Экзаменационный материал по теме "Лексика" для 5 класса
методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему

Экзаменационный материал для переводного экзамена в 5 классе по учебнику М.З.Биболетова по теме "Лексика" в 4 вариантах

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon perevodnoy_ekzamen_5klass_2014.doc97.5 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Лицей № 20» г. Междуреченск

Экзаменационный материал

к проведению переводных экзаменов

Английский язык

Класс 5

Учитель Шевелёва О.О.

                 

Обсуждено на заседании

Утверждено на заседании

методического объединения

научно-методического совета

от _________________2014 г.

от________________2014г.

Протокол № ______

Протокол №____

Руководитель методобъединения

Директор Лицея № 20

_______________Царёва О.В.

                           И.Г. Бозина

Пояснительная записка

Промежуточная аттестация по английскому языку в 5-х классах проводится в форме комбинированного экзамена. Экзаменационные билеты составлены с учетом стандартов основного общего и среднего образования. Экзаменационные вопросы составлены на основе УМК  «Английский с удовольствием», М.З. Биболетова, О.В.Денисенко, Н.Н. Трубанева, изд.: «Титул», 2013.

Цель экзамена: осуществить контроль сформированности лексической  стороны речи. 

Для выполнения  лексического теста необходимы знания и умения по следующим темам:

  1. Школа и школьная жизнь, изучаемые предметы и отношение к ним. Переписка с зарубежными сверстниками. Каникулы и их проведение в различное время года.
  2. Досуг и увлечения. Виды отдыха. Путешествия.
  3. Страна/страны изучаемого языка и родная страна, их географическое положение, столицы и крупные города, регионы, достопримечательности, культурные особенности (национальные праздники, знаменательные даты, традиции, обычаи), страницы истории, выдающиеся люди, их вклад в науку и мировую культуру.
  4. Межличностные взаимоотношения в семье, со сверстниками; решение конфликтных ситуаций. Внешность и черты характера.
  5. Мир профессий. Проблема выбора профессии.

   Критерии оценки:

«5» Учащийся верно выполнил от 100 % до 80%

«4» Учащийся верно выполнил  от 60% до 79%

«3» Учащийся верно выполнил  от 40% до 59%

«2» Учащийся верно выполнил  от 0% до 39%  

VARIANT 1

1. Write down the odd word . (Выпишите лишнее слово)

  1. promise, invite, strong, save, choose
  2. interesting, popular, special, match, classical
  3. master, dancer, artist, together, player
  4. racket, game, create, map, site, forum

2. Complete the sentences. (Завершите предложения)

USE:  a) part, b) care of, c) photos; d) place, e) off.

  1. Every day the ceremony known as the Changing of the Guard takes ____ in front of Buckingham Palace between 10.45 and 11.45 a.m.
  2. In the Tower of London tourists like to take ____ in the historical performances.
  3. Who takes ____ of the ravens in the Tower? – A special person: the Raven Master.
  4. The Royal Guards don`t take ____their big fur hats even summer.
  5. The London Eye gives their passengers a fantastic view over the Thames. Tourists usually takes lots of ____ of central  London during the trip.

 3. a. Match the words to make phrases.(Составьте словосочетания)

1) to get,

2) to  borrow,

3) to improve,

4) to spend,

5) to invite,

6) to go

a)sightseeing,

b)English,

c)marks,

d)holidays,

e)a dictionary,

f)guests

Example: 1c (to get marks),

b. Complete the sentences with the new world combinations. (Дополните предложения полученными словосочетаниями )

Example: 1)Did you ___ any ___ yesterday? – Yes, “excellent” (отлично) in Maths.

                  1)1c (to get marks)

2) Could I ___  ___ from you? I need it to write a letter to my English pen friend.

3) What should I do to ___ my ___? – Read English books.

4) Where will you ___ your ___? – At the camp.

5) Will they ___  ___ for their school party? – Certainly.

6) Do you like to ___  ___? – Yes, I usually take lots of photos.

