Конспект повторительно-обобщающего урока по теме "Погода" в 6 классе
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Саранчук Оксана Наримановна

На данном уроке ребята повторяют лексику и грамматику  раздела "Погода" по УМК  В.П.Кузовлева 6 класс.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл moy_urok.docx21.14 КБ
Файл moy_urok.pptx1.96 МБ
Файл moi_prilozheniya.docx19.4 КБ
Файл winter.docx12.42 КБ
Файл snezhinki.docx339.68 КБ

Предварительный просмотр:

                                                                                       Ход урока (занятия)

 

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1.Оргмомент

 

2. Постановка проблемы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Формулирование целей

4. Разделение на группы

 

 

 5. Аудирование

 

 

 

 

 

 

 

   5. Фонетическая зарядка

 

 

 

 

 

 6. Лексическая зарядка

 

 

7. Составление предложений

 

 

 

8.Просмотровое чтение

 

 

 

 

 

 

 9. Физкультпауза

 

 

 

 

 

 

10. Письмо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  12. Ответы на вопросы

 

 14. Монологическое высказывание

 

 15.Рефлексия

 

16.Подведение итогов

Good morning! How are you? (слайд №1)

Today we’ll work on our topic «The weather» but yesterday I read an advertisement in the Internet ( слайд № 2 )

Слайд № 3

 

 

 

 

 Слайд № 4

To work on these aims we’ll be in groups. We’ll have 2 groups.

The names of the groups will be the names of the seasons.

1. The name of the first group will be the name of the hottest season of the year. When the weather is fine. The sun shines. The temperature is 25-30 oabove 0.

 

 

2. The name of the second  group will be the name of the season when it is snowing and cold.

 Слайд № 5: According to our plan we should first of all practice phonetics

 Учитель выставляет баллы за чтение каждой группе в таблице учета соревнования групп.

 Слайд № 6: At  home you have written  about your  favorite  season. Просмотрите в своих группах  работы и выберите  более  полный рассказ. Scan it. 1 minute.

A TV- presenter should know words. Слайд № 7, 8.

Учитель выставляет баллы.

Слайд № 9:

A TV- presenter should know  weather in different seasons.

A TV- presenter should make sentences.

Учитель выставляет баллы.

Слайд № 10

A TV-presenter should read and understand the information.

Слайд № 11. По фотографии определите, какая погода в разных странах.

 Слайд № 12.

Find the sentences about name of your team Слайд № 13

Учитель выставляет баллы.

Choose the right words.

Учитель выставляет баллы.

Слайд  № 14, 15

Еще необходимо уметь правильно составлять предложения. Слайды № 16,17,18

A TV-presenter should write correctly.

Слайд № 19

 But today we are going to be a TV-presenters. Now  you will do it yourself.

Now we shall speak about the weather forecast in different countries of the world. Let’s remember the names of the countries. Try to remember some new names.

Слайды

 Now you’ll try to be TV-presenters. Speak about weather forecast in different parts of the world.

 

Учитель выставляет баллы.

 

Слайд№ 20.

 

Подсчитывает баллы. Выставляет оценки за урок.  Благодарит за работу.

 Слайд № 21.

 

Приветствуют учителя.

Отвечают на вопросы

 

 

Читают и переводят текст слайда

 

Отвечают на вопросы слайда:

Do you want  to be a TV-presenter?

 What should a good TV-presenter know?

Читают и переводят цели урока

 

 

 

 Слушают и называют сезон (получают табличку с названием сезона).

 

 

 

 

Слушают и называют сезон (получают табличку с названием сезона).

 

Читают стихотворение (хоровое чтение за учителем, индивидуальное)

 

 

 

 

 Читают тексты друг друга и выбирают понравившийся.  Через 1 минуту зачитывают тексты.

Читают и переводят словосочетания

 

 

 

Отвечают на вопросы слайда.

Составляют предложения в письменном виде.

 

Сопоставляют  переводы по слайду. 

Дети подбирают подходящие слова к каждому предложению. Затем группы по очереди читают.

Читают и пишут номер правильной картинки.

 

 Читают и выбирают номера предложений

 

 

 

Читают и выбирают слова.

 

 

Вставляют пропущенные буквы в слова

Выполняют упражнения

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Выполняют роль ведущего программы «Прогноз погоды»

 

 

 

 

 

Учащиеся рассказывают о прогнозе погоды в разных странах мира по карте под музыку.

 

Учащиеся отвечают на вопросы слайда.

 

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Whatever the weather

Слайд 2

www.weather@mail.ru … The British television needs TV - presenters for the programme “Weather Forecast ” …

Слайд 3

Do you want to be a TV-presenter? What should a TV-presenter practice?

