Конспект открытого урока по английскому языку в 7 классе по теме: «Save the Earth».
план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

Кожухова Татьяна Валерьевна

Цель урока: развитие языковой компетентности учащихся по теме «Окружающая среда».

Задачи:

практические - активизировать знания, умения и навыки учащихся по теме «Окружающая среда»; учить логически строить высказывание на основе прослушанной и переработанной информации;

коммуникативные задачи - развивать умения чтения с целью извлечения конкретной информации; развивать умения говорения – аргументировано выражать мнения по обсуждаемой проблеме;

развивающие – развивать кругозор учащихся, память, творческие навыки; развивать умения делать выводы, выражать собственное мнение;

воспитательные – воспитывать чувство любви и бережного отношения к окружающей среде, чувство ответственности за место, где ты живѐшь; создавать возможность для проявления индивидуальных способностей учащихся, развитие навыков к сотрудничеству;

образовательные – совершенствовать фонетические и лексические навыки, расширить словарный запас, активизировать знакомую лексику в речевых ситуациях, создать условия для спонтанной речи.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka.docx32.79 КБ
Файл spotlight_7_module_8a_save_the_earth_.pptx1.52 МБ
Файл acid_rain.pptx2.73 МБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

 средняя общеобразовательная школа  №9

Ступинскогогородского округа МО,

г. Ступино, ул. Службина, д.22/2

Конспект открытого урока

 по английскому языку в 7 классе

по теме: «Save the Earth».

Учебник: «Spotlight» .

Автор: ВаулинаЮ.Е.

Учитель: Кожухова Т. В.

2022- 2023 уч. год.

Цель урока: развитие языковой компетентности учащихся по теме «Окружающая среда».

Задачи:

практические - активизировать знания, умения и навыки учащихся по теме «Окружающая среда»; учить логически строить высказывание на основе прослушанной и переработанной информации;

коммуникативные задачи - развивать умения чтения с целью извлечения конкретной информации; развивать умения говорения – аргументировано выражать мнения по обсуждаемой проблеме;

развивающие – развивать кругозор учащихся, память, творческие навыки; развивать умения делать выводы, выражать собственное мнение;

воспитательные – воспитывать чувство любви и бережного отношения к окружающей среде, чувство ответственности за место, где ты живѐшь; создавать возможность для проявления индивидуальных способностей учащихся, развитие навыков к сотрудничеству;

образовательные – совершенствовать фонетические и лексические навыки, расширить словарный запас, активизировать знакомую лексику в речевых ситуациях, создать условия для спонтанной речи.

 Оборудование и раздаточные материалы: компьютер, презентация к уроку, раздаточный материал, карандаши, фломастеры, альбомные листы.

Тип урока: ознакомление учащихся с новым материалом.

Ход урока

Этап

Действия учителя

Действия учащихся

Время

Орг. момент, введениетемы.

        

- Good morning, I am glad to see you. Sit down, please.

So, I think we are ready to start our lesson.

How are you?

During our lesson we are going to discuss a very important problem. Now watch the