Разбор задания 11 ЕГЭ по английскому языку.
методическая разработка по английскому языку (11 класс)

Чижикова Татьяна Владимировна

В данной презентации представлен разбор задания 11 ЕГЭ по английскому языку. Задание 11 является заданием повышенного уровня сложности. В презентации представлена стратегия выполнения задания и примеры подготовительных упражнений. В выводе представлены цели, которые должны быть достигнуты обучающимися по завершению разбора выполнения данного задания.

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Задание 11 ЕГЭ – задание повышенного уровня сложности Чижикова Т.В. Учитель английского языка МБОУ «СОШ №12 «Центр образования»» г. Серпухов

Слайд 2

Задание 11 ЕГЭ – задание повышенного уровня сложности (раздел «Чтение») В задании 11 вам надо заполнить пропуск в тексте соответствующими фрагментами из предложенного списка.

Слайд 3

Стратегия выполнения задания 11 : 1 . Просмотрим сначала текст, чтобы понять его общее содержание. 2. Затем внимательно прочитайте предложенные фрагменты предложений. Помните, что один из них лишний, он вам не понадобится. 3. Проанализируйте, предложение с пропущенным фрагментом. Определите, какая СТРУКТУРА (какая часть предложения или какой член предложения) вырезана. Обращайте особое внимание на слова, которые стоят непосредственно перед пропуском и после него, как согласуются части речи. 4. Найдите нужную СТРУКТУРУ в списке фрагментов. Проверьте, подходит ли этот фрагмент в данное предложение ПО СМЫСЛУ . 5. Проработайте таким образом весь текст. Выбирая окончательный вариант, помните, что восстановленный фрагмент должен соответствовать предложению и по СТРУКТУРЕ , и по СМЫСЛУ . 6. Обращайте также внимание на союзы, союзные слова и другие элементы, служащие для связи слов в предложении и организации текста, придающие ему логическую завершенность.

Слайд 4

Подготовительные упражнения к заданию 11 Определите, с какой части речи должны начинаться пропущенные фрагменты: A. Researchers found improvements (1) ____________________ were significantly higher in the second group. B. However, you have got to find (2) _____________________ . C. In total, 128 people took (3) _________________________ . D. The teachers very clearly see the link between diet and concentration. Children’s concentration and behavior (4) ____________________ . E. Pupils are encouraged to find out more about where their food comes from by (5) ________________ .

Слайд 5

Подготовительные упражнения к заданию 11 Определите, с какой части речи должны начинаться пропущенные фрагменты: A. Researchers found improvements (1) ____ ПРЕДЛОГ ___ were significantly higher in the second group. B. However, you have got to find (2) СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ . C. In total, 128 people took (3) __ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ _ _ . D. The teachers very clearly see the link between diet and concentration. Children’s concentration and behavior (4) ___ ГЛАГОЛ ___ . E. Pupils are encouraged to find out more about where their food comes from by (5) СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ или ГЕРУНДИЙ .

Слайд 6

Choose the correct word 1. During the nineteenth century, Britain built up an empire of colonies which/what stretched into every continent. 2. It was said that the sun never set on the British Empire, so/because at any time of the day the sun was always shining on a British colony somewhere in the world. 3. In the nineteenth century Britain received large numbers of new immigrants which/who came over to escape from starvation. 4. Unfortunately, immigrants found a very different reality when/while they arrived in Britain. 5. In 1971 the Commonwealth Immigration Act restricted the number of new immigrants, however/although one exception was made in 1972. 6. The house of Commons has 651 seats which/that were occupied by Members of Parliament (MPs) who/when elected by the British Parliament. 7. The Queen, who/that is the Head of the State, opens and closes the Parliament. 8. There 651 Members of Parliament in Britain, and/but the Chamber of the House of Commons is quite small. 9. The House of Commons has a chairman called the Speaker who/whose job is to keep the House in order. 10. The most important MPs sit on the front benches and are though/therefore called frontbenchers. 11. The ministers of Government sit on the front bench to the right, when/while the opposition frontbenchers sit on the left. 12. As/Because leaders of the political parties and leaders of the country, Prime Ministers are powerful and important people.

