Открытый урок по английскому языку 6 класс
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

Гавриленко Евгения Сергеевна

Открытый урок по английскому языку в 6 классе по теме: Одежда ( учебник "Радужный английский")

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tema.docx17.72 КБ
Office presentation icon pril1.ppt853 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Мы и наша одежда.

Цель: Обобщить и осуществить контроль качества знаний учащихся по теме “Одежда”.

Задачи:

Образовательная – обобщить и проконтролировать знания лексики и грамматики по теме (“Одежда”/ I’m going to wear / is wearing).

Развивающая – развивать навыки диалогической и монологической речи учащихся; совершенствовать навыки чтения; формировать навыки аудирования.

Воспитательная – воспитывать личностные качества ответственность, самостоятельность, умение анализировать, прививать навыки культуры внешнего вида.

Технологии: традиционно-педагогическая, информационно-коммуникативная (слайдовая презентация), здоровье сберегающая (смена видов деятельности). Метод проблемного обучения (найти проблему и обсудить), ролевая игра.

Оборудование: карточки со словами, фразами, заданиями, проектор, магнитофон, картинки.

Тип урока: обобщающий.

Ход урока

I. Подготовка учащихся к речевой деятельности

1. Организационный момент.

2. Речевая зарядка.

Nice to meet you. Today is the 15th of February. It’s Friday. The topic of our lesson is “We and our clothes”. We are going to review the words and grammar of this topic. Everybody will get a mark today. How are you today? What about you? Are you ready to speak English? Are you ready with your home task?

3. Фонетическая зарядка [ http://festival.1september.ru/articles/532980/img1.gif] name the sound

Clothes

People wear clothes on bodies.
They wear clothes every day.
And want their clothes.
To be comfortable, beautiful and not grey.

II. Повторение лексики по теме “Одежда”.

1. Look at the cards with the words and group them into two parts. Let’s read them.

summer clothes

shoes, shirt, trainers, jeans, trousers, swimsuit, shorts, dress, sweater, T-shirt, blouse, scarf, coat, jacket, boots, skirt, hat, cap

winter clothes

2. Read the words! Let’s repeat these words.

3. Take the cards, translate the phrases from English into Russian.

a coat with big buttons
jeans with a lot of pockets
a T-shirt with a picture on it.
a scarf with stripes
shoes with high heels
trousers with small pockets
a black suit with stripes
a cap with yellow stripes
boots with low heels
a warm winter coat
a beautiful new dress
a short black skirt

III. Развитие навыков диалогической речи по теме “Что мы обычно носим… в школу, дома…”

1. I know that some of you want to be journalists. Now you have a chance! Interview your classmates about their clothes.

Answer P1’s questions using the phrases: I think/ In my opinion/As for me…..

  • What do you usually wear at home?
  • What do you usually wear at school?
  • What’s your favourite colour?
  • Do you wear a school uniform?
  • What clothes are popular among teenagers?
  • Do you like jeans?
  • Why do you like jeans?

Thank you for interview!

2. And now you’ll work in pairs. Look at the cards, read the task and discuss what you are going to wear if…..

1) You are going to the party.
2) You are going for a walk.
3) You are going to the theatre.

You have 1 minute, then we’ll listen to your dialogues.

So, we’ve discussed what we wear to the parties, for a walk to the theatre.

IV. Презентация проекта “We and our uniform”. (см. Приложение 1)

1. We like comfortable, beautiful, not boring clothes.

2. So school uniform should be comfortable, beautiful, not boring, cool.

3. Pupils’ attitude to school uniforms. 10% of the pupils of 6G are for a school uniform and 30% - are  against it.

4. Reasons for uniform/against uniform

It’s beautiful
It’s comfortable
It helps to be disciplined
It makes pupils be serious
It’s not cool.
It’s uncomfortable.
It’s boring
It looks funny.

5. Uniforms for boys usually consist of a tie, trousers, a shirt, a jacket, shoes.

6. Look at different models of school uniforms for boys.

7. You have the texts for some of these models. Read the texts, match them with the models, write the numbers of them. Two pictures are extra.

1.The uniforms for boys.

A) The model is wearing black trousers, a black jacket with a pocket, a grey shirt with black stripes and a tie, black shoes.

B) The model is wearing black trousers, a grey jacket with pockets and buttons, a white shirt and a grey tie, black shoes.

C) The model is wearing black trousers, a brown jacket with pockets and buttons, a black T-shirt and black shoes.

Keys: 3-A, 5-B, 2-C

8. Uniforms for girls can consist of trousers or a skirt, a blouse, a jacket, and shoes.

9. Look at different models of school uniforms for girls.

10.You have the texts for some of these models. Read the texts, match them with the models,  write the numbers of them. Two pictures are extra.

2.The uniforms for girls.

A) The model is wearing black trousers, a black jacket with pockets and buttons, a white blouse and black shoes.

B) The model is wearing a dark red jacket with pockets and buttons, a grey dress and shoes.

C) The model is wearing grey short trousers with red buttons, a red jacket, a white blouse and black boots with high heels.

Keys: 1-A, 2-B, 5-C

11. Let your school uniform help you to feel comfortable and beautiful at school.

V. Монологическая речь. Fashion Show. (Демонстрация моделей школьной формы учащимися с комментариями).

This is the time of Fashion Show of the pupils of our form. You’ve got a red and a blue card. If you like the model, raise the red card and if you don’t like it, raise the blue card.

VI. Заключительный этап.

1. Итоги.

2. Домашнее задание.

H-t: crossword “Clothes’.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

We and our uniform

Слайд 2

School uniform comfortable not boring beautiful cool

Слайд 3

Pupils’ attitude to school uniform 6 G

Слайд 4

Reasons « for » uniform « against » It’s not cool It’s uncomfortable It’s boring It looks funny It’s beautiful It’s comfortable It helps to be disciplined It makes pupils be serious

Слайд 5

Uniforms for boys shirt tie jacket shoes trousers

Слайд 6

Model 1 Model 2

Слайд 7

Model 3 Model 4

Слайд 8

Model 5 Model 6

Слайд 9

1 2 3 5 4

Слайд 10

for girls jacket blouse trousers shoes skirt

Слайд 11

Model 1 Model 2

Слайд 12

Model 3 Model 4

Слайд 13

Model 5 Model 6

Слайд 14

Model 7 Model 8

Слайд 15

1 4 2 3 5

Слайд 16

Let your school uniform help you to feel comfortable and beautiful at school!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по английскому языку для 2 класса "В гости к Билли" по учебнику М.З. Биболетовой "Английский с удовольствием".

Открытый урок по английскому языку для 2 класса "В гости к Билли" по учебнику М.З. Биболетовой "Английский с удовольствием" . Презентация к уроку содержит картинки сказочных персонажей....

Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.

Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...

Презентация к открытому уроку по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.

Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...

Открытый урок по английскому языку по теме «Seasons» в 5 классе УМК «Английский в фокусе»

Открытый урок по английскому языку по теме «Seasons» в 5 классе УМК «Английский в фокусе» Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.Тема: Seasons. Времена года.Цели: систематизировать зна...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

Открытый урок по английскому языку по теме: "Пасха" (Easter Day) для 3-его класса школы с углубленным изучением английского языка

Страноведческий урок по теме "Пасха"  (Easter Day)  - это комбинированный урок с использованием элементов информационных и здоровьесберегающих технологий.Цели: 1)...

Открытый урок по английскому языку по учебнику Ю.А.Комарова, "Английский язык", 6 класс

Открытый урок проводился в улусном и заречном конкурсе "Молодой педагог - 2017"...