Олимпиадные задания
олимпиадные задания по английскому языку по теме


Предварительный просмотр:

III Международная олимпиада по английскому языку. Литература. Задания олимпиады

III Международная олимпиада по английскому языку. Литература

26 сентября 2014 года

Содержание:

  1. Об олимпиаде
  2. Задания
  3. Технические рекомендации

= = =

  1. О конкурсе

Дорогие участники! Вы стоите у прекрасной и загадочной двери. Это дверь в англоязычную литературу. Этот мир привлекал и привлекает миллионы людей уже много веков. Приглашаем и вас окунуться в эти сказки, рассказы, повести и романы. Пусть ваши открытия будут полезными и принесут вам удовольствие! Надеемся, после нашей олимпиады у вас появится новый список книг, которые вы захотите прочитать. Успехов!!!

!

Обратите внимание, что нарушение технических рекомендаций может затруднить или сделать невозможным рассмотрение работы Организаторами конкурса.

Конкурсу присвоен Индекс Олимпиады – EL. Не забывайте указывать его во всех письмах к Организаторам. Не опаздывайте с загрузкой работ.

Конкурс проводится для возрастных групп: 2, 3-4, 5-6, 7-8, 9-11 класс

Возникли вопросы? Сотрудники Центра будут рады вам помочь! Skype: nic-snail, ICQ: 567-749-337, E-mail: konk@nic-snail.ru

ПОЛОЖЕНИЕ о Всероссийских дистанционных конкурсах ЧОУ «ЦДО «СНЕЙЛ»


= = =

  1. Задания

2 класс

Задание 1. Кто его придумал?

Определите, какой англоязычный писатель придумал каждого из этих персонажей. Ответ запишите на русском языке.

  1. Снарк
  2. Мессуа
  3. Тигровая Лилия
  4. Миссис Таббс
  5. Мистер Барсук

Задание 2. Таинственный писатель.

Узнайте писателя по рассказу о нём. И для мужчины, и для женщины в описании используются формы мужского рода. Ответ запишите на русском языке.

Этот писатель всегда был как ребенок. Еще в детстве он выдумывал различные игры с животными, устроил кукольный театр и писал для него пьесы, разыгрывая их для своих 7 сестер и 3 братьев. Став уже взрослым и серьезным преподавателем математики, он очень любил общаться с детьми, гулять и обмениваться письмами.

Задание 3. Коротко о книге.

Узнайте произведение по его краткому описанию. Напишите название и автора по-русски.

  1. История необычного путешествия в волшебную страну, где животные вдруг начинают разговаривать, как люди.
  2. Книга о веселых и дружных животных-обитателях леса, с которыми дружит маленький мальчик.
  3. Рассказ о том, как маленький зверек смог спасти семью, отблагодарив их за своё спасение.

Задание 4. Узнай героя книги.

Узнайте героя произведения по его изображению. Укажите имя персонажа, название произведения и автора.

1

2

3

4

5

6

Задание 5. Мой любимый персонаж.

Расскажите своими словами о своем любимом персонаже из произведений англоязычных авторов. Расскажите, чем он вам так нравится, хотите ли вы быть на него похожи и почему. Ваш рассказ должен содержать не более 7 предложений. Не забудьте вначале указать также название и автора произведения. Задание выполняется на русском языке.

Критерии оценивания:

  • Соответствие заданию
  • Оригинальность
  • Грамотность

Задание 6. Как это было…

Надеемся, что после выполнения всех заданий вас переполняют эмоции, чувства, у вас отличное настроение от проделанной работы, вам хочется поделиться с остальными участниками и рассказать «Как это было...»

Ответьте на предложенные вопросы.

  1. Какое у вас настроение после выполнения всех заданий?
  2. За что вы можете себя похвалить?
  3. Что было самым трудным и как вы преодолевали трудности?

Постарайтесь, чтобы ответы на вопросы было интересно прочитать и другим участникам. Ответы вы можете написать в любом жанре. Это может быть рассказ, заметка, сказка, стихотворение и др.

Критерии оценивания:

  • Рефлексия не предоставлена – 0 баллов
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой формальные ответы на вопросы, не связанные между собой – 1 балл
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой авторские развернутые ответы на вопросы – 2 балла.


===================

3 - 4 класс

Задание 1. Кто его придумал?

Определите, какой англоязычный писатель придумал каждого из этих персонажей. Ответ запишите на английском языке.

  1. Bandersnatch
  2. Tweedledum
  3. Bar Tok
  4. Maimie Mannering
  5. Gub-Gub
  6. Mr. Badger
  7. Grandad Buck

Задание 2. Таинственный писатель.

Узнайте писателя по фрагменту его биографии. И для мужчины, и для женщины в описании используются формы мужского рода. Напишите имя по-английски.

