Главные вкладки

    План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе на тему "Home, sweet home"
    план-конспект урока по английскому языку на тему

    Парфенова Екатерина Александровна


    Цель урока - закрепить полученные лексические и грамматические навыки по теме "Home, sweet home".

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    План-конспект открытого урока

    Предмет: английский язык

    Учитель: Парфенова Екатерина Александровна

    Класс: 3 «А»

    Место проведения: Запрудненская средняя общеобразовательная школа №1

    Дата: 14.03.2013г.

    Цель урока:

    1. Закрепление полученных лексических  и грамматических навыков по теме “Home, sweet home”.

    Задачи урока:

    Образовательные:

    1. Повторение лексики и грамматики по теме.
    2. Формирование у учащихся навыков общения в рамках речевой ситуации «Мой дом».

    Развивающие:

    1. Развитие умений и навыков чтения и письма.
    2. Развитие коммуникативных навыков: умения вести диалог и монолог на английском языке.
    3. Тренировка памяти учащихся.
    4. Тренировка внимания.
    5. Развитие навыков аудирования.

    Воспитательные:

    1. Воспитать у учащихся интерес к английскому языку, уважение к культуре и традициям страны изучаемого языка.
    2. Воспитать умение работать в коллективе, слушать других и помогать друг другу.

    Тип урока: комбинированный.

    Форма и виды работы: индивидуальная, фронтальная, групповая.

    Оборудование урока:

    - мультимедийный проектор;

    - буклеты с упражнениями;

    - магнитофон;

    - работы учащихся.

    План урока:

    1. Организационный момент – 2 мин.
    2. Фонетическая разминка. Отработка звуков [i], [i:], [u:] – 3 мин.
    3. Повторение лексического материала по теме – 5 мин.
    4. Аудирование диалога по теме – 5 мин.
    5. Физ-минутка – 1 мин.
    6. Работа с текстом. Отработка навыков чтения – 8 мин.
    7. Просмотр видеоролика – 4 мин.
    8. Презентация проекта «Мой дом» - 8 мин
    9. Исполнение песни – 2 мин.
    10.  Подведение итогов урока, запись домашнего задания, выставление оценок – 2 мин.

    Ход урока

    1

    T: Good morning, boys and girls… I`m very glad to see you today. How are you?

    Ps: Fine.

    T: OK, then. Let`s start our work. What date is it today?

    P1: The 14th of March.

    T: What day is it today?

    P1: Thursday.

    T: Who is absent today?

    P1:

    T: OK. At the lesson we are going to revise “Home, sweet home” theme. On your desks there are Exercise Booklets with all exercises in them. Sign them, please. Write down your names and surnames.

                                                             2

    And now let`s begin from phonetic exercises as usual. Please, devide into two groups. The first group includes the pupils in the row in front of the window and the second group includes the pupils in the row near the door. So, look at the board. You see a text there. The text is called “My house”. The pupils in the first row will say after me the red lines of the text and the pupils in the second row will say after me the blue lines of the text. Let`s begin.

    T: My House

    Let's go to my house.

    Ps (1): Let's go to my house.

     T: Let's go today.

    Ps (2): Let's go today.

    T: I'll show you all the rooms

    Ps (1): I'll show you all the rooms

     T: Where we work and play.

    Ps (2): Where we work and play.

    T: Here is the kitchen

    Ps (1): Here is the kitchen

    T: Where Mother cooks for me.

    Ps (2): Where Mother cooks for me.

     T: Here is the living room

    Ps (1): Here is the living room

    T: Where I watch TV.

    Ps (2): Where I watch TV.

    T: Here is the dining room.

    Ps (1): Here is the dining room.

    T: We eat here every day.

    Ps (2): We eat here every day.

     T: And this room is my room

    Ps (1): And this room is my room

    T: Where I sleep and play.

    Ps (2): Where I sleep and play.

    3

    T: Great. And now let`s revise the words. I have got some sheets of paper with different sentences in them. The task is: I show you a picture and you describe it  with the sentences you`ve got.

    The first picture is “a house

    P1: The house is white.

    P2: The house has got two floors.

    P3: There is a garage next to the house.

