рабочая программа 11 класс английский язык
рабочая программа по английскому языку (11 класс)

Рабочая программа составлена для 11 класса, рассчитана на 102 часа. соответствует ФГОС СОО. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon spotlayt_11_klass.doc829.5 КБ

Предварительный просмотр:

Пояснительная записка

       Рабочая программа составлена на основе:

-  Основной  образовательной программы  среднего  общего образования МБОУ «Челушманская   средняя общеобразовательная школа»;

- УМК «Английский в фокусе» для 11 класса под редакцией  Афанасьева О.В., Дули Д.,  Михеева И.В., В.Эванс – 4- издание.- М.: Express Publish: Просвещение, 2016 год,- 244 с., рекомендованного Министерством  образования РФ по ФГОС,  включающего следующие компоненты: рабочую тетрадь, книгу для учителя, контрольные задания, CD диски с аудиозаписями.

Программа реализуется через учебно-методический комплекс «Spotlight» («Английский в фокусе»), рекомендованный Министерством образования РФ и входящий в федеральный перечень учебников.

Программа направлена на формирование коммуникативной компетенции, т.е. способности и готовности осуществлять иноязычное межличностное и межкультурное общение с носителями языка.

Продолжительность учебного года в 11классе составляет 34 учебных недель, продолжительность учебной недели – 6 дней, продолжительность урока в течении всего учебного года составляет 45 минут.

      Данная программа содержит все темы, включенные в федеральный компонент содержания образования. Учебный предмет изучается в 11 классе, рассчитан на 102 часов при 3 часах в неделю. При проведении уроков используются индивидуальная, парная и групповая формы работы, игры, конкурсы, проектная деятельность  и песни.

Контроль проводится в форме тестов. Материалы контроля представлены в таблице.

      Рабочая программа конкретизирует содержание предметных тем Примерной программы, дает распределение учебных часов по темам, последовательность изучения языкового материала с учетом логики учебного процесса; предусматривает использование региональных материалов о Российской Федерации и Республике Алтай для расширения границ использования английского языка, воспитания бережного отношения к своей Родине.

     В программе большое внимание уделяется развитию учебной компетентности, умениям работать в группе, оформлять и представлять результаты работы. Страноведческий материал, представленный в культурной позиции, позволяет решать задачу воспитания уважения как собственной, так и иностранной культуре. Программа расширяет связи английского языка с другими учебными предметами.

    В данной программе обеспечено взаимосвязанное обучение всем видам речевой деятельности (чтению, говорению, аудированию и письму), при этом каждый из этих  видов  выступает  и как цель, и как средство обучения.

                                 I. Планируемые результаты освоения учебного предмета

 В процессе усвоения  основной образовательной программы 11 класса выпускники:

1) приобретут начальные навыки общения в устной и письменной форме с носителями иностранного языка на основе своих речевых возможностей и потребностей; освоят правила речевого и неречевого поведения;

2) освоят начальные лингвистические представления, необходимые для овладения на элементарном уровне устной и письменной речью на иностранном языке, расширяя таким образом лингвистический кругозор;

3) сформируют дружелюбное отношение и толерантность к носителям другого языка на основе знакомства с жизнью своих сверстников в других странах, с детским фольклором и доступными образцами детской художественной литературы.

В процессе овладения английским языком у учащихся будут развиты коммуникативные умения по видам речевой деятельности.

В говорении выпускник научится:

Диалогическая форма

Монологическая форма

вести:  диалог этикетного характера (начинать, поддерживать, заканчивать общение, деликатно выходить из разговора; поздравить, выразить пожелания и реагировать на них, поблагодарить; вежливо переспросить, выразить согласие/отказ). Объем – 6 – 7 реплик со стороны каждого учащегося. Продолжительность диалога – 2,5 – 3 минуты;

· диалограсспрос (запрашивание и сообщение информации). Объем до 4  5 реплик со стороны каждого учащегося;

· диалогпобуждение к действию (обращение с просьбой и выражение готовности/отказа ее выполнить, давать совет и принимать / не принимать его, приглашение к действию и согласие/несогласие принять в нем участие). Объем – 6 – 7 реплик со стороны каждого учащегося;

· диалог  обмен мнениями (выразить свою точку зрения, согласие/несогласие с мнением партнера, выразить сомнение, чувства, эмоции). Объем – 6 – 7 реплик со стороны каждого учащегося.

· высказываться о фактах и событиях, используя описание, повествование, сообщение;

· передавать основное содержание прочитанного с опорой на текст;

· выражать свое мнение в связи с прочитанным, прослушанным текстом.

Объем монологического высказывания – 12 – 15 фраз. Продолжительность монолога – 2 – 2,5 мин.

   

В чтении выпускник научится:

• читать по основным видам чтения аутентичных текстов различных стилей:

-с целью понимания основного содержания (ознакомительное чтение — объем текстов 600 -700 слов без учета артиклей);

-с полным пониманием содержания (изучающее чтение - объем текстов 350 слов без учета артиклей);

- с выборочным пониманием нужной информации (просмотровое/поисковое чтение).

В аудировании выпускник научится:

воспринимать на слух иноязычный текст;

 понимать несложные тексты прагматического и публицистического характера с различной глубиной проникновения в их содержание: понимать тему, выбирать главные факты, опуская второстепенные, выборочно понимать необходимую информацию в сообщениях прагматического характера с опорой на языковую догадку, контекст.

