ПЛАН – КОНСПЕКТ ПРОВЕДЕНИЯ ПРАЗДНИКА “Halloween”в 5-6 КЛАССАХ (повышенный/ углубленный уровень обучения)
методическая разработка по английскому языку (6 класс) по теме

Михайлова Татьяна Сергеевна

Цель проведения:

1.Ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования  дня  Всех святых в   англоязычных странах (на примере США и Великобритании).

 2. Формирование у учащихся положительного отношения к выполняемой деятельности и интереса к изучаемому языку, к культуре и традициям  народа, говорящего на этом языке, приобретение элементарных страноведческих знаний.

3.  Развитие у учащихся познавательных способностей, эмоциональной сферы, творческих способностей,

4.  Расширение кругозора учеников.

Оборудование:   ноутбук, плакаты, тыквы со свечами внутри, поделки и рисунки, выполненные учениками на тему праздника, конфеты для угощения, воздушные шарики, костюмы тыквы, ведьмочек, привидений и т.д.

Домашнее задание:   подготовить костюмы, плакаты, выучить стихи, подготовить рисунки и поделки на конкурс.

1 этап: Предварительное знакомство с информацией о традициях празднования Halloween на одном из предшествующих  уроков английского языка

2 этап: Приготовления к проведению праздника (внеклассная   и домашняя работа учащихся по подготовке материалов, оформлению плакатов, изготовлению костюмов, подготовка  рисунков и поделок к конкурсу)  

3 этап: Проведение праздника

4 этап: Подведение итогов

 

Ход праздника:

T.  Today we’ll speak about Halloween, play and perform. Let’s begin our holiday!

S.1  Ghosts and witches!

Gather here!

Hallowing is coming

Can you hear!

S.2 What's this howling?

Is it true or am I dreaming?

Ghosts and witches dance around.

Switch and creak – the scary sound!

S.3 Bats and rats and witches' cats,

Skeletons in bowler hats,

Don't be scared!

It's Halloween – spirits can be seen!

S.3   It’s Halloween! It’s Halloween!

The moon is full and bright

And we can see what can’t be seen

On any other night.

S.4   What time is it, what time is it?

“One, two, tree, four, five, six,

Seven, eight, nine, ten, eleven, twelve!”

 S.1  Let’s sing a song! (ноутбук: “You tube”- Ten Little Witches)

Ten Little Witches (a song).

One little, two little, three little witches

Four little, five little, six little witches

Seven little, eight little, nine little witches

Ten little witches in the sky!

Ten little, nine little, eight little witches

Seven little, six little, five little witches

Four little, three little, two little witches

One little witch bye-bye!  

T. Well done. Now it’s time to recite and perform a play. Do you want to know- Who is the best actor? (инсценировка-экспромт  стихотворения и награждение  победителя).

This is the way the witches fly, witches fly, witches fly.

Swish, swish, swish!

This is the way the ghost  go by, go by, go by.

Ooh, ooh, ooh!

This is the way the black cats howl, black cats howl, black cats howl.

Meow, meow, meow!

This is the way the pumpkings laugh, pumpkings laugh, pumpkings laugh.

Hee, hee, hee!

This is the way the night owls cry, night owls cry, night owls cry.

         Hoo, hoo, hoo!

  1. I t was very funny! Thank you! You are real actors!

Do you know the Halloween words? Try to find them and we’ll see who is   the  smartest student in your class.

s

k

e

l

e

t

o

n

j

a

m

o

n

s

t

e

r

a

h

b

c

s

o

w

r

a

c

a

m

a

s

k

d

j

x

k

l

w

t

r

e

a

t

y

o

l

i

g

o

b

l

i

n

l

o

t

z

f

e

l

b

v

a

w

c

a

o

i

t

a

m

n

e

h

g

h

o

s

t

k

t

e

t

b

e

l

u

h

m

e

n

i

t

r

i

c

k

o

r

a

l

p

u

m

p

k

i

n

The keys: skeleton, pumpkin, mask, goblin, treat, ghost, trick, monster, witch, jack-o‘-lantern.

T. Now guess what it is.  Guess the riddles.

It is light and it is bright.

 It is yellow or it is white.

 It needs in careful handle.

 What is it?                                        (It is a candle)

 It’s a pumpkin with a mouth.

 It’s a pumpkin with two eyes.

 It’s a pumpkin which was torn.

