День Английского Языка.
материал по английскому языку по теме

Манюк Алла Николаевна

24 апреля 2014 года в нашей школе был объявлен Днем Английского языка. Этот день был особенный , так как к нам присоединилась и участвовала в наших мероприятиях школа английского языка из Великобритании – Languages United,  города Бат, графства Сомерсет.

Идея превратить школу в маленькую» Англию» на один день.

Основной целью было вовлечение учащихся всех классов в мероприятия, независимо от их уровня владения иностранным языком. Задания, разработанные в креативной форме, были предложены согласно уровню учащихся.
 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otchet_o_provedenii_dnya_angliyskogo_yazyka.doc29 КБ
Microsoft Office document icon dayav_shkole.doc80.5 КБ

Предварительный просмотр:

   

                        Отчет о проведении Дня Английского языка

24 апреля 2014 года в нашей школе был объявлен Днем Английского языка. Этот день был особенный , так как к нам присоединилась и участвовала в наших мероприятиях школа английского языка из Великобритании – Languages United,  города Бат, графства Сомерсет.

Идея превратить школу в маленькую» Англию» на один день.

Основной целью было вовлечение учащихся всех классов в мероприятия, независимо от их уровня владения иностранным языком. Задания, разработанные в креативной форме, были предложены согласно уровню учащихся.
Главной задачей было проведение увлекательных мероприятий, которые отличались бы от традиционных форм урока, способствующих повышению мотивации обучающихся к изучению иностранных языков.

Перед первым уроком – радиолинейка на английском и русском языках. На переменах звучали английские песни, коридоры школы были украшены атрибутикой стран изучаемого языка, названия кабинетов, меню в столовой тоже на английском языке.

Была выставка газет – где можно было увидеть и Тауэр, Биг Бэн, а также – рисунки, флаги, символы.

У каждого ученика была возможность ощутить себя немного англичанином, потренироваться в разговоре на английском языке вне урока. Информационное пространство школы помогало, плакаты , призывающие говорить только по- английски.

Представители школы Languages United показали учащимся мини-призинтации, дали  мини- уроки по темам «Idioms”, « Amazing new English”, “ Leetspeak”.

Среди учащихся были проведены:

1  Игра по станциям ( 5- 8 классы)

2 Игровая программа для начальных классов.

3 Конкурс « Знатоки языка» ( пословицы и загадки)( 8-10 классы)

4 Конкурс « Викторина «( 8-10 классы)

5 Конкурс « Юные чтецы»( 5-10 классы)

6 Конкурс « Лучшее исполнение песни»( 7-11 классы)

7 Конкурс « Артистичные исполнители» ( Сказки)( 5-7 классы)

После 6 урока , подведение итогов, вручение призов, грамот, благодарностей.

Самым волнующим был прямой эфир между старшей школой и школой Languages United, а также « Своя игра между 10 – 11 классами.

Таким образом, День Английского языка явился ярким событием в жизни нашей школы.. Выбор языкового материала для каждого мероприятия определялся возможностями учащихся, задания распределялись по степени трудности. В творческую деятельность вовлекались не только лучшие учащиеся, но и инертные школьники.

 Всем детям была предоставлена возможность разделить радость успеха, участвовать самим в мероприятиях или, будучи зрителями, сопереживать своим одноклассникам..

Мы очень гордимся достижениями наших учащихся! Надеемся, что с каждым годом заинтересованность детей к изучению английского языка будет только расти!



Предварительный просмотр:

День  АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

    При обучении английскому языку перед учителем встает несколько проблем: как постоянно поддерживать интерес учащихся к изучению иностранного языка, как в рамках учебного процесса направить деятельность учащихся в коммуникативное русло, что нужно сделать , чтобы создать и поддерживать активную мотивацию у детей к изучению языка? Очень важно организовать мероприятия на принципах личностно-ориентированного образования для решения всех этих задач.

    День английского языка должен быть  распланирован таким образом, чтобы были охвачены все ступени обучения. Кроме того, учитывались интересы учащихся  при подготовке сценария дня, где бы они могли полностью творчески раскрыться.

    Настроение праздника, языковая атмосфера  создаются при помощи музыки, английских юмористических изречений и высказываний, висящих на стенах холла и коридоров школы, красочно оформленными стенгазетами о странах, городах, праздниках и традициях стран изучаемого языка, просмотром видеофильмов на английском языке.