Слайд 4

A TV-presenter should: Practice phonetics; Know the words а nd names of season; Understand the information about the weather; Make sentences about the weather; Speak English about the weather forecast in different countries

Слайд 5

Th e sun is sh ini ng And I am smili ng , Th e w ea th er is bad And I am sad. Wh en it is dry W e are fine… Th e w ea th er is nice, Isn’t it a surprise? Read the poem, mind your sounds and intonation, please

Слайд 6

Check your homework : What is your favourite season? spring summer autumn winter

Слайд 8

Find the odd one out. 1. autumn, spring, forecast, summer. 2. Windy, autumn, rainy, foggy 3. swim, play, frost, ski. 4. the first, the weather, the second, the third.

Слайд 9

The weather is different in different seasons. When is the temperature 25 degrees above zero 7 degrees below zero 10 degrees above zero 35 degrees below zero 5 degrees above zero 21 degrees above zero ?

Слайд 10

С hoose the correct translation: Холодно sunny Ветрено windy Жарко cloudy Снежно snowy Облачно hot Солнечно cold

Слайд 12

С hoose the right picture to the text. It is a beautiful season. Many people like it very much. Some people don't like it. The weather is fine, but it is often rains and cool. The days are shorter and colder. The trees are yellow. Children go to school.

Слайд 13

Find sentences about each season. 1 There is much snow. 2 We can see new leaves, grass, flowers. 3 The days are hot. 4 We swim and fish. 5 The days become colder. 6 We can ski and skate. 7 The trees are yellow and red. 8 The days are longer .

Слайд 14

Full the sentences : 1 . The coldest season of the year is … a) autumn c ) spring b) winter d ) summer 2. The hottest season of the year is … a) autumn c) spring b) winter d) summer 3. Pupils have the longest holidays in … a) autumn c) spring b) winter d) summer 4. September, October, November are the months of the … a) autumn c) spring b) winter d) summer

Слайд 15

5. Spring has three months: March, April and … a) June c) May b) July d) August 6. New Year starts in … a) January c) November b) February d) December 7. Winter months are: December, January and … a) September c) November b) October d) February 8. Pupils begin to go to school in … a) June c) August b) July d) September

Слайд 16

Full the sentences: 1) If the weather is …, we won't go for a walk. 2) If it is rainy I will … 3) If my mother says the weather is … I will ...

Слайд 17

Fill in the gaps with the correct form of the verbs. Use the verbs from the box . 1) If the weather ... fine, Jane and her friends ... a picnic. 2) If it... very hot , they ... to the beach. 3) If there ... rain , they ... at home. 4) If it ... storm, Jane ... her friends to the countryside. 5) If there ... Fog , Jane ... her friends to the cafe. be, take, go, stay, invite

Слайд 18

Translate the words and make the right sentences : 1) I, go, the, not, If, weather, is, frosty, will, to, park, the. 2) We, weather, the, do, like, not, and, windy, foggy. 3) Mother, my, dislikes, cool, and, weather, wet, the. 4) My, do, friends, not, to, go, the, because, cinema, the, very, weather, is, cold.

Слайд 19

FILL IN GAPS. R __ __ NY MORNING S __ NNY DAYS W _ NDY W_ _ THER ST_RMY W_ND CL _ _ DY SKY SN_WY SEASON T _ RR_ BLE F_RECAST

Слайд 20

What do you think? Is it easy or difficult to be a TV-presenter ? Do you want to be a TV-presenter ?

Слайд 21

Рефлексия Наш урок подошёл к концу, и Я хочу сказать ... Мне больше всего удалось/понравилось ... За что я могу себя похвалить? За что я могу похвалить одноклассников? Что, на мой взгляд, не удалось? Почему? Что учесть на будущее?

Слайд 22

- я хорошо усвоил(а) материал, хочу знать больше - я хорошо усвоил(а) материал и мне этого достаточно - я не понял(а) материал, мне нужна помощь

Слайд 23

- SB :с. - АВ: с. - АВ: с.

Слайд 24

The lesson is over. Thank you very much for your work! Good bye!!!



Предварительный просмотр:

My favourite season is  summer .

The summer months are…

The days are …in  summer , the nights are…

The weather is often…

I like when it …

It often about …degrees …zero.

I can …in  summer .

If the weather is fine in  summer  I will…

If the weather is rainy I will…

My friends and I …going to… in  summer .

My favourite season is  winter .

The winter months are…

The days are …in winter, the nights are…

The weather is often…

I like when it …

It often about …degrees …zero.

I can …in winter.

If the weather is fine in winter I will…

If the weather is frosty I will…

My friends and I …going to… in winter.

The  sun is  shining

And I am   smiling,

The weather is  bad

And I am   sad.

