Конспект занятия на тему "Путешествие по Венеции"
план-конспект по английскому языку

Головко Анастасия Сергеевна

Конспект занятия на тему "Путешествие по Венеции"

Скачать:


Предварительный просмотр:

Ход урока:

  1. Good morning! How is your spirit? How is your English today? (учитель раздаёт учащимся карточки с английской шкалой оценок и каждый учащийся сам оценивает свои знания: «My English is perfect, satisfactory, good, scanty, brilliant).

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.

  1. And now whenever you’ll be you must be able to introduce yourself (представиться). Учитель раздаёт карточки для заполнения.

Introduce yourself, using this card:

  1. Your name ________________
  2. Your age __________________
  3. Your class _________________
  4. Your favorite lessons ________________
  5. Your best Friend____________________
  6. Your hobby________________________

  1. Учитель показывает на слайде изображения паспорта и билетов: What can you see here? Who likes travelling? Where can we travel in our place? (учитель раздаёт карточки со словами, обозначающими разные места: sea, mountains, lake, forest, desert, amusement [æmjuzment] park. Рассказывает употребление can/can’t. Учащиеся   составляют и записывают предложения.

Places for travelling:

  1. Sea – море;
  2. Mountains – горы;
  3. Lake – озеро;
  4. Forest – лес;
  5. Desert – пустыня;
  6. Abroad -  заграница.
  1. “And now look at this picture. What can you see here? Today we shall speak about  Italy and mainly about Venis. (на доске написано: Venis is the city on the water. Venis is in Italy. Look at the video. How can you describe this city?  
  2. Now look at the pictures and match the picture and the word: pigeon, waterway, island, crowd, bridge. Учащиеся составляют пары слов. Проговаривают слова вместе с учителем.
  3. Pigeon – голубь;
  4. Waterway – водный путь;
  5. Island – [ailænd] – остров;
  6. Crowd – [kraud] –толпа;
  7. Bridge – мост.

6. Can you tell some islands? (Cuba, Kuril Islands, Madagascar)

  1. Where can you see a crowd? (at a shop, in a stadium, at the disco, in the cinema, at the café, in the park, at the museum, at the market, at the gym). Учащиеся составляют предложения.

Where can you see a crowd?

  1. at a shop – в магазине;
  2. in a stadium – на стадионе;
  3. at the disco – на дискотеке;
  4. in the cinema – в кинотеатре;
  5. at the café – в кафе;
  6. in the park -  в парке;
  7. at the market – на рынке;
  8. at the gym – в спортзале.

  1. How can you describe this bird? Do you like pigeons? Учащиеся составляют предложения.
  2. How can you describe this country? Учащиеся составляют предложения.

In Venis there are a lot of islands, bridges, tourists and pigeons. I’’ read you a text about Venis and you will listen to me. And after that you will do the quiz. But to understand me you should repeat the number. Let’s do it together. (учитель раздаёт листы с цифрами).

  1.  Venis is the magnificent city on the water. It is situated in Italy and it is 1590 years old. In Italy there are about 118 islands. They are big and small. In Venis 270 000 people live. There are about 409 bridges and about 40 000 pigeons.  It is a great place for traveling and about 50000 tourists visit it every month.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Tickets

Слайд 5

From the Birds Flight

Слайд 6

Rialto Bridge



Предварительный просмотр:

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.

Introduce yourself, using this card:

  1. Your name ________________
  2. Your age __________________
  3. Your class _________________
  4. Your favorite lessons ________________
  5. Your best Friend____________________
  6. Your hobby________________________

Places for travelling:

  1. Sea – море;
  2. Mountains – горы;
  3. Lake – озеро;
  4. Forest – лес;
  5. Desert – пустыня;
  6. Abroad -  заграница.

  1. Pigeon – голубь;
  2. Waterway – водный путь;
  3. Island – [ailænd] – остров;
  4. Crowd – [kraud] –толпа;
  5. Bridge – мост.

Where can you see a crowd?

  1. at a shop – в магазине;
  2. in a stadium – на стадионе;
  3. at the disco – на дискотеке;
  4. in the cinema – в кинотеатре;
  5. at the café – в кафе;
  6. in the park -  в парке;
  7. at the market – на рынке;
  8. at the gym – в спортзале.