                                      План мероприятия:

Открытие дня английского языка (радиопередача, в которой рассказывается о плане; на входе в школу висит красочное объявление ).

Конкурс стенгазет.

Игра по станциям

Игровая программа для начальных классов.

Конкурс « Юные чтецы»

Конкурс « Лучшее исполнение песни»

Театрализованное представление сказок

Задания для учащихся начальной школы, не изучающих английский язык. ( Это поможет развить у учащихся мотивацию к изучению иностранного языка, когда дети придут в 5 класс.)

1. Учимся приветствовать друг друга, говоря Hello – hi, разными способами: громко-тихо, печально-весело и т.д.

2. Игра : What’s your name? Ученики становятся в круг и хлопают в ладоши на словах What’s your name. По очереди называют свои имена, хлопая при этом по коленкам. И так по кругу, пока не назовут имена всех участников игры.

3. Do you know English?  Знаете ли вы, что значат эти английские слова по-русски:

Box                orange                zoo

milk                crocodile                popcorn

lemonade        kangaroo                telephone

chocolate        sausage                taxi

banana        pizza                        photo

machine        giraffe                computer   и др.

4. Big foot.  На полу нарисовать 5 огромных отпечатков ботинок, якобы от великана, прошедшего недавно по коридору школы, на таком расстоянии, чтобы ученики могли перепрыгнуть с одного следа на другой. Разделить всех играющих на 2 команды. Та команда, участники которой быстрее перепрыгнут с одного следа на другой, побеждает. При этом команда хором считает шаги. (Таким образом дети легко запоминают счет от 1 до 5).

5. Прощаемся, говоря  bye – bye-bye, с разной интонацией и мимикой.

                Задания для 5-6 классов:

1. Alphabet:  назвать слова на каждую букву алфавита:( каждое слово-1 б)

A – apple, ape

B – bread, bear, book, bed, bag

C - cat, coat, car,

D – duck, door,

E – egg, elephant

F – flag, fox

G – game, goose

H – house, hat

I – ice, icon

J – jacket, jeans

K – kettle, kiss, kid

L – lamp, lemonade

M – milk, mouse

N – nose, neck

O – orange, opera

P – pub, place, plate, parade

Q – quarter, quarrel

R – rose, robot, rice

S – sweater, sofa

T – tea, table

U – umbrella, uncle

V -   video, vase

W – window, wind

X – xylophone, Xerox

Y – yogurt, yacht

Z – zoo, zero

2. Rhyme-time: найти рифмующееся слово.

               Cat – fat- hat- rat- cap- flat.

               Car – far- star- bar

               Floor – door- or

               Book –look – took – hook, cook

               Name – game- came

               House – mouse, blouse

Our – flower, hour

Pen – hen –men - ten

Bag – tag – flag

Day – pay -may

Tree – three

Box - fox

 3 A chain of letters ( Сколько слов можно найти в цепочке)

( catch- chair- air- read –dress – sport – this – his – is – sit – it – than –

thank – king – gold – old – doctor – or- robin – nurse – seven – even – evening – green – night – time – english – she – shell – long –grey –

young – good – desk –kangaroo.)

        Задания для 7 – 8 классов

1  Tongue twisters: Кто лучше и быстрее повторит скороговорку. Скороговорки лучше заранее напечатать или написать на доске.

1. If you, Sandy, have two candies

Give one candy to Andy, Sandy

2. A cup of coffee from a copper coffee pot

3. A little pot is soon hot

4. Bobby brings bright bells

5. Seven Santas sing silly songs
6. Chilly children cheerfully chant

2 The last is the first ( последняя буква глагола – это первая буква следующего глагола –

Время  - 3 мин.

