Конспект урока английского языка для 11 класса "English Quiz"
методическая разработка по английскому языку (11 класс)

Иванова Юлия Сергеевна

Урок-викторина по английскому языку для учащихся старших классов.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл viktorina_po_angliyskomu_yazyku_dlya_11_klassa.docx20.45 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока английского языка для 11 класса

“English Quiz”

Цели и задачи:

Образовательные: совершенствование лексических, грамматических и разговорных навыков.

Проверка знаний учащихся по страноведению.

Развивающие: развитие творческих способностей и коммуникативных навыков, умения работать в группе. Повышение мотивации к изучению английского языка у учащихся.

Воспитательные: формирование уважительного отношение к культуре и традициям стран изучаемого языка.

Игра состоит из нескольких блоков: «Разговорный», «Лексический», «Грамматический», «Смекалка» и «Страны». В каждом из них по нескольку заданий, за которые начисляются баллы. Также есть конкурс капитанов. Игра проходит в форме Брейн-ринга.

Учащиеся делятся на 2 команды по 4 человека в каждой и выбирают капитана. Лучше детей предупредить об игре заранее, чтобы не тратить много времени на решение данных организационных вопросов. В качестве жюри можно пригласить свободных учителей (особенно если это открытый урок) или 3-х учеников старших классов, которым тоже будет интересно поучаствовать в мероприятии. И конечно всегда есть несколько детей, которые по каким-то причинам не хотят участвовать в викторине - они могут быть жюри.

Ход игры с заданиями.

1. Начало урока.

Hello everyone! I am glad to see you again and today we are going to show our best! It’s time for the game and I wish all of you good luck! But first I have some questions: Did you divide yourselves into teams? Excellent! Did you choose the leader of your team? Very good! What are the names of your teams? Introduce yourselves, please.

Let’s start our game.

2. Погружение в тему.

At the beginning we must remember our knowledge about English-speaking countries. What are they?

- The USA

- Great Britain

- New Zealand

- Canada

- Australia…

1) Now I have got some questions about 2 countries: America and Great Britain. Your team can choose the country every time in order to listen to the question and answer it. If you give the right answer- you get a point. Is it clear?


Questions about America:

1. Who discovered America? (Christopher Columbus)

2. Who was the first President of The United States? (George Washington)

3. What do people often call American flag? (The Stars and Stripes)

4. What is the capital of the USA? (Washington DC)

5. What holiday do they celebrate on the 4th of July? (Independence Day)

6. How many stars and stripes does the flag have? What do they mean? (50 stars-they are states and 13 stripes- they were first colonies)

7. What was the name of the ship that brought the first colonists into the new land? (Mayflowers)

8. Who is the President of The USA now? (Barack Hussein Obama II)

9. What are traditional American holidays? (Thanksgiving Day, The New Year’s Day, Martin Luther King’s Day, Presidents’ Day, Memorial Day,

Christmas, Labor Day, Columbus Day, Independence Day, Veterans Day)

10. Name 6 famous sights of America. (Hollywood Walk of Fame, Statue of Liberty, Mount Rushmore, Times Square, Disneyland, Niagara Falls …..)

Questions about Great Britain:

1. What is the full name of the ruler of the United Kingdom? (Queen Elizabeth Alexandra Mary Windsor.)

2. What is the nickname of English flag? What colour is it? (The Union Jack; white, red and blue)

3. What parts does the country consist of? (England, Scotland, Wales, Northern Ireland)

4. What is the capital of The UK? (London)

5. The habitat of legendary monster. (The lake Loch Ness in Scotland)

6. Why is the year of 1666 so important for London? (It is the year of Great Fire)

7. Where is the Speaker’s Corner? (In Hyde Park in London)

8. What was the name of the first English king? (Alfred the Great)

9. What is traditional food for Christmas lunch? (Fried turkey and pudding)

10. What can you say about the beefeaters? (They are 40 men who protect The Tower of London from the time of King Henry III).

Жюри суммирует баллы и подводит итог первого конкурса. Естественно не обязательно использовать все 10 вопросов.

2) We move on. Next stop called “Words, words, words…” We are going to find out how you know English vocabulary.

Для этого конкурса подготовлен раздаточный материал.

а) карточки с фразеологическими оборотами и русским эквивалентом, задача - правильно соединить. Время ограничено. Варианты карточек:

Card1.

1 To have a ready tongue  a со стороны виднее

2 It stands out a mile  b не лезть за словом в карман

3 Lookers-on see most of the game c быть как рыба в воде

4 To be well launched into one’s topic d это шито белыми нитками

(1-b, 2-d, 3-a, 4-c)

Card2.

1 to make one’s head spin a опасное положение

2 touch-and-go b нагонять тоску

3 to give somebody the hump с вскружить голову

4 to school one’s nerves d заколять нервы

(1-с, 2-a, 3-b, 4-d)

Card3.

1 to call a spade a spade a соблюдать правила

2 to cross somebody’s path b встать кому-либо поперёк дороги

3 to play the game c покупать кота в мешке

4 to buy a pig in a pocket d называть вещи своими именами

(1-d, 2-b, 3-a, 4-c)

Card4.

1 to inch along a лезть в драку

2 to fork out b раскошелиться

3 put that in one’s pipe and smoke it c делать медленные, но верные успехи

4 to spoil for a fight d над этим стоит подумать

(1-c, 2-b, 3-d, 4-a)

Жюри подводит итоги, называет количество заработанных баллов. Результаты записываются на доску.

b) Guess and spell the words.

Конкурс на время. Каждой команде дается 10 слов с перепутанными буквами (слова одинаковые) – задача - составить слово, а затем правильно произнести его по буквам и полностью. За каждое правильное слово дается 2 балла, но учащиеся могут воспользоваться подсказкой-рисунком этого слова, соответственно балл снижается.

