Урок английского языка по теме " Рождество" 7 класс
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Урок посвящен празднованию и традициям Рождества.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Урок26 КБ
Microsoft Office document icon Тест62.5 КБ

Предварительный просмотр:

УМК   Spotlight 7

Предмет: Английский  язык.

Класс: 7

Тип урока: Урок общеметодологической направленности

Тема:  What do you know about British traditions? Christmas` symbols and traditions in Britain.

 Цель: коммуникативно - речевое развитие учащихся через сообщение  знаний о традициях празднования Рождества в Великобритании.

Задачи:

Речевая компетенция:  развивать произносительные навыки диалогической речи, навыки аудирования и чтения  с полным пониманием и  письма.

Языковая компетенция: доводить до автоматизации употребление в речи лексических единиц  по теме  «Christmas».

Социокультурная компетенция:  познакомить с  традициями празднования Рождества в Великобритании.

Компенсаторная компетенция: развивать  языковые  догадки и воображения, творческое  мышление, память.

Учебно-познавательная компетенция:  развивать навыки работы с текстом, умение выделять основную информацию из прослушанного и прочитанного об основных рождественских традициях в Великобритании.  

Познавательный аспект: познакомить учащихся с традициями и культурой страны изучаемого языка на основе праздника Christmas.

Развивающий аспект: развивать  психические функции, связанных с речевой деятельностью (внимание, способность к анализу и синтезу, логическое мышление, способность к выявлению языковых закономерностей, языковая догадка, зрительная и слуховая память,  фонематический слух).

Учебный аспект: овладевать  всеми видами речевой деятельности: говорением, аудированием, чтением и письмом.

Воспитательный аспект: повышать интерес к изучению английского языка, воспитывать культуру языкового общения, уважительного отношения друг к другу, умение  внимательно слушать собеседника.

 Языковой материал: слова, речевые образцы, монологические и диалогические высказывания по теме «Christmas».

Оборудование: презентация, мультимедиа, рабочие листы,  песня, мешок с традиционными рождественскими атрибутами.

План урока: 

1. Самоопределение к деятельности.

2. Постановка учебной проблемы.

3 .«Открытие нового знания». 

4. Первичное закрепление

5. Самостоятельная работа

6. Рефлексия деятельности


 Ход урока.

1.  Организационный момент. Эмоциональный настрой.

Т:    Good morning boys and girls. The motto of our lesson:  we see, hear, speak, do and all will be OK!

 2.  Постановка учебной  проблемы.  

T: Children, today I have come to you with some things. How do you think what  I have brought?

We celebrate Christmas soon and I’ve brought you some traditional Christmas symbols.

Look at the blackboard and pay attention  to our lesson’s plan. 

План урока:

1. What do you know about Christmas in Great Britain?

2. The main Christmas `symbols and  traditions.

3. Popular  Christmas  song “ Let it snow”

3.«Открытие нового знания».  

3a.  Everyone has cards with words on them. Choose only words by the topic “ Christmas”

3b.    I have my magic bag! How do you think, what is there? 

In  my   Christmas  bag  there  are  some objects. One  by one take a card, read the word , and find the object on the table. 

All of you have the lists with the text about Christmas. Read it and find the information about the  objects you took from   the box.

If  you  need help, show  please this card «HELP».

CHRISTMAS DAY

Christmas Day, December 25th, is the most exciting day of the year for English children. On that day they get presents and give presents and Christmas cards  to their parents and friends.

In the evening of the 24th of December children hang stockings at the fireplace or near their beds on Christmas Eve. A Christmas stocking is not a real stocking. It is big and beautifully decorated.. Santa Clause  puts presents into them. In the morning they usually find their stockings filled with small toys and sweets.

     On Christmas  people  light candles and children in the family often have Christmas crackers. When you pull a cracker it makes a bang and inside there is usually a Christmas hat, a small toy and a piece of paper with a joke on it.

 

     Then comes lunch, traditionally with the turkey as the main dish and Christmas pudding for dessert. Children often put a coin  into the pudding. It brings good  luck to a person who finds it.

     Before Christmas people place the evergreen tree (Christmas tree) in their

homes. Children decorate the Christmas tree with bells, toys, shining balls and

flags.