Catch – have – eat – tell – laugh – help – pull – look – know – wait – talk – keep – push – hear –

Ring – grow – work – knock – kill – lend – dress – sing – go

      Задания для 9-10 классов ( на 2 этаже на стендах. Ответы приносят в 215 каб. к 5 уроку)                   

  1  Famous sayings: ( перевод изречений)

1. The more we study, the more we know. ( Чем больше мы учимся , тем больше мы знаем)

2. If you never try, you will never know.

3. Beauty will save the world. ( Красота спасет мир)

4. Actions speak louder than words.

5. When you have nothing to say, say nothing

6. Who knows most, speaks least. ( Кто много знает, мало говорит)

7. Even a polyglot may not find common language with some people.

8. All languages are good if they are spoken in a  human way

9. All nations smile in the same language.

10.A man needs only two years to learn to speak and all his life to keep his mouth shut.( Человеку надо 2 года чтобы научиться говорить и всю жизнь чтобы научиться молчать)

  2  Riddles: ( загадки)

1. It runs but has no legs.  (time)

2. It’s green when it’s clean. (a board)

3. It has teeth but it can’t bite. (a comb)

4. Children don’t like to drink especially when it’s warm. (milk)

5. It is white. It is cold

We can skate on it. What is it (ice)

6. What man cannot live inside the house?  (a snowman)

7. A little old woman with twelve children

Some short, some long, some cold, some hot

What is she?    (a year)

8. What goes up when the rain comes down? (an umbrella)

 English proverbs: ( пословицы)

  1. East or West, home is best.   ( В гостях хорошо, а дома лучше)
  1. Better a lean peace than a fat victory. ( Худой мир, лучше доброй ссоры)
  2. Business before pleasure.  ( Сделал дело – гуляй смело.)
  3. Don't trouble troubles till troubles trouble  you. (Не буди лихо пока оно тихо.)
  4. Every bird likes its own nest. (Всяк кулик свое болото хвалит)
  5. A friend in need is a friend indeed.( Друзья познаются в беде.)
  6. So many men, so many minds. (Сколько голов, столько и умов)
  7. Tastes differ. ( О вкусах не спорят)
  8. A sound mind in a sound body ( В здоровом теле, здоровый дух)
  9. Be slow to promise and quick to perform.( Дал слово
  10. Health is better than wealth.( Здоровье дороже золота)
  11. Never look a gift horse in the mouth.( Даренному коню в зубы не смотрят)

              Викторина

1. Who is considered to be the national poet of Scotland? (Robert Burns)

2. Who is the national hero of Britain, the defender of the poor? (Robin Hood)

3. What is the London home of the Queen? (Buckingham palace)

4. What was the first most terrible prison in Great Britain? (Tower)

5. Who was the first woman Prime Minister of Great Britain?

6. Who was the first President of America? (G.Washington)

7. What English scientist did an apple fall on his head and helped him to discover a physics law? (Newton)

8. What two languages do people in Canada speak? (English, French)

9. What is the oldest part of London? (The City)

10. In the capital of this country there is a place where the Queen lives. ( Buckingham Palace))

11Which is the biggest country in the world? (Russia)

12.Which was the year of the Great Fire in London? (1666)

  1. What is the famous airport in London? (Heathrow)
  2. Who lives at 10 Downing Street in London? (Prime Minister)
  3. Call the name of the king of rock-n-roll. (Elvis Presley)
  4. Thanksgiving Day is celebrated in this month. (November)
  5. In this country the national clothes are the skirts. (Scotland)
  6. It is over the river Thames. (Tower Bridge)
  7. What city stands on the river Neva? (St. Petersburg)
  8. This is the place where the Nelson Column stands. (Trafalgar Square)

Театрализованное представление сказок 5-6 классы

6 – а класс

LITTLE RED RIDING HOOD

L.R.R.H: My name is Little Red Riding Hood. Hello.

Mother: Little Red Riding Hood! Where are you?

L.R.R.H.: I am here, Mother. What’s up?

Mother: Little Red Riding Hood! Today is your grandmother’s birthday. Take a cake, some apples to her.

L.R.R.H.: Ok, mum.

Mother: Don’t stop in the wood. And don’t pick any flowers or mushrooms there.

L.R.R.H.: All right, mum. Good-bye.

Mother: good-bye.

(Little Red Riding Hood goes out)

(Little Red Riding Hood in the wood)

L.R.R.H.: How nice it is in the wood. There are many trees, flowers, mushrooms.

(The wolf appears)

The wolf: I am big and grey. I live in the wood. I want to eat up Little Red Riding Hood. (goes up to Little Red Riding Hood). Good morning.

L.R.R.H.: Good morning, Mr. Wolf.

The wolf: Where are you going, Little Red Riding Hood?

L.R.R.H.: I’m going to my grandmother. It’s her birthday today.

The wolf: Where does she live, your granny?