    P4: There is a small garden around the house.

    T: The second picture is “a garden

    P1: There are many trees in the garden.

    P2: There are many bushes in the garden.

    P3: There are many flowers in the garden.

    T: The third picture is “a garage”.

    P1: The garage is white.

    P2: There is a car in the garage.

    T: The next picture is “a kitchen”.

    P1: There is a fridge in the kitchen.

    P2: There is a cooker in the kitchen.

    P3: There is a table in the kitchen.

    P4: There are two chairs in the kitchen.

    T: The next picture is “a dining-room

    P1: I have dinner in the dining-room.

    P2: The dining-room is very light.

    P3: There is a table and four chairs in the dining-room.

     T: The next picture is “a living-room

    P1: There is a sofa in the living-room.

    P2: There is a coffee-table in the living-room.

    P3: There is a TV-set in the living-room.

    T: The next picture is “a bedroom”.

    P1: There is a bed in the bedroom.

    P2: There is a mirror in the bedroom.

    P3: There is an armchair in the bedroom.

    P4: There are two pictures on the wall in the bedroom.

    4

    T: Right you are. And now listen to the dialogue and try to answer the question: Where is Rachel?

    Sue:             Hello, Mrs Kane. I`m Sue. Is Rachel here?

    Mrs Kane:   Hello, Sue. Rachel`s in her bedroom.

    Sue:             Sorry, where`s that?

    Mrs Kane:   It`s next to the living-room.

    Sue:              OK, thanks… Rachel, I`ve got a new poster for you. Rachel! Where are you?

    Rachel:      Here  I am – under the bed.  I can`t find my little mirror.  Ouch!  My head!

    Sue:             Oh, Rachel!

    T: So, my friends, where is Rachel?

    P1: She is under the bed

    T: You are right. And now look at the next exercise in your booklets. Mark the sentences 1 to 4 true or false. Look at the sentences. (1)Sue is Rachel`s sister; 2) Rachel`s bedroom is next to the living-room; 3)Rachel can`t find her cushion; 4) Sue has got a poster for Rachel) Listen to the dialogue once more and do the task.

    1. Sue is Rachel`s sister                    _____
    2. Rachel`s bedroom is next to the living-room       ______
    3. Rachel can`t find her cushion      _____
    4. Sue has got a poster for Rachel   _____

    T: Are you ready to answer? Read the first sentence and agree or disagree.

    P1: …False.

    T: The second sentence.

    P2: … True.

    T: Sentence 3.

    P3: … False.

    T: Sentence 4.

    P4: … True.

    5

    T: You are right. Thank you. And now

     Stand up and look around,

     Count to three (one, two, three) and turn around;

     Stamp your feet upon the ground,

     Clap your hands and then sit down.

    6

    T: So, the next task in your booklets is to read the text and colour the picture. Read the text.

    P1: This is …

    T: Thank you. What pencils do we need to paint the picture?

    P2: Blue, yellow, green, red and pink.

    T: Right you are. Paint the picture, please. You`ve got three minutes.

    C:\Users\Екатерина\Desktop\комната.jpeg

    T: Who is ready? Who wants to show us the picture? … What colour is the bed?

    P1: It`s blue.

    T: What colour is the chair?

    P2: It`s yellow.

    T: What colour is the lamp?

    P3: It`s green.

    T: What colour are the flowers?

    P4: They are red.

    T: What colour is the teddy?

    P5: It`s pink.

    7

    T: Fantastic! Let`s watch the film about British home. (Window on Britain 1: 17-20 min.)

    T: What rooms are there in this house?

    P1: There is a living-room, a kitchen, a dining-room, a bathroom, and a bedroom.

    T: Great. You are right.

    8

    T: And now let`s listen to the stories about your homes. At home you were to make projects. … show us the picture of your house and tell us about it, please.

    P1: My house is very big. There is a kitchen, a living room, three bedrooms and two bathrooms. There is a big sofa and two armchairs in the living room. Look at my bedroom. There are two beds in it. Look at all the flowers in the garden. Our house is lovely.