Время звучания текстов для аудирования — до 3х минут.

В письме выпускник должен научится:

• делать выписки из текста;

· составлять план, тезисы устного или письменного сообщения, кратко излагать результаты проектной деятельности;

· писать поздравления с праздниками, выражать пожелания (объемом 50 – 60 слов, включая адрес);

· заполнять анкеты, бланки, указывая имя, фамилию, пол, возраст, гражданство, адрес;

· писать личное письмо с опорой и без опоры на образец (расспрашивать адресата о его жизни, здоровье, делах, сообщать то ж о себе, своей семье, друзьях, событиях жизни в делах, выражать просьбу и благодарность, давать совет, просить о чём - либо).

Объем личного письма – около 120-180 слов, включая адрес, написанный в соответствии с нормами, принятыми в англоязычных странах.

Языковые средства и навыки пользования ими:

Выпускник научится:

Орфография.

азам орфографических навыков, в том числе применительно к новому языковому материалу, входящему в лексикограмматический минимум базового уровня.

Фонетическая сторона речи.

соблюдать ударения и интонации в английских словах и фразах;

 ритмикоинтонационных навыкам оформления различных типов предложений.

Лексическая сторона речи.

понимать лексические единицы, изученные в начальной, средней ступени обучения;

употреблять лексические средства, обслуживающими новые темы, проблемы и ситуации устного и письменного общения.

Грамматическая сторона речи.

распознавать и употреблять в речи изученные ранее коммуникативные и структурные типы предложения;

понимать  место употребления сложносочиненных и сложноподчиненных предложениях;

применять условные предложения с разной степенью вероятности: вероятных, маловероятных и невероятных: Conditional I, II, III;

распознавать и употреблять в речи предложений с конструкцией "I wish ..." (I wish I had my own room), конструкцией "so/such + that" (I was so busy that forgot to phone to my parents), эмфатических конструкций типа It's him who ..., It's time you did sth.;

употреблять в речи глаголов в наиболее употребительных временных формах действительного залога: Present Simple, Future Simple, Past Simple, Past Continuous, Present и Past Perfect;

модальные глаголы и их эквивалентов;

определять признаки и навыки распознавания и употребления в речи глаголов в следующих формах действительного залога: Present Perfect Continuous и Past Perfect Continuous и страдательного залога: Present Simple Passive, Future Simple Passive, Past Simple Passive, Present Perfect Passive;

 определять признаки  и навыки распознавания при чтении глаголов в Past Perfect Passive, Future Perfect Passive; неличных форм глагола (Infinitive, Participle I и Gerund) без различения их функций;

распознавать и употреблять в речи различных грамматических средств для выражения будущего времени: Simple Future, to be going to, Present Continuous;

употреблять определенного/неопределенного/нулевого артиклей, имен существительных в единственном и множественном числе (в том числе исключения);

распознавать и употреблять в речи личных, притяжательных, указательных, неопределенных, относительных, вопросительных местоимений; прилагательных и наречий, в том числе наречий, выражающих количество (many/much, few/a few, little/ a little);

количественных и порядковых числительных;

употреблять предлоги: предлоги во фразах, выражающих направление, время, место действия; о разных средствах связи в тексте для обеспечения его целостности, например, наречий (firstly, finally, at last, in the end, however, etc.).

Социокультурная осведомленность:

В процессе обучения английскому языку в начальной школе выпускники овладеют:

знаниями о значении родного и иностранного языков в современном мире;

сведениями о социокультурном портрете стран, говорящих на иностранном языке, их символике и культурном наследии;

употребительной фоновой лексикой и реалиями страны изучаемого языка: традициями (в проведении выходных дней, основных национальных праздников), распространенными образцами фольклора (скороговорками, поговорками, пословицами);

представлением о сходстве и различиях в традициях своей страны и стран изучаемого языка; об особенностях их образа жизни, быта, культуры (всемирно известных достопримечательностях, выдающихся людях и их вкладе в мировую культуру);

о некоторых произведениях художественной литературы на изучаемом иностранном языке;

умением распознавать и употреблять в устной и письменной речи в ситуациях формального и неформального общения основные нормы речевого этикета, принятые в странах изучаемого языка (реплики-клише, наиболее распространенную оценочную лексику);

 умениями представлять родную страну и культуру на иностранном языке; оказывать помощь зарубежным гостям в нашей стране в ситуациях повседневного общения

II.Содержание учебного предмета

Социально-бытовая сфера

Повседневная жизнь семьи, её доход, жилищные и бытовые условия проживания в городской квартире или в доме/коттедже в сельской местности. Распределение домашних обязанностей в семье. Общение в семье и в школе, межличностные отношения с друзьями и знакомыми. Здоровье и забота о нём, самочувствие, медицинские услуги.

Социально-культурная сфера

Молодёжь в современном обществе. Досуг молодёжи: посещение кружков, спортивных секций и клубов по интересам. Страна/страны изучаемого языка, их культурные достопримечательности. Путешествие по своей стране и за рубежом, его планирование и организация, места и условия проживания туристов, осмотр достопримечательностей. Природа и экология, научно-технический прогресс.