     The whole family tries to come together on Christmas Day to say "Merry Christmas" to each other.

T: Are you ready? Let`s begin to check. (Учащиеся называют предмет и называют традицию). Во время ответов учитель организует перекрестный взаимоконтроль между группами на понимание текста.

4.Первичное закрепление

 What  have  you  remembered about Christmas traditions in England?

Let’s have a small word quiz. Read the sentences and find only one correct answer from   the variants. Look at the board.

People send Christmas…. to greet each other.


  • letters

  • cards

  • faxes

  • presents


They wish “ …Christmas and Happy New Year”


  • Funny

  • Brilliant

  • Merry

  • Busy


Father Christmas “comes” to every house through….


  • the door

  • the window

  • the chimney


The traditional food for Christmas is….


  • chicken

  • turkey

  • an apple pie


Santa Claus puts the presents….


  • under children’s beds

  • into children’s shoes

  • into children’s stockings

5. Самостоятельная работа

5a . We’ve  spoken about  almost  all Christmas traditions, but forgot to remember about  carols- traditional Christmas songs. And  today I want you  to sing the song  “ Let it snow” . You have the lists  with the text  of this wonderful song. But not all words are in. The task is  -  Listen to the  song  twice , put on the missing  words. Then we’ll check the answers and try to sing. ( слушать два раза ,проверить слова , прочитать вместе , прочитать куплет по одному)

Текст песни Dean Martin - Let it Snow!

Oh the weather outside is frightful

But the fire is so delightful

And since we've no place to go

Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!

 

Man, it doesn't show signs of stopping

And I've brought some corn for popping

The lights are turned way down low

Let It Snow! Let It Snow!

 

When we finally kiss goodnight 

How I'll hate going out in the storm! 

But if you'll really hold me tight

All the way home I'll be warm

 

And the fire is slowly dying

And, my dear, we're still good-byeing

But as long as you'd love me so 

Let It Snow! Let It Snow! And Snow!

 

When we finally kiss goodnight

How I'll hate going out in the storm!

But if you'll really grab me tight 

All the way home I'll be warm

 

Oh, the fire is slowly dying 

And, my dear, we're still good-byeing 

But as long as you'd love me so 

Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!

 

5b.    And now  let’s check the words.

5c.      Find their meanings matching the English word with its Russian equivalent.( задание на листах на партах)

1.outside – [aʊtˈsaɪd] – снаружи

2.frightful – [fraɪtfəl] – ужасный

3.delightful – [dɪˈlaɪtfəl] – очаровательный, восхитительный

4.since – [sɪns] – с тех пор

5.place – [pleɪs] – место

6.signs – [saɪnz] –признаки

7.bring (brought) – [brɪŋ (brɔ:t)] – приносить

8.corn – [kɔ:n] – кукуруза

9.popping – [pɒpɪŋ] – хлопок

10.light – [laɪt] – свет, лампа

11.go out – [ɡəʊ aʊt] – выходить

12.hold – [həʊld] – обнимать

13.tight – [taɪt] – крепко

14.grab – [ɡræb] – схватить, ухватить

15.slowly – [sləʊli] – медленно

5d. And  now  let’s  read the words of the song all together , one by one ,sing a song.

What should you do to celebrate New Year and Christmas well and fun? As for me I should prepare presents for my daughter and relatives.(раздать каждому варианты высказываний)

Pupils:

I should (We should, you should)…

- decorate the Christmas tree with toys and colored lights.

- decorate my room and prepare gifts for my relatives and friends.

- cook many tasty dishes and cover the table very nice.

- prepare some funny surprises and jokes.

I can (We can, you can)…

- make a noisy firework with my friends and relatives.

- put on different masks and costumes and make a carnival.

- go out and sledge and play in the ice-town.

- sing and dance, and play jokes all the night.

- play snowballs or skate around the Christmas tree.

 

 6.Рефлексия деятельности

Ребята, наше знакомство с традициями празднования Рождества в  Великобритании  подошло к концу. И мне хотелось бы узнать понравился вам урок или нет. У меня две коробки с шарами. Выбираете шары ( красный- понравился, синий-нет) и вешайте их на елку.

