Развернутый план-конспект урока на тему «Let’s Save the World Together! »
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Галимова Регина Талгатовна

Развернутый план-конспект открытого урока по английскому языку при прохождении темы "Environmental Problems".

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл lets_save_the_world_together.docx27.3 КБ

Предварительный просмотр:

МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №2

 С. СТАРОБАЛТАЧЕВО МУНИЦИПАЛЬНОГО РАЙОНА БАЛТАЧЕВСКИЙ РАЙОН РЕСПУБЛИКИ БАШКОРТОСТАН

««Let’s Save the World Together! »

СОСТАВИЛА: Зекрина Р.Т.,

         учитель английского языка

Старобалтачево – 2015 год


Цели: 

  • Формирование у учащихся культуры бережного отношения к окружающей среде через средства английского языка.
  • Формирование иноязычных коммуникативных компетенций учащихся.

Задачи:

Воспитательные:

  • способствовать воспитанию бережного отношения к окружающей среде;
  • вызвать интерес к изучаемой проблеме;
  • способствовать формированию взаимоуважения, самоуважения;
  • способствовать формированию культуры поведения, толерантности, необходимости использовать правила вежливого поведения, культуры речи во время общения;
  • стимулировать творческую активность.

Практические:

  • формировать навыки устной речи посредством составления собственных высказываний;
  • совершенствование лексических навыков учащихся (лексика по теме «Ecology»),
  • совершенствование грамматических навыков, совершенствование фонетических навыков учащихся;
  • развитие умений говорения.

Образовательные:

  • ученики учатся обсуждать проблемы окружающей среды, проблемы планеты, о том, что  можно сделать общими усилиями для изменения создавшейся ситуации. Научить обмениваться информацией.

 Развивающие:

  • способствовать развитию памяти, мышления, логики, внимания, познавательного интереса, творческих способностей, самостоятельности;
  • развивать языковую догадку, языковое чутье;
  • способствовать расширению кругозора учащихся, развитию критического и творческого мышления;
  • способствовать повышению мотивации к учению;
  • способствовать формированию универсальных учебных действий.

Тип урока: обобщающий, урок – дискуссия.

Ходурока

I. Началоурока

1.Приветствие

T: Good morning, boys and girls

P: Good morning.

T: I am glad to see you.

P: We are glad to see you too.

T: Thank you, sit down.

2. Оргмомент

T: Who is on duty today?

P1: I am on duty today.

T: What day of the week is it today?

P1: Today is Tuesday.

T: What’s the date?

P: Today is the 13thof December.

T: Is anybody absent?

P: All a present today.

3.Фонетическая зарядка

Let’s pronounce the following words. Repeat after me, please.

[r] – bury, rubbish, throw away, recycle, recyclable, protect

[p] – paper, pet food, pollution, packaging

[k] – can, container, countryside, cut

[s] – stuff, useful, waste, instead

T: Try to find out what problem we’ll discuss today.

P: Environment.

T: Thank you. Good of you.Please answer my questions. What is “Environment”?

P1 – Environment is everything around us.

P2 – The water we drink.

P3 – The soil we walk on.

P4 – The air we breathe.

P5 – Nature with its variety.

P6 – Animals.

Very good. Now, I’d like to know, what words do you associate with the word «Environment».

Possible answers: Water, sky, river, forest, birds, animals, nature, and people.

4.Сообщение задач урока

During our lesson we are studying about the environment and the most important problems of our planet and discuss all possible ways of solving these problems.Let’s start.

5. Речеваязарядка.

Now look at these pictures and say which ecological problems you know.

Boys and girls, we have named some of the ecological problems. Now let’s create ecological signs to these pictures and put them down on the blackboard.

P1: Stop killing animals!

P2: Don’t build power stations! Don’t pollute the air!

P3: Stop cutting down trees!

P4: Don’t dump waste from factories into rivers!

Well, guys, that was well done!

II. Центральная часть

1. Совершенствование лексических навыков по теме «Природа и проблемы экологии».

Let us to do some tasks. Well, now we know what ecological problems are, but what should people do to protect nature?

Make please sentences using "People should" and "People shouldn't".

P: Peopleshould

  • Createnationalparks
  • Recyclewastes
  • Takecareofnature
  • Leave food for birds in winter
  • Saveelectricityandwater

Peopleshouldn't

  • Leavefireinforests
  • Smoke, takealcohol, junkfood
  • Cutdowntrees
  • Droplitter
  • Killanimals

The next task is to find antonyms. Match two parts

Negativemeaning

Positivemeaning

1) to cut down

2) to kill

3) to throw away

4) to destroy

5) to harm

6) to pollute

7) todamage

a) to plant, to grow

b) to preserve

c) to collect

d) to restore

e) to care about

f) to reduce, recycle, reuse

g) to defend, to protect

2. Совершенствованиеграмматическихнавыков.

Now I suggest having some brainstorm. Imagine that you were the President of some state. What would you do to protect the environment? Make up sentences beginning with “If I were the President…” You have 1 minute to do this task.

Now I’m sure you’ll remember all these words and speech patterns and try to use them in your speech.

