игра-викторина 5-7 классы
методическая разработка по английскому языку (5, 6, 7, 8 класс) на тему

Хомякова Олеся Владимировна

Игра-викторина "The star hour" 5-7 классы

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon igra_na_angliyskom_the_star_hour.doc50.5 КБ

Предварительный просмотр:

МБОУ «Средняя школа № 9»

Игра-викторина на английском языке

«THE STAR HOUR»

Подготовил:

учитель английского

языка

Хомякова О.В.

г. Щекино

Игра-викторина на английском языке

«THE STAR HOUR»

Цели расширение знаний учащихся по английскому языку: развитие способностей  диалогической  речи, расширение лексического запаса, тренировка фонетических умений и навыков внедрение новых технических средств педагогической практике; продолжение развития дружеских отношений в классе и  между классами.

Предварительная подготовка: подготовка информации на русском языке по содержанию игры-викторины; отработка детьми стихотворений на английском языке; разработка и изготовление эмблем; подготовка презентации» классного часа на компьютере; подготовка детьми вопросов к конкурсу "1 for you and you for me..."; подбор музыкального оформления.

Оборудование: Мультимедийный проектор, экран, компьютер, музыкальный: центр, студия и столы для участников игры, для зрителей и представителей жури, оформление доски для фиксирования результатов игры.

Ход игры

Ведущий: Glad to meet уоu, dear boys and girls, guests and teachers! Today we are having a  competition "The Star Hour". Now the participants win introduce themselves. Please, you are welcome.

- Тhe 5th form. ( Участники конкурса говорят о себе, представляют название команды, девиз.)

 - Тl1е 6th form. ( Участники конкурса говорят о себе, представляют название: команды, девиз.)

         1. Further, further, further. The next one.

- Now we hаvе the first competition.

- А сейчас у нас с вами первый конкурс, который называется «Дальше, дальше, дальше». По очереди участники команд ответят на вопросы, Если вы знаете ответы на вопросы, то можете сказать «the next оnе» и вам будет задан следующий вопрос: Are you ready?

- Questions for the 1 team.

1. What is the official name of Britain? (The U. K. of GB and NI)

2. What is the capital of Scotland? (Edinburgh.)

3. What is the symbol of Wales? (The daffodil.)

4. What birds live in the Tower of London? ( Ravens.)

5. Where was Charlie Chaplin born? (In London)

6. Who heads the government of GB? (The Pr. Min.)

7. Which house of Br. Parliament, s elected by the people:? (The House of Commons.)

8. When do British people celebrate Christmas? ( On ':he 25 of December.)

9. What river is the British capital situated? (On the Thames.)

10. What were the «Beatles»?

-And questions for the second team.

1. Where is the U.K. situated? (On the BL)

2. What is the capital of Wales? (Cardiff.)

3. What is the symbol of England? (The red rose)

4. Where is Big Bet situated? (On the Houses of Parliament.)

5. Who played the role of Scarlet in the screen version of «Gone with the wine!»? (V.L.)

6. Who is the Prime Minister of GB? (f. Blair.)

7. What period are the members of the House of commons elected for? ( 5 years.)

8. What is the traditional Christmas meal in Britain? (Turkey and pudding.)

9. What is the oldest part of London? (The City.)

10. What is the Head of the State of GB? (Queen.)

8. What is the traditional Christmas mеаl in Britain? ( Тurkеу and pudding.)

9. What is the oldest part of London? (Тhe City.)

10. What is the Head of the State of GB? (Queen)

- А сейчас мы предоставим слово членам жюри. (Подсчет очков.)

Boys and girls, are you ready for the second competition? The next one calls "Sights of London".

Ребята, перед вами самые знаменитые места Лондона. Вам необходимо будет угадать по зачитанным предложениям ту или иную достопримечательность. Каждое предложение стоит определенное количество звезд. Первое – 4 звезды, последнее – 1 звезда. Если вы не угадываете достопримечательность по первому предложению, вы можете попросить зачитать вам следующее и т.д. Чем больше предложений вы берете, те меньше звезд вы получаете. Be very attentive!

- Sentences for the first team.

The Trafalgar Square

 1. This building was built in 1829-1941.

2. D. Nash gave the idea to build it.

3. This building is situated in the central square if London.

4. The main sights of this square pigeons.

St. Paul's Cathedral

1. This building has a famous "Whispering Gallery".

 2. It was rebuild in London in 1666.

3. It was rebuild after the great fire.

4. This building was rebuilt by Christopher Wren.

British Museum

1. More then 4 ml people visit this building every year.

2. This building was founded in 1753 by the will of Хенс Слоуэн.

3. In 1853 The Royal Library was built there.

4. You can see a lot of pictures, sculptures, copies of treasures.

The Tower of London

1. All British important things were kept there.

2. This tower was built in the 11th century.

3. A lot of kings and queens lived there, and the first lived there too.

4. This building was a castle, a prison, a zoo and now it's the most important attractive in the world.

- А сейчас я представлю слово жюри.(Жюри подводит итоги конкурса и называет общее количество звезд)

- The, next competition, which calls "I for you and yon for me".

- A сейчас конкурс «Ты мне, я тебе».Теперь каждый игрок может задать свой вопрос своему сопернику. Каждый правильный ответ приносит команде звездочку. Если игрок не отвечает на данный вопрос, право задать вопрос за них сохраняется.

 - Let's start with … (Ребята задают друг другу вопросы. Если ответ неправильный, игрок предлагает свой вариант)

"White rose"

 1. How many letters are in English alphabet? (26)

2.  Who  wrote about adventures of the girl called AIica in magic country? (L.C.)

3. The wood combination "to play through the nose" means "платить через нос". Приведите адаптированный вариант перевода.

4. Name some traditional British food. (Turkey, pudding, fried potatoes.)

5. When do people celebrate the Earth day? ( On the 22 of April)

Слово предоставляется жюри.

-So, before the next competition we have the game with our children,

a competition "Say Tongue Twister".

А для ребят фонетический конкурс. Мы приглашаем участников конкурса

I ll have a proper cup of coffee in a proper coffee cup.

Its hard to park such a big car in the dark.

Helens husband hates hot tea.

A black cat sat on a mat and ate a fat rat.

Young singers don't sing this song. Its too sad Its too long.

Fit six thing bricks into this big tin lid.

Ведущий: Thank you very much. A сейчас слово жюри.

And now we have the following competition, which calls "What do know about.. .'.

You may choose questions from these sections "Holidays", "Modal verbs"', "Rooms", Home Reading characters".

Do it, it's your...

Questions for...

"Holidays"

1. This holiday is celebrated on the 14th of February as a day of love and friendship. (St. V. D.)

2. People buy presents and cards and send them to their friends and relatives. Parents put

their presents into stockings. The traditional meal is roast turkey and pudding. They also

decorate streets, rooms and trees.

3. Children usually eat chocolate eggs and Cross Buns on this day. (Ea.)

4. Children make lanterns out of pumpkins, dress as withes and ghosts and go from house and say "Trick or Treat!"

"Home Reading characters".

1. He took care of animals, because he loved them very much. Many different animals lived in his house. (Doc. Doolittle.)

2. She looked after children. The wind had brought her over. She usually had a bag and an

umbrella in her hands. In her bag she had an  armchair, a piano and a magic bottle. (M. Poppins.)

3. He was a boy who didn't grow. He could fly as a bird. (Peter Pan.)

            4. He was a sailor. One day there was a storm in the sea and the ship was wrecked. He lived on the island alone for a long time and he had friend caned Friday. (R. Cruzo.)

"Modal Verbs"

Какой из этих глаголов нужен для перевода с русского языка на английский следующих предложений:

1. Не могли бы вы передать мне соль ? (could)

2. Можно ли задать вам вопрос? (may)

3. Я умею кататься на роликах. (can)

4. У лицу следует переходить на зеленый свет. (should)

"Room"

О какой комнате говориться в следующих предложениях?

1. Is this room there is a table, chairs or armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a

carpet. (Living - room.)

2. In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here.

(Bedroom. )

3. In this room there is a desk, chairs, shelves of books, a computer. You may do your

homework there. (Study)

4. In this room you may wash you hands and face, clean your teeth, take a bath or a

shower. (Bathroom.)

Find out the name of the country:

 Incah                          China

Pajat                          Japan

Ereceg                 Yreecc

Rafnec                 France

Pgyty                         Egypt

Latrusa                 Austria

Namyreg                 Germany

Idani                         India

Sanip                         Spain

Naldgen                 England

Landpo                 Poland

Liche                         Chile

Wesned                 Sweden

Raywon                 Norway

And now we have the following competition, witch calls « Do you like to go shopping?» You must listen to the song and tell  what shops do they go and which food they buy

  1. Hippety hop to the comer shop

 To buy some sweets for Sunday

 Some for you

Some for me

And some for Sister Sandy.

  1. Hippety hop to the baker shop

 To buy some bread for Monday

Some for you

Some for me

And some for Sister Sandy.

  1. Hippety hop to the butcher shop

To buy some. meat for Tuesday

Some for you

Some for me

And some for Sister Sandy.

  1. Hippety hop to the fishmonger shop

To buy some fish for Wednesday

Some for you

Some for me

And some for Sister Sandy.

5.         Hippety hop to the grocer shop

         To buy some flour for Thursday

 Some for you

Some for me

And some for Sister Sandy.

6.         Hippety hop to the dairy shop

To buy some butter for Friday

Some for you

Some for me

And some for Sister Sandy.

7.         Hippety hop to the greengrocer shop

To buy some apples for Saturday

Some for you

Some for me

And some for Sister Sandy.

Thank you for the game. Our competition is over. See you later. Спасибо за игру. Соревнование подошло к концу. До свидания!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Игра – викторина для учащихся средних классов, посвященная государственной символике страны

Игра – викторина  для учащихся средних классов,посвященная государственной символике страны «РОССИЯ НАЧИНАЕТСЯ С НАС» Составитель:  Славгородская Людмила Валентиновна, учител...

Игра-викторина для 8 - 9 классов «Поле биологии»

Вопросы для викторины в помощь учителю....

Знатоки ПДД игра-викторина для 2-4 классов

Игра-викторина “Знатоки ПДД”.Внеклассное мероприятие по правилам дорожного движения рассчитано на учащихся 2-4 классов. Материал призван помочь детям закрепить знания по правилам дорожного движе...

Интеллектуальная игра-викторина для учащихся 6 классов "Природа Югорского края!

Игра-викторина разработана с целью расширения знаний учащихся  о разнообразии природных сообществ Югорского края и воспитания ответственного отношения к природе. Викторина была проведена в Дни на...

Методическая разработка "Игра-викторина по музыке", 2 класс

Представлена методическая разработка игры-викторины по музыке. Можно проводить в качестве итогового опроса. Рекомендуется для учащихся 2-х классов по программе "Музыка" Критской, Сергеевой, Шмагиной. ...

«Игра-викторина для учащихся 8 класса «12 апреля – День космонавтики»

«Игра-викторина для учащихся 8 класса «12 апреля – День космонавтики» Краткая аннотация. Игра «12 апреля – День космонавтики» создана по мотивам телевизионной игры «Своя игра». Проведение д...