The sailor said to his friend, «The work seems useless to me.»

       The sailor told___________

4.    She said to him, « It is kind of you to help me.»

       She told____________

5.      They said,«We have to travel without many conveniences.»

       They told _____________

 

IV Заключительная часть (5 мин.)

- And now, open your diaries and write down the home task. You should do ex. 33 p.88.

( Учитель вместе с учениками просматривают упражнение. Учитель объясняет задания).

Подведение итогов

- I give … (имя учащегося) an … (оценка) mark. I`m content with your job. Your are fine fellows.