Сценическая постановка
материал по английскому языку (5 класс) на тему
The storyof Three goats, Сценка для 5 класса
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
the_story_of_three_goats.doc | 22.5 КБ |
Предварительный просмотр:
The story of three Goats.
Narrator: This is the three Goats: Big Goat, Middle Goat and Little Goat. One morning Big Goat, Middle Goat and Little Goat come to a river. They look at the long green grass on the other side of the river.
BG: Look at that grass.
MG: It looks very good
LG: Let’s go and eat it.
BG: Can you see the bridge? There is a big ugly troll under the bridge. It’s his bridge. So we can’t cross it.
LG: He can’t stop me!
Narrator: So Little Goat comes up to the bridge and starts to cross it.
T: Who is crossing my bridge?
LG: It’s me, Little Goat. Please, let me cross your bridge. I want to eat long green grass and dance with butterflies!
T: And I want to eat you!
Narrator: Troll puts his hands on the bridge. His fingers are very big. Little Goat stops and looks at Troll's big fingers.
LG: I’ve got an idea! I am little and Troll’s fingers are big. I can cross the bridge between his fingers
Narrator: And Little Goat crosses the bridge.
MG: Look at our little brother! He is eating the long green grass! I want to eat it too!
BG: Don’t go!
MG: What Little Goat can do, I can do!
So Middle Goat comes to the bridge and starts to cross it.
T: Who is crossing my bridge?
MG: It’s me, Middle Goat! Please, let me cross your bridge. I want to eat long green grass and dance with butterflies!
T: And I want to eat you!
MG: I've got an idea. I can tip-toe over the bridge.
Narrator: And Middle Goat crosses the bridge.
BG: What my brothers can do, I can do!
Narrator: So Big Goat comes to the bridge and starts to cross it.
T: Who is crossing my bridge?
BG: It’s me, Big Goat! Please? Let me cross your bridge. I want to eat long green grass and dance with butterflies!
T: And I want to eat you!
BG: You are very big, but I’ve got two horns! Trip–trap! Trip-trap! Trip-trap! Crash! Flash!
Narrator: Troll falls into the water.
T: Oh, help me, help me! Big Goat! Middle Goat! Little Goat! Help me please!
BG: We can help you, If you let us cross your bridge every day. Look! Here is a long stick.
T: Thank you very much. My bridge is your bridge now. Let’s be friends!
BG, MG, LG: Thank you, troll! Now we are friends!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Сценическая постановка «Что такое хорошо и что такое плохо»
Задача данного мероприятия - через сатиру и юмор показать отрицательное влияние вредных привычек на здоровье и моральный облик человека...
Сценическая постановка внеурочного занятия в 5 классе.
В материале представлено описание внейрочного занятия в 5 классе. Постановка основана на басне И. А. Крылова "Ворона и лисица"....
Методическое сообщение «Постановка корпуса и плие в народно-сценическом танце» Автор Унгурян Н.А. преподаватель хореографии НГ МБОУ ДОД "ДШИ"
Народная хореография в как сценическое искусство имеет свою специфику и, следовательно, свою систему воспитания и обучения....
Сценическая постановка «The First English Settlements in America» «Первые английские поселения в Америке»
Данная сценическая постановка разработана для учащихся четвёртых классов школ с углубленным изучением английского языка. В постановке участвуют 8 человек.Сценка позволяет ученикам окунуться в ис...
Мастер – класс по сценической речи: «Комплекс профессиональных упражнений "Сценические навыки учащихся»
Комплекс профессиональных упражнений "Сценические навыки учащихся в условиях досугового пространства образовательного учреждения"...
сценическая постановка "Первое красное яичко"
К внеклассному мероприятию по Святой пасхе сценическая постанока о первом красном яичке...
Сценическая постановка для обучающихся старших классов "Ирония судьбы или здравствуйте, Иван Васильевич"
Данная новогодняя сценическая постановка предназначена для классных руководителей и обучающихся 9-11 классов. Сценарий написан по мотивам двух известных фильмов "Иван Васильевич меняет профессию...