L.R.R.H.: She lives in a little house.

The wolf: Is it far from there?

L.R.R.H.: No, it is not.

The wolf: Well, good-bye, Little Red Riding Hood

L.R.R.H.: good-bye, Mr. Wolf

(The wolf comes to Granny’s house and knocks at the door)

Granny: Who’s there?

The wolf: It’s me, Little Red Riding Hood.

Granny: Come in, darling.

(The wolf runs to Granny and wants to catch her up, but she runs away. The wolf puts Granny’s dress and cap and lies in bed. Soon Little Red Riding Hood appears near Granny’s house).

L.R.R.H.(singing):Clap, Clap, Clap,

                               Rap, Rap,  Rap,

                               I’m knocking at the door,

                                Tap, Tap, Tap.

The wolf: Who’s there?

L.R.R.H.: It’s me, Little Red Riding Hood.

The wolf: Come in, my dear.

L.R.R.H.: Good morning, Granny.

The wolf: Good morning, Little Red Riding Hood.

(Little Red Riding Hood puts the basket on the table and comes up to Granny’s bed)

L.R.R.H.Happy Birthday!

The wolf:   Thank you, my dear.

L.R.R.H.: What big eyes you have, Granny!

The wolf:   The better to see you, my dear.

L.R.R.H.: What big ears you have, Granny!

The wolf:   The better to hear you, my dear.

L.R.R.H.: What sharp teeth you have, Granny!

The wolf:   The better to eat you up.

(and the wolf jumps out of the bed and wants to catch Little Red Riding Hood)

L.R.R.H.:”Help! Help!”  

(Granny and the hunter come in. The hunter shoots and the Wolf falls down).

Granny: Oh, thank you very much!

The hunter: Oh, It’s really nothing.

Granny and the hunter and Little Red Riding Hood: That’ the end of the story.

             5 –а  класс        

                                                 THREE BEARS

(Three bears are sitting at the table, they are going to eat porridge)

Mother Bear: Take your plate, Father!

Father Bear: Thank you, dear!

Mother Bear: Take your plate, Baby Bear!

Baby Bear: Thank you, Mummy dear… Oh, it is too hot!

Father Bear: Then let us go for a walk!

(The three Bear go out of the room)

(The girl comes in and looks round)

Little girl: Whose room can it be? (Looking at the table) I am hungry. (Sits down at the table and tastes porridge) Oh, this porridge is too hot for me!... Oh, this porridge is too cold for me… This porridge is just right for me.(eats porridge)

(The noise of the three Bears’ steps is heard. The little girl hides in the little bed).

(The three bears enter the room and take their places at the table)

Father Bear: My plate is not full!  

Mother Bear: My plate is not full either!

Baby Bear: And my plate is empty! (They look round)Oh, and who is this? A little girl!

Father Bear: Let us catch her up!

Mother Bear: Let us catch her up!

Baby Bear: Yes, yes, let us eat her up!

Little girl: No, you won’t (runs away).

(The Bears try to catch her, but stumble and fall down)

Mother Bear (shaking herself): It is your fault, Father! You fell and I fell, too.

Baby Bear: And I fell because you fell!

All together (shaking their heads): And the little girl has run away. Oh! Oh!  Oh!

6 – б класс

THE TURNIP

Grandpa: Oh, what a big turnip . I want to pull it up. (Pulls the turnip) One, two, three! It is too big for me. Granny, come here! Help me, please.

Granny: All right, grandpa. I’m coming.

Grandpa and granny (pulling together): One, two, three! One, two, three! No result. Oh, it’s too big for us!

Granny: Granddaughter, help us, please!

Granddaughter: Ok, granny. I’m coming.

Grandpa and granny and Granddaughter: One, two, three! One, two, three! No

result. Oh, it’s too big for us!

Granddaughter: Doggy, doggy, help us, please!

The doggy: All right, granddaughter. I’m coming.

Grandpa and granny and Granddaughter and doggy: One, two, three! One, two, three! One, two, three! No result. Oh, it’s too big for us!

The doggy: Pussy-cat, help us, please.

The cat: All right, doggy. I’m coming.

Grandpa and granny and Granddaughter and doggy and the cat: One, two, three! One, two, three! One, two, three! No result. Oh, it’s too big for us.

The cat: Mouse, mouse, come here, help us, please.

