План - конспект урока английского языка в 7 классе учительницы английского языка Петряковой Т.Е. по учебнику « Spotlight» Ваулиной Ю.Е.; Дженни Дули
план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

Урок имеет следующие цели: 1) научиться писать статью о заповедниках и жизни животных в них;

                                                  2) воспитывать бережное отношение к природе, зкологическую культурую

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan_uroka_angliyskogo_yazyka_v_7_klasse_po_uchebniku.doc64 КБ

Предварительный просмотр:

План - конспект урока английского языка в 7 классе учительницы английского языка Петряковой Т.Е. по учебнику « Spotlight» Ваулиной Ю.Е.; Дженни Дули

Тема

“Scotland’s National Nature Reserves”

Тип урока

комплексный

Основная цель урока

Формирование коммуникативной компетенции обучающихся

 

Планируемый результат

создать условия для развития умений аудирования, чтения,  говорения

 

Задачи урока

Образовательная:  развитие умения прогнозировать содержание текста по начальным строкам и иллюстрациям; развитие умения поискового чтения; развитие умений диалогической речи

 ( диалог-расспрос этикетного характера). Развитие умений продуктивного письма.

Развивающая: развивать познавательный интерес, иноязычные способности,  внимание, логическое мышление, кругозор учащихся.

Воспитательная: воспитывать уважительное  отношение и любовь к окружающей среде

 

Межпредметные связи

География

 

Ресурсы:

- основные

- дополнительные

презентация к уроку, иллюстрации, раздаточный материал, компьютер, доска

 

Формы организации познавательной деятельности:

фронтальная, индивидуальная,  групповая

 

 

Открытый урок в 7 классе

Тема

“Scotland's  National  Nature Reserves”

Тип урока

комплексный

Основная цель урока

Формирование коммуникативной компетенции обучающихся

Планируемый результат

создать условия для развития умений аудирования, чтения,  говорения и продуктивного письма.

Teacher :

1) Warming up.

Good morning, dear children. I am glad to see you at our lesson.

I want you to divide into two teams.

For a start. Look at the screen , please.

 What animal do you see?

Where does it live?

Does it live in the wild?                               Where does it live? At the zoo?

In a reserve?

Children do you know what does the word

reserve mean?

Then look at the screen once more.

RESERVES (n) : land kept for a special

purpose. e.g. to protect endangered animals.

And I wonder if every country has its own

reserves?

Yeah. You are right. As we know, our Amur tiger , Far East tiger or Ussuriisk tiger (it has many names) lives in the woods of the Ussuriisk Natural Reserve.

2) Kids, I invite you for a trip to Scotland’s National Nature Reserves.

What do you want to find out from our trip?

Ask some questions , please.

Well, but first let’s get aquatinted with some words.

3)Presentation.

Cliffs (n) – a high area of land with a steep

side.

Seabirds (n) – birds that live near the sea and get their food from it.

Penguin (n) – an Antarctic sea bird that cannot fly but uses its wings as flippers for swimming.

Underwater caves (n) – large holes in the side of cliffs that placed below the surface of water.

Wildlife (n) – wild animals in their natural setting.

Bluebell (n) – a blue wild flower.

Swan (n) – a large white water bird with a long neck and powerful wings.

Field mice (n)- mice that live on a piece of land with crops or grass growing on it.

Wetlands (n) – an area of very wet, muddy land with wild plants growing on it.

To nest (v) – to build a nest and lay eggs.

Hikes (n) – walks.

4)The next task is to read the introduction of the webpage and answer the following question: Which of the following  you can see in Scotland’s Nature Reserve?

Cliffs  Seabird Penguin Underwater caves

Bluebell Swan Field mice.

5)Let’s listen to check. Tick the word if you hear any from the list.

6)Read the text once more and correct the statements.

  1. St. Kilda is ideal for surfing.
  2. Loch Lomond is famous for its seabirds.
  3. Don’t miss the safari at Irish Marshes.

7)Find the words for 2 habitants;

                                       4 kinds of birds;

                                       3 other kinds of

                                        animals;

                                       2 plants;

 8) Match the words with their meaning.

Cliffs

Seabirds

Unique

Garlic

Rare

Wetlands

To nest

Marshes

Geese

Hikes

9)It’s time to relax. Listen to sounds from the wild and try to guess the animal.

10)Imagine you work in a travel agency in Scotland. Make notes about each nature reserves :

  • Location;
  • Famous for;
  • Best time to visit;

                             

11)Role play.

Student’s  A card

-Ask for the next customer.

-Inform the customer of the location,

-Respond.

- Inform and thank.

 12)  Reflection: What have I found out from the lesson? ( discussion)

 HW: Ex. 4, p. 81.

Students:

We are glad to see you too.

A tiger.

No, it doesn’t .

No.

Yes.

Not enough.

Yes, I suppose. Cause to the global warming,

deforestation  many species of animals and birds become endangered. People understand the importance of problem and organize natural reserves to make sure that those animals survive.

  1. How many reserves are there in Scotland?
  2. What kind of animals live there?
  3. What kind of plants can we see there?
  4. What are the landforms there?

Students read  and try to understand the meaning of the word.

Pupils do the task.

  • birds that live near the sea and get food from there;

  • walks;

  • swamps, wetlands;

  • an area of very wet, muddy land with wild plants growing on it;

  • birds, similar to ducks;

  • unusual;

  • special, rare;

  • to build a nest and lay legs;

  • a strong smelling plant used in cooking;

  • a high area of land with a sleep side;

Student’s B card

-Ask for the location of the reserve.

-Ask what it’s famous for.

-Ask for the better time to visit.

-Thank.

Students discuss in pairs.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка в 7 классе "Английский язык - язык мира"

План - конспект урока в 7 классе по УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З. по теме "Английский язык - язык мира" с применением сингапурских структур....

План-конспект урока английского языка 6 класс "Одежда и аксессуары" учебник Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, К. Макбет.

Данный урок дает полное представление о структуре урока в рамках требования ФГОС....

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА английского языка в 5 классе в соответствии с требованиями ФГОС второго поколения Spotlight -5, модуль 1«Favorite subjects »

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА английского языка в 5 классе в соответствии с требованиями ФГОС  второго поколения  Spotlight -5, модуль 1«Favorite subjects »...

План- конспект урока английского языка в 7 классе по теме: «Английский- язык международного общения» (учебник О. В. Афанасьева, И. В. Михеева)

На данном уроке преследовалась следующая цель: в процессе формирования диалогической речи научить учащихся спрашивать и давать советы о том, как решить возникающие проблемы в изучении английского язык...

План-конспект урока английского языка "Путешествие в мир английского языка"

Цели: обогащать словарный запас учащихся, повторить реалии жизни в разных странах, усвоить, что лексика носит национальный характер, что есть вербальные и невербальные средства общения, которые и...

План - конспект урока английского языка по теме "People\'s abilities" в 6 классе по учебнику для учащихся общеобразовательных организаций "Forward" под редакцией М.В. Вербицкой на этапе введения в тему и усвоения новых знаний.

Цель урока: ввести новую лексику по теме "People's abilities", сформировать представление об «особых людях» – инвалидах, создать мотивацию детей на здоровый образ жизни...