  1. Этот писатель родился в Индии. Он был прирожденным рассказчиком. Между 1887 и 1899 годами он путешествовал по миру. Он посетил Китай, Японию и Америку. Именно в это время появились некоторые из его самых популярных рассказов для детей. В них он описывал жизнь диких животных.
  2. Этот писатель родился в Австралии. В детстве он часто представлял себя птицей, особенно - курицей-наседкой. Он любил животных, имел богатое воображение, с удовольствием возился в саду и читал сказки. Он писал рассказы и пьесы для школьных спектаклей, а братьев и сестёр развлекал волшебными рассказами. Его поэмы были опубликованы, когда ему не было и двадцати лет, в австралийском журнале «Бюллетень». Он также занимался музыкой.

Задание 3. Коротко о книге.

Узнайте произведение по его краткому описанию. Напишите название и автора по-русски.

  1. Против главных героев ведьма последовательно посылает сорок волков, сорок ворон, чёрных пчёл и солдат-винки. Но друзья побеждают их всех и продолжают свой путь.
  2. Очень опасно двум мальчикам хранить страшную тайну и убегать из дома по реке.
  3. Рассказ о том, как маленький зверек смог спасти семью, отблагодарив их за своё спасение.

Задание 4. Узнай героя книги.

Узнайте героя произведения по фрагменту его изображения. Укажите имя персонажа, название произведения и автора. Ответ дайте по-русски.

1

2

3

4

5

6

Задание 5. Мой любимый персонаж.

Расскажите своими словами о своем любимом персонаже из произведений англоязычных авторов. Расскажите, чем он вам так нравится, хотите ли вы быть на него похожи и почему. Ваш рассказ должен содержать не более 10 предложений. Не забудьте вначале указать также название и автора произведения. Задание выполняется на русском языке.

Критерии оценивания:

  • Соответствие заданию
  • Оригинальность
  • Грамотность

Задание 6. Как это было…

Надеемся, что после выполнения всех заданий вас переполняют эмоции, чувства, у вас отличное настроение от проделанной работы, вам хочется поделиться с остальными участниками и рассказать «Как это было...»

Ответьте на предложенные вопросы.

  1. Какое у вас настроение после выполнения всех заданий?
  2. За что вы можете себя похвалить?
  3. Что было самым трудным и как вы преодолевали трудности?

Постарайтесь, чтобы ответы на вопросы было интересно прочитать и другим участникам. Ответы вы можете написать в любом жанре. Это может быть рассказ, заметка, сказка, стихотворение и др.

Критерии оценивания:

  • Рефлексия не предоставлена – 0 баллов
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой формальные ответы на вопросы, не связанные между собой – 1 балл
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой авторские развернутые ответы на вопросы – 2 балла.

===================

5 - 6 классы

Задание 1. Кто его придумал?

Определите, какой англоязычный писатель придумал каждого из этих персонажей. Ответ запишите на английском языке.

  1. Tinker Bell
  2. Jemima Puddle-Duck
  3. Mr. Twigley
  4. Xury
  5. The Blefuscudians
  6. Abraham Gray
  7. Cora Munro
  8. Brother Sid
  9. Tom Canty
  10. Chil

Задание 2. Таинственный писатель.

Узнайте писателя по фрагменту его биографии. И для мужчины, и для женщины в описании используются формы мужского рода. Напишите имя по-английски.

  1. His parents were artistic, interested in nature and enjoyed the countryside. As children, he and his brother had many small animals as pets which they looked at closely and drew all the time. Summer holidays they spent away from London, in Scotland and in the English Lake District where he felt a love of the natural world which was the subject of his painting from an early age.
  2. He was born in America in a rich family. The town of Burlington was near the wild wood. He loved the stories of adventures. When he was 10 years old, he could ride a horse, fish, swim, shoot with bow and arrow and skate.
  3. This writer has always been as a child. When he was very young, he invented various games with animals, made a puppet theater and wrote plays for it, playing them for his 7 sisters and 3 brothers. Becoming an adult and serious mathematics teacher, he loved to communicate with children, walking and exchange letters.
  4. One of his teachers at school was famous Herbert Wells, a famous British science fiction writer. He participated in World War I as an officer of the British Army. He wrote articles, notes, and plays for many years. But since the release of his most famous book the rest of his works are mostly unknown to the reader.
  5. This writer was born in Dublin, Ireland. His father was knighted for his work as a doctor. He was not a child prodigy, but his most brilliant talent was a quick read. At school, he was very active and talkative, and even then was famous for his ability to humorous reinterpreting of school events. At school he even received a special award for the knowledge of Greek texts. His tales are still considered to be the most romantic in English literature. 

Задание 3. Коротко о книге.

Узнайте произведение по его краткому описанию. Напишите название и автора по-английски.