 What is it?                                        (It is jack-o-lantern

  It is tasty, it is sweet.

  And if you haven’t got it

  You can play some tricks.

  You like to get it.

  What is it?                                              (It is a treat)

T. Well done!   Do you want to play the game  “ Blow the ghost”? Please, take the fan and help the ghost. 

(На полу перед  участником конкурса лежит надутый воздушный шарик – «привидение».    Соревнующийся   должен передвинуть «привидение» на противоположную сторону класса, помогая себе при этом веером или небольшим листом картона). 

T. At the end, tell me, please- What do children usually do on the 31st of October? – ( They go from house to house saying “ Trick or treat”)   Now let’s play   Halloween game. As we know there’s a tradition on Halloween to go from house to house, knock at the doors and ask “Trick or treat”.  I’ll be an Englishwoman.   I  live in this house. And you will be English children. Imagine it’s Halloween night.  So you should come to the house, knock at the door and say “Trick or treat”. We’ll see what happens.   

S1-10:Trick or treat!

Trick or treat!

Give us something good to eat!

Give us candy, give us cake,

Give us something sweet to take.

Give us cookies, fruit and gum,

Hurry up and give us some.

You had better do it quick

Or we’ll surely play a trick.

Trick or treat, trick or treat!

Give us something good to eat!

(угощение конфетами)

T. Well done! It’s fantastic!

 Подведение итогов и награждение: за лучший рисунок и поделку, представленные на конкурс,  за лучший костюм.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon khelluin.doc67 КБ

Предварительный просмотр:

ПЛАН – КОСПЕКТ ПРОВЕДЕНИЯ ПРАЗДНИКА “Halloween”в 5-6 КЛАССАХ

(повышенный/ углубленный уровень обучения)

Цель проведения:

1.Ознакомление учащихся с обычаями и традициями празднования  дня  Всех святых в   англоязычных странах (на примере США и Великобритании).

 2. Формирование у учащихся положительного отношения к выполняемой деятельности и интереса к изучаемому языку, к культуре и традициям  народа, говорящего на этом языке, приобретение элементарных страноведческих знаний.

3.  Развитие у учащихся познавательных способностей, эмоциональной сферы, творческих способностей,

4.  Расширение кругозора учеников.

Оборудование:   ноутбук, плакаты, тыквы со свечами внутри, поделки и рисунки, выполненные учениками на тему праздника, конфеты для угощения, воздушные шарики, костюмы тыквы, ведьмочек, привидений и т.д.

Домашнее задание:   подготовить костюмы, плакаты, выучить стихи, подготовить рисунки и поделки на конкурс.

1 этап: Предварительное знакомство с информацией о традициях празднования Halloween на одном из предшествующих  уроков английского языка

2 этап: Приготовления к проведению праздника (внеклассная   и домашняя работа учащихся по подготовке материалов, оформлению плакатов, изготовлению костюмов, подготовка  рисунков и поделок к конкурсу)  

3 этап: Проведение праздника

4 этап: Подведение итогов

Ход праздника:

T.  Today we’ll speak about Halloween, play and perform. Let’s begin our holiday!

S.1  Ghosts and witches!

Gather here!

Hallowing is coming

Can you hear!

S.2 What's this howling?

Is it true or am I dreaming?

Ghosts and witches dance around.

Switch and creak – the scary sound!

S.3 Bats and rats and witches' cats,

Skeletons in bowler hats,

Don't be scared!

It's Halloween – spirits can be seen!

S.3   It’s Halloween! It’s Halloween!

The moon is full and bright

And we can see what can’t be seen

On any other night.

S.4   What time is it, what time is it?

“One, two, tree, four, five, six,

Seven, eight, nine, ten, eleven, twelve!”

 S.1  Let’s sing a song! (ноутбук: “You tube”- Ten Little Witches)

Ten Little Witches (a song).

One little, two little, three little witches

Four little, five little, six little witches

Seven little, eight little, nine little witches

Ten little witches in the sky!

Ten little, nine little, eight little witches

Seven little, six little, five little witches

Four little, three little, two little witches

One little witch bye-bye!  

T. Well done. Now it’s time to recite and perform a play. Do you want to know- Who is the best artist? (инсценировка-экспромт  стихотворения и награждение  победителя).

This is the way the witches fly, witches fly, witches fly.

Swish, swish, swish!

This is the way the ghost  go by, go by, go by.

Ooh, ooh, ooh!

