Конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе на тему: Учимся брать интервью
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Милосердов Игорь Сергеевич

Тема урока: Учимся брать интервью

Задачи: ввести и закрепить новый грамматический материал (слова с приставками –un, -in, -im, - non), научить учащихся брать интервью и составлять небольшое резюме о своей семье,

Тип урока: комбинированный

Оборудование: учебник “Enjoy English” для 5- 6 класса, ноутбук, проектор, презентация в PowerPoint.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka_v_5_klasse.docx.docx21.27 КБ

Предварительный просмотр:

с. Солуно-Дмитриевское

МБОУ СОШ №11 имени Ю.В. Андропова

        

Конспект открытого урока

по английскому языку в 5 классе

на тему: Учимся брать интервью

        

Учитель: Милосердов И.С.

Январь, 2015 г.


Тема урока: Учимся брать интервью

Задачи: ввести и закрепить новый грамматический материал (слова с приставками –un, -in, -im, - non), научить учащихся брать интервью и составлять небольшое резюме о своей семье,

Тип урока: комбинированный

Оборудование: учебник “Enjoy English” для 5- 6 класса, ноутбук, проектор, презентация в PowerPoint.

Ход урока

1. Организационный момент

-  Good morning, boys and girls. {Good morning)

-  I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

Му name is Igor Sergeevich, today I will teach English

-  What date is it today? (Today is Tuesday) 

-  Who is absent today? (All pupils are present.)

Are you ready for the lesson?

Today we’ll speak about your families, your parents, sister and brothers and we’ll learn to take interviews.

Answer my question ‘Who are you close person?’

OK. Let's begin our lesson with song about of family.  Let’s all together sing a song.

2. Речевая зарядка

First let’s play the game ‘Agree or disagree’ Listen my statements, please. If you agree, you will repeat my statement. If you disagree, correct the sentence

  1. You family is large. (I agree with you. My family is large)
  2. You have brother and sister. (I agree with you. I have sister)
  3. Your brother goes to school. (I disagree with you. My brother don’t go to school)
  4. You have many relatives. (I agree with you. I have many relatives).
  5. You haven’t niece and nephews. (I disagree with you. I have niece).
  6. You have many friends. (I agree with you. I have many friends).
  7. Your sister is younger than you. . (I disagree with you. My sister elder then me)
  8. Your family is friendly. (I agree with you. My family is friendly.)
  9. Your mother is sociable. (I agree with you. My mother is sociable)
  10. Your sister is very naughty. (I agree with you. My sister is very naughty)
  11. Your brother is brave. (I agree with you. My brother is brave)

Ok. That’s good. I have known many new interesting information about your families.

Интерактивное задание. Вспоминаем прилагательные

And now we remember adjectives and do interactive task. We have to arrange in two columns positive and negative adjectives.

3. Развитие навыков устной речи по теме «Семья»

Children, look at the screen, please. Let’s read and translate the following sentences:

Предложения на презентации

Sasha, please, read and translate the first sentence.

My family is friendly.

We get on well with each other.

I am 3 years elder than my sister.

I have an elder brother.

My brother is very naughty.

My father is brave and athletic.

 Учимся брать интервью

Ok. Now we learn to take an interview about one’s family. One of you, will come to the blackboard and will answer the pupils questions about family. I ask you to divide into two groups: the first group is listening the answers and, then one of you will speak about this family, the second group you are correspondents, which answer the questions. The first group will be very attentive!

Then, on the contrary.

So let’s begin.

Примерные вопросы:

  1. Is your family large or small?
  2. Have you many sisters?
  3. How many brothers have you got?
  4. Is your father kind?
  5. Does you sister go to school?
  6. Is your brother work?
  7. Do you help your parents?
  8. Are you elder child in the family?
  9. How old is your sister?
  10. How many persons are there in your family?
  11. What form is your brother?
  12. Have your got a grandpa?

I have liked your questions stories about families. Your both groups have worked very good. I am with pleasure listen your answers. And your families are very good too.

4. Физминутка

And now let’s do physical exercises together  with song. Look at the screen and listen. OK let’s repeat all together.

 

Видео с песенкой.

Песня One, two, three, four, five

 One, two, three, four, five,

Once I caught a fish alive,

Six, seven, eight, nine, ten,

Then I let it go again.

Why did you let it go?

Because it bit my finger so.

Which finger did it bite?

The little finger on my right.

5.  Введение и закрепление нового грамматического материала (слова с приставками –un, -in, -im, - non)

  Приставки –un, -in, -im, - non передают противоположное значение именам прилагательным и придают им негативный оттенок.

Наиболее распространенной является приставка un.

For example:

Friendly – unfriendly

Happy – unhappy

Usual –unusual

Real – unreal

Pleasant – unpleasant

 Теперь рассмотрим другие приставки. Они употребляются реже, но также передают отрицательное значение.

For example:

Polite – impolite

Possible – impossible

Lucky – unlucky

Formal – informal

Athletic – non-athletic

Let’s listen to the pronunciation of the new adjectives, repeat after the speaker

Прослушиваем аудиозапись ex. 8 и повторяем за говорящим.

It is clear?  It’s time to practice using of this prefixes:  

Open your English textbooks at page 44, ex 9. Sasha read the task of ex.9

Masha, untidy – tidy

Ok. I think this grammar material is easy and you remember this words very well

6. Объяснение домашнего задания.

Children take your diaries and write down your homework.

Ex. № 11 p. 22 (WB)

 Написать д/з на доске.

7.   Подведение итогов. Рефлексия

That brings us to the end. Thank you for your work. You have work very well. I want to put you good and excellent marks.

And now, what new have you know in this lesson?

Good buy!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Планирование и анализ открытого урока английского языка 7А класса по теме "School. School Friends"

Планирование и анализ открытого урока английского языка 7А класса по теме "School. School Friends"...

План-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему "Покупки и магазины"

Урок обобщения по теме "Сбалансированное питание"...

конспект урока по английскому языку 8 класс на тему "СМИ".

конспект урока по английскому языку 8 класс на тему "СМИ"....

"Здоровье".Конспект открытого мероприятия.Английский язык. 8 класс.

Цели: -развивать коммуникативные навыки учащихся;-учить детей делать презентации творческих проектов;-проводить интерактивный опрос;-обрабатывать полученные данные;-воспитывать здоровые привычки;-пока...

План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование

Класс: 9УМК: Учебник  «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений /  Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...