T: You have done a great job today! Thank you very much! Отметить тех, кто хорошо работал.

Your home task is  creative – the translation of the poem  “ It’s Christmas”

It's Christmas!

It's Christmas! Merry Christmas!
Yes, it's merry, merry Christmas,
It's time for hanging stockings,
It's time for riding sleighs,
It's time for jolly greeting,
Snow and holly, overeating,
Oh, I love you merry Christmas,
You're the best of holidays

Good luck! Merry  Christmas!



Предварительный просмотр:

Тест по английскому языку для 10 класса по УМК”NEW

millennium ENGLISH” автор О.Л.Гроза и др.

Grammar test ( Units I -IV)

Цели:

  1. Активизация лексического материала разделов 1,2,3,4.
  2. Активизация грамматических навыков (модальные глаголы, косвенная речь, предлоги, словообразование,   времена активного залога.
  3. Контроль сформированности  навыков и умений чтения.

Stages

I. Grammar review.

1..Tenses(Active voice).

Put the verbs in the brackets into the correct past forms.

Last year Sam and Joanna decided to buy  a  house. They (1) (save up) for ages , and by the end of April they (2) (put by) enough for the deposit on a house. They (3) (live) in a tiny flat at that time and Joanna (4) (insist) that she  wanted a house with a big garden.. They (5) (search) for only a few days when they found exactly what they (6) (look for)-a two-bed –roomed house in a nearly an acre of garden .Unfortunately the owner (7) (ask) much more then they (8)                    (be) willing to pay, and when they (9) (look) more  closely  at the interior, they (10) (see) that whoever (11) (live) there before, he (12) (make) an absolute mess of the walls and floors. Still Joanna (13) (like) the garden and the location so much  that she (14) (manage) to convince Sam that , despite the price, it (15) (be) the perfect house for them.

2.Modal verbs( may, can, must, could).

      Fill in  the gaps , using these modal verbs.

       

  1. ..Hello, ….I speak  to Tom, please?  

2.    ….I use your telephone?

       3.    You….smoke if you like.

       4     You ….drive for a year in Britain with an international licence.

       5.   I borrow  your camera?

        6.…..I give you a lift?

        7.   You ….tell anyone  what I said.

    8. You ….have a passport to visit most foreign countries.

             

              9. …..I smoke here?

              10. If you are 17, you …..drive a car in Britain..

3.Reported Speech.

Special introductory verbs.

Rewrite the sentences in reported Speech, using the verbs in the list.

( Deny       insist        suggest     promise    refuse     admit )

  1. “Yes, I lied to you “, she said.
  2. “Let’s go to the zoo, shall we?”, he said.
  3. “I’ll never do much  a  thing again “, he said.
  4. “I’m not going to let you into  my house”, he said.
  5. “ You must believe that I didn’t know it was stolen”, he said.
  6. “No , I didn’t steal  the money”, he said.

4.Prepositions.

Fill in each gap with a preposition.

The  Rio carnival in Brazil.  

This festival is the largest (1)….the world. Hundreds (2) ….thousands (3) …visitors come every year (4)….for celebrations(5)….the start (6)…Lent. The  carnival takes place (7)…the Sambadrome, a huge new stadium. . There samba  schools compete (8)…each other (9)….the best costumes and dancing. They spend a lot (10) ….time and money (11) ….carnival preparations making fantastic costumes, masks, decorations, mobile floats and teaching the samba. (12) …the past , the carnival procession was held (13)….the streets (14) ….Rio, where beautifully clothed people  threw streamers and confetti and danced(15)…for days.
Nowadays , the world’s biggest street party has became a pleasure only (16)…those who can afford the entrance fee.

5.Word-buiding.

Complete the table.

Noun

Verb

Adjective

confidence

defensive

secure

tense

perception

II .Lexical review.

1. Choose the best alternative to fill in the gaps in each of the following sentences (Units III, IV).

1) We have a ….tradition of hunting every fall.

  1. long staying;
  2. long term;
  3. long wearing;
  4. long standing.

2) This church dates….the 13th  century.

a) back to;

b) behind;

c) back;

d) towards.

