Главные вкладки

    Внеклассное мероприятие в 7 классе Тема: English-speaking countries
    учебно-методический материал по английскому языку (7 класс) на тему

    Бабаева Галина  Николаевна

    Цели:

    Обучающие:

    1. Закрепление страноведческого материала по теме «Англо-говорящие страны»;
    2. Совершенствование лингвострановедческой компетенции учащихся.
    3. Совершенствование навыков аудирования, чтения и монологической речи;

    Развивающие:

    1. Развитие лингвистической догадки;

    2.  Развитие интеллектуальных способностей.

    Воспитательные:

    1. Приобщение учащихся к культуре и традициям англо-говорящих стран;
    2. Воспитание умения работать в команде.

     

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл vneklassnoe_meropriyatie.docx169.62 КБ

    Предварительный просмотр:

    Внеклассное мероприятие в 7 классе

    Тема: English-speaking countries

    Цели:

    Обучающие:

    1. Закрепление страноведческого материала по теме «Англо-говорящие страны»;
    2. Совершенствование лингвострановедческой компетенции учащихся.
    3. Совершенствование навыков аудирования, чтения и монологической речи;

    Развивающие:

    1. Развитие лингвистической догадки;

    2.  Развитие интеллектуальных способностей.

    Воспитательные:

    1. Приобщение учащихся к культуре и традициям англо-говорящих стран;
    2. Воспитание умения работать в команде.

    Оборудование:

    1. мультимедийное оборудование, презентация , видеоклип;
    2. раздаточный материал

    Ход мероприятия

    1. Организационный момент.

    T: Good morning, dear children. How are you? Today we will play a game devoted to one interesting topic. And I would like you to see this video file.

    Просмотр видеоклипа

    What associations do you have with what you have just seen?

    (Big Ben, The Statue of Liberty, Westminster Abbey)

    Where can you see Big Ben? What country is the Statue of Liberty in? What is common with these countries? What language do people in America and Great Britain speak? What do you think about the topic of our lesson?

    Ответы учащихся

    Today our lesson is devoted to the topic "English-speaking countries". We will speak about those countries where the official language is English. And I want to offer you to have a competition. For this competition you should split up into three teams.

    Команды рассаживаются за три стола.

    Teacher: Please, give the names to your teams. They should be connected with the topic of our lesson "English-Speaking countries". Well, now your teams have names and we can start.

    1. Основная часть
    1. Our first competition is "Shape".

    Каждой команде раздаются листы, на которых нарисованы контуры различных англо-говорящих стран: Великобритании, Соединённых Штатов Америки, Австралии, Канады, новой Зеландии. Учащиеся получают задание определить по контуру название страны.

    So, I'll give each team these sheets of paper. You can see the shapes of different English-speaking countries there. Guess what countries have such shapes. You have three minutes for this task.

    В течение трёх минут учащиеся обсуждают свои ответы.

    C:\Users\Галя\Desktop\Брейн ринг\12475589341a6a6899e6150ef086d250.jpg                         C:\Users\Галя\Desktop\Брейн ринг\canada_flag_map.png                   C:\Users\Галя\Desktop\Брейн ринг\flag_of_australia1.jpg

    C:\Users\Галя\Desktop\Брейн ринг\SShA-East-coast.jpg                               https://img3.stockfresh.com/files/d/daboost/m/65/4329272_stock-photo-new-zealand-flag-map.jpg

    Teacher: Well. Time is up. Let's check. Please, give your sheets of paper to our teachers.

    Учащиеся обеих команд сдают свои листы на проверку жюри.

    Teacher: Well, let's name all English-speaking countries once more.

    Pupils: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, the United States of America, Canada, Australia, New Zealand.

    Teacher: That's right.

    II. The next competition is "Stop Game"

    Teacher: So, the rules of this game are the following: I read you some texts about English-speaking countries but I don't mention the name of the country. You listen to me very attentively and try to guess this country. If you are ready to answer you can cry: "Stop!" and name the country. If the answer is right you'll one point. If the answer is wrong I continue my reading. The other team has right to answer. Are the rules of the game clear? Let's begin then.

    Texts for reading

    1) This country is situated in the central part of the North American continent. It is one of the most powerful and advanced countries in the world. New York is the financial and cultural center of the country. It has the third largest population in the world. It's a real melting pot. It is washed by two oceans: the Pacific Ocean and the Atlantic Ocean. It is the fourth largest nation in the world. The head of the state is President.

    (The USA)

    2) This country is situated on a group of islands lying in the north-west part of the continent of Europe. There are no high mountains, no very long river, and no great forest in this country. The population of the country is almost fifty-six million. It is a capitalist's country. The head of the state is the Queen. This country consists of four parts. (The United Kingdom of Great Britain)

    3) This country is the second largest country in the world. It shares with the USA seven of the world's largest lakes and also has three of the world's longest rivers. The maple leaf is the official emblem of the country. There are two official languages in the country, English and French. (Canada)

    4) It is a small and quit country in the Pacific Ocean. It consists of two main islands and some smaller islands. It looks like Italy upside down. When it's summer in Europe, it's winter in the country. When it's time to go to bed in Europe, it's time to go to work in this country.