Учебно-трудовая сфера

Современный мир профессий. Возможности продолжения образования в высшей школе. Проблемы выбора будущей сферы трудовой и профессиональной деятельности, профессии, планы на ближайшее будущее. Языки международного общения и их роль при выборе профессии в современном мире.

III.Тематическое планирование

По английскому языку                                                                                                                                                  Класс:11                                                                                                                                                                       Учитель: Ябыева  Э.А.                                                                                                                                        Количество часов по учебному плану: всего- 102 ч., в неделю- 3 ч.                                                                Количество контрольных работ: 8                                                                                                                       Планирование составлено на основе основной общеобразовательной программы основного общего образования МБОУ «Челушманская СОШ»                                                                                         Учебник: УМК «Английский в фокусе» для 11 класса под редакцией АфанасьеваО.В., Эванс В., Дули Дж., Михеева И.В. – 5- издание. – М. : Express Publishing: Просвещение, 2016.- 244 с.

Табличное представление тематического планирования

Наименование разделов и тем

Количество часов

Дата проведения

По плану

По факту

Module 1. Relationships 12ч

1

1a Вводный урок. Family ties Семейные узы, семья

1

2

1b Relationships Взаимоотношения людей

1

3

1c Present Tenses  Past Tenses  Future Tenses   Видовременные формы глагола

Фразовый глагол come

1

4

1d Literature-  Oscar Wilde Жизнь и творчество Оскара Уайльда  «The devoted friend» Преданный друг

1

5

1e Descriptive writing (people)  Черты характера и внешность

1

6

CULTURE CORNER 1 Multicultural Britain Многонациональная Британия

1

7

ACROSS THE CURRICULUM 1  History/ Victorian Families    История британской семьи-королевы Виктории

1

8

GOING GREEN1    Be neighbourly go green  Проблемы экологии моего микрорайона

1

9

SPOTLIGHT ON RUSSIA 1   Different ways of life in Russia     Различный уклад жизни в России

1

10

SPOTLIGHT ON EXAM 1  Тренировочные упражнения по чтению , аудированию, письму

1

11

Лексико-грамматические упражнения

1

12

Контрольная работа №1 по модулю «Межличностные отношения» (приложение1)

1

Module 2. Where there is a will, there is a way 12ч

13

2a Stress  Стресс

1

14

2b Peer pressure  Давление, прессинг

1

15

2c Where/When  Придаточные определительные предложения Фразовый глагол: put

1

16

2d Literature-  Charlotte Bronte  “Jane Eyre: Gateshead Hall” Жизнь и творчество Шарлоты Бронте

1

17

2e Informal/ semi-formal letters/emails  Письмо личного характера, электронное письмо

1

18

CULTURE CORNER 2 Child line  Телефон доверия в Британии

1

19

ACROSS THE CURRICULUM 2 The nervous system Нервная система человека

1

20

GOING GREEN 2 The wrap on packaging Экологическая упаковка

1

21

SPOTLIGHT ON RUSSIA 2 Tsaritsyno Посещение Царицино

1

22

SPOTLIGHT ON EXAMS 2 Тренировочные упражнения по чтению , аудированию, письму

1

23

Тренировочные упражнения

1

24

Контрольная работа 2  по модулю «Стресс, давление» (приложение2)

1

MODULE 3. Responsibility 12 ч

25

3a Have you been the victim of a crime?        Преступление и наказание

1

26

3b Rights/responsibilities  Права и ответственность

1

27

3c  ing form/ to infinitive/ infinitive without to Безличные форма глагола инфинитив-герундий

1

28

3d  Literature -Charles Dickens  Чарльз Диккенс «Великие ожидания»

1

29

3e  Opinion essays Пишем эссе

1

30

CULTURE CORNER 3 Ellis Island and  Statue of Liberty  Остров Эльзаса и статуя свободы

1

31

ACROSS THE CURRICULUM 3 It is my right   Декларация о правах человека

1

32

GOING GREEN 3 Are you a green citizen? Заботишься ли ты об охране окружающей среды?

1

33

SPOTLIGHT ON RUSSIA 3   F. Dostoyevsky                          Ф. М. Достоевский «Преступление и наказание»

1

34

Тренировочные упражнения по грамматике

1

35

ing form/ to infinitive/ infinitive without to Безличные форма глагола инфинитив-герундий

1

36

Контрольная работа 3 по  модулю «Ответственность» (приложение3)

1

Module 4. Danger 12ч

37

4a Against all odds Экстремальные ситуации

1

38

4bУ врача

39

4c The Passive voice Пассивный залог

1

40

4d Literature Mark Twain  “The Adventures of Tom Sawyer” Марк Твен «Приключения Тома Сойера»

1

41

4e Stories.   Пишем историю

1

42

CULTURE CORNER 4  Florence Nightingale  Флоренс Найтингейл

1

43

ACROSS THE CURRICULUM 4 Londons burning Страницы истории Британии: пожар в Британии

1

44

GOING GREEN 4 Water pollution  Водное загрязнение

1

45

SPOTLIGHT ON RUSSIA 4   Традиции Нового года в России

1

46

Тренировочные упражнения по чтению, аудированию, письму

1

47

Лексико-грамматические упражнения. Пассивный залог

1

58

Контрольная работа 4 по модулю «Здоровье» (приложение4)

1

Module 5.Who are you?13ч

49

5a A life on the streets  Жизнь на улице

1

50

5b Problems in neighborhoods’ Проблемы в моем микрорайоне

1

51

5c Modal verbs must, can Модальные глаголы должен, мочь

1

52

5c Modal verbs must, can Модальные глаголы должен, мочь

53

5d Literature-Thomas Hardy  Томас Гарди

1

54

5e Reports (making suggestions/recommendations) Пишем отчет

1

55

Reports (making suggestions/recommendations) Пишем отчет

1

56

CULTURE CORNER 5  Home sweet home   Типы домов. Мой дом родной

1

57

ACROSS THE CURRICULUM 5  Urbanization in the Developing World   Проблемы урбанизации в мире

1

58

GOING GREEN 5  Green belts? What are they? Зеленый пояс. Что это такое?