  1. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом)
  1. Голос
  2. Памятник
  3. Башня
  4. Столица
  5. Любопытный
  6. Практичный
  1. Practical
  2. Curious
  3. Voice
  4. Monument
  5. Tower
  6. Capital
  1. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово)
  1. Dentist    
  2. Driver  
  3. Father
  4. Nurse  
  5. Teacher

    6.  Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

  1. Strong
  2. Blue
  3. Straight
  4. Musical

a. Instrument

b. Man

c. Eyes

d. Hair

  1. A student’s interview
  2. A local group
  3. Correspondent’s information
  4. To be a serious student
  1. To have a hobby
  2. A musical instrument
  3. A busy manager
  4. To have a good sense of humour

7. Translate word combination. (Переведите словосочетания)

VARIANT 2

1. Write down the odd word . (Выпишите лишнее слово)

  1. English, German, Russian, Britain, Italian, French
  2. Science, History, Christmas, Maths, Physical Education
  3. Day, week, language, year, month, minute
  4. Second, fifteenth, first, third, eleventh, last.

2. Complete the sentences. (Завершите предложения)

USE:  a) part, b) care of, c) photos; d) place, e) off.

1. Last year Queen Elizabeth II took ___ in the ceremony at Westminster Abbey.

2. Where will the meeting take____?

3. Special guards take ____ black ravens in the Tower.

4. The old man came into the room, took ___ his coat and sat in the armchair.

  1. There are lots to see and enjoy. Tourists take lots of ___ in the ancient fortress, don’t they?

3. a. Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

Example: 1e (to enjoy the film),

1)to enjoy,

2)to  take,

3) to invite,

4) to collect,

5) to arrange,

6) to go

a)abroad,

b)place,

c)the date,

d)badges,

e)the film,

f)guests

b. Complete the sentences with the new world combinations. (Дополните предложения полученными словосочетаниями )

Example: 1) Did you ___  ___ yesterday?

                  1)1e (to enjoy the film)

2) Sam is going to ___  ___ to his birthday party.

3) Let`s ___  ___ of the meeting .

4) Where will the party ___  ___? – In school.

5) Have you got any hobbies? – Yes, I ___  ___.

6)The head teacher got an invitation letter yesterday. His students will ___  ___ next month.

  1. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом)

1.        Робкий

2.        Целеустремленный

3.        Символ

4.        Колокол

5.        История

6.           Мост

g.        Bridge

h.        Shy

i.        History

j.        Ambitious

k.        Symbol

l.        Bell

5.Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово)

1. Librarian

2. Lawyer

3. Niece

4. Sportsman

5. Student

    6.  Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

1.        Social

2.        School

3.        Invitation

4.        Work

a.        Hard

b.        Letter

c.        Party

d.        programme

7. Translate word combination. (Переведите словосочетания)

1. To go to a theatre

2. To play the guitar

3. To have a good sense of humour

4. A local train

5. Good opportunity

6. To speak foreign languages

7. To be interested in history

8. A polite boy

VARIANT 3

1. Write down the odd word (лишнее слово).

  1. master, dancer, artist, together, player
  2. racket, game, create, map, site, forum
  3. interesting, popular, special, match, classical
  4. promise, invite, strong, save, choose

2. Complete the sentences.

USE:  a) off, b) place, c) photos; d) care of, e) part.

  1. In the Tower of London tourists like to take ____ in the historical performances.
  2. The London Eye gives their passengers a fantastic view over the Thames. Tourists usually takes lots of ____ of central  London during the trip.
  3. Who takes ____ of the ravens in the Tower? – A special person: the Raven Master.
  4. The Royal Guards don`t take ____their big fur hats even summer.
  5. Every day the ceremony known as the Changing of the Guard takes ____ in front of Buckingham Palace between 10.45 and 11.45 a.m.

1) to improve,

2) to go,

3) to get,

4) to spend,

5) to invite,

6) to  borrow

a) holidays,

b) guests,

c)marks,

d) sightseeing,

e)a dictionary,

 f) English

  3. a. Match the words to make phrases.

Example: 1f,

      b. Complete the sentences with the new world combinations.

Example: 1) What should I do to ___ my ___? – Read English books.

                  1)1f

2) Could I ___  ___ from you? I need it to write a letter to my English pen friend.

3) Did you ___ any ___ yesterday? – Yes, “excellent” (отлично) in Maths.

4) Where will you ___ your ___? – At the camp.

5) Will they ___  ___ for their school party? – Certainly.

6) Do you like to ___  ___? – Yes, I usually take lots of photos.

4. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом)

  1. Памятник
  2. Башня
  3. Столица
  4. Практичный
  5. Голос
  6. Любопытный
  1. Curious
  2. Voice
  3. Tower
  4. Capital
  5. Practical
  6. Monument

5. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово)

  1. Driver  
  2. Nurse  
  3. Teacher
  4. Dentist
  5. Father

  6.  Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

  1. Blue
  2. Straight
  3. Musical
  4. Strong

  1. Man
  2. Eyes

c. Hair

d. Instrument

  1. Correspondent’s information
  2. To be a serious student
  3. A student’s interview
  4. A local group
  1. A musical instrument
  2. A busy manager
  3. To have a good sense of humour
  4. To have a hobby

 7. Translate word combination. (Переведите словосочетания)

VARIANT 4

1. Write down the odd word (лишнее слово).

  1. Day, week, language, year, month, minute
  2. Science, History, Christmas, Maths, Physical Education
  3. Second, fifteenth, first, third, eleventh, last.
  4. English, German, Russian, Britain, Italian, French

2. Complete the sentences.

USE:  a) place, b) photos, c) care of; d) part, e) off.

  1. There are lots to see and enjoy. Tourists take lots of ___ in the ancient fortress, don’t they?
  2. Where will the meeting take____?
  3. Special guards take ____ black ravens in the Tower.
  4. The old man came into the room, took ___ his coat and sat in the armchair.
  5. Last year Queen Elizabeth II took ___ in the ceremony at Westminster Abbey.

3. a. Match the words to make phrases.

1) to arrange,

2) to go,

3) to invite,

4) to collect,

5) to enjoy,

6) to  take

a) guests,

b)place,

c)the date,

d)badges,

e)the film,

f) abroad

 Example: 1c,

 

 

 b. Complete the sentences with the new world combinations.

Example: 1) Let`s ___  ___ of the meeting.

                  1) 1c

2) Sam is going to ___  ___ to his birthday party.

3) Did you ___  ___ yesterday?

4) Where will the party ___  ___? – In school.

5) Have you got any hobbies? – Yes, I ___  ___.

6)The head teacher got an invitation letter yesterday. His students will ___  ___ next month.

4. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом)

1. Мост

2. Колокол

3. Символ

4. Целеустремленный

5. История

6. Робкий

a.        Bell

b.        Shy

c.        Symbol

d.        Ambitious

e.        History

f.        Bridge

5. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово)

1. Niece

2. Lawyer

3. Librarian

4. Sportsman

5. Student

    6.  Match the words to make phrases. (Составьте словосочетания)

1. Work        

2. School

3. Invitation

4. Social

a.programme        b. Letter

c. Party

d. Hard

7. Translate word combination. (Переведите словосочетания)

1. A polite boy

2. To play the guitar

3. To have a good sense of humour

4. A local train

5. Good opportunity

6. To speak foreign languages

7. To be interested in history

8. To go to a theatre


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

ЭКЗАМЕНАЦИОННЫЙ МАТЕРИАЛ для проведения промежуточной аттестации по предмету «Алгебра и начала анализа» в 10 классе

Контрольная работа содержит 4 задания по темам: «Тригонометрия» и «Производная».Приведены критерии оценок и решения всех вариантов....

ЭКЗАМЕНАЦИОННЫЙ МАТЕРИАЛ ДЛЯ 5 КЛАССА ПО ТЕХНОЛОГИИ

Этот материал предназначен для проверки знаний учащихся 5 классов....

Экзаменационный материал для 9 класса

Экзаменационный материал составлен для учащихся 9 классов, которые выбирают традиционную форму аттестации. Матерал составлен на основе учебно-методического пособия под редакцией В.Н.Доронькина....

Экзаменационный материал.История. 10 класс

Варианты экзаменациооной работы по истории....

Экзаменационный материал.История. 10 класс

Варианты экзаменациооной работы по истории....

Положение О порядке экспертизы, утверждения и хранения экзаменационного материала при организации промежуточной (5-8 классы) аттестации и государственной ( итоговой) аттестации в 9 классах в традиционной форме

Положение О порядке  экспертизы,   утверждения и хранения  экзаменационного материала при организации промежуточной (5-8 классы) аттестации  и государственной ( итоговой)...

Экзаменационный материал для проведения государственной итоговой аттестации обучающихся специальных (коррекционных) классов для детей с лёгкой умственной отсталостью 9 класса по профессионально - трудовому обучению (швейное дело).

Для проведения экзамена по трудовому обучению (швейное дело) в 9 классе специальной (коррекционной) образовательной школы 8 вида, разработаны 10 билетов на основании программы "Швейное дело" под редак...