3. Физкультминутка

Sit straight,

Look up,

Look down,

Look left,

Look right,

Shake your head,

Shake your hands,

Clapyourhands:

One, two, three.

4. Развитие навыков чтения, навыков работы с текстом.

We have a text, but some words are missing. You are to fill in missing words. Beware: there is an extra word!

Use: garbage, reduced, are polluted, cars, pollution, global, recycle, dump,drinking.

Water pollution

Water is necessary for life on the Earth. It is in oceans, seas, lakes and rivers. But very little water on the Earth is good for _____________ because it is dirty. Some factories and companies ________ chemical wastes, millions of tons of oil into the sea every year. We can only imagine how many seabirds and animals, fish, shellfish die in such water.

It is dangerous to walk barefoot on the banks of the rivers and to swim in our lakes because there is a lot of _____________, broken glass, and plastic, tins, and bottles, thrown everywhere. Some people wash their ___________, bicycles in our rivers and lakes.

Many territories and our atmosphere __________________________ with different kinds of technological, chemical, nuclear wastes. The intensive development of sciences, industry and chemistry nowadays has made the pollution of our environment a _____________ problem which should be solved by all means.

Disposing the garbage we produce every day is a major problem. Finding land for new landfills is becoming more difficult nowadays. But there are 3 R’s: reduce, reuse and ___________. Energy, water, glass bottles, newspapers, plastic, cans, tins can be ___________, reused and recycled.

4. Выполнениетеста.

I’d like you to do a Quiz

How Green Are You?

1. If you had a lot of old newspapers and empty bottles, would you ...

a) leave them on the pavement?

b) put them in a rubbish bin?

c) recycle them?

2. If somebody offered to give you one of the following as a gift, which would you choose?

a) a big, fast car

b) a motorbike

c) a bicycle

3. If you were in the middle of a city and wanted to go somewhere one or two kilometers away, would you...

a) take a taxi?

b) take a bus?

c) walk/cycle?

4. If you had a picnic on the beach, what would I you do with your rubbish? Would you ...

a) leave your rubbish on the beach?

b) put your rubbish in the first bin you found?

c) take your rubbish home?

5 If you had 1000$ to spend, would you ...

a) buy a fur coat?

b) go on a safari?

c) adopt a dolphin?

Key

How Green Are You?

mostly a's: You're not very green, are you? Please look after our world before it's too late!

mostly b's: You're trying to be more green but you don't always get it right. Learn more about the environment and think before.

mostly c's: Well done! You're really green! We need more people like you to help us save our environment!

III. Завершающаячасть

1.Домашнее задание

T. Students, open your diaries and write down your home task.

Prepare a report about ecological problems in our town region.

2.Подведение итогов

Рефлексия

T:I am satisfied with your work today. You did your best. Did you like our lesson?

Would you like to change anything?

What did you like most of all?

What have you learned at our lesson?

Смайлики: How do you like the lesson?

Красный – урок не понравился

Желтый – нормально

Зеленый – оченьхорошо

T. Students, now you know how dangerous the ecological situation on our Earth is.You are future engineers, scientists, workers, teachers, ecologists. You will continue addressing the ecological environmental problems which concern everyone. The positive results depend on serious attention of the people of the whole world to this problem. You will work out new projects, new slogans. You will be active members of the movement for protecting the environment from further pollution. Be kind to nature. Don’t pollute the air, the water, the Land. Take care of our town and our country. Reuse, Recycle, and Reduce.

3.Выставление оценок

T: Give me your diaries, I’ll give you marks.

Now we’ll watch a video by Michael Jackson.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока по теме: "Закрепление лексических навыков по теме: "Рождество и "Новый год".

План открытого урока в з-ем  классе по теме: "Закрепление лексических навыков по теме "Рождество и Новый год"....

План – конспект открытого урока по теме: «Развитие навыков самостоятельной работы на уроках литературы при изучении рассказа А.П.Чехова «Хамелеон» в 7 классе КО вечерней школы

Тема урока: Рассказ А.П.Чехова «Хамелеон»Цель урока:1.     Познакомить учащихся с живой картиной нравов в рассказе А.П.Чехова «Хамелеон»2.     Попытаться ...

Развернутые план-конспекты открытых уроков по физкультуре

Развернутые план-кокспекты для проведения открытых уроков по физкультуре для различных классов....

План-конспект открытого урока по теме "World Major Religions", учебник "English X", авт. О.В.Афанасьева, И.В.Михеева (углубленное изучение)

Урок построен по технологии деятельностного метода. Деятельностная цель- формирование у учащихся  способностей к структурированию и систематизации изучаемого предметного содержания и способностей...

Технологическая карта, план-конспект открытого урока на тему: "Метаморфозы" человеческого тела". Презентация к уроку.

Открытый урок на тему:"Метаморфозы" человеческого тела". К уроку прилагается визитная карточка, технологическая карта, план-конспект урока, дидактический материал, практические разработ...

Развернутый план-конспект по лыжной подготовки. Тема: "Имитация лыжных ходов".

План-конспект направлен на развитие лыжных ходов учащихся 8 классов.Применяется на первых уроках лыжной подготовки....