Урок по теме "Спорт"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Минеева Елена Александровна

Урок введения и активизации новой лексики.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon Спорт. Виды спорта.543.5 КБ
Office presentation icon sport.ppt1.42 МБ
Office presentation icon sport_2.ppt189 КБ
Office presentation icon sport_3.ppt1.3 МБ

Предварительный просмотр:

                                     

                                       

                                               

                                                 

                             

Тема: Спорт. Виды спорта.

Цель: ознакомить учеников с лексическими единицами темы, активизировать их употребление в речи, совершенствовать употребление в речи вопросительных и утвердительных грамматических структур Present Indefinite Tense, развивать логическое мышление.

Оборудование: стихотворение (разрезанное на части), медали в виде футбольных мячей, картинки новых лексических единиц, раздаточный материал, ноутбук.

ХОД УРОКА

30 мин

I. Greeting.

Good morning, children! Good morning, dear guests! I am glad to see you.

     II. Aim and topic of the lesson.

Now you should solve the crossword to know the topic of the lesson.

                                   

S

P

O

R

T

  1. Is it raining?
  2. What season comes after winter?
  3. Is it snowing?
  4. What month is it now?
  5. What season is it now?

By the end of the lesson you will be able to know new sport words, speak, read and write about sport.

The motto of our lesson is “Quicker! Higher! Stronger!” Write down the date. Divide into four teams. You should choose the names of your teams.

III. Working with the poem.

There are pieces of the poem on the blackboard. Pupils should make the poem.

Sport is fun for girls and boys,

It’s much better than the toys.

You can swim and play football!

Hockey, tennis, basketball.

You can jump and you can run,

You can have a lot of fun!

IV. Reviewing.

What sports do you know?  (Presentation № 1)

V. Group work.

Match the picture with its name.

        Basketball

VI. Game “The Worm”.

If you follow instructions, you’ll know:

  1. What is the popular sport in the USA?
  2. What is the most popular sport in Canada?
  3. What is favourite sport in Great Britain?

B

A

S

W

D

A

S

E

E

E

N

M

L

K

V

A

B

X

E

R

T

Y

L

L

R

L

N

W

R

O

L

Q

X

Z

D

U

F

F

H

I

D

S

H

O

U

Y

E

T

E

E

C

K

E

K

C

O

U

J

K

V

C

I

R

D

A

H

B

G

O

C

 

                           

                                                                       

Instructions:

  1. Right-right-down-down-left-down-right
  2. Right-down-right-right-up
  3. Up-left-up-left-up-right

Conclusion. We have reviewed sport vocabulary. And now we are ready to learn new sport words.

30 мин

I. Presentation of new vocabulary.  

 The pupils repeat after the teacher. (Presentation № 2)

                            

Skiing                                        

Tobogganing

Figure-skating

Yachting

Wrestling

Boating

Athletics

Ski-jumping

Gymnastics

Swimming

Cycling

What team can read new words without mistakes?

II.Discussion.

What are winter sports? What are summer sports?

Pupils write summer and winter sports in their exercise-books.

III. Match the pairs

1)Tobogganing

a)Фигурное катание

2)Figure-skating

b)Санный спорт

3)Ski-jumping

c)Велосипедный спорт

4)Cycling

d)Прыжки на лыжах с трамплина

5)Boating

e)Атлетика

6)Yachting

f)Аэробика

7)Athletics

g)Гимнастика

8)Aerobics

h)Борьба

9)Gymnastics

i)Заниматься

10)Wrestling

j)Лодочный спорт

11)To go in for

k)Яхтенный спорт

IV. Physical Minute.

 IF YOU’RE HAPPY

If you’re happy and you know it, clap your hands. (clap, clap)

If you’re happy and you know it, clap your hands. (clap, clap)

If you’re happy and you know it, then your face will surely show it.

If you’re happy and you know it, clap your hands. (clap, clap)

…stomp your feet (stomp, stomp)

…shout “Hooray!” (“Hooray!”)

V. Desribing pictures.

Mr. Johnson

goes in for

swimming

VI. Grammar.

When do we use neither/so? (Presentation № 3)

Pupils make short dialogues.