  1. This novel is a very exciting story of pirates, hidden chest and friendship. It tells us about a young boy and his adventures in the search for the hidden chest of the pirates.
  2. The novel is an autobiographical story of a young man, who wished to go on sea voyages. On the voyage, misfortune stroke and the ship was attacked by pirates and he was taken as a slave. After two years of slavery, he escapes and lands on an uninhabited island.
  3. It is a story of a small animal, adopted by an English family after he was nearly dead. And this little hero answered their kindness by protecting them from the snakes. 
  4. This is a fabulous story of five friends-forest animals. They help each other in everything.  They repair a house of one of them and even make a Christmas party, and invite the mice who sing Christmas carols under the window.

Задание 4. Узнай героя книги.

Узнайте главного героя произведения по словам, характеризующим его. Укажите имя персонажа, название произведения и автора. Ответ дайте по-английски.

  1. Sea, island, Friday.
  2. Surgery, size, eagle.
  3. Cat, cards, hole.
  4. Owl, glasses, goblet.
  5. Children, umbrella, wind.
  6. Hut, legends, plantation.

Задание 5. Старая сказка на новый лад.

Выберите любое известное произведение англоязычного автора и представьте, что его события происходят в наши дни. Придумайте другой сюжет для этого произведения. Свой сюжет напишите по-английски. Объём текста не должен превышать 10 предложений. Не забудьте вначале указать название оригинального сюжета.

Критерии оценивания:

  • Соответствие заданию
  • Оригинальность
  • Грамотность

Задание 6. Как это было…

Надеемся, что после выполнения всех заданий вас переполняют эмоции, чувства, у вас отличное настроение от проделанной работы, вам хочется поделиться с остальными участниками и рассказать «Как это было...»

Ответьте на предложенные вопросы.

  1. Какое у вас настроение после выполнения всех заданий?
  2. За что вы можете себя похвалить?
  3. Что было самым трудным и как вы преодолевали трудности?

Постарайтесь, чтобы ответы на вопросы было интересно прочитать и другим участникам. Ответы вы можете написать в любом жанре. Это может быть рассказ, заметка, сказка, стихотворение и др.

Критерии оценивания:

  • Рефлексия не предоставлена – 0 баллов
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой формальные ответы на вопросы, не связанные между собой – 1 балл
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой авторские развернутые ответы на вопросы – 2 балла.

===================

7 - 8 классы

Задание 1. Кто его придумал?

Определите, какой англоязычный писатель придумал каждого из этих персонажей. Ответ запишите на английском языке.

  1. Captain Singleton.
  2. Bard the Bowman.
  3. Pedro de Mendez.
  4. Cedric of Rotherwood.
  5. Ebenezer Scrooge.
  6. Tom Morgan.
  7. Squire Hiram Doolittle
  8. «Pap» Finn.
  9. Jim Smiley.
  10. Mr. Tumnus.

Задание 2. Таинственный писатель.

Узнайте писателя по фрагменту его биографии. И для мужчины, и для женщины в описании используются формы мужского рода. Напишите имя по-английски.

  1. He was a Scottish historical novelist, playwright, and poet. He was an advocate, judge and legal administrator by profession. He survived a childhood bout of polio in 1773 that left him lame, a condition that was to have a significant effect on his life and writing.
  2. He was the sixth of seven children, but only three of them survived childhood. When he was a boy there was but one permanent ambition among his comrades: to be a boatman. And this dream became real. He travelled along the great American river a lot and was happy.
  3. He was the son of an American astrologer but didn’t live with his father. He lived with his mother and a foster-father and loved him very much. His childhood was very poor and hungry. He had never had toys and playthings. But he had great imagination and books. Later he joined the oyster pirates and was a sailor. Then gold was discovered in the Klondike and he set sail for the Alaskan gold fields.
  4. He was born in America in a rich family. The town of Burlington was near the wild wood. He loved the stories of adventures. When he was 10 years old, he could ride a horse, fish, swim, shoot with bow and arrow and skate.
  5. He was born in South Africa. He could read by the age of four and could write fluently soon afterwards. His mother allowed him to read many books. While in his early teens, he had his first encounter with a constructed language, Animalic, an invention of his cousins. At that time, he was studying Latin and Anglo-Saxon. Interest in the language soon died away, but the children invented a new and more complex language called Nevbosh. The next constructed language he came to work with, Naffarin, would be his own creation.

Задание 3. Коротко о книге.

Узнайте произведение по его краткому описанию. Напишите название и автора по-английски.

  1. It is the story of a little boy born in a workhouse and left an orphan. The kind and honest boy by nature finds himself in the environment of thieves and lives through terrible hardships.
  2. It is a story of a search for buried treasure. The main hero gets the map from the old sailor. Since this moment the dangerous adventures begin.
  3. The book describes the adventures of a ship’s surgeon. It has four parts. In every part the surgeon finds himself in another strange country.
  4. The events described in the book take us back to the 12th century England. The scene of the novel is set in England during the reign of Richard I. The power is in the hands of Normans who oppress the conquered Anglo-Saxons. And only noble knights can oppose them.
  5. The young hunter and a perfect woodsman. His best friends are the Indians. The plot describes one of the brightest events in his life. He accompanies his friends to the lake where his old friend lives with his two daughters. They all got into a very dangerous and adventurous story.

