Разработка урока в 3 классе по теме:"еда"
план-конспект урока по английскому языку на тему


Предварительный просмотр:

Цель урока: Обобщить изученный лексико-грамматический материал по теме «Еда».

Задачи: 1. Повторить изученные в рамках темы лексические единицы с помощью лексических игр с применением ИКТ.

2. Обеспечить использование ЛЕ в изученных грамматических структурах.

3. Способствовать развитию коммуникативных навыков учащихся.

Оборудование: ноутбук.

Ход урока:

I. Объяснение темы урока. Постановка задач на урок.

- Good morning, children! How are you?

I am glad to see you too. Sit down, please.  But children, unfortunately, we cant start our lesson. There is a lock. What shall we do? We must find the right key for the lesson. I think we must try to guess what our lesson will be about. Lets try.

    1. I have some riddles for you! Guess, what’s this?

Синий шарик тут и там, Сладкий он, зовётся ... (plum)

Знают дети: обезьяна Любит фрукт, что звать ... (banana)

Подкислит нам крем он, Сочный, кислый ... (lemon - лимон)

Сажая её, вы трудитесь, потейте - По осени будет к обеду ... (potato - картошка)

Хлеб им мажут все ребята, Нам даёт корова ... (butter - масло)

Запах чудесный, нельзя ошибиться! Это ж, друзья, итальянская ... (pizza - пицца)

Вреден курам быстрый бег, Ведь разбиться может ... (egg)

Всех фотографов каприз - Нам сказать всем слово ... (cheese)

Вреден курам быстрый бег, Ведь разбиться может ... (egg)

Всех фотографов каприз - Нам сказать всем слово ... (cheese)

В клетке лев рычит, шумит, Чтоб на ужин дали ... (meat)

Пил я чай в гостях у друга, Всыпал в чай шесть ложек ... (sugar)

Её мы не сыпем ну только лишь в торт - Супы и котлеты безвкусны без ... (salt)

От жары сейчас сгорим! Ох, подайте нам ... (ice-cream)

Я его хоть банку съем - Из клубники вкусен ... (jam)

Кисло-сладкий он на вкус, Витаминный пейте ... (juice)

So, what are we going to speak about?

Right you are. Today we shall speak about food.

But let’s start with phonetic exercises.

II. Фонетическая зарядка. Слайд 3

III. Повторение изученных ЛЕ.

And what do you know about this topic?  Lets begin with a small game.

Are you ready? Let’s go!

  1.  Look, read and match.  Open your copy books. Слайд 4. 

Lets check. Слайд 5.

IV. Now, let’s go to the café. (диалогическая речь)

Can I have some meat and potatoes, please?

Here you are.

Thank you.

V. Lets continue our lesson with the ex. 4 p. 47. Read and complete the shopping list  for Karen. Слайд 6.

VI. Now write a note for your mother. Слайд 7.

Физминутка.  

VII. Now lets make some sentences. (ex. 1p. 48.)  8.

VIII. What is their  favourite food? Look., read and find out.    11

X. Now speak about yourself. Use the code. 12

XI. Now, sing along

XII. Активизация навыков диалогической речи.

 Вопросно-ответное упражнение  на закрепление лексики и видо-временной формы глагола Present Simple в парах.

It s time to make up the dialogues.

 Do you like tea?

 Do you like cheese?

 Yes, I do.

 No, I don’t.

--It's time to play and find out what you like to eat and to drink.

Now, lets speak about Rascal. Claid 12

XIII. Look at the picture and put in the words. 13

XIV. And children, it is high time to listen about the toy soldier. P.50.

XV. Do you like the lesson today?

What can you do now?


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Презентация к уроку английского языка в 3 классе по теме «Еда»

Слайд 3

Look, read and match. 1 eggs 2 orange juice 3 cake 4 lemonade 5 chocolate 6 milk 7 sandwiches 8 water 9 ice cream 10 rice

Слайд 4

Check your answers 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 g a k e b d i h c f

Слайд 5

Make a shopping list for Karen Karen, We've got some eggs, but we haven't got any chicken. We've got some milk, but we haven't got any ice cream. We've got some carrots and potatoes, but we need some apples and some bananas. David .

Слайд 6

Shopping List Chicken Ice cream Apples Bananas

Слайд 7

Fruit, vegetable or drink ? Look and say. An apple is a fruit. Water is a drink. A potato is a vegetable.

Слайд 8

Edward likes A5. Penny likes E3. Martin likes H6. Lisa likes D6 . John likes E8 Darell likes C9. Jilly likes А 2. Sam likes I 2 Theo likes A7

Слайд 9

1. I like … 2. I don’t like… 3. My favourite food is… 4. My father likes … 5. My mother likes…

Слайд 10

I like food, I love it! I like apples I can crunch! ( грызть) I like biscuits I can munch! ( чавкать) I like orange juice that I can swish, swish, swish! ( с шумом) I like food, I love it! I eat it every day; Hot or cold, Wet or dry, I eat it any way!

Слайд 11

Does Rascal like...? Yes, chips? vegetables? eggs? carrot? 5. pizza? 6. cheese 7. chicken? 8. cabbage Yes, he does. No, he doesn't Yum!

Слайд 12

А bit е to eat! I love teatime! I have tea and c... every day at 4 o'clock My favourite breakfast is sausages, e... and toast. On Saturdays we have fish and c... for lunch. There's a great fish and chip shop in our street.

Слайд 13

Practise talking about food: I like ... I don’t like.... I eat ... and ... for breakfast. I drink ... in the morning. I like tea and .... My favourite supper is .... On Sundays we eat ... Frank Simon Frank likes ... . But he doesn’t like ... . He ... pasta and chicken for breakfast. Frank ... tea for breakfast. He likes ... and sweets. His favourite fruit is ... .My friend ...fish on Sundays.

Слайд 14

Now I can … talk about food order food talk about likes and dislikes write a note


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка уроков 7 класс по теме "Обработка оборок"

В данном материале 4 разработанных урока 7 класса по теме "Обработка оборок: Отделка швейных изделий. Виды отделки. Обработка отлетного среза оборки швом вподгибку двойной строчкой. Вт...

Методическая разработка урока 5 класс по теме "У врача"

Данная разработка может быть использована при прохождении темы " У врача" в 5 классе при любом УМК...

разработка урока 6 класса по теме Radio and Television

разработка урока 6 класса по теме Radio and Televisio...

Разработка урока 5 класс по теме "Среднее арифметическое"

Цель урока: Организация деятельности учащихся на закрепление и применения понятия среднего арифметического....

Разработка урока 5 класс по теме "Среднее арифметическое"

Разработка урока "Среднее арифметическое", 5 класс (ФГОС)...

Разработка урока 6 класс по теме "My hobby"

Разработка урока 6 класс по теме "My hobby"...