1 OTBLET

2 RUTCAINS

3 VIKSEN

4 ZAEGMINAS

5 HOSEWR

6 YAJPAIMS

7 UEQEU

8 SIBCUTIS

9 KEBNalt="Викторина по английскому языку"

10 IRCAH

Ответы: 1-bottle

2-curtains

3-knives

4-magazines

5-shower

6-pijamas

7-queue

8-biscuits

9-blanket

10-chair

c) Word building.

Командам дается одно длинное слово – задача детей составить как можно больше новых слов, используя буквы из данного слова. При проверке команды по очереди называют полученные слова и вычёркивают. Выигрывает команда, у которой останутся слова, которых не назвали другие команды.

ACCOMPLISHMENT (достижение, успех)- accomplish, accept, accent, man, note, ten, ship, lamp, pen, come, he, nail, team, mat, mate, compact, tip, tin, hen, tie, than, then, nice, lime, time, lie, meal, tap, mean, meat, shop, list, elm, ham, name, nap, main, once, line, she, it, help, hat, ice, implant, lemon, ocean, oil, mail, one, limp, local, alone, lose, lot, mane, sin, panic, paint, pale, pan, pants, helm, mesh, …

4. Смекалка (Sharpness)

Конкурс на смекалку и общие знания.

а) A lot of shops and businesses choose their names which indicate what they sell or do. Can you indentify the trade from their names? Try to do it. Match:

1. KLEEN-EZE a) a car hire company

2. EUROPCAR b) a hairdresser

3. LA GONDOLA c) an Italian restaurant

4. THE GOLDEN CURRY (приправа) d) a travel agency

5. TRAVELLERS’ WORLD e) an artists’ supplier

6. THE COMPLETE ARTIST f) a shop selling things for children

7. SCISSORS g) an Indian restaurant

8. MOTHERCARE h) a dry-cleaning company


(1-h, 2-a, 3-c, 4-g, 5-d, 6-e, 7-b, 8-f)


c) Crossword puzzle.

Across:

3. You buy things there (4)

5. A colour and a type of flower (6)

6. Go….from here! (4)

7. An animal with long ears. (6)

10. “This meal…awful!” (6)

13. If you hit someone, you will…………them. (4)

14. A place where you will find typewriters and desks. (6)

15. Thin. (4)


Down:

1. The bird flew…….the houses. (4)

2. You do this to tidy your hair. (4)

3. The United …….of America. (6)

4. Acolour and a type of fruit. (6)

8. Every year. (6)

9. The lowest point. (6)

11. A journey. (4)

12. If you plant one of these, something will grow. (4)

Answers:

1-over, 2-comb, 3-states, 4-orange, 5-violet, 6-away, 7-rabbit, 8-annual, 9-bottom, 10-tastes, 11-trip, 12-seed, 13-hurt, 14-office, 15-slim.

5. Our last contest is Grammar. It is the last chance for our teams to gain more points. Let’s start.

a) Rewrite these sentences correctly.

1. henry lives in london.

2. lima is a very fine city.

3. my birthday is on thursday, the 15th of may.

4. my brother’s name is george.

5. the sudan lies to the south of egypt.

6. we sailed to america on the queen mary.

7. william shakespeare was one of england’s greatest poets.

8. the nile is longer river than the thames.

9. paris is the capital of france.

10. the sphinx is not far from cairo.


b) Answer the following questions.


(1) Tom is taller than Richard, and Richard is taller than Fred. Which of the boys is the tallest?

Which is the shortest?

(2) It is hotter in Athens than it is in London; it is not as hot in Oslo as it is in London. Which of the three cities is the hottest? Which is the coldest?

(3) Richard got fewer marks than Fred in the examination. John got more than Richard. Which boy got most marks? Which boy got fewest?

(4) A train goes faster than a ship but not as fast as an airplane. Which is the fastest? Which is the slowest?

6. Summarizing.

Подведение итогов.

Жюри подводит итоги, озвучивает получившиеся баллы, высказывает свое впечатление об игре команд. Вручаются грамоты победителю и участникам.


Okay, you have done great work. Let’s summarize the results. The team “……..” got ….. points.

The team “………” got …… points. My congratulations, the team “………..” is a winner!

Well done.

Thank you for the lesson, see you tomorrow.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка для 2 класса школ с углубленным изучением английского языка

Цель урока: формирование навыков чтения , навыков говорения по теме   « Игрушки» , Формирование грамматических навыков.На данном уроке применены игровые и коммуникативные технологии, способс...

Конспект урока английского языка для 7 класса по учебнику «Английский язык» авт. В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудова и др. с применением технологии развития критического мышления

Раздел 4 “How do you treat the Earth?”УРОК 4.Тема урока: Are You in Charge of the Planet?Цель урока: развитие умения читать (с общим охватом содержания, с целью извлечения конкретн...

План-конспект урока английского языка в 7 классе "Английский язык - язык мира"

План - конспект урока в 7 классе по УМК "Enjoy English" Биболетовой М.З. по теме "Английский язык - язык мира" с применением сингапурских структур....

Конспект урока английского языка в 9 классе по УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Новый курс английского языка для российских школ»Телевидение.

урок совершенствования речевых умений( аудирование, говорение. чтение , письмо) по теме " Телевидение в нашей жизни", 9 класс....

План-конспект урока английского языка в 7 классе (с углубленным изучением английского языка) по теме "Времена английского глагола"

Урок содержит элементы метапредмета "Знак". Проводился в рамках школьной методической недели "Мыследеятельностная педагогика и метапредметный метод обучения"...