Разработка урока 6 класс по теме "My hobby"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Билалова Ирина

Разработка урока 6 класс по теме "My hobby"

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл razrabotka_uroka.docx27.55 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока по английскому языку 6 класс.

Тема урока:  “My hobby.”

Цель урока:  Использование в речи учащихся лексики по теме «Хобби»

Задачи урока:

1)        Активизировать навыки говорения,      сформированные на предыдущих уроках на базе материалов о любимых занятиях.

2)        Практиковать учащихся монологическом высказыванием .

          Развивать умение высказываться целостно.

3)        Развить способности догадки .

4)        Воспитание уважительного отношение к хобби одноклассникам.

Оснащение урока:

           Компьютер,

           Презентация,

           Магнитофон,

           Аудиодиск,

           Раздаточный материал с заданиями по активной лексике и чтению

Форма урока: Комбинированный

Дополнительный материал:

Кроссворд на тему «Хобби»

Ход урока.

I.Орг. Момент.

Приветствие.

  Т: Good morning dear pupils!

  CL :Good morning.

  T: How are you?

  CL: Fine, thanks. And you?

  Т: Fine too. I am very glad to see you.

Рапорт дежурного.

      T:   Who  is on duty  today?

      СL: ( I am on duty today)

      T:    Who is on absent today?

      CL:  (All are present)

      T:   What date is it today?

     CL: Today is……

      T:   What day of the week is it today?

     CL: Today is……

II. Мотивация.

   T: The topic of our lesson is « Do we have  the same hobbies?»

(Слайд 1    Тема урока)

        Today we are going to have an interesting lesson about different hobbies of our classmates. Today we are going to revise the material about hobbies and interests. We`ll make dialogues, listen to a story, describe interests and hobbies and compare English and Russian hobbies. We`ll also practice to write words on our topic.

III. Фонетическая обработка слов по теме «Hobby»

(Слайд 2  Лексика по  теме «Хобби»)

Ученики читают слова и находят в каждой колонке одно лишнее слово.

   

T: I want you to look at the blackboard. Can you read the words from it? Read the first,  second, third column. Read the words after Ilnur,  Kamilla . Find the odd words.

IV. Речевая разминка.

(Слайд 3    Картинки с различными видами хобби)

Учитель читает про различные хобби, дети должны угадать их названия.

   T: I think that you can easily guess the hobbies.  Let`s play the game «Guess the hobby»  

     Listen to me!

They can play football or basketball, swim or run very well. People like to go to the stadium or to the Sports ground.

                        (Sports).

Some people like  dance. Sometimes they go to the special clubs or dance at home. They like to go to a disco too.

                  (Dancing).

I know that some people  like to watch different kinds of programmers , films or  show games on TV.  Children are usually fond of films about animals.

               (Watching TV)

Such people like to visit different cities, towns and historical places. Some people even visit other countries. They can travel by car, by train, by bus, or on foot. This hobby helps us  to learn history, geography, traditions of different people and countries.

                (Travelling)

Some people go to music school. They like to listen to the songs and sing them.

                 (Singing)  

V. Аудирование.

(Учащиеся слушают рассказ, отвечают на вопросы).

T:We have got a video letter. It’s from one boy. Listen to his story about his interests. Be attentive, please! You have to hear the words on topic “Hobbies”.

I think you are ready to answer the questions.

What is he fond of?

Did his father collect coins?

Does the boy go to a special club?

What kind of coins has got Steve?

Has he many modern Russian coins in his collection?

(Учащиеся слушают рассказ еще раз, затем выполняют задание упр 16 стр149 по учебнику)

V. Диалогическая речь.

(Слайд 4 Фразы-опоры для составления диалогов)    

T:Good,  boys and girls. Let’s try to make up dialogues. Act out the dialogues about your hobbies!

(Презентация)

-What is your hobby?

-My hobby is…

-I like…

-Have you got hobby?

-That’s great, wonderful.

-I’m fond of…

VI. Отработка монологической речи.

(Слайд 5 Фразы-опоры для составления монологов)

T: - Let’s tell us about your hobbies.

     -My hobby is…

     -I like to…

      - I am fond of….

     -It makes life interesting.

    - There are a lot of hobbies.

VII. Сравнение увлечений в России и в Англии.

(Слайд 6 На таблице предоставлены британские увлечения, колонка русских увлечений пуста, учащиеся должны провести сравнение, заполнить таблицу. Учитель раздает карточки с таблицей. )

T: We live in Russia. Russian people have got different tastes and interests. Are hobbies in our country the same as in Britain? Let’s compare them.

T: What hobbies are the same?

     What hobbies are the different?

VIII. Развитие навыков орфографии.

(Слайд 7    Неправильно написанные слова)

Ученики пишут слова исправляя их.

T: We know that people all over the word have a lot in common. We can have the hobbies. We are fond of gardening, dancing, sport, music and so on. We can say what hobbies are more popular among the students in England. Let’s remember them doing the task. The task is  to make up the words on topic “Hobbies”.

Open your exercises books and write down the words.

deninggar (gardening).

tpangini (paingint).

ingvelltra(travelling)

rtosp(sport)

nrahorigsec(horseracing)

miwmings(swimming)

cingdan(dancing)

csimu(music)

shfining(fishing)

ginjgog(jogging)

enicma(cinema)

putmocer(computer)

adingre(reading)

IX. Чтение.

(Слайд 8   Текст)

Ученики читают текст.

Учитель раздает карточки. Потом дети  заканчивают предложения  на этих карточках.  

Text.

I have got a friend in England. Her name is Mary. She lives in Oxford. She works in the bank . My friend is a programmer. She gets up early in the morning. But she watches television and listens to the radio at home in the evening. She doesn’t work at the weekend. She plays volleyball and plays the piano in a group with her friends.

  1. Mary is from…
  2. She’s  …
  3. She lives in…

     4)   She gets up…

5)  At the…,she plays volleyball.

     6)She can play the …

X Подведение итогов.

1)Рефлексия

2) Домашнее задание (решить кроссворд )

3) Оценка деятельности учащихся


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по теме "Hobby" ( 6 класс, Биболетова М.З.)

Практиковать в монологическом высказывании.  Развивать умение высказываться целостно.Активизировать лексические навыки говорения, сформированные на предыдущих уроках на базе материала о люб...

Разработка урока: "Класс Насекомые"

Данный урок является вводным в теме насекомые. Ребята уже изучили классы ракообразных и паукообразных. Перед уроком ребятам предлагается выполнить опережающее задание, придумать загадки о жуках,...

Разработка урока английского языка по теме "Hobbies" в 6 классе

 Тема цикла – HobbiesТема урока – Adventurous sports. School clubs.Познавательный аспект- 1. познакомить учащихся с возможными вариантами времяпровождения английских школьников во внеурочное          ...

Разработка урока немецкого языка по теме "Meine Hobbys" ,4 класс.

Обобщающий  урок немецкого  языка по теме "Meine Hobbys"( по учебнику Н.Д.Гальсковой, Н.И.Гез.Соответствует ФГОС НОО)...

Разработка урока "Класс Насекомые"

Разработка и презентация урока...

Разработка урока "Класс птицы. Отряд пингвины"

Класс Птицы включает 10 560 ныне живущих видов птиц и 149 видов, вымерших в современное историческое время (данные на февраль 2015 года)....

Методическая разработка урока "Класс насекомые"

Содержание материала включает изучение особенностей строения и жизнедеятельности насекомых, позволивших им достаточно хорошо освоить биосферу и стать самым многочисленным классом животных....