Контрольно-измерительные материалы для промежуточной аттестации по английскому языку по учебнику Комаровой Ю.А. для 3 классов
тест по английскому языку
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
Средняя общеобразовательная школа № 4
РАССМОТРЕНО на заседании методического объединения МО _________МБОУ СОШ № 4 (протокол от ______20 г. № ___) | УТВЕРЖДЕНО приказом № _______ от ____________20 г. |
Контрольно-измерительные материалы
для проведения итоговой аттестации
по английскому языку в 3 классах
Составила: Баженова Ю.Н.,
учитель английского языка
2020 г.
Раздел 1. Паспорт контрольно-измерительных материалов для проведения итоговой аттестации в 2020 г. по английскому языку в 3 классе
1 вариант
1. Прочитай текст и выполни задания по тексту:
This is Anna. She gets up at seven o'clock every day. She washes her face, cleans her teeth and has breakfast. Then she goes to school on a school bus. Her school starts at half past eight and finishes at two. She wears a blue skirt and a white jumper. She has got lunch at school. She eats sandwich and drinks some milk. Ann has got four or five lessons every day. She hasn't got any lessons on Saturday or Sunday. After school Anna goes home and has dinner. Her favourite food is chicken and potatoes. Then Anna does homework and goes to the park with her friends. She goes to bed at half past nine.
1) Выпиши из текста все дни недели и переведи их:
2) Выпиши все предложения, в которых есть время:
3) По примеру из текста напиши предложение о своей любимое еде:
4) По примеру из текста опиши одежду, которую ты носишь в школу:
2. Перепиши предложения, заменив месяца на более подходящие
1. In April I'm going to make a snowman 2. In September she's going skiing 3. In December he's going to go to school 4. In January we're going to ride a bike 1. 2. 3. 4. | ||
3. Опиши распорядок дня своего друга Ника (Nick)
4. Запиши цифры во втором столбике:
eighteen | |
twenty | |
eleven | |
fifteen | |
thirteen | |
three | |
twelve |
5. Какое описание подходит к картинке:
A) He's got 2 legs, hair and a tail. He's got 3 eyes. He's got no nose or hands | B) He's got no nose, no hair. He's got 3 eyes and 1 mouth. He's got 3 hands and 1 leg | C) He's got 3 eyes, 2 hands and 8 fingers. He's got 2 feet and no nose. He's got no ears or hair |
1. | 2. |
2 вариант
1. Прочитай текст и выполни задания по тексту:
This is Ben. He gets up at seven o'clock every day. He washes his face, cleans his teeth and has breakfast. Then he goes to school on a school bus. His school starts at half past eight and finishes at two. He wears blue trousers and a white shirt. He has got lunch at school. He eats sandwich and drinks some milk. Ben has got four or five lessons every day. He hasn't got any lessons on Saturday or Sunday. After school Ben goes home and has dinner. His favourite food is chicken and potatoes. Then Ben does homework and goes to the park with his friends. He goes to bed at half past nine.
