Открытый урок
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Комарникова Елена Геннадьевна

Урок в 6ом классе по теме "Животные в нашей жизни"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok.docx21.56 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Animals in our life                                                                                     Цель урока:

Активизация и совершенствование навыков   устной речи, чтения и письма в контексте темы «Животные в нашей жизни».

Задачи урока:

Образовательная:

- тренировать лексику по теме, совершенствовать навыки аудирования, устной речи, чтения и письма.

Развивающая:

- развивать навыки всех видов речевой деятельности;

- развивать память, мышление, внимание.

Воспитательная:

- воспитывать чувство любви и заботливого отношения к животным.

Средства обучения:

  • ноутбук учительский;
  • мультимедийный проектор BENQ MP610;
  • экран;  
  • слайдовая презентация в программе PowerPoint;
  • рабочая тетрадь
  • тексты с заданиями

Формы организации учебной деятельности: фронтальная, индивидуальная,  диалог, монолог, работа с текстом, с материалом презентации; самостоятельная работа.

Форма урока: комбинированный

I.Организационный момент: Good morning boys and girls! Good morning our guests! I am glad to see you! Today we’ll have an unusual lesson. But first of all let’s watch a presentation.

Идет показ презентации о животных.

T:Now answer my questions, please! What shall we do today?

P1:We'll read the text.

T :Yes you are right.

P2: We'll make up dialogues.

T: What’s else?

P3: We'll ask each other questions?

P4 :We'll answer the questions?

T:What is the theme of our lesson?

P5:The theme of our lesson is “Animals in our life”

II.Фонетическая зарядка: Let's repeat the words,                                    Make up  wordcombinationswiththesewords:                                                                                                              [ai]-wildlife, tiger, kind;

[m]-bamboo,сamel; :                                                                                                        

[ʤ]-endangered,orange,join;

III.Речеваяразминка:Answer my questions, please:    T: 1.Do you like animals?P1:Yes,I do.2.What is your favourite animal?P2:My favourite animal is a dog.What colour is your dog ? P3: It black and white. Who takes care about  you dog? P4:My mother takes care about it.

                                        Guess the riddles.

1)This animal can be black, grey, white. It lives in the house. It can catch a grey mouse. It likes meat,fish and milk. It can run, jump and walk. It’s a….

2)This animal is very big. It is grey. It has a very long nose. It lives in India and Africa. It likes to eat grass and lives. It’s an….

3) This animal lives at home or in the street. It’s a man’s friend. It can run, jump. It is very clever and friendly. It’s a….

4) This animal lives in the river or near the water. It is small and green. It can jump and swim. It’s a….

5) This animal is red and sly. It likes hens, ducks. It lives in the forest. It’s a….

6). This animal lives in water. It has got four legs and sharp teeth. It can eat fish, meat and sometimes people. It is green and very dangerous. It is a … .

7). This animal lives  in the wood. It is very big. It has a big nose, a little tail and four legs. It likes to eat fish and berries. It likes to sleep in winter. Sometimes It is very aggressive. It is a … .

8). It has a very nice tail. It can fly. It can talk. It  is very funny. It is a … .

IV. Развитие навыков аудирования. Now we’ll listen to the text about the giant panda and say if these statements are true or false

1. The Giant panda is an unusual animal.2.It lives in China.3.Recently panda has become the emblem of the country.4.It is also the symbol of the World Wildlife Fund.5.It is a big, fat, soft ,white bear.6.But it has large, black patches around the eyes, over the ears and across the body.7 The Giant panda prefers to eat bamboo.8.But in the zoo it can eat honey, eggs, fish and fruits(oranges and bananas).9.It can eat 18 kg bamboo a day.10.It is big but it climbs the trees very well.11.It is an endangered animal because lots of  bamboo forests are cut down.12.Let’s be friends with pandas!

.Choose the right variant:                                                                    

 1. The Giant panda lives                                                                                          a)in China;

b)in  India;

с)in Greece;

2.It is                                                                                                                           a) orange;

b)black;

c)white;

3.It can eat                                                                                                                  a) meat;

b)cheese;

c) bamboo;

4. The Giant panda can                                                                                      a)swim;

b)play football;

c)climb the trees;

5. It is an endangered animal  because

a)people kill them;

b) bamboo forests are cut down;

с)children like them;

V.Физ.минутка:

VI. Работа в группах.развитие навыков разговорной речи:You are the members of  Zoological society. Continue  this sentence ,please. If you like animals you should…….Work in groups .

VII.Развитие навыков диалогической речи : Let’s ask each other questions about your favourite animal:

1.Have you got a….?

2.What ….have you got?

3. What is …name?

4. What colour is your….?

5. What can your…do?

6. What does ….like to eat or to drink?

7. What characteristics of ….can you name?

VIII.Развитие навыков монологической речи: Now it’s time to make up stories about your pets. Учащиеся рассказывают о своих домашних питомцах.

IX. Подведение итогов урока. Рефлексия: Did you like the lesson? Have you learned new words? There are three smiles on you desks. Show  me one of them. If you understand  the lesson show me the happy smile, if you didn’t understand  something show me neutral or sad smile. Your hometask will be ex.1p.41-42.homereading.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие

Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли -  всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1.     Ученику дается г...

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист оценивания, протокол посещения второго открытого урока от МО муниципального уровня)

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение  открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист  оценивания, протокол посещения второго открытого у...