3) Give the….to the dog.

a) leftous;

b) leftafters;

c) leftouts;

d) leftovers.

4) The living conditions in this ….country have improved slightly.

a) declining;

b) reclining;

c) inclining;

d) declined.

5) The charity provides homeless people with…..like food and clothing.

a) goods;

b) basic rights;

c) essentials;

d) leaflets.

6) She was ….for a year before she a job.got

a) out of the dole;

b) on the dole;

c) on the debt;

d) without a dole.

7) Look! Mary has just bought a new Ferrari. She has always been a …. .

a) spendthrift;

b) skinflint;

c) waster;

d) miser.

8) I’m ….a new house.

a) saving on;

b) saving out;

c) saving for;

d) saving over.

2.Fill in the gaps with the words:

Essential     fireworks    theatre     festival    spectators    

Carnival   celebration     parade

ST. Patrick’s Festival.

2. Fill in the gaps with the words from the box..

essential

theatre

carnival

fireworks

festival

celebration

spectators

parade

ST. Patrick,s Festival has been in existence since 1996. From  a one-day (1) ….it has developed  into a 5- day (2) …. , the largest in Ireland. It takes place in March in Dublin. (3) …..of music , street (4) …. ,(5) ….and dances attract a lot of participants and  (6) … . The ….has become an (8) ….element of festival.

Keys

Grammar review.

  1. 1)had been saving up; 2) had put by; 3) were living; 4) insisted; 5) had been searching; 6) were looking for/ had been looking for; 7) was asking; 8) were; 9) looked; 10) saw; 11) had been living; 12) had made; 13) liked; 14) managed; 15) was.

  1. 1) can; 2) could; 3 )may; 4) can; 5) could; 6) can; 7) mustn’t 8) must 9) may; 10) can’t.

  1. 1) She admitted  lying to me.  2).He suggested going to the zoo.  3) He promised never to do (he would never do ) such a thing again.   4)  He refused to let me into his house .  6) He denied stealing  the money.  5).He  insisted he hadn’t known it had been stolen.

  1. 1) in; 2) of; 3) of; 4) for; 5) before; 6) of; 7) in; 8) with; 9) for; 10) of; 11)  on; 12) in; 13)in; 14) of; 15) for; 16) for.

  1. 1) confidence – confide – confident;

2) defence – defend – defensive; 

   3) security – secure – secure/ insecure;

   4) tension – tense – tense;

   5)perception – perceive – perceptive.

Lexical review.

 1.    1)d ; 2) a;3) d;4) a: 5) c; 6) b;7) a; 8) c.

2.   1)celebration; 2) festival; 3) carnival; 4) theatre; 5) fireworks; 6)spectators; 7) parade; 8) essential.

         

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...

Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"

Презентация к уроку английского языка по теме: "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических  навыков по теме «Моя комната»"...

Урок английского языка в 9-м классе по теме "Глобализация английского языка"

На уроке рассматривается место английского языка среди самых распространённых языков мира на основе проекта и презентации по теме занятия, выполненных учащимися . Далее полученные знания закрепляются ...

Урок английского языка в 6-Б классе МБОУ «Средняя школа №5» города Курска, проведенного учителем английского языка Шестаковой Г.И. по теме: «Нет ничего лучше дома». 03.02.2015г.

     Урок английского языка в 6-Б классе МБОУ «Средняя школа №5» города Курска, проведенного учителем английского языка Шестаковой Г.И. по теме: «Нет ничего луч...

Методическая разработка урока английского языка по теме "В.Шекспир" (УМК: Афанасьева, О.В. Английский язык: 8 класс)

Методическая разработка содержит технологическую карту урока  английского языка для 8 класса на тему «William Shakespeare» и презентацию к нему. Данный урок был проведен в д...

Технологическая карта урока английского языка по теме "История технологий" в 9 классе - О.В. Афанасьева, И.В. Михеева «Английский язык «Радужный английский» 9 класс 2 часть. Индивидуальная карта ученика.

Технологическая карта урока английского языка в 9 классе по теме: "История технологий" к учебнику О.В. Афанасьева, И.В. Михеева "Английский язык "Радужный английский" 9 класс ...