This is the way the black cats howl, black cats howl, black cats howl.

Meow, meow, meow!

This is the way the pumpkings laugh, pumpkings laugh, pumpkings laugh.

Hee, hee, hee!

This is the way the night owls cry, night owls cry, night owls cry.

         Hoo, hoo, hoo!

  1. I twas very funny! Thank you! You are real artists!

Do you know the Halloween words? Try to find them and we’ll see who is   the  smartest student in your class.

s

k

e

l

e

t

o

n

j

a

m

o

n

s

t

e

r

a

h

b

c

s

o

w

r

a

c

a

m

a

s

k

d

j

x

k

l

w

t

r

e

a

t

y

o

l

i

g

o

b

l

i

n

l

o

t

z

f

e

l

b

v

a

w

c

a

o

i

t

a

m

n

e

h

g

h

o

s

t

k

t

e

t

b

e

l

u

h

m

e

n

i

t

r

i

c

k

o

r

a

l

p

u

m

p

k

i

n

The keys: skeleton, pumpkin, mask, goblin, treat, ghost, trick, monster, witch, jack-o‘-lantern.

T. Now guess what it is.  Guess the riddles.

It is light and it is bright.

 It is yellow or it is white.

 It needs in careful handle.

 What is it?                                        (It is a candle)

 It’s a pumpkin with a mouth.

 It’s a pumpkin with two eyes.

 It’s a pumpkin which was torn.

 What is it?                                        (It is jack-o-lantern)  

  It is tasty, it is sweet.

  And if you haven’t got it

  You can play some tricks.

  You like to get it.

  What is it?                                              (It is a treat)

T. Well done!   Do you want to play the game  “ Blow the ghost”? Please, take the fan and help the ghost (the balloon) to get to the opposite wall.

(На полу перед  участником конкурса лежит надутый воздушный шарик – «привидение».    Соревнующийся   должен передвинуть «привидение» на противоположную сторону класса, помогая себе при этом веером или небольшим листом картона).  

T. At the end, tell me, please- What do children usually do on the 31st of October? – ( They go from house to house saying “ Trick or Treat”)   Now let’s play   Halloween game. As we know there’s a tradition on Halloween to go from house to house, knock at the doors and ask “Trick or treat”.  I’ll be an Englishwoman and I  live in this house. And you will be English children. Imagine it’s Halloween night.  So you should come to the house, knock at the door and say “Trick or treat”. We’ll see what happens.   

S1-10:Trick or treat!

Trick or treat!

Give us something good to eat!

Give us candy, give us cake,

Give us something sweet to take.

Give us cookies, fruit and gum,

Hurry up and give us some.

You had better do it quick

Or we’ll surely play a trick.

Trick or treat, trick or treat!

Give us something good to eat!

(угощение конфетами)

T. Well done! It’s fantastic!

 Подведение итогов и награждение: за лучший рисунок и поделку, представленные на конкурс,  за лучший костюм.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка для 2 класса школ с углубленным изучением английского языка

Цель урока: формирование навыков чтения , навыков говорения по теме   « Игрушки» , Формирование грамматических навыков.На данном уроке применены игровые и коммуникативные технологии, способс...

План-конспект проведения мастер-класса "Обучение детей младшего возраста игре на свирелях".

Тема:  Сохранение и укрепление здоровья детей в процессе приобщения к музыкальной культуре.Цель:  Показать на практике внедрение на уроках музыки в общеобразовательной школе обучения игре на...

План - конспект проведения праздника:"Зиму провожаем - Весну встречаем"

План – конспект проведения праздника : «Провожаем Зиму – встречаем Весну» 1 скоморох: Добрый день, гости дорогие, желанные, званные и желанные!2 скоморох: Здравствуйте, молодцы! Здравствуйте, леб...

Задания для проведения праздника Halloween

Задания представлены в формате, удобном для распечатывания, с ними можно легко провести разыные игры и конкурсы к празднику осени...

Программа по алгебре и началам математического анализа 10 класс (углубленный уровень обучения)

Программа по  алгебре и началам математического анализа 10 класс (углубленный уровень обучения)...

Рабочая программа по геометрии 10 класс (углубленный уровень обучения)

Рабочая программа по геометрии 10 класс (углубленный уровень обучения)...

Рабочая программа по математике 10 класс (углубленный уровень обучения)

Рабочая программа по  математике 10 класс (углубленный уровень обучения)...