The mouse: All right, pussy-cat. I’m coming.

Grandpa and granny and Granddaughter and doggy and the cat and the mouse: One, two, three! One, two, three! One, two, three! One, two, three! (fall down).

The turnip: Here I am!

All (together): Oh. What a big turnip we have!

  5 – б класс « Теремок»

Действующие лица:
Лягушка- a frog, мышка- a mouse, кошка- a cat, волк- a wolf, лиса- a fox, медведь- a bear. 
A frog:
How it is fine to walk..Yes to walk , yes to walk I am a little, little frog 
I am a frog I am a frog. ( видит теремок, подходит)

It is a nice little house. Who lives in the house? (стучится)
Open the door please (никто не открывает, лягушка заходит в домик)
             
Идёт мышка, собирает зёрна в ладошку 
A mouse:
It is a nice little house. Who lives in the house? I am a little mouse.
A frog:
I am a frog and who are you?
A mouse: I am a mouse let me live in your house 
A frog:Come in, please! 
(на сцене появляется петух, видит теремок ) 
A cock: It is a nice little house. Who lives in the house? 
A frog, a mouse:
I am a frog .I am a mouse. And who are you? 
A cat:
I am a cat. Let me live in you house. 
A frog, a mouse:
Come in, please. ( дети исполняют песню “ Hello”) 
Hello, hello, hello I am a frog, I am a cock, I am a mouse
We like to live in our house
    (на сцене появляется заяц) 
A hare: What can I see? Who lives in the house? 
Children:
I am a little mouse I am a frog, who likes to walk  I am a cat and who are you?
A hare:
I am a hare I like to play. Let me in your house stay. 

Children:
Come in, please. 
A wolf: 
I am a wolf I like to move (танцует рэп, подходит к терему, стучится)
Who lives in the house? 
Children:
I am a mouse, I am a frog,I am a hare,I am a cock. And who are you? 
A wolf:
I am a hungry wolf. I want some soup 
Children: 
Come in, please.  (на сцене появляется лиса, танцует) 
A fox:
Such a fine little house.
I am a fox I have a box. Open the door, please.

Children:
Come in little foxy. Let us play. You may in the house stay. 
(под музыку появляется медведь, видит терем, стучится) 
A bear:
Who is there in the house?
I am a bear Clouse.
Let me come into your house. 

Children: 
Oh no, bear Clouse. You are too big for our house.  (медведь пытается влезть в домик через окно, но у него ничего не получается и уходит со сцены ) 
Все актёры выходят на сцену и поют песню “Who are you?” 
“Who are you?”
Who are you-I am a fox.
Who are you-I am wolf.
Who are you-I am a frog.
Who are you-I am a cat.
Who are you-I am a hare.
Who are you-I am a bear.
Who are you-I am a mouse.
We all like our house.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

День английского языка. Станция "Аэропорт"

Каждый год, мы проводим все уроки на английском языке и после уроков, ученики ходят по станциям, зарабатывая дополнительные баллы. Одна из них называлась "Аэропорт". Здесь требовалось не только знание...

предметная неделя гуманитарного цикла (день английского языка)

Путешествие в «Страну английского языка»Возрастная группа : 5-6 классыЦели мероприятия:- повысить интерес к изучаемому языку,- повторить в репликах, рифмовках, чтении, песни темы: «Числительные», «Гла...

2011 г. Фестиваль в МБОУ СОШ №1 г. Покачи "День английского языка"

Фестиваль был подготовлен, организован и проведен в нашей школе. В нем приняли участие все учителя английского языка. Полную версию этого мероприятия (с презентацией и аудиофайлами можно посмотреть на...

День английского языка как одна из форм внеурочной деятельности

Презентация основана на опыте работы учителей английского языка в МБОУ "СОШ № 14" г. Ангарска....

THE ENGLISH DAY ДЕНЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

THE ENGLISH DAYДЕНЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА...

Международный день английского языка

Международный день английского языка...

Технологическая карта к разделу 2 "Мой день" УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. Английский язык. Радужный английский (Rainbow English ): Учебник – Английский язык для 4 класса общеобразовательных учреждений - Москва: Дрофа

Технологическая карта к разделу 2 "Мой день" УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. Английский язык. Радужный английский (Rainbow English ): Учебник – Английский язык для 4 класса общеобр...