Задание 4. Узнай героя книги.

Узнайте главного героя произведения по словам, характеризующим его. Укажите имя персонажа, название произведения и автора. Ответ дайте по-английски.

  1. Castle, tournament, Disinherited.
  2. Aunt, river, adventures.
  3. Owl, glasses, stone.
  4. Wolf, north, dog fighting.
  5. Map, island, boy.
  6. Children, umbrella, wind.
  7. Nine fingers, ring, Elvish knife.

Задание 5. Старая сказка на новый лад.

Выберите любое известное произведение англоязычного автора и представьте, что его события происходят в наши дни. Придумайте другой сюжет для этого произведения. Свой сюжет напишите по-английски. Объём текста не должен превышать 15 предложений. Не забудьте вначале указать название оригинального сюжета.

Критерии оценивания:

  • Соответствие заданию
  • Оригинальность
  • Грамотность

Задание 6. Как это было…

Надеемся, что после выполнения всех заданий вас переполняют эмоции, чувства, у вас отличное настроение от проделанной работы, вам хочется поделиться с остальными участниками и рассказать «Как это было...»

Ответьте на предложенные вопросы.

  1. Какое у вас настроение после выполнения всех заданий?
  2. За что вы можете себя похвалить?
  3. Что было самым трудным и как вы преодолевали трудности?

Постарайтесь, чтобы ответы на вопросы было интересно прочитать и другим участникам. Ответы вы можете написать в любом жанре. Это может быть рассказ, заметка, сказка, стихотворение и др.

Критерии оценивания:

  • Рефлексия не предоставлена – 0 баллов
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой формальные ответы на вопросы, не связанные между собой – 1 балл
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой авторские развернутые ответы на вопросы – 2 балла.

===================

9 - 11 классы

Задание 1. Кто его придумал?

Определите, какой англоязычный писатель придумал каждого из этих персонажей. Ответ запишите на английском языке.

  1. Treebeard
  2. Quentin Durward
  3. Shelob
  4. Struldbrug
  5. Mr Fitzwilliam Darcy
  6. Uriah Heep
  7. Rawdon Crawley
  8. Mrs. Reed
  9. Dr. Hastie Lanyon
  10. Ellis Duckworth

Задание 2. Таинственный писатель.

Узнайте писателя по фрагменту его биографии. И для мужчины, и для женщины в описании используются формы мужского рода. Напишите имя по-английски.

  1. He was born in South Africa. He could read by the age of four and could write fluently soon afterwards. His mother allowed him to read many books. While in his early teens, he had his first encounter with a constructed language, Animalic, an invention of his cousins. At that time, he was studying Latin and Anglo-Saxon. Interest in the language soon died away, but the children invented a new and more complex language called Nevbosh. The next constructed language he came to work with, Naffarin, would be his own creation.
  2. He is one of the most outstanding American writers of the «lost generation». His family was very rich and he attended a very prestige university. He joined the most fashionable clubs, enjoying their aristocratic, idle atmosphere. Money gave him independence, privileges, style and beauty. Poverty was mean and narrow. It is much later that he understood the falseness of his belief. His literary career began at the university. He wrote essays to the university magazine The Tiger.
  3. He is a modern British writer. As a child, he often wrote fantasy stories which he frequently read to his sister. He said that his teenage years were unhappy. His home life was complicated by his mother's illness and a strained relationship with his father. In 1988, he wrote a first short essay, which was published by the University of Exeter's journal Pegasus. In 1990 he started writing his main book.
  4. He was a Scottish historical novelist, playwright, and poet. He was an advocate, judge and legal administrator by profession. He survived a childhood bout of polio in 1773 that left him lame, a condition that was to have a significant effect on his life and writing.
  5. He was the son of an American astrologer but didn’t live with his father. He lived with his mother and a foster-father and loved him very much. His childhood was very poor and hungry. He had never had toys and playthings. But he had great imagination and books. Later he joined the oyster pirates and was a sailor. Then gold was discovered in the Klondike and he set sail for the Alaskan gold fields.

Задание 3. Коротко о книге.

Узнайте произведение по его краткому описанию. Напишите название и автора по-русски.