    T: Thank you. …

    P2: My house is very big. There is a kitchen, two living rooms, four bedrooms and two bathrooms. Look! There is a big table and six chairs in the kitchen. This is my bedroom. There is a nice computer in it. Look at all the trees in the garden. Our house is lovely.

    9

    T: Thank you very much. And now let`s sing the song about a funny house.

    Ps: My house is very funny.

    My new house is funny.

    There are boxes everywhere:

    Boxes in the cupboards,

    Boxes on the chairs,

    Boxes on the table,

    And some under my bed.

    And there are two men in the kitchen

    With boxes on their heads.

    10

    T: Great. Thank you very much for your brilliant work at this lesson. Everybody gets excellent marks. Now open your record-books and write down your home task for Monday. At home you must write a story about your bedrooms. The time is up now. The lesson is over. You may be free. Good-bye.

    Ps: Good-bye.


    Предварительный просмотр:

    Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

    Подписи к слайдам:

    Слайд 2

    Phonetic exercises My House Let's go to my house. Let's go today. I'll show you all the rooms Where we work and play. Here is the kitchen Where Mother cooks for me. Here is the living room Where I watch TV. Here is the dining room. We eat here every day. And this room is my room Where I sleep and play.

    Слайд 3

    a house

    Слайд 4

    a garden

    Слайд 5

    a garage

    Слайд 6

    a kitchen

    Слайд 7

    a dining-room

    Слайд 8

    a living-room

    Слайд 9

    a bedroom

    Слайд 14

    My funny house. My house is very funny. My new house is funny. There are boxes everywhere: Boxes in the cupboards, Boxes on the chairs, Boxes on the table, And some under my bed. And there are two men in the kitchen With boxes on their heads.

    Слайд 15

    Thank you . Have a nice day!



    Предварительный просмотр:

    Самоанализ открытого урока

    Предмет: английский язык

    Учитель: Парфенова Екатерина Александровна

    Класс: 3 «А»

    Место проведения: Запрудненская средняя общеобразовательная школа №1

    Дата: 14.03.2013г.

    Цель урока:

    1. Закрепление полученных лексических  и грамматических навыков по теме “Home, sweet home”.

    Задачи урока:

    Образовательные:

    1. Повторение лексики и грамматики по теме.
    2. Формирование у учащихся навыков общения в рамках речевой ситуации «Мой дом».

    Развивающие:

    1. Развитие умений и навыков чтения и письма.
    2. Развитие коммуникативных навыков: умения вести диалог и монолог на английском языке.
    3. Тренировка памяти учащихся.
    4. Тренировка внимания.
    5. Развитие навыков аудирования.

    Воспитательные:

    1. Воспитать у учащихся интерес к английскому языку, уважение к культуре и традициям страны изучаемого языка.
    2. Воспитать умение работать в коллективе, слушать других и помогать друг другу.

    Тип урока: комбинированный.

    Форма и виды работы: индивидуальная, фронтальная, групповая.

    Оборудование урока:

    - мультимедийный проектор;

    - буклеты с упражнениями;

    - магнитофон;

    - работы учащихся.

    Урок проводился в 3 «А» классе. В группе 13 учащихся, из них: мальчиков – 5; девочек – 8. У учащихся данной группы высокая мотивация на изучение иностранного языка с хорошими речевыми и языковыми способностями.

    Реализация принципов обучения: на уроке были реализованы следующие принципы:

    - принцип направленности обучения на комплексное решение задач

    - принцип доступности обучения. Каждый вид наглядности использовался для более доступного восприятия  речи учителя и развития навыка монологического высказывания.

    - принцип систематичности и последовательности формирования знаний, умений и навыков соблюдался правильно, был правильный переход от простых заданий к сложным.

    Сознательность, активность и самостоятельность учащихся достигалась с помощью наводящих вопросов, руководство учением школьников осуществлялось по следующим схемам: учитель – ученик; ученик – ученик.

    Структура урока полностью соответствует логике проведения заявленного типа урока, так как моей основной организационной задачей являлось создание условий для обобщения ранее изученного материала по теме. На мой взгляд, такие условия были созданы на проведенном уроке.

