План конспект урока Английского языка по учебнику Spotlight 7 класс "Books in our life". Презентация.
презентация к уроку по английскому языку (7 класс)

Седенкова Лариса Евгеньевна

План конспект урока Английского языка по учебнику Spotlight 7 класс "Books in our life". Презентация. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл prezentatsiya_uroka_po_angliyskomu_yazyku_po_umk.docx20.91 КБ
Файл books.pptx2.8 МБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока английского языка по УМК «Английский в фокусе 7»

Тема: « Books in our life»

Учитель английского языка

МАОУ СОШ №12 им. В.П. Чкалова МО                                                        Седенкова Л.Е.

Тип урока: Обобщающий. Повторение и систематизация пройденного.

Цель урока: Формирование навыков говорения с активизацией лексических единиц по теме.

Задачи урока:

  1. Практические: активизировать лексические единицы по теме, развивать умения устной речи, активизация грамматических навыков.
  2. Развивающие:  развитие элементов монологической и диалогической речи, развитие творческого мышления.
  3. Воспитательные: прививать любовь к книге и чтению, осуществлять нравственное воспитание, воспитывать интерес к иноязычной культуре.

Методы обучения: практический, словесный, наглядный.

Формы организаций познавательной деятельности: индивидуальная, общеклассная.

Межпредметные связи: литература

Средства обучения: учебник «Spotlight -7», электронная презентация в программе Power Point,

карточки.

Ход урока

  1. Подготовка обучающихся к иноязычной речевой деятельности. Приветствие. Организационный момент.

Good afternoon boys and girls. I’m glad to see you. Let’s smile to each other. I wish you to be active, creative. Answer my question, please. What date is it today? And what is the day of the week? What season is it now?

  1. Целепологание. Сообщение задач урока, мотивация учебной деятельности, настрой учащихся на работу.

Listen to the riddle and guess what it is. «They are our teachers, people buy them, people give them as presents, people go to the library to read them.

  • Yes, it is a book. Today we are going to have a talk about books.

(1 слайд) Look at the first slide. The room is full of books.

What is the girl doing?

Where is she sitting?

Is she totally absorbed in reading?

Do you like reading?

Do you have many books at home?

(2 слайд) Looking at the second slide, you know different literary genres. What are they?   Ученики называют любимые литературные жанры.

  • They are…….

(4, 5 слайды) Let’s speak about your reading tastes according to the following patterns.

What kind of reading do you prefer? (Дети перечисляют согласно слайду).

As for me, I’m fond of ….

I also like reading …. and ….

I don’t like……

I prefer …..

(6слайд) We learn many things by reading books. The books can be interesting, thrilling, fascinating, exciting, amusing, original, powerful, useful, unusual. You can find some new words. Listen to how to pronounce them. Repeat the words after me. (Дети повторяют слова несколько раз).Read them in pairs, please.

(7слайд) Where do you get books for reading?

Ребята могут давать разные ответы:

- I usually buy books.

-We have a rich home library.

-I draw books from our school library.

-I borrow books from my friends.

-I read e-books, I just download e-books and read them.

Sometimes we don’t find books of modern writes at the library: What do we do? What do we use?

-Yes, we use the Internet.

(8 слайд) Now let’s name some world famous authors and their famous books.

The book ……                                                     is written by ……

«Treasure Island»                                            R.L. Stevenson

«Alice in Wonderland»                                    Lewis Carol

«Winnie the Pooh»                                           Alexander Milne

«The Jungle Book»                                            Rudyard Kipling

«Robinson Crusoe»                                           Daniel Defoe

«The adventures of Tom Sawyer»                    Mark Twain

«Harry Potter and the Secret Room»                J.K. Rowling

«The Lord of the Rings»                                    J.R.R. Tolkien

«Charlie and the Chocolate Factory»                Roald Dahl

«Romeo and Juliet»                                            W. Shakespeare                      

-Who read these books?

-What books did you read?

-Did you read any book?

(9, 10, 11, 12 слайды) It’s a quiz. You should guess the character of the book, name the book and its author.

  • It is Alice from «Alice’s Adventures in Wonderland by L. Carroll.
  • It is Mowgli from «The Jungle Book» by R. Kipling.
  • Sherlock Holmes from «The Adventures of Sherlock Holmes» by A.C. Doyle.
  • It is Jim from «Treasure Island» by R.L. Stevenson.

Физкультминутка

You are working hard. I think we should make a break.

Stand up. Turn left, turn right, turn around and sit down.

And smile to each other.

(13 слайд)  Read and match the types of stories.

Now we are going to revise grammar. In the 2nd Module we studied the Past Simple.

Put the verbs in brackets into the Past Simple.