1) Выпиши из текста все дни недели и переведи их:
2) Выпиши все предложения, в которых есть время:
3) По примеру из текста напиши предложение о своей любимое еде:
4) По примеру из текста опиши одежду, которую ты носишь в школу:
2. Перепиши предложения, заменив месяца на более подходящие
1. In January we're going to ride a bike 2. In December he's going to go to school 3. In September she's going skiing 4. In April I'm going to make a snowman 1. 2. 3. 4. | ||
3. Опиши распорядок дня своего друга Стива (Steve)
4. Запиши цифры во втором столбике:
twelve | |
three | |
eighteen | |
eleven | |
twenty | |
thirteen | |
fifteen |
5. Какое описание подходит к картинке:
A) He's got no nose, no hair. He's got 3 eyes and 1 mouth. He's got 3 hands and 1 leg | B) He's got 2 legs, hair and a tail. He's got 3 eyes. He's got no nose or hands | C) He's got 3 eyes, 2 hands and 8 fingers. He's got 2 feet and no nose. He's got no ears or hair |
1. | 2. |
Раздел 3. Ключи к тексту КИМ
1 вариант:
№ задания | Ответ |
1. | 1) Saturday or Sunday 2) He gets up at seven o'clock every day. His school starts at half past eight and finishes at two. He goes to bed at half past nine. 3) My favourite food is chicken and potatoes 4) I wear blue trousers and a white shirt |
2. | 1. In April we're going to ride a bike 2. In September he's going to go to school 3. In January she's going skiing 4. In December I'm going to make a snowman |
3. | This is Nick. He gets up at seven o'clock every day. He washes his face, cleans his teeth and has breakfast. Then he goes to school on a school bus. His school starts at half past eight and finishes at two. He wears blue trousers and a white shirt. He has got lunch at school. He eats sandwich and drinks some milk. Nick has got four or five lessons every day. He hasn't got any lessons on Saturday or Sunday. After school Nick goes home and has dinner. His favourite food is chicken and potatoes. Then Nick does homework and goes to the park with his friends. He goes to bed at half past nine. |
4. | 18, 20, 11, 15, 13, 3, 12 |
5. | 1С, 2А |
2 вариант:
№ задания | Ответ |
1. | 1) Saturday or Sunday 2) He gets up at seven o'clock every day. His school starts at half past eight and finishes at two. He goes to bed at half past nine. 3) My favourite food is chicken and potatoes 4) I wear blue trousers and a white shirt |
2. | 1. In April we're going to ride a bike 2. In September he's going to go to school 3. In January she's going skiing 4. In December I'm going to make a snowman |
3. | This is Steve. He gets up at seven o'clock every day. He washes his face, cleans his teeth and has breakfast. Then he goes to school on a school bus. His school starts at half past eight and finishes at two. He wears blue trousers and a white shirt. He has got lunch at school. He eats sandwich and drinks some milk. Steve has got four or five lessons every day. He hasn't got any lessons on Saturday or Sunday. After school Steve goes home and has dinner. His favourite food is chicken and potatoes. Then Steve does homework and goes to the park with his friends. He goes to bed at half past nine. |
4. | 12, 3, 18, 11, 20, 13, 15 |
5. | 1С, 2В |
Критерии перевода количества баллов, набранных в результате выполнения КИМ, в отметку по пятибалльной шкале.
Например:
«5» - 86-100% (23-25 баллов)
«4» - 70-85% (19-22 балла)
«3» - 51%-69% (13-18 баллов)
«2» - менее 51% (12 и меньше)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Материалы для промежуточной аттестации по английскому языку (профессиональный) в группе 3 ДОУ (034702 Документационное обеспечение управления и архивоведение)
Работа состоит из 5 заданий.1,2 задания- контроль усвоения лексических единиц3,4 задания- контроль усвоения речевых оборотов5 задание- контроль усвоения грамматических знаний (Simple, Continuou...
Контрольно-измерительные материалы для годовой промежуточной аттестации по английскому языку для учащихся 2 класса
Промежуточная аттестация по английскому языку во 2 классах предусматривает проверку знаний учеников по основным видам речевой деятельности «Чтение», языковых навыков и средств оперирования...
Презентация представления материалов на промежуточную аттестацию по английскому языку на ГМО учителей иностранного языка
Презентация представляет образец содержания материалов для проведения промежуточной аттестации по английскому языку....
Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации по английскому языку в 8 классе
Паспорт контрольно-измерительных материалов для проведения промежуточной аттестации в 2018 г. по английскому языку в 8 классеПримерное содержание. Назначение контрольно-измер...
Промежуточная аттестация по английскому языку в формате тестирования за курс 6 класса ( Английский в фокусе, Ю.Е. Ваулина)
тест, представленный в виде 5 заданий разного типа по пройденному материалу 6 класса (учебник ""Английский в фокусе",Ю.Е.Ваулина)...
Контрольно-измерительные материалы для промежуточной аттестации по английскому языку по учебнику Комаровой Ю.А. для 2 классов
КИМ для 2 классов английский...