1

59

SPOTLIGHT ON RUSSIA 5 Russian superstitions Русские суеверия  

1

60

Тренировочные упражнения по чтению, аудированию, письму

1

61

Контрольная  работа 5 по модулю «Я и мой микрорайон» (приложение5)

1

Module 6. Communication 12 ч

62

6a Hello. Is anyone out there? НЛО

1

63

6b Newspaper/ the media Газеты и другие СМИ

1

64

6c Reported speech-Reported statements. Косвенная речь.

1

65

6c Reported speech. Косвенная речь.

1

66

Косвенная речь. Перевод отрицательных предложений из прямой речи в косвенную речь.

67

Вопросы в косвенной речи.

68

6d Literature-Jack London (Джек Лондон) « Белый клык»

69

6e For-and-against essays  Эссе-за и против

1

70

CULTURE CORNER 6 Languages of the British Isles  Языки Великобритании

1

71

ACROSS THE CURRICULUM 6 Getting the message across  Как общались в прошлом

1

72

GOING GREEN 6 Ocean noise pollution Загрязнение мирового океана

1

73

SPOTLIGHT ON RUSSIA 6 Освоение космоса

1

74

Контрольная работа 6 по модулю «Коммуникация» (приложение 6)

1

Module 7. In days it come 12ч

75

7a Hopes and dreams  Вера и мечты

1

76

7b Education (university) training Университетское образование и путешествие

1

77

7c Conditionals type 1,2,3  Придаточные предложения условия 1,2, и 3 типов  

1

78

7d Literature- Rudyard Kipling “If”  Р.Киплинг «Если….»

1

79

7e Formal letters/ emails  Электронное письмо официального характера.

1

80

 CULTURE CORNER 7 UNI life  Студенческая жизнь          

1

81

GOING GREEN 7 Dian Fossey  Д. Фосси      

82

ACROSS THE CURRICULUM 7  10 LITTLE WAYS TO CHANGE THE WORLD                                                        10 способов изменить мир

1

83

SPOTLIGHT ON  RUSSIA 7  Irina Kolesnikova  Ирина Колесникова

1

84

Фразовый глагол: carry.  Conditionals type 1,2,3  Придаточные предложения условия 1,2, и 3 типов  

1

85

Conditionals type 1,2,3  Придаточные предложения условия 1,2, и 3 типов  

1

86

Контрольная работа № 7 по модулю «Вера и мечты»  (приложение 7)

1

Module 8.  Travel  12ч

87

8a Mystic places   Мистические места

1

88

8b Airports and air travel  Аэропорт и воздушное путешествие

1

89

8c Inversion  Инверсия

1

90

8d Literature -Jonathan Swift  Джонатан Свифт- Путешествия Гулливера

1

91

8e Descriptions of places Описание места

1

92

CULTURE CORNER 8 Going to the USA  Советы, едущему в Америку

1

93

ACROSS THE CURRICULUM 8

The father of  modern art    Пауль Сезанн- отец современного искусства

1

94

GOING GREEN 8 Eco-tourism  Эко-туризм

1

95

SPOTLIGHT ON RUSSIA8 The trans-Siberian Railway -Сибирская железная дорога

96

Inversion  Инверсия Фразовый глагол check

1

97

 Тренировочные упражнения по грамматике и устной письменной речи по модулю «Путешествие»

1

98

Контрольная работа №8 по модулю «Путешествие» (приложение8)

1

Повторение 3 ч

99

Грамматический брейн-ринг

1

101

Тренировочные упражнения по чтению и аудированию

1

102

Тренировочные упражнения  письму

Приложение 1

Контрольная работа № 1 по модулю «Межличностные отношения»

1.Fill in: devoted, supportive, accommodate, secure, appreciate

1. The university has rooms to ……. First year students but after that you have to find a flat of your own.

2. I ….. you offer to help, but I can fix the computer myself, thank you.

3. My parents have always been very ….. and help me when I have problems.

4. She is a very ….. daughter who spends all her time looking after her sick mother.

5. Even if a website claims to be ….., you should not send them important personal information.

2. Choose the correct item.

1. Mary rare agrees/approves with her friend’s views, but this doesn’t affect their friendship.

2. Tony is of Italian generation/origin, but he grew up in England.

3. Instead of wasting/removing paper, why don’t you use both sides of the page to write on?

4. Chris strongly objects/refuses to going out with his younger sister and her friends.

3. Put the verbs in brackets into the correct present form.

1. (you/know) if there is a problem between Mary and Patrick? No, but I (think) of asking Mary about it. 2. I (never/ be) to the USA. I (want) to go there last summer but I couldn’t. 3. What you (do)? Your face is all red and look really upset!. I (just/have) another fight with Tony because he used my laptop without asking me again.. 4. He (live) in this street all his life. 5. Linda and I (work) for a company, which (produce) automobiles 6. They (just/ buy) some postcards.7. The picture you (look) at (belong) to the Tretyakov Gallery. We just (exhibit) it. 8. I can’t stand her! She constantly (throw) her things about the room. 9. Don’t throw the paper away because I (not to read) ______ it yet. 10. .“How is your English?” “Not bad. It (to improve) slowly.”

4. Choose the best word (A-D) for each gap (1-7) (Student’s book p 25)

 Приложение 2

Контрольная работа № 2 по модулю «Стресс, давление»

  1. Fill in: tray, bubble bags, shrugged, fit in, recyclable.
  1. Janice …… shrugged her shoulders, unable to answer the teacher’s question.
  2. Joe tried to ….. with the other students in his class by wearing the same style of clothes as they did.
  3. Manufacturers usually use ….. to protect items while in transport.
  4. The waiter walked towards us carrying our drinks on a ….. .
  5. Manufacturers should enclose their products in …. material.
  1. Underline the correct word.
  1. I permitted/persuaded him not to go there.
  2. He used his effect/influence to reform the company's policy.
  3. It was hard resisting/committing the temptation to open the box.
  4. What’s come/gone over him? He looks annoyed.
  5. It is positive/essential that you keep working hard if you want to get a pay rise.
  1. Fill in the gaps with who, which, where, why or when.
  1. The boy _____ is standing over there is our new teacher.
  2. The café ____ Pat and Sue met is next to the lake.
  3. Do you know the reason ____ he is so nervous.
  4. That’s the church in _____ my parents got married.
  5. The wedding is a day ____ I was so happy.
  1. Join the sentences using who, which or whose.
  1. The letter hasn’t arrived yet. He posted it three days ago.
  2. The sweets are delicious. We bought them yesterday.
  3. My parents moved to the city to find work. They were born in a small village.
  4. This is Jane. Her sister is my coach.
  5. They are playing a song on the radio. It’s my favourite.

5.Reading. Match the headings (A-H) to the paragraph (1-7). There is one heading that you do not need to use. (Student’s book p.42-43)

Приложение 3

Контрольная работа №3 по модулю «Ответственность»

  1. Choose the correct word:
  1. Jim leads/passes such a busy life that he rarely finds time to work out at the gym.
  2. Ann is thinking about putting on/going on a diet, as she wants to lose some weight.
  3. Fear is a basic human/nervous emotion which is often accompanied by panic or shock.
  4. If you want to lose weight, you should cut/burn down on sweets and exercise more.
  5. Rick hasn’t eaten anything all day; I’m sure he is thirsty/starving.
  6. Parents can teach their children good eating/diet habits by offering them healthy food choices.

  1. Choose the right form:
  1. If we spoke/speak to Robbie, we would tell him to bring the camping equipment.
  2. If you mix the colours blue and yellow, you get/would get the colour green.
  3. When I go to Venice next year, I attend/will attend the Carnival.
  4. If I had more time, I would join/would have joined the gym.
  5. If the weather were/is bad, I would have to stay at home.
  6. Jake would have taken/would take  part in the competition if he had swum well.

  1. Choose the right modal verb:
  1. You mustn’t/don’t have to approach a wild animal; they can be very unpredictable.
  2. If you don’t know the correct answer in a test, use your intuition; it may/needs help you.
  3. If someone tries to snatch your bag, you shouldn’t/don’t have to put up a fight; just run away.
  4. Taking up a new sport must/might be a good way for you to lose weight.

  1. Fill in the right preposition: on, out of back, up with

  1. Cars should be kept …..  the city centre.
  2. We wanted to soothe the child, but she kept …..  crying.
  3. He had to learn hard to keep………  the others.
  4. Keep ……. so that each man may have a fair view.  

Приложение 4

Контрольная работа №4 по модулю «Здоровье»

1.    Fill in: the weather, feet, color, flies

1.I saw men and women rushing back and forth within the flames. They would run along, then came the choking smoke and they would drop like dead _____ .

2. I don't think I'm going to school to day. I'm feeling under _______.

3. He decided not to go shopping because He felt a bit off ________.

4. My sister is back on her ______ after losing her job last year.

2.    Choose the correct item.

5. Maria has not made a full recovery, as her nose is runny and her voice is still hoarse/ dizzy.

6.I think I’ve developed an allergic reaction to something I ate; my skin is really sore/ itchy.

7. John was vomiting/irresistible all night. He must have a stomach bug

8. My nose is runny. I need to blow/wheeze it.

9. Bill’s grandfather has just had a heart pain/ attack.

10. Simon found himself faced with agonizing/ painful decision.

11. Joe’s fingers were so excruciating/frostbitten so he was unable to move them.

12. Yesterday my brother had a high temperature/infection, but today he’s got a slight one.

                                                                                             

3. Use the sentences A-E to complete the dialogue.

Sarah: 13____________ Would you like me to make you a cup of tea?

John: Yes, please. 14__________

Sarah: Have you got a temperature?

John: Yes, a slight one.

Sarah: 15__________

John: 16_________ My throat has been bothering me for days.

Sarah: Would you like me to call the doctor?

John: Actually, I’ve already done it. 17_________

                      A   Thanks anyway.

                       B I think you’re right.

                       C That’s very kind of you.

                       D You must have caught that virus that’s going around.

                       E You look awful.

4.   Change the sentences from active to passive.

18 Doctor Smith told the patient to take antibiotics.

19 Chris should make a doctor’s appointment.

20 A nurse is taking Annabel’s temperature.

21 The neighbor’s cat causes her allergy.

22 The rescuers have carried the victims to safety.

23 They will build a medical clinic for cancer patients.

24 The doctor was treating the patient when the ambulance arrived.

25 The newspaper report that two film stars were married.

5.   Read the information. Use it to form sentences in the passive.

- located in Agra, India    _____________________________________

- built by Shah Johann for his wife  ______________________________

- set within gardens _________________________________________

- covered in marble(мрамор)__________________________________

- visited by a lot of tourists every year. __________________________

Приложение 5

Контрольная работа №5 по модулю «Я и мой микрорайон»

1. Fill in:    overcrowded           fully-furnished           posh              residential          abandoned           lonely        cosmopolitan             industrial           proud

1. My parents were _________ of me, when they learned that I had entered the university.

2. There are a lot of _________old people, whose families don’t care about them.

3. New York is a highly ________ and _________ city.

4. The city is interesting with its _________ buildings and modern  _________ houses combined together

5. He was standing in a quiet _______ region with no trees and grass, the houses were run-down.

6. At this time of the day all public transport is _________, and traffic jams are usual.

7. The newly married couple  moved to a __________ house.

2. Fill in: must, mustn’t, can, can’t, don’t have to, should, might, will, would, shall

1. … you hold the door open for me, please?

2. You … use the public transport when you have a car.

3. You … drive through a red traffic light.

4.Tom … move to the country soon because he hates living in the city.

5. The new bypass … reduce traffic congestion in the town centre.

6. Drivers … stop a “stop” sign.

7. Cyclists … wear reflective clothing at night.

8. Most people … afford a house without a mortgage in the UK.

9. … we visit Jane in your new flat tonight.

10. You … park on a single yellow line for one hour only in the UK.

3. Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

1. Footballers’ diets

2. Ideal football shape

3. Length matters

4. Puree instead of pasta

5. Secret born in the USSR

6. Stress or relaxation

7. Flying fruit

8. Referee’s perspective

 

A. Good footballers must have something in their genes. Scientists have discovered a link between the length of a footballer’s ring finger and their ability as a player. They compared the ring and index fingers of top players. Players whose ring fingers were longer compared to their index fingers were more likely to be elite players. Some of the players found to have long ring fingers are Bryan Robson, Ossie Ardiles, Glenn Hoddle, Sir Stanley Matthews and Gazza.

B. Fitness training is absolutely necessary for a first-rate football team. Jogging up and down the stadium a few times is not enough. What footballers really need is a quick start. Footballers can get this ability to start running very quickly by using a training method called ‘plyometrics’. In the 1960s, athletes in the Soviet Union used plyometric exercises to improve their results in jumping. Step by step, the method has become very important for many sports that include sprinting and jumping.

C. In the past, footballers used to have a big fried breakfast — or even a roast dinner — before a football match. In the new era of professional football, the menu of modern players has been radically reformed. Arsenal manager, Arsene Wenger, is known for his scientific method of feeding his team. When he first came to the club in 1996, he at once changed the players’ dinner menus. Sugar, red meat, chips, fried foods and dairy products were out. Vegetables, fish, chicken and plenty of water were in.

D. French diet specialists heavily criticised the pre-match diet of the England players in Euro ‘96. Their menu of tomato soup and spaghetti was said to be more likely to produce wind than a win. Potatoes, according to French scientists, make the best meal on the day of a game. They have glucides, which give the player a lot of energy. They also include useful vitamins. According to one piece of research, a player should eat 200-300 grams of mashed potatoes, boiled for 20 minutes, exactly three hours before going to the game.

E. Physics can explain a football wonder — the banana kick. This happens when a ball suddenly changes its direction at the end of its flight. At a certain speed, the air flowing over a flying ball becomes ‘turbulent’. This means that the air moves irregularly over the ball. As the ball slows down, the air becomes ‘smooth’ again. This slowdown makes the ball turn dramatically, creating the wonderful ‘banana’ kicks that the spectators like so much.

 

F.  These days, footballs are made in a design based on the ‘Buckminster Ball’. The American architect Richard Buckminster Fuller came up with the design when he was trying to find a way for constructing buildings using a minimum of materials. The ball is a series of geometrical figures, which can be fitted together to make a round body. The modern football is in fact a Buckminster Ball consisting of 32 pieces. When they are joined together and filled with air they make a perfect sphere.

G. Research has shown that watching the World Cup is good for our health even if your team goes out on penalties. The scientists suggest that a common interest and a nationalistic pride are very important. The competition makes people less concentrated on their own problems. They are also more patient and can cope with crises much easier. Watching football can, however, also be disappointing, especially when it comes to the decisions of referees and officials. Besides, watching penalties can be very nervous.

Текст

A

B

C

D

E

F

G

Заголовок

4. These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

Приложение 6

Контрольная работа №6  по модулю «Коммуникация»

1. Read the text below. Choose from (1-7) the one which best fits each space (A-F). There is one choice you do not need to use.

1. Coca-Cola was later sold in bottles
2. intended to replace the original Coca-Cola
3. where the first television ad was created
4. the commercial success of the drink
5. whose company remains the producer of Coke today
6. where the drink was first invented
7. some drinks marketed by the company

Coke

      Coca-Cola (often abbreviated to "Coke") is a cola drink and is the world's most popular carbonated soft drink. The Coca-Cola Company's headquarters are located in Atlanta, Georgia, (A) ….. around 1884. Coke's inventor, John Pemberton, was not a quickwitted marketer of his drink, and the ownership of Coke eventually passed to Asa Candler,(B) …….. Candler's successful marketing, continued by his successors such as Robert Woodruff, established Coke as a major soft drink first in the United States and later around the world.

      Originally designed to be sold at soda fountains, (C) …. , whose distinctive shape has become a part of the drink's branding. Major advertising campaigns have established Coca-Cola slogans such as "The pause that refreshes" as part of popular culture. Nevertheless, Coca-Cola has been criticised for its possible negative health effects, with many urban myths surrounding it. In addition, (D) …… has been periodically challenged, in particular by its main rival Pepsi-Cola. This tension reached its peak during the 1980s, at the height of the Cola Wars, which eventually resulted in the heavily-publicised introduction of "New Coke", (E) …….. . The widely unpopular decision was eventually voided in the face of public opposition.

       Since then, the Coca-Cola Company has on occasion introduced soft drinks under the Coca-Cola brand name. The most famous of these is Diet Coke, which has become a major diet cola, but others exist, such as Cherry Coke. There are also (F) …. but which remain unaffiliated with Coca-Cola the drink, such as Sprite.

2. Read the text below. Change the word given in capitals in such a way that it fits the text best.

The Opening Night

      The Phantom of the Opera, Cats, Mama Mia… They are all stage musicals. The opening night of a new musical is always a (7) ….. MARVEL event.

After years of (8) ….. PREPARE and weeks of rehearsals the production has to be ready for the public and the critics.

     First nights usually start earlier than the regular (9) …… PERFORM so that the critics can write their reviews in time to include them in the next morning’s newspapers.

     The critics are the most (10) …… FRIGHT people on the first night because their opinions will either help make the show a hit or force it to close.

      The rest of the audience on the first night is usually made up of friends of the cast and famous celebrities. The celebrities attract newspaper (11) ……  PHOTOGRAPH and help give the musical maximum publicity.

      There will also be some angels there who will (12) …….  PROBABLE be more nervous than the performers. And then after the curtain has come down and the show is over, there’s the opening night party.

3. Choose the right variant.

1. The sun is at the center of our race / solar system.

2. Somebody stole the antenna / radio waves from my car.

3. We can try sending out a SOS signal / broadcast with this torch.

4. Sometimes you make me feel like I’m talking / speaking to a wall.

5. I raised / shrug my shoulders when I don’t know the answer to a question.

4. Report these sentences.

1. “Don’t swim in the lake”, he said.

2. “Have you ever been to Chia”, he asked me.

3. “Let’s go to the cinema”, he said.

4. “I won’t do it!” he said.

5. “How long is the journey going to take?” we asked.

Приложение 7

Контрольная работа №7 по модулю «Вера и мечты»

1. Read the text below. Choose from (1-7) the one which best fits each space (A-F). There is one choice you do not need to use.

1. who decide to study past cultures
2. which is long before Columbus arrived in the New World
3. who is an expert on the writing systems of ancient cultures 
4. which will basically make ancient people speak to us directly
5. that they could read and write 
6. who are no longer living 
7. which include everything from clothing to jewelry and tools

Discovered: Oldest Writing in the New World

Anthropologists study people (A)……  . Items those men, women, and children left behind when they died — (B) ……. — tell anthropologists a lot. And sometimes even their words survive. Experts believe that a discovery in Mexico, near the capital city of ancient people called the Olmec, is the oldest example of writing that has ever been found in the Americas. The people who created it probably lived 3,000 years ago, (C) ….. . Stephen Houston, (D)……, says the discovery is extremely exciting. “It makes clear that the Olmec were literate, (E) …… . It’s like hearing voices from the past," he says. But experts don’t know exactly what the writing says. If you have ever tried to figure out a message written in code, you have a pretty good idea of the hard work ahead. Finding other examples of Olmec writing could help crack the code. “We could have whole sets of ancient writing (F)……. ,” says Houston. “There are many puzzles to be solved, and this is just one of them.“

2. Read the text below. Change the word given in capitals in such a way that it fits the text best.

Emergency Services

     The main emergency telephone number in Britain is 999. The number 999 was chosen because, on the old dial phones, it was considered to be the easiest to dial in (7) ….. DARK or smoke.

     The number 999 calls the fire brigade, the police, the ambulance service, a coastguard rescue service or a mountain rescue party. The first three services are the most (8) …..       COMMON used.

     The procedure is to dial the emergency number (the call is free), to tell the (9)  …… OPERATE which service is needed and to give the address or location where help is needed.

Where a specialized service is required, the call for help is often made to a branch of a voluntary (10) …..  ORGANIZE or charity.

     Their numbers are listed separately in the local telephone directory and include such bodies as Alcoholics Anonymous, the Society for the prevention of (11) ….. CRUEL to children, etc.

     Children who feel that they are in danger from adults can now call the fund Childline, using the number 0800 1111. This fund offers advice and (12) …..FRIEND in such cases and operates on a regional basis.

3. Choose the right variant.

1. Satellites / lasers are used for communication purposes and scientific research.

2. Astronomers use a cosmos / telescope to study the stars and planets.

3. Halley’s Comet / Star approaches Earth approximately every 76 years.

4. The results of the fiction / survey are very interesting.

5. The moon is the Earth’s satellite / galaxy.

4. Read the extract from your pen friend Peter’s letter/ write a letter to Peter. In your letter:

Tell him  how you feel about finishing school and your plans for the next year

Ask three questions about his brother graduation

Write 100-140 words. Remember the rules of the letter writing

(p.135 SB)

Приложение 8

Контрольная работа №8 по модулю «Путешествие»

I. Match the word and its definition. Translate the word.

1. desert

2. waterfall

3. stream

4. mystic

5. ruins

6. dam

7. cliff

8. civilisation

a) a small, narrow river

b) a barrier, typically of concrete, constructed to hold back water and raise its level

c) a steep rock face, esp. at the edge of the sea

d) a cascade of water falling from a height

e) a person who seeks believes in the spiritual apprehension of truths that are beyond the intellect

f) the stage of human social development

g) a dry, barren area of land, esp. one covered with sand

h) the remains of a building, typically an old one

II. Match two parts of phrases. Translate them.

1. praise

2. preserve

3. honour

4. conserve

5. lost

6. baggage

7. passport

8.conveyer

a) belt

b) nature

c) ancient sites

d) gods

e) re-claim

f) control

g) civilization

h) victory

III. Put the necessary word.

Poor          reclaim        control           flight           aisle             duty-free                known        symbols        crew          mystic           architectural        

1. The fog is too heave and visibility is ______.  2. When you are in JFK airport you can buy souvenirs in a _______ shop. I feel rather tired after the flight and cannot recover from _____ lag.  3. I would like to have an _____ seat as I’m afraid of heights. 4. Unfortunately, our ____ has been cancelled. 5. At the beginning of KING KONG the director is looking for a ship and a ______ that could come with him to the mystical island. 6.  Air traffic ____ is the room in the airport where air traffic controllers control flights. 7. The temple was all covered with strange______. 8. I don’t think that this author is ______ in our country. 9. Westminster Abbey is an ________ feat, so the royal wedding was marvelous there. 10. I don’t know any _____ places except for Bermuda Triangle. 11. You can find you bag in the baggage _____ area.

IV. Comment on the following stftement:

Flying uses a lot of fluel and releases a lot of polluting CO2 into the atmosphere. In light of this, some people feel that he number of flights that we are allowed to take each year should be limited.  ( p.153 SB )

        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа по английскому языку во 2 классе, разработанная на основе программы курса «Английский язык. Программа для общеобразовательных учреждений 2-4 классы» (Кузовлев В.П., Лапа Н.М., Перегудова Э.Ш.)

Рабочая программа    по  английскому языку во  2  классе, разработанная к учебнику "Английский язык. English-2": учеб. для 2 класса общеобразоват.учреждений/ Кузовлев...

Рабочая программа по английскому языку (7 класс) на тему: Рабочая программа для 7 класса по ФГОС НОО по английскому языку к УМК под редакцией Биболетовой М.З.

1. Пояснительная запискаОбщая характеристика учебного предмета. Иностранный язык (в том числе английский) входит в общеобразовательную область «Филология». Язык является важнейшим средством общен...

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА по___английскому языку___ в ___5___ классе (основное общее образование)на основе авторской программы курса английского языка Вербицкой М.В. к УМК “ Английский язык Forward” для учащихся 5-9 классов общеобразовательных учреждений

Данная программа предназначена для организации процесса обучения английскому языку в 5 классе общеобразовательных учебных организаций на основе линии УМК «Forward» (5–9 классы) под ред. М. В. Вербицко...

Рабочая программа по английскому языку для 6 класса. Новый курс английского языка для российских школ. Базовый учебник - О.В. Афанасьева, И.В. Михеева Английский язык 6 класс.

Рабочая программа по английскому языку для 6 класса.Новый курс английского языка для российских школ. Базовый учебник - О.В. Афанасьева, И.В. Михеева Английский язык   6 класс....

Рабочая программа по английскому языку для 9 класса .( Новый курс английского языка для российских школ. 5-й год обучения”. Базовый учебник - О.В. Афанасьева, И.В. Михеева Английский язык 9 класс)

Рабочая программа по английскому языку для 9 класса. Новый курс английского языка для российских школ. 5-й год обучения”. Базовый учебник - О.В. Афанасьева, И.В. Михеева Английский язык  9 ...

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА по английскому языку для 5 класса на основе общеобразовательной программы по английскому языку по УМК « Английский язык» под редакцией С.Г.Тер-Минасовой, Л.М.Узун

  Данный УМК обеспечивает переход от учебной деятельности как умения учиться в начальной школе к учебной деятельности с элементами самообразования и саморазвития в основной школе. Он постр...