Слайд 7

Choose the correct word 1. During the nineteenth century, Britain built up an empire of colonies which stretched into every continent. 2. It was said that the sun never set on the British Empire, so at any time of the day the sun was always shining on a British colony somewhere in the world. 3. In the nineteenth century Britain received large numbers of new immigrants who came over to escape from starvation. 4. Unfortunately, immigrants found a very different reality when they arrived in Britain. 5. In 1971 the Commonwealth Immigration Act restricted the number of new immigrants, although one exception was made in 1972. 6. The house of Commons has 651 seats which were occupied by Members of Parliament (MPs) who/ when elected by the British Parliament. 7. The Queen, who is the Head of the State, opens and closes the Parliament. 8. There 651 Members of Parliament in Britain, but the Chamber of the House of Commons is quite small. 9. The House of Commons has a chairman called the Speaker whose job is to keep the House in order. 10. The most important MPs sit on the front benches and are therefore called frontbenchers. 11. The ministers of Government sit on the front bench to the right, while the opposition frontbenchers sit on the left. 12. As leaders of the political parties and leaders of the country, Prime Ministers are powerful and important people.

Слайд 8

Fill in the gaps with the phrases Covering more than 850 km, the Portuguese coast boasts such a large number of fine, white sandy beaches that it is almost impossible to keep count. All bathed by the Atlantic Ocean and all different, their beauty is hard to describe, so there is nothing better A ________ . The most famous are in the Algarve. With tree thousand hours of sun per year and warm waters, there are beaches to suit every taste and dreamlike resorts. The choices are many, from sandy stretches extending as far as the eye can see B _____________ , the trade image of the region. They are always accompanied by a calm clear sea, C ____________ . 1. which is ideal for various water sports 2. who has never been to this wonderful city 3. than to discover them once for oneself 4. to the smaller coves, sheltered by huge cliffs

Слайд 9

Fill in the gaps with the phrases Covering more than 850 km, the Portuguese coast boasts such a large number of fine, white sandy beaches that it is almost impossible to keep count. All bathed by the Atlantic Ocean and all different, their beauty is hard to describe, so there is nothing better A ________ . The most famous are in the Algarve. With tree thousand hours of sun per year and warm waters, there are beaches to suit every taste and dreamlike resorts. The choices are many, from sandy stretches extending as far as the eye can see B _____________ , the trade image of the region. They are always accompanied by a calm clear sea, C ____________ . 1. which is ideal for various water sports 2. who has never been to this wonderful city 3. than to discover them once for oneself 4. to the smaller coves, sheltered by huge cliffs A B C 3 4 1

Слайд 10

Вывод: В данном задании учащиеся должны научиться Понимать в прочитанном тексте структурно-смысловые связи текса; Извлекать из текста необходимую информацию; Игнорировать ненужную информацию; Выявлять соотносимые слова в главном и придаточном предложениях.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Примеры заданий по ГИА английский язык.

Инструкция по выполнению заданий по ГИА и примеры заданий. Попробуйте свои силы!...

Роль коммуникативных заданий при обучении английскому языку.

1. Метод коммуникативных заданий.2 Обучение говорению. 2.1 Цели обучения говорению2.2 Характеристика подготовительных и речевых/ коммуникативныхупражнений для обучения говорению...

« Типы грамматических заданий на уроках английского языка для старшеклассников.»

Умение грамотно сочетать слова, изменять словосочетания в зависимости от того,  что вы хотите сказать в данный момент, является одним из важнейших условий использования языка как средства общения...

Памятка учащимся при выполнении заданий ГИА по английскому языку

Памятка учащимся при выполнении заданий ГИА : лексика и грамматика, чтение, говорение и письмо ,по английскому языку...

Фразовые глаголы (to hand, to break, to come). Дополнительные задания к учебнику Английский язык, VIII класс (авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева).

Фразовые глаголы очень распространены в английском языке, особенно в разговорной речи. Однако их изучение представляет большие трудности. Значение одних глаголов является идиоматическим,  и ...

Статья "Создание проблемных заданий по грамматике английского языка"

Эта статья для учителей английского языка, которая может помочь овладеть проблемным методом обучения....

Разбор олимпиадного задания ВсОШ по английскому языку, "Лексика и грамматика", 7-8 классы.

Каждый год проводятся Всероссийские олимпиады для щкольников по различным предметам. и английский язык не исключение. Олимпиадные задания для 7-8 классов представлены в виде заданий по аудированию, чт...