План-конспект зачетного урока
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Тищенко Анна Михайловна

Тема урока:  Health and body care

Оборудование: УМК English, Верещагина, Афанасьева

Класс: 5

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan-konspekt_zachetnogo_uroka.docx18.79 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект зачетного урока

Дата: 05.03.2015

Тема урока:  Health and body care

Оборудование: УМК English, Верещагина, Афанасьева

Класс: 5В

Цели: Повторение лексики по теме “Health”. Развитие диалогической речи.

Режим работы: фронтальная, работа в парах.

Ход урока:

1. Приветствие и организационный момент.(3 мин.)

Teacher: Good morning children! How are you today?

Students: We are fine, thank you. And how are you?

Teacher: I’m fine, thanks. Sit down, please.

2. Речевая зарядка. (3 мин)

Составление предложений по картинкам. Используется презинтация.

3. Основная часть.

  • Повторение пройденного материала.

T.: Now answer my questions. What is made from milk?

Ss.: It’s dairy products.

T.: Right! And what dairy products do you know?

S1: Milk, cheese.

S2: Butter, creame.

T.: Good! Tell me please, which product is made from cream?

S1: Is it cheese?

T.: No.

S2: Is it butter?

T.: Yes, you are right! It’s butter. Which of you likes fried eggs?

Ss: I like!

T.: And when do you usually eat it?

S1: I usually eat it for breakfast.

S2: And I usually eat fried eggs for breakfast.

S3: I like to eat fried eggs for dinner!

T.: Do you like fried fish?

S1: Yes, I do.

S2: But I don’t! I don’t eat fish.

T.: Is riding a bike your cup of tea?

S.: Yes.

T.: Is playing a piano your cup of tea?

S1: Yes, it is my cup of tea. I study at music school.

S2: It isn’t my cup of tea. I can’t play piano.

T.: Is writing a poem/ shopping/reading detective story/reading love story your cup of tea?

T.: Now, tell me please, what people should do if they have a headache/ can’t sleep/ have a toothache/ have a pain in heart/ have a cold/ have a stomachache?

S1: They should take medicines.

S2: They should call a doctor.

S3: They should sleep more.

S4: They shouldn’t drink cold water.

S5: They shouldn’t eat a lot of sweats.

T.: What people should/shouldn’t do to be health/to keep fit?

S1: They shouldn’t drink alcohol.

S2: They shouldn’t take drugs.

S3: They should do sport.

S4: They should brush their teeth.

S5: They shouldn’t eat a lot of sweats.

  • Физ. Минутка. Проверка изученной лексики. Учитель изображает слово, а ученики угадывают его. Затем к доске выходит ученик и изображает слово, а его одноклассники угадывают. (Parts of the body). (3 мин.).
  • Совершенствование навыков диалогической речи (14мин.).

T.: Now imagine that you come to the doctor. Your task is to make a dialog. You are going to work in pairs. One of you is a doctor, other is a patient. The doctor should find out: what’s wrong, what hurts, when was the last illness, prescribe the medicine. (Эти вопросы записаны на доске. Так как это урок повторение и учащиеся составляли и учили подобные диалоги ранее, это не составит для них большого труда придумать свой собственный диалог.).

S1(doctor): Hello! Can I help you?

S2(patient): Good afternoon! Yes, I’ve got a terrible headchache!

S1(doctor):  How long have you had it?

S2(patient): Ohhh…about two or three days.

S1(doctor): Let me feel your pulse. Hmm it’s Ok. Now I shall take your temperature. It’s 37’7. You have a cold!

S2(patient): Really? What should I do?

S1(doctor): Take this medicine twice a day! Don’t worry, I’ll recover soon.

Thank you, doctor!

Учащиеся выходят к доске и показывают свои диалоги. Заранее приготовлен бумажный градусник, таблетки, бинт.

  • Проверка домашнего задания – выразительное чтение стихотворения. (7 мин.)

Mama knows best.

You shouldn’t do it that way

You ought to do it this way.

You ought to do it this way.

You ought to do it my way.

You shouldn’t wear it that way.

You ought to wear it this way.

You ought to wear it this way.

You ought to wear it my way.

You shouldn’t go with them.

You ought to go with us.

You shouldn’t take the train

You ought to take the bus.

You shouldn’t wear that hat

You ought to cut your hair.

You shouldn’t get so fat

You ought to eat a pear.

You shouldn’t do it that way

You ought to do it this way.

You ought to do it this way.

You ought to do it my way.

4. Рефлексия (3 мин.)

T.: What have we done today?


S.: We have talked about health, about dairy products. We have made a dialog.

T.: So do you know how to talk with a doctor?

Ss.: Yes!

T.: What did you like the most today?

Ss.: To make a dialog.

5. Подведение итогов, выставление оценок, объяснение домашнего задания и прощание(2 мин).

T.: Most of you walked today very well. So Тамара and Кристина get “5”. You were very active, your dialog was very interesting and you didn’t make a lot of grammar mistakes. Also you told a poem very well. Даниил, Алина, Егор get “4”. You made some phonetic mistakes in poem. Others should work harder and be more active next time. Your home task is on the blackboard. At home you should read and translate the text. Thank you for the lesson. Goodbye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект к открытому уроку

В данном конспекте препоставлен подробный план провердения открытого урока в 5х классах...

План-конспект к открытому уроку "Графики функций,содержащих модуль"

Факультативное занятие для 9 класса с использованим персонального компьютера и интерактивной доски...

План-конспект открытого интегрированного урока по чтению, ИЗО и музыке. Тема: «Что за прелесть эти сказки!»

План-конспект открытого интегрированного урока по чтению, ИЗО и музыке. Тема: «Что за прелесть эти сказки!»Цель урока: обобщение знаний по творчеству А.С.Пушкина.Задачи урока: развитие набл...

План-конспект проведения интегрированного урока. Предмет: история и обществознание 8 класс. Тема урока: «Подвиг бескорыстной любви». (В РАМКАХ ИЗУЧЕНИЯ ТЕМЫ "ВОСТАНИЕ ДЕКАБРИСТОВ)

План-конспект проведения интегрированного урока. Предмет: история и обществознание 8 класс. Тема урока: «Подвиг бескорыстной любви» Продолжительность урока: 40 мин.Урок:интегрированнный,по хара...

План-конспект занятия "Зачетное занятие по Paint"

План-конспект  занятия в "Школе компьютерной грамотности"Модуль «Компьютерная графика и анимация», 1 год обучения, возраст детей – 10-11 летТема: "ОБОБЩАЮЩЕЕ ЗАНЯТИЕ ПО PAINT"Цель:...

Мультимедийная разработка цикла уроков "Световые явления"(презентация,план-конспект, карта заданий уроков)

Источники света. Распространение света.Отражение света. Законы отражения света.Плоское зеркало.Преломление света.Планкарты заданий к темам....