Venice

Venice is a magnificent city on the water. It is situated in Italy and it is 1590 years old. In Venice there are about 118 islands. They are big and small. 270 000 people live in Venice. There are about 409 bridges and about 40 000 pigeons.  It is a great place for travelling and about 50000 tourists visit it every month.

Quiz:

  1. How old is Venice?
  • 1590
  • 1519
  • 1509
  1. How many tourists visit Venice every month?
  • 15 000
  • 50 000
  • 500 000
  1. How many people live in Venice?
  • 270 000
  • 217 000
  • 207 000
  1. How many bridges are there in Venice?
  • 419
  • 409
  • 490
  1. What is the length of gondola?
  • 11 m
  • 10 m
  • 1 m
  1. What is the minimum width of a channel?
  • 4 m
  • 10 m
  • 12 m
  1. What is the maximum speed of a gondola?
  • 11 km/hour
  • 21 km/hour
  • 31 km/hours
  1. How many pigeons live in Venice?
  • 1000 000
  • 100 000
  • 40 000
  1. How many islands are there in Venice?
  • 150
  • 210
  • 118

 

Introduce yourself, using this card:

  • Your name ________________
  • Your age __________________
  • Your class _________________
  • Your favorite lessons________________
  • Your best Friend____________________
  • Your hobby________________________

Introduce yourself, using this card:

  • Your name ________________
  • Your age __________________
  • Your class _________________
  • Your favorite lessons________________
  • Your best Friend____________________
  • Your hobby________________________

Introduce yourself, using this card:

  • Your name ________________
  • Your age __________________
  • Your class _________________
  • Your favorite lessons________________
  • Your best Friend____________________
  • Your hobby________________________

Introduce yourself, using this card:

  • Your name ________________
  • Your age __________________
  • Your class _________________
  • Your favorite lessons________________
  • Your best Friend____________________
  • Your hobby________________________

Introduce yourself, using this card:

  • Your name ________________
  • Your age __________________
  • Your class _________________
  • Your favorite lessons________________
  • Your best Friend____________________
  • Your hobby________________________

Introduce yourself, using this card:

  • Your name ________________
  • Your age __________________
  • Your class _________________
  • Your favorite lessons________________
  • Your best Friend____________________
  • Your hobby________________________

Introduce yourself, using this card:

  • Your name ________________
  • Your age __________________
  • Your class _________________
  • Your favorite lessons________________
  • Your best Friend____________________
  • Your hobby________________________

Introduce yourself, using this card:

  • Your name ________________
  • Your age __________________
  • Your class _________________
  • Your favorite lessons________________
  • Your best Friend____________________
  • Your hobby________________________

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.

How can you describe your English?

  1. Perfect – превосходный;
  2. Satisfactory – удовлетворительный;
  3. Good – хороший;
  4. Scanty – недостаточный, слабый;
  5. Brilliant – блестящий.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Формирование коммуникативных универсальных действий на коррекционно-развивающих логопедических занятиях с учащимися, имеющими нарушения устной и письменной речи. Конспект занятия.

Совершенствование методов обучения в Новых Стандартах Образования предусматривает всестороннее развитие творческой активности учащихся, повышение их самостоятельности. В связи с этим большое значение ...

План -конспект занятия "Введение в образовательную программу". Тема занятия "В царстве волшебных лоскутков"

Занятие рассчитано на младший школьный возраст. На этом занятии дети знакомятся с видом декоративно- прикладного творчества -художественным гильошированием....

Конспект занятия по РРС и ФПСР.Индивидуальное занятие по РРС и ФПСР.Здоровье. Автоматизация звука С.

Тема ФПРС:  Автоматизация звука «С».Цель: Тренировать ребёнка в умении правильно произносить звук «С» в открытых слогах и между гласными в словах, фразах и предложениях. Тема РРС:  «Здо...

Конспект занятия по дополнительной образовательной общеразвивающей программе «Волшебный бисер». Тема занятия «Вводное занятие. История бисера».

Конспект занятия по дополнительной образовательной общеразвивающей программе «Волшебный бисер».Тема занятия «Вводное занятие. История бисера»....

Разработка спортивного мероприятия в летнем лагере " Сильный,смелый,ловкий". План-конспект тренировочного занятия по волейболу. План-конспект занятия по легкой атлетики

Разработка спортивного мероприятия в летнем лагере " Сильный,смелый,ловкий".План-конспект тренировочного занятия по волейболу.  План-конспект занятия по легкой атлетики....