Технологические карты уроков
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) на тему

Николаева Ксения Александровна

Технологическая карта урока для 6 класса по теме "Пишем email". Урок разработан к рабочей тетради модуля 1d  УМК Spotlight

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon spotlight_6_tehn._karta_wb_1d_email_writting.doc67.5 КБ

Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока английского языка

Учитель: Николаева К.А.

Класс: 6

Тема: 1d Email (writing)  (рабочая тетрадь)

УМК: Spotlight 6

Цели:

Личностная:

- уметь рассказывать о себе и своей семье;

Метапредметная:  

- осуществлять осознанное построение речевого высказывания в устной и письменной форме; работать в группах.

Предметные:

- ученик научится составлять предложения с союзом and и с предлогом with при описании внешности человека;

- ученик научится задавать вопросы о себе и своей семье в ситуации «интервью»;

- ученик научится писать электронное письмо другу с опорой на образец.

Время

Этапы

Деятельность учащихся

Социальные формы

Оборудование/ материал

Деятельность учителя

Введение в тему

I feel …

- Look at the texts and try to say the topic of the lesson.

Фр.

 

доска

письмо и email

- How do you feel today?

- Look at the blackboard. What is it? What is the topic of our lesson today?  

Актуализация

-work in groups and put the parts of the email into the correct order.

- write the structure

 

Гр.

Инд.

Карточки, разрезанные с частями письма

- How do we write letters? Let’s revise the rules.

You will be divided into 3 groups. Each group will get some parts of the email. The task is to put the parts into the correct order.

-Let’s check. S1 come to the blackboard and put the parts of the email into the correct order.

-write the structure

Работа с текстом

-read the text and do the task 2.

Пар

Инд

WB p. 8 ex. 1

Ex. 2

- Read the text and put the paragraphs in the correct order.

- Read the text.

- Find the words in the text that shows …

Cоставление предложений

Интервью

- write the sentences

Пар

ex. 3  

 

I’m tall. I’m thin. – I’m tall and thin.

He’s short. He’s got fair hair. - He’s short with fair hair.

- Work in pairs. One of you will be a reporter. He/she will ask you questions about you and your family. Your partner will answer. Then you may change the roles.

Рефлексия

-stick smiles on the blackboard.

Инд.

Доска

-You worked very well today.

You get smiles. Stick them on the blackboard.

Домашнее задание

p. 8 ex. 4

Write an email

Send:

 


Greeting: Dear ____,

                  Hi!

Reason (why you write the letter) How are you? I’m Ben. …

Text

Closing remarks (before we end the email):

That’s all about me.

Hope to here from you soon.

Ending: Best wishes,

              Love,

Name: Peter


Greeting: Dear ____,

                  Hi!

Reason (why you write the letter) How are you? I’m Ben. …

Text

Closing remarks (before we end the email):

That’s all about me.

Hope to here from you soon.

Ending: Best wishes,

              Love,

Name: Peter

Greeting: Dear ____,

                  Hi!

Reason (why you write the letter) How are you? I’m Ben. …

Text

Closing remarks (before we end the email):

That’s all about me.

Hope to here from you soon.

Ending: Best wishes,

              Love,

Name: Peter

Greeting: Dear ____,

                  Hi!

Reason (why you write the letter) How are you? I’m Ben. …

Text

Closing remarks (before we end the email):

That’s all about me.

Hope to here from you soon.

Ending: Best wishes,

              Love,

Name: Peter

Interview

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. What do you look like?

5. What is your mother’s name?

6. What is your father’s name?

7. Do you have brothers or sisters?

8. What is your favourite colour?

9. What is your favourite thing?

Interview

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. What do you look like?

5. What is your mother’s name?

6. What is your father’s name?

7. Do you have brothers or sisters?

8. What is your favourite colour?

     9. What is your favourite thing?

Interview

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. What do you look like?

5. What is your mother’s name?

6. What is your father’s name?

7. Do you have brothers or sisters?

8. What is your favourite colour?

9. What is your favourite thing?

Interview

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. What do you look like?

5. What is your mother’s name?

6. What is your father’s name?

7. Do you have brothers or sisters?

8. What is your favourite colour?

     9. What is your favourite thing?

Interview

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. What do you look like?

5. What is your mother’s name?

6. What is your father’s name?

7. Do you have brothers or sisters?

8. What is your favourite colour?

9. What is your favourite thing?

Interview

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. What do you look like?

5. What is your mother’s name?

6. What is your father’s name?

7. Do you have brothers or sisters?

8. What is your favourite colour?

     9. What is your favourite thing?

Interview

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. What do you look like?

5. What is your mother’s name?

6. What is your father’s name?

7. Do you have brothers or sisters?

8. What is your favourite colour?

9. What is your favourite thing?

Interview

1. What is your name?

2. How old are you?

3. Where do you live?

4. What do you look like?

5. What is your mother’s name?

6. What is your father’s name?

7. Do you have brothers or sisters?

8. What is your favourite colour?

     9. What is your favourite thing?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока по теме "Свободное время. Каникулы" (6 класс). Технологическая карта урока "Еда. Кафе"

В технологической карте урока представлена разработка урока по теме"Свободное время. Каникулы." и разработка урока по теме "Еда.Кафе" для 6 класса....

Методическая разработка "От технологической карты раздела к технологической карте урока"

Уровень образования: основное общее образованиеКласс: 5 классПредмет: биологияТип ресурса: технологические картыКраткое описание ресурса: технологические карты разделов по темам: "Введение в биологию"...

Курсы повышения квалификации. Экспертные карты.Технологическая карта урока.

Данный материал может быть полезен для тех, кто проходит курсы повышения квалификации. В нём представлены примеры экспертных карт двух кроссвордов и викторины, а также технологическая карта урока в 5 ...

Технологическая карта "Технологическая карта урока биологии в 6 классе по теме «Передвижение веществ в растении»

Цели урока:   сформировать представление о передвижении веществ по растениюЗадачи урока:Предметные: на основе знаний о строении стебля, сформировать представление о процессе транспорта вещес...

Технологическая карта урока Урок № 32. «Культурная карта Российской Федерации» (практическое занятие)

Класс 5 Тема урока «Культурная карта Российской Федерации» Тип урока практическое занятие, урок-путешествие Средства обучения (УМК) Цель: Создать условия для формирования представлений о на...