    Отобранное содержание урока, оборудование урока, организация активной мыслительной деятельности учащихся на всех этапах урока,  индивидуальные, групповые и фронтальные формы организации учебной деятельности школьников,  применение словесных, визуальных методов, работа с буклетами с упражнениями способствовали достижению образовательных целей урока, стимулировали познавательные интересы учащихся.

    Уровень самостоятельного мышления школьников, их познавательную активность, уровень усвоения и использования материала я оцениваю как хороший. На мой взгляд, этот урок послужит толчком, опорой для дальнейшей познавательной деятельности учеников.

    Учащиеся на уроке были активны, внимательны, работоспособны. Я считаю, что выбранная форма организации учебной деятельности школьников была достаточно эффективной. Были соблюдены с моей стороны нормы педагогической этики и такта, культура общения «учитель – ученик».

    Организационный момент урока начался с проведения фонетической зарядки, включающей в себя отработку тех звуков, которые являлись  необходимыми, а также включала в себя знакомые и необходимые для повторения лексические единицы.

    Для совершенствования навыков чтения и письма учащимся было предложено упражнение с использованием ранее изученной лексики.

    Отработка грамматической структуры there is/are, а также предлогов места осуществлялась на протяжении всего урока в большей части выполняемых упражнений.

    Также на уроке использовался видеоматериал, соответствующий теме урока и содержащий знакомые лексические единицы. Фильм позволил учащимся познакомиться с тем, как живут англичане и побывать у них дома.

    На данном уроке поставленные задачи оказались решены. Перегрузки учащихся как физической, так и психической, не было благодаря смене видов деятельности и форм работы. Цель урока была достигнута.

     



    Предварительный просмотр:

    E X E R C I S E

    B O O K L E T

    “Home, sweet home”

    _____________________________

    Phonetic exercises

    My House

    Let's go to my house.

    Let's go today.

     I'll show you all the rooms

     Where we work and play.

    Here is the kitchen

     Where Mother cooks for me.

    Here is the living room

    Where I watch TV.

    Here is the dining room.

    We eat here every day.

    And this room is my room

    Where I sleep and play.

    Where is Rachel?

    1. Sue is Rachel`s sister                    _____
    2. Rachel`s bedroom is next to the living-room       ______
    3. Rachel can`t find her cushion      _____
    4. Sue has got a poster for Rachel   _____

    Colour the picture

    комната

    My house is very funny.

    My new house is funny.

    There are boxes everywhere:

    Boxes in the cupboards,

    Boxes on the chairs,

    Boxes on the table,

    And some under my bed.

    And there are two men in the kitchen

    With boxes on their heads.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Открытый урок по английскому языку 3 класс для общеобразовательных школ.(2 часа в неделю) Тема: « Weather\Seasons »

    Пояснительная записка1.       Фамилия  имя отчество автораБерезовская А.В.2.       Место работы (полное наименование ОУ)ГБОУ СОШ ...

    Открытый урок по английскому языку 2 класс по темам "The Alphabet", "Animals" ""

    Данный урок прденазначен для учащихся 2 класса, 4 четверть. Тип урока- обощаяющий, урок- конкурс.  На уроке проходит повторение и закрепление материала, повторение лексических единиц, грамматичес...

    Школа - это весело. Конспект открытого урока по английскому языку 5 класс.

    Школа - это весело. Конспект открытого урока  по английскому языку 5 класс....

    Открытый урок по английскому языку 2 класс "The ABC"

    Открытый урок по английскому языку 2 класс по УМК Биболетова "Enjoy English"...

    Открытый урок по английскому языку 3 класс "Части тела" (Биболетова М.З.)

    Урок-путешествие по теме "Части тела". Во время урока учащиеся путешествуют по планетам солнечной системы, выполняя различные задания по теме. Закрепление грамматического материала "Спряжение глагола ...

    План-конспект интегрированного открытого урока по английскому языку и информатике в 5 классе

    План-конспект интегрированного открытого урока по английскому языку и информатике по теме "Праздики в Великобритании и США".На уроке учащимися была создана интерактивная презентация Powerpoint...

    план-конспект открытого урока по английскому языку 6 класс

    открытый урок по английскому языку 6 класс...