When it is   dry

We are  fine…

The weather is   nice,

Isn’t it a  surprise?

The  sun is  shining

And I am   smiling,

The weather is  bad

And I am   sad.

When it is   dry

We are  fine…

The weather is   nice,

Isn’t it a  surprise?

Сhoose the right picture to the text.

It is a beautiful season. Many people like it very much. Some people don't like it. The weather is fine, but it is often rains and cool. The days are shorter and colder. The trees are yellow. Children  go to school.

Find sentences about each season.

1 There is much snow.

2 We can see new leaves, grass, flowers.

3 The days are hot.

4 We swim and fish.

5 The days become  colder.

6 We can ski and skate.

7 The trees are yellow  and  red.

8 The days  are  longer .

Full the  sentences:

1. The coldest season of the year is …

a) autumn               c) spring

b) winter                 d) summer

2. The hottest season of the year is …

a) autumn c) spring

b) winter d) summer

3. Pupils have the longest holidays in …

a) autumn c) spring

b) winter d) summer

4. September, October, November are the months of the …

a) autumn c) spring

b) winter d) summer

5. Spring has three months: March, April and …

a) June                        c) May

b) July                         d) August

6. New Year starts in …

a) January                   c) November

b) February                d) December

7. Winter months are: December, January and …

a) September              c) November

b) October                   d) February

8. Pupils begin to go to school in …

a) June                         c) August

b) July                          d) September

        Full the sentences:

1) If the weather is …, we won't go for a walk.
2) If  it  is  rainy I will …
3) If my mother says the weather is … I will ...

Fill in the gaps with the correct form of the verbs.  Use the verbs from the box.

1)  If the weather ... fine, Jane and her friends ... a picnic.

2)  If it... very hot, they ... to the beach.

3)  If there ... rain,  they ... at home.

4)  If  it  ... storm, Jane ... her friends to the countryside.

5)  If there ... Fog, Jane ... her friends to the cafe.

        be, take, go, stay, invite

Translate the words and make the right sentences:

1) I, go, the, not, If, weather, is, frosty, will, to, park, the.

2) We, weather, the, do, like, not, and, windy, foggy.

3) Mother, my, dislikes, cool, and, weather, wet, the.

4) My, do, friends, not, to, go, the, because, cinema, the, very, weather, is, cold.

        FILL IN GAPS.

R __ __ NY MORNING

S __ NNY DAYS

W_ NDY W_ _ THER

ST_RMY W_ND

CL_ _ DY SKY

SN_WY SEASON

T_ RR_ BLE F_RECAST

  • Наш урок подошёл к концу, и Я хочу сказать ...
  • Мне больше всего удалось / понравилось  ...
  • За что я могу себя похвалить?
  • За что я могу похвалить одноклассников?
  • Что, на мой взгляд, не удалось? Почему? Что учесть на будущее?



Предварительный просмотр:

Winter

Summer



Предварительный просмотр:

http://cdn.garcya.us/wp-content/uploads/2010/11/snow_flake.jpg                         

                                                     


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Виктория Баева (6-8 класс), Софья Орлова (8-9 класс), Яна Масная (10-11 класс), Надежда Медведева (10-11 класс)

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Я. Масная (10-11 класс), Н. Медведева (10-11 класс), В. Баева (6-8 класс), С. Орлова (8-9 класс)...

Рабочая программа по географии на основе авторской программы Т.П. Герасимовой 6 класс), И.В. Душиной (7 класс), И.И. Бариновой (8-9 классы) при нагрузке 2 часа в каждом классе основной общеобразовательной школы

Программа содержит пояснительную записку, перечень мультимедийного обеспечения для использования на уроках географии, также содержит обязательный региональный компонент по географии Ростовской области...

Конспект урокапо теме "Уравнения. Решение задач с помощью уравнений"

В работе представлен конспект интегрированного урока "математика+физика+химия+литература"....

Рабочие программы по математике для 5 класса, по алгебре для 8 класса. УМК А. Г. Мордкович. Рабочие программы по геометрии для 7 и 8 класса. Программа соответствует учебнику Погорелова А.В. Геометрия: Учебник для 7-9 классов средней школы.

Рабочая программа содержит пояснительную записку, содержание учебного материала, учебно - тематическое планирование , требования к математической подготовке, список рекомендованной литературы, календа...

План-конспект интегрированного урокапо физической культуре с ИКТ.

Урок по волейболу с использованием знаний по физике с ИКТ. ...

Конспект урокапо чтению и развитию речи "Стихотворение Д.Берестова "Знакомый", стихи об учебных предметах"

Конспект урокапо чтению и развитию речи "Стихотворение Д.Берестова "Знакомый", стихи об учебных предметах"...