  1. The main character is a young hunter and a perfect woodsman. His best friends are the Indians. The plot describes one of the brightest events in his life. He accompanies his friends to the lake where his old friend lives with his two daughters. They all got into a very dangerous and adventurous story.
  2. It is a magic school story, which is full of strange persons and dangerous events. And the most dangerous is a man, who escaped the prison and who was accused of killing 13 people.
  3. The author describes a fantastic machine made of nickel, ivory and chrystal. The inventor could travel by it and saw fantastic pictures of the world.
  4. The guests arrived to the house of the main hero of this story. They persuaded him to go and find over the treasures of dwarves, which were stolen by a dragon and hidden in caves.
  5. A philosophical novel about an old fisherman who wants to prove to himself and others that he can cope with the difficult and hard work and a dangerous situation.

Задание 4. Узнай героя книги.

Узнайте главного героя произведения по словам, характеризующим его. Укажите имя персонажа, название произведения и автора. Ответ дайте по-английски.

  1. Orphan, workhouse, boy.
  2. Governess, poor orphan, fire.
  3. Map, island, boy.
  4. Eloi, 802701, machine.
  5. Painting, Tahiti, leprosy.
  6. Castle, tournament, Disinherited.
  7. Spell, fruit of everlasting life, endless winter.
  8. Nouveau riche, daisy, murder.
  9. A former sailor from a working-class background, a famous writer, drown himself .
  10. Boar, 9 dogs, power.

Задание 5. Старая сказка на новый лад.

Выберите любое известное произведение англоязычного автора и представьте, что его события происходят в наши дни. Придумайте другой сюжет для этого произведения. Свой сюжет напишите по-английски. Объём текста не должен превышать 20 предложений. Не забудьте вначале указать название и автора оригинального сюжета.

Критерии оценивания:

  • Соответствие заданию
  • Оригинальность
  • Грамотность

Задание 6. Как это было…

Надеемся, что после выполнения всех заданий вас переполняют эмоции, чувства, у вас отличное настроение от проделанной работы, вам хочется поделиться с остальными участниками и рассказать «Как это было...»

Ответьте на предложенные вопросы.

  1. Какое у вас настроение после выполнения всех заданий?
  2. За что вы можете себя похвалить?
  3. Что было самым трудным и как вы преодолевали трудности?

Постарайтесь, чтобы ответы на вопросы было интересно прочитать и другим участникам. Ответы вы можете написать в любом жанре. Это может быть рассказ, заметка, сказка, стихотворение и др.

Критерии оценивания:

  • Рефлексия не предоставлена – 0 баллов
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой формальные ответы на вопросы, не связанные между собой – 1 балл
  • Рефлексия выполнена для данного конкурса и представляет собой авторские развернутые ответы на вопросы – 2 балла.

Выполненные работы участников необходимо загрузить в личный кабинет не позднее

1 октября 2014 года!


 = = =

  1. Технические рекомендации

Не забывайте, что нарушение технических рекомендаций при загрузке работ может затруднить или сделать невозможным проверку работ участников.

  1. Если вы оплатили и подтвердили регистрационный взнос, но по техническим, организационным или другим причинам не успели в срок скачать задания, выполнить их и (или) загрузить на проверку Организаторам, услуга считается оказанной. Регистрационный взнос НЕ возвращается и НЕ переносится на другой конкурс.
  2. Участники должны соблюдать сроки. Участники НЕ могут опаздывать с загрузкой работ. В случае несоблюдения сроков Организаторы имеют право НЕ принимать работы участников.

Все ВОПРОСЫ по подготовке, проведению и загрузке работ конкурсов Центра «Снейл» участники могут сообщать Организаторам по электронной почте: konk@nic-snail.ru, по ICQ 567-749-337 или по Skype – nic-snail или воспользоваться формой Обратной связи на сайте Центра http://nic-snail.ru.

  1. Подготовку, регистрацию, проведение и своевременную загрузку работ Организаторам осуществляет Координатор конкурса или один из участников конкурса, выполняющий роль Координатора (в т.ч. родитель).
  2. В день начала конкурса Координатор конкурса распечатывает задания, технические рекомендации со сроками выполнения конкурса и передает их участникам. Возможна передача заданий участникам и в электронной форме.
  3. Конкурсные работы должны выполняться участниками индивидуально! Одинаковые работы аннулируются.
  4. Проверка работ участников и объявление результатов по конкурсу происходят в течение месяца после окончания даты проведения конкурса. Результаты публикуются в Личном кабинете Координатора конкурса или одного из участников конкурса, выполняющего роль Координатора (в т.ч. родитель) в виде таблицы с общими результатами конкурса, и итогового документа с указанием победителей, лауреатов и условиями награждения.
  1. Документ с ответами участника необходимо сохранить в формате: XY_Фамилия, имя, класс. где XY – индекс конкурса. Образец имени файла: XY_Петров Иван,1 класс.doc
  2. В документе с Бланком ответов необходимо указать полные данные участника: Фамилия Имя, образовательно учреждение, город, класс.
  3. Размер  документа с ответами участника не должен превышать 20 МБ
  4. Графические изображения выполняются в любом графическом редакторе с расширением – JPG или GIF. Документ с изображением необходимо сохранить в формате: Фамилия, имя, класс. Образец имени файла: Петров Иван_1 класс.jpg (Если иного не требует задание конкурса).
  5. Если работа участника содержит более одного файла, то работу участника необходимо поместить в архив в формате: Фамилия, имя, класс. Образец архива: Петров Иван_1 класс.rar
  6. В личном кабинете Координатор конкурса или один из участников конкурса, выполняющий роль Координатора (в т.ч. родитель) для каждого указанного участника загружает его выполненную работу.