30 мин

I. Reading.

1) Pre-Reading Activities.

    To take part – принимать участие

    A competition – соревнование

2) While-Reading Activities. Pay attention to new vocabulary.

  Dear John!

You asked me to write you about my favourite kind of sport.

Many pupils of our school go in for such kinds of sports as athletics, gymnastics, tennis, volleyball, boxing, football, basketball, skating and swimming. They train at our physical training lessons and at sports schools. Many of them are very good sportsmen.

As for me I do not take part in the competitions in running and jumping because I am not very strong in these kinds of sports. My favourite kind of sport is swimming. On Mondays and Fridays I go to the swimming-pool. I can swim very well and always take part in competitions in swimming.

John, it’s very interesting for me to know about the sports competitions in your school.  

   Your friend

        Bill

3) Post-Reading Activities.

    Answer the questions:

What kinds of sport do the pupils go in for?

What kind of sport does Bill go in for?

Does Bill take part in competitions in running?

II. Speaking.

Work in pairs. Make your own questions using examples.

Examples of questions:

Can you play football?                                               Yes, I can.

                                                                                    No, I cannot.

Do you go in for sport?                                              Yes, I do.

                                                                                    No, I don’t.

What is your favourite kind of sport?                        My favourite kind of sport is football.

 

Is ski-jumping winter sport?                                      Yes, it is.

                                                                                    No, it isn’t.    

     

What kind of sport do you go in for?                         I go in for swimming.

What winter sports do you know?                             I know skiing and skating.      

III. PUZZLE-WORDS

Work in groups.

  1. i  n  g  s  k  i
  2. n  g  a  o  b  t  i
  3. o  l  l  b  a  f  t  o
  4. n  n  t  e  i  s
  5. l  i  n  g  с  с  y

IV. Crossword. (Presentation № 4)

When pupils solve this crossword they’ll know: What does sport give us?

The famous proverb says: “A sound mind in a sound body”.    

V. Conclusion. Hometask.

You are well done! You worked very well at the lesson.What did you know at the lesson? Some of you have balls for your good work. Now you should take these balls, go to the blackboard and put them under the numbers.  

1 2    3 4 5    6 7 8    9 10 11 12 13 14 15 16 17

We    are       the       champions

Now we listen to the famous song “We are the champions”. It will be good ending of our lesson, because we all are good workers, champions in English. Your hometask is to learn by heart new words; Ex.5, p.95.

(Presentation№5)

The lesson is over. Good-bye!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка: предполагаемый план проведения урока - При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке.

При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока.  Презентация отражает  создание условий для учебных действий на уроке....

Конспект открытого урока по технологии в 6 классе. Тема урока: Игровые технологии на уроках обслуживающего труда. Одежда и требование к ней. Снятие мерок для построения чертежа юбки. (Презентация к уроку)

Разработка урока с презентацией помогает учителю более доступно и понятно познакомить учащихся с историей юбки. На уроке используются игровые технологии, что помогают учащимся лучше усвоить материал у...

Урок изобразительного искусства в 5-ом классе.Тема урока: « Деревья как люди». Вид работы: рисование по представлению Тип урока: комбинированный, урок – сказка

Тема урока: « Деревья как люди».Вид работы:  рисование по представлениюТип урока:  комбинированный, урок – сказка Цель урока:ü Средствами   изобразительного языка   ...

Класс 9 Урок №24. Тема урока: Системы счисления. Перевод чисел Тип урока; Урок «построения » системы знания.

Урок для учащихся 9 класса по теме "Системы счисления. Перевод чисел". Урок в разделе программы по счету третий. Цель:Образовательная: систематизация и расширение знаний обучающихся о операциях п...

Урок обобщающего повторения по теме Южная Америка.Урок-игра.Особый колорит уроку придаёт просмотр ролика"Танго и футбол", вопрос от шеф повара с угощением мамалыгой и синквейн. Легенда рассказанная в начале урока настраивает ребят на работу.

Урок географии в 7-м классе по теме "Южная Америка". Подготовила и провела: учитель географии 1квалификационной категории Васильева Елена Тихоновна  в МБОУ СОШ №21 г. Коврова, в рамках подго...