(14 слайд)

  1. Jules Verne ……. (write) Twenty Thousand Leagues Under the Sea.
  2. Sherlock Holmes ……….. (smoke) a pipe.
  3. Miss Marple …………. (сatch) many criminals.
  4. ……………… (Hercule Poirot/live) in Belgium?
  5. How …………………. (Captain Nemo/travel)?
  6. ………….. (Dr Watson /help) Sherlock Holmes?
  7. Agatha Christie ………. (create) the Belgian detective, Hercule Poirot.
  8. The professor and Axel ………………... (find) a mysterious message.
  9. Arthur Conan Doyle ………………. (be) a famous writer.
  10. Dr Frankenstein ………………… (meet) Captain Walton on the ice.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Презентация к уроку английского языка в 7 классе по теме « Books in our life » C еденкова Л.Е.

Слайд 2

A room without books is a body without a soul

Слайд 3

books

Слайд 4

Let’s speak about your reading tastes according to the following patterns

Слайд 5

As for me, I am fond of … I also like reading … and … I don’t like … I prefer … What kind of reading do you prefer ?

Слайд 6

interesting thrilling fascinating exciting useful unusual amusing We learn many things by reading books. They can be: original

Слайд 7

Where do you get books for reading ? I buy books. We have a rich home library. I draw books from our school library. I borrow books from my friends. I read e-books. I just download e-books and read them.

Слайд 8

The book ……………………………..… is written by …………………………… “Treasure Island” R.L . Stevenson “Alice in Wonderland” Lewis Carroll “Winnie the Pooh” Alexander Milne “The Jungle Book” Rudyard Kipling “Robinson Crusoe ” Daniel Defoe “The adventures of Tom Sawyer” Mark Twain “Harry Potter and the Secret Room ” J.K. Rowling “The Lord of the Rings ” J.R.R. Tolkien “Charlie and the Chocolate Factory” Roald Dahl “Romeo and Juliet” W. Shakespeare

Слайд 9

This girl is fond of different stories and adventures. One day she got in an unusual world where everything is strange. She became smaller and bigger. She met a rabbit, a cat and even two queens. Guess the Character of the book.

Слайд 10

This boy didn’t have a usual family. But he had true friends among animals. He was strong and brave. He was not afraid of wild animals. He could fight even with tigers.

Слайд 11

This man is a real Englishman. He likes music and he can play the violin. He is very intelligent and he likes to solve riddles and secrets. Many people ask him for help.

Слайд 12

The character lived with his mother in the little hotel. His adventures began when he had found a map of Treasure Island. He met a lot of dangerous pirates. But he was lucky.

Слайд 13

Match the types of stories to their descriptions 1. A story that takes place in the future or in space. mystery 2. An exciting story about a hero who does dangerous things. biography 3. A serious and emotional play written for the theatre, radio or television. humorous story 4. A story which makes you feel worried, because you don’t know what is going to happen next. science fiction story 5. A funny story with a happy ending. adventure 6. A story about someone’s life written by another person. suspense story 7. A story about a crime or a strange event. drama

Слайд 14

Put the verbs in brackets into the Past Simple Jules Verne _________ (write) Twenty Thousand Leagues Under the Sea. Sherlock Holmes _________ (smoke) a pipe. Miss Marple ____________ (catch) many criminals. __________ ( Hercule Poirot /live) in Belgium? How __________ (Captain Nemo /travel) ? __________ (Dr Watson/help) Sherlock Holmes ? Agatha Christie __________ (create) the Belgian detective, Hercule Poirot . The professor and Axel __________ (find) a mysterious message. Arthur Conan Doyle __________ (be) a famous writer. Dr Frankenstein ___________ (meet) Captain Walton on the ice.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока английского языка в 6 классе по учебнику Spotlight -6

урок посвящен отработке лексических единиц по теме: "Special day" во всех видах речевой деятельности, освоению образавания порядковых числительных, воспитанию культуры поведения через освоение норм эт...

План конспект урока английского языка по учебнику «Enjoy English»3 класс. М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н.Трубанева.

Цель - создать условия для развития умений вести беседы - расспрос и рассказывать о вкусовых предпочтениях своего друга....

План-конспект урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 по теме “Busy spots in London” 9d

т           План-конспект урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 по теме  “Busy spots in London” 9d...

План - конспект урока английского языка по учебнику И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева за 5 класс.

План - конспект урока английского языка по учебнику И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева за 5 класс....

План-конспект урока английского языка по теме"Spotlight в России: «Слава». Сообщение на основе прочитанного"

План-конспект урока английского языка по теме"Spotlight в России: «Слава». Сообщение на основе прочитанного" с применением технологии развития критического мышления разрабо...

План - конспект урока английского языка в 7 классе учительницы английского языка Петряковой Т.Е. по учебнику « Spotlight» Ваулиной Ю.Е.; Дженни Дули

Урок имеет следующие цели: 1) научиться писать статью о заповедниках и жизни животных в них;                              ...

План-конспект урока английского языка в 9 классе по учебнику Эванс , Дули "Английский в фокусе Spotlight 9"

Данный урок разработан для проведения урока английского языка в 9 классе по учебнику Дули, Эванс "Spotlight"....