= = =

Обращаем ваше внимание на то, что использование любых материалов ЧОУ «ЦДО «СНЕЙЛ» вне рамок деятельности Центра не допускается.

ЧОУ «ЦДО «СНЕЙЛ», 2014

http://www.nic-snail.ru

info@nic-snail.ru

© ЧОУ «ЦДО «СНЕЙЛ»                                                                                                                                                                        http://www.nic-snail.ru

                                                                                                                                                                                                             E-mail: konk@nic-snail.ru



Предварительный просмотр:

Задания
Английский язык, 7 класс

*Внимание! На все вопросы возможен только один правильный ответ.

1. My children are ... home.

A) in

B) on

C) from

D) at

2. The picture is ... the wall.

A) on

B) in

C) at

D) of

3. Bill doesn't want to go with us. He has ...plans.

A) another

B) the other

C) any

D) other

4. This tea is very nice. Give me ... cup!

A) other

B) the others

C) some

D) another

5. Выберите наиболее правильный вариант с точки зрения правил поведения: You ... talk to people in lessons for no reason.

A) mustn't

B) could

C) couldn’t

D) must

6. The rich ... help the poor.

A) would like

B) should

C) wouldn’t have

D) shouldn't never


7. Everybody ... eat vegetables and fruit.

A) should

B) was

C) wasn’t

D) shouldn't

8. If I had worked more, I (to know) Spanish better.

A) will know

B) would have known

C) would know

D) B и C

9. If I were in the north, I (to see) the polar bear.

A) will see

B) would have seen

C) will seen

D) would see

10. If I (to be) a famous singer, I would travel a lot.

A) was to be

B) will be

C) will

D) were

11. This music group is popular. But the … group is the “Beatles”

A) popular

B) most popular

C) more popular

D) the popularest

12. … the floor?

A) She washed

B) Was she wash

C) Did she wash

D) Were she wash

13. You must … a letter.

A) to write

B) write

C) writing

D) wrote

14. She looks at the dolls. … dolls are on the sofa.

A) that

B) this

C) those

D) thes

15. He has a pen in his hand. … pen is red.

A) these

B) which

C) the

D) those



Предварительный просмотр:

Задания
Английский язык, 8 класс

*Внимание! На все вопросы возможен только один правильный ответ.

1. My children are ... home.

A) in

B) on

C) from

D) at

2. The picture is ... the wall.

A) on

B) in

C) at

D) of

3. Bill doesn't want to go with us. He has ...plans.

A) another

B) the other

C) any

D) other

4. This tea is very nice. Give me ... cup!

A) other

B) the others

C) some

D) another

5. Выберите наиболее правильный вариант с точки зрения правил поведения: You ... talk to people in lessons for no reason.

A) mustn't

B) could

C) couldn’t

D) must

6. The rich ... help the poor.

A) would like

B) should

C) wouldn’t have

D) shouldn't never

7. Everybody ... eat vegetables and fruit.

A) should

B) was

C) wasn’t

D) shouldn't

8. If I had worked more, I (to know) Spanish better.

A) will know

B) would have known

C) would know

D) B и C

9. If I were in the north, I (to see) the polar bear.

A) will see

B) would have seen

C) will seen

D) would see

10. If I (to be) a famous singer, I would travel a lot.

A) was to be

B) will be

C) will

D) were

11. This music group is popular. But the … group is the “Beatles”

A) popular

B) most popular

C) more popular

D) the popularest

12. … the floor?

A) She washed

B) Was she wash

C) Did she wash

D) Were she wash

13. You must … a letter.

A) to write

B) write

C) writing

D) wrote

14. She looks at the dolls. … dolls are on the sofa.

A) that

B) this

C) those

D) thes

15. He has a pen in his hand. … pen is red.

A) these

B) which

C) the

D) those



Предварительный просмотр:

Задания
Английский язык, 9 класс

*Внимание! На все вопросы возможен только один правильный ответ.

1. ____ beef is a kind of ____ meat.

A) The, the

B) A, the

C) –, –

D) The, –

2. I’m really angry ____ you!

A) about

B) on

C) over

D) with

3. My father has lived in Japan ____ five years.

A) at

B) for

C) on

D) in

4. Can you tell ____ not to be so rude?

A) him

B) he

C) himself

D) his

5. ____ wasn’t easy to find your house.

A) There

B) This

C) It

D) That

6. The news he told us ____ interesting.

A) were

B) was

C) be

D) are


7. What is the ____ important invention in the twentieth century?

A) much

B) most

C) more

D) much more

8. This bank of the river isn’t ____ that one.

A) more beautiful

B) beautiful

C) so beautiful

D) as beautiful as

9. You look much ____ today.

A) good

B) the best

C) better

D) best

10. No letters again! ____ has written to me for a month.

A) Nobody

B) Anybody

C) Somebody

D) Some

11. Aunts, uncles and cousins are ____.

A) parents

B) relatives

C) families

D) neighbours

12. I’ll call you as soon as he ____.

A) will come

B) comes

C) came

D) has came

13. If he ____ without her, she will never speak to him again.

A) go

B) goes

C) is going

D) will go

14. What are you laughing ____?

A) at

B) about

C) over

D) above

15. It ____ since early morning.

A) is rained

B) rains

C) had been rained

D) has been raining


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Задания
Английский язык, 11 класс

*Внимание! На все вопросы возможен только один правильный ответ.

1. I’m afraid he ____ five minutes ago.

A) leaves

B) is leaving

C) has left

D) left

2. ____ you do me a favour?

A) May

B) Can

C) Should

D) Need

3. My sister was translating the article when I ____ the room.

A) had came into

B) came into

C) am coming into

D) come

4. I’d like to ask you ____ questions.

A) some few

B) a little

C) a few

D) little

5. Children ____ by special instructors how to swim.

A) have taught

B) had taught

C) are taught

D) teach

6. Bill wanted to know when Nick ____ come to us.

A) can

B) could

C) will

D) will be able


7. My friend wanted ____ him as soon as I came home.

A) me to call

B) that I call

C) that I was called

D) called I

8. Mother didn’t let the child ____ TV.

A) to be watching

B) watching

C) watched

D) watch

9. It was so late that I ____ take a taxi.

A) was able

B) can

C) had to

D) must

10. She liked the film, ____ she?

A) did

B) didn’t

C) doesn’t

D) does

11. ____ Steve ____ Ann the other day?

A) Did ____ see

B) Has ____ seen

C) Does ____ see

D) Will ____ see

12. I got two letters. One was from my father. ____ was from my girlfriend.

A) Another

B) The others

C) The other

D) Others

13. If there was a bridge, we ____ able to walk across the river.

A) would be

B) will be

C) are

D) were

14. I don’t know if I ____ here when you phone tomorrow morning.

A) am

B) be

C) was

D) will be

15. ____ not any glass in the windows, that is why ____ so cold in the room.

A) It is, there is

B) There is, it is

C) There are, it is

D) There was, there is



Предварительный просмотр:

Уважаемый участник олимпиады!

Внимательно ознакомься с правилами оформления и отправки ответов перед выполнением заданий. Орг. комитет оставляет за собой право не рассматривать работы, оформленные не в соответствии с Правилами.

Желаем удачи и победы!

Международная дистанционная олимпиада по Английскому языку для 5 – 11 классов.

Задания для 8 класса

Задание №1

Прочитайте описание фильмов А, В и С. Установите соответствие 1 – 6 каждому из текстов и запишите соответствующую букву рядом с номером каждого из утверждений.

A Billy Elliot

Stephen Dal dry’s first feature film is set in the north-east of England during the miner’s strike of 1984. A motherless boy, Billy Elliot, from a mining village, takes up dancing against the wishes of his father and older brother. Regrettably, the depiction of the working classes of that time is rather stereotypical.

The heart of the film, however, is in the relationship that Billy strikes up with his dance teacher. Mrs Wilkinson is a soul who finds as much genuine pleasure in the talent and hope of this 11-year-old as she does in the discipline and support that she provides for him...

B Bend it like Beckham

Football’s uncommon ability to bring a nation together is celebrated in this sweet, positive youth movie. Set in modern-day London, the film tells the story of Jess, whose two greatest loves in life are David Beckham and kicking a ball about.

Unfortunately her family cling to traditional Asian values, and while they’re willing to tolerate her fanaticism the very idea of their daughter joining a local girls’ team makes them angry.

Actresses Paraminder Nagra and Keira Knightly both have personalities, but credit should also go to the writer and director for getting the balance right between humor and pathos, sporting and romantic action.

C Cinema Paradiso

A successful movie director in his 40s, Salvatore returns home to Sicily after hearing of the death of Alfredo, the ex-projectionist at the village cinema. Most of the film is a flashback to Salvatore’s World War II childhood and adolescence when, obsessed by movies, he is befriended by the wise Alfredo. Their bond is one that contains many highlights and tragedies and shapes the way for Salvatore to move out of his run-down village to pursue a dream.

Which film or films ...

1.        is not set in the UK?

2.        was difficult to film?

3.        is set in the 21st century?

4.        is about young people who have ambitious that their parents don’t support?

5.        is the first film by the director?

6.        takes place over two different periods of time?

Задание №2

Прочитайте текст и выполните задания A – I, выбрав цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую номеру выбранного Вами варианта ответа.

Why do people drink? Often because they .. A but this can’t be the only reason: there .. B .. be other reasons, too. In many countries, when friends see .. C they often have a drink while they sit and talk. Many English people don’t need .. D .. they drink tea several times .. E .. day even if they are alone! In most countries people say .. F .. when they drink together. The English .. G .. “Cheers”. In all countries there are many places .. H.. main purpose is to sell drinks. Since there are so many of these places, it seems, that many people drink more often than they really .. I.. .

A 1) have thirsty        2) have thirst        3) are thirsty        4) are thirst

B 1) shall        2) must        3) should        4) ought

C 1) each other        2) themselves        3) them        4) another

D 1) another        2) any other        3) anyone else 4) other persons

E l) a                2) during        3) the        4) by

F 1) something        2) something        3) anything        4) anything

specially        special        specially        special

G 1) often say        2) often says        3) say often        4) says often

H 1) of which        2) where the        3) what’s        4) that the

I  1) need to        2) need it        3) must        4) must it

Задание №3

Поставь приведенные ниже глаголы в нужную форму, чтобы закончить диалог.

do         give         go         have         revise         see         shake         try         not / go         not / use                   not / work

Fred is phoning his friend Jane.

FRED: Hello, Jane, it’s Fred here.

JANE: Oh, hello Fred. What (l) are you doing?

FRED: Nothing much. I (2) was revising but I had to stop because my computer (3) isn’t orking.

JANE: Oh dear. Well? I (4)        mine. Would you like to come and borrow it?

FRED: Thanks, but I’d rather go out. Would you like to come to the cinema? They (5)         two tickets for the price of one this afternoon.

JANE: What’s on?

FRED: I’m not sure.

JANE: Well? I (6)        if I don’t know what film we’ll see.

FRED: Wait a minute. I (7)        to find the right page in the newspaper.

Oh, it’s a horror films. We (10)        to see one last year and by

the end I (11)        with terror.

FRED: Oh, all right. Well, see you on Monday I suppose.

JANE: Yes, OK. Bye.

FRED: Bye.

Задание №4

Преобразуйте слова, расположенные справа, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста.

I am going to be a I ___, so I decided to start a diary.                         WRITE

This is a story from it.

I have felt rather poor 2 ___, so this morning at nine                        LATE

went to the doctor. I found him alone in his waiting-room, sitting

n a 3____ armchair by the window.                                                COMFORT

Where are your patients? Have you cured them all?” I asked.

The reason why people are not crowding into this room now is

hat on Wednesday I don’t begin 4 ____ here until half                         CONSULT

past ten. Such has been my habit for the last twenty-five years”.

I’m sorry I have come too early”, I said. “I will go and come back later”.

Oh, no. I prefer early 5 _____ to late ones. In the course                         VISIT

of my practice I noticed that the late-comers visit the doctor

because they need some sympathy. They are like a dog that once

came here with a sore paw; I bandaged it for him and while I was

doing this he was looking at me with great 6 _____                         LONE

eyes. He came back the next day and every day until his paw became

well. I found out that his master went away. The dog is old now but le still comes”.

Задание №5

Выберите нужное слово и решите, как можно назвать людей, о которых говорится в предложениях.

stubborn         sensible         absent-minded         sensitive         argumentative         clumsy mean                 easy-going

How do you describe someone who ...

1.        always thinks before they act?                

2.        won’t listen to anyone else’s suggestions?                        

3.        is always dropping things?                

4.        never gets upset, angry, or worried?                

5.        is always picking fights with other people?                

6.        never buys anything for anybody else?                

7.        gets upset or emotional easily?                

8.        is always losing things?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Олимпиадные задания в школе. Методическая разработка.

Использовать в работе на математическом кружке....

Олимпиадные задания для учащихся 5-6-х классов

Задания типичные для районного и городского туров Всероссийской олимпиады. Даны ключи. Распечатайте и используйте этот материал для школьного тура, чтобы лучше подготовить своих учеников к олимпиадам ...

Олимпиадные задания, задания для Недели русского языка

Интересные,увлекательные задания для любителей русского слова...

Олимпиадные задания, тесты и практические задания

Тестовые, практические задания к олимпиадам по технологии с ответами...

Олимпиадные задания по химии для учащихся 8 класса (школьный этап). Задания и ответы.

Олимпиадные задания по химии для учащихся 8 класса (школьный этап). Задания и ответы....

Олимпиадные задания по химии для учащихся 9 класса (школьный этап). Задания и ответы.

Олимпиадные задания по химии для учащихся 9 класса (школьный этап). Задания и ответы....