    The population of the country is mixed. The official languages are English and Maori. New Zealand is sometimes called "The World's Biggest Farm". It is famous for its products: butter, cheese, meat. (New Zeeland)

    5) It is the biggest island and the smallest continent in the world. It is the only country in the world which occupies a whole continent and some islands around it. It's a large country, but it's population is only 18.3 million people.. Sometimes this country is called "Oz" or "the Lucky Country". You can meet amazing animals in this country such as panda, kangaroo and many others. (Australia)

    III. The next competition is called "Quiz"

    Teacher: Well, the rules of the quiz are the following. I read you a question and if you know the answer, you put up your hand and give your answer. If your answer is wrong the other team may answer the same question. Are the rules clear?

    Questions

    1. What is the capital of the United Kingdom? (London)

    2. What is the capital of Australia? (Canberra)

    3. What is the capital of New Zealand? (Wellington)

    4. What is the capital of the USA? (Washington)

    5. What is the capital of Canada? (Ottawa)

          6. What is the UK called? (an island state)

          7. What is the USA called? (a real melting pot)

          8. What is Canada called? (the second largest country in the world)

          9. What is Australia called? (a" Lucky Country")

          10.What is New Zealand called? (the World's Biggest Farm, Italy upside down)

    1.   What is the name of the London residence of Queen Elizabeth II?  (Buckingham Palace)

    2.   Who is the architect of the of the famous St. Paul"s Cathedral? (Sir   Christopher Wren)

    3. What is the nickname of London"s Underground? (the Tube)

    4.     Where can you see wax figures of many famous people? (in   Madame Tussaud"s)

    5.     What is the largest museum in London? (the British Museum)

    6.      Who   was   the   first   woman   Prime Minister in the UK?     (Margaret Thatcher)

    7.     What is the name of the first Queen of the United Kingdom?  (Victoria)

    8. What is the traditional male costume in Scotland? (the kilt)

    9.      Who discovered America? (Christopher Columbus)

    10.      Who was the first president of the USA? (George Washington)

    11.      Where is the Statue of Liberty situated? (in New York)      

    12.      How many stripes does the American flag have? (thirteen)

    13.      What is the national sport in America? (baseball)

    14.      In which month is Thanksgiving Day celebrated? (November)      

    15.       What is the official language of Australia? (English)

     1.       Назовите самые большие часы и мире. («Биг Бен»)

    2.       Какой праздник отмечают в Великобритании 31 октября? (Хэллоуин)

    3.       Какой театр основал Шекспир и другие актеры? («Глобус»)

    4.       Кому установлен памятник в центре Трафальгарской площади? (адмиралу Нельсону)

    5.       Назовите самый широко распространенный музыкальный инструмент в Шотландии (волынка)

    6.       Назовите предместье Лондона, где ежегодно проводятся соревнования по теннису. (Уимблдон)

    7.       В каком городе расположен Голливуд? (в Лос-Анджелесе)

    8.       Какая самая длинная река в Америке? (Миссисипи)

    9.       Назовите самый большой город в США. (Нью-Йорк)

    10.       Какая страна подарила Америке статую Свободы? (Франция)

    11.       Назовите национальную эмблему Новой Зеландии. (Птичка киви)

    12.       Назовите национальный символ Канады. (Кленовый лист)

    And now let’s practice in English. You must read it as quickly as toy can.

    Скороговорки

    [u:], [w], [tʃ]

    How much wood could a woodchuck chuck

    if a wooodchuck could chuck wood?

    A woodchuck could chuck as much wood

    as a woodchuck would chuck

    if a woodchuck could chuck wood.

    [b], [e]

    How many berries could a bare berry carry,

    if a bare berry could carry berries?

    Well they can’t carry berries

    (which could make you very wary)

    but a bare berry carried is more scary!

    [u], [k], [g]

    How many cookies could a good cook cook

    If a good cook could cook cookies?

    A good cook could cook as much cookies

    As a good cook who could cook cookies.

    The next task match the countries and the capitals (соедините страны и столицы)

    The UK           London

    The USA               Washington

    Australia             Canberra

    New Zealand           Wellington

    Canada                     Ottawa

    And what about you home task? Please show you presentations.

    Найти рифмующиеся слова. Вам даётся 2 минуты. (Учащиеся составляют список рифмующихся слов и отдают жюри на проверку.)

    Cat

    Plate

    Car

    Floor

    Book

    Lamp

    House

    Our

    Pen

    Bag

    Light

    Day

    Tree

    Chalk

    Name

    Feet

    Foot

    Face

    Spoon

    Fork

    Box

    Sand

    Stick

    Street

    Fish

    fat

    gate

    far

    door

    look

    camp

    mouse

    flower

    men

    flag

    night

    pay

    three

    walk

    game

    treat

    boot

    trace

    moon

    dock

    fox

    hand

    pick

    meet

    dish

    Задание 3

    Do you like to do puzzles? Let’s know how are you clever! Вы любите отгадывать загадки? Давайте посмотрим, сколько загадок на английском языке вы сможете разгадать. Загадки задаются по очереди каждой команде, если команда не знает ответа, ход передается следующей. (Ответы учащиеся передают жюри.). Или же разгадать кроссворд на время – 5 минут.

    Riddles:

    1. It runs but has no legs.

    2. It’s black when it’s clean.

    3. What goes up when the rain comes down?

    4. Children don’t like to drink especially when it’s warm.

    5. It is white. It is cold. We can skate on it. What is it

    6. What man cannot live inside the house?

    7. A little old woman with twelve children

    8. Some short, some long, some cold, some hot. What is she?

    9. Who is the most famous woman-writer of detective stories?

    Задание 4

    Do you know English proverbs? Let’s see how do you know them? Какие пословицы на английском языке вы знаете? Соедините пословицы с их русскими эквивалентами. Match English proverbs with their Russian equivalents. (Приложение 3.)


    1. East or West, home is best.

    2. Better a lean peace than a fat victory.

    3. Business before pleasure.

    4. Tastes differ.

    5. Every bird likes its own nest.

    6. Friend in need is a friend indeed.

    7. So many men, so many minds.

    a. Худой мир – лучше доброй войны.

    b. Сделал дело – гуляй смело.

    c. О вкусах не спорят.

    d. Всяк кулик свое болото хвалит

    e. Друзья познаются в беде.

    f. В гостях хорошо, а дома лучше

    g. Сколько голов – столько умов

    Заключительная часть.

    Teacher: Well done. You know a lot about English-speaking countries. But let's see who the winner in our competition is. Who has more points?

    Учитель вместе с учениками подсчитывает результаты соревнования и объявляет победившую команду.

    Teacher: Well, thank you for the lesson. Bye!

    ответы

    Задание 2. Rhyme-time: найти рифмующееся слово.

    Cat – fat

    Plate – gate

    Car – far

    Floor – door

    Book –look – took

    Lamp –camp

    House – mouse

    Our – flower

    Pen ––men

    Bag – flag

    Light – night

    Day – pay

    Tree – three

    Chalk – walk

    Name – game

    Letter – matter

    Feet – treat

    Foot – boot

    Face – lace

    Spoon – moon

    Fork – dock

    Box – fox


    Sand – hand

    Stick – pick

    Street – meet

    Fish - dish



    Задание 3. Загадки.

    1. It runs but has no legs. (time)

    2. It’s black when it’s clean. (a board)

    3. What goes up when the rain comes down? (an umbrella)

    4. Children don’t like to drink especially when it’s warm. (milk)

    5. It is white. It is cold. We can skate on it. What is it (ice)

    6. What man cannot live inside the house? (a snowman)

    7. A little old woman with twelve children

    8. Some short, some long, some cold, some hot. What is she? (a year)

    9. Agatha Christy.

    Задание 4. Пословицы.

    1 – F 2 – А 3 – B 4 – C   5 – D 6 – E 7 – G

     


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Урок по теме English-speaking countries

    Урок для 8 класса по УМК Афанасьевой О.В., Верещагиной И.Н....

    Конспект урока английского языка по теме "English-Speaking Countries" 7 класс

    Данный урок спланирован для учащихся 7 класса, обучающихся по УМК Биболетовой М.З. "Enjoy English". Место урока в учебом процессе: Unit 2, вторая четверть...

    Внеклассное мероприятие-Мастер класс. Тема:Весенний букет своими руками.

    Внеклассное мероприятие для 6 классов. Выполнение работы на предложенную тему весенний букет из бумаги и работе в различных техниках; интерес к искусству и природе; решение художественных задая.Способ...

    Внеклассное мероприятие. 7 класс. Тема: Михизеева поляна.

    Цель: Воспитание патриотических чувств, уважение к прошлому нашей малой Родины, к старшему поколению....

    ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 7 КЛАССЕ ПО ТЕМЕ "ENGLISH-SPEAKING COUNTRIES"

    ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 7 КЛАССЕ ПО ТЕМЕ "ENGLISH-SPEAKING COUNTRIES"...

    презентация темы "English speaking countries"к уроку английского языка в 7 классе

    Презентация прилагается к уроку английского языка на тему  "English speaking countries", 7 класс,Биболетова М.З...

    Технологическая карта внеклассного мероприятия в 6 классе по теме ‘’English – speaking countries’’

    Технологическая карта внеклассного мероприятия в 6 классе по теме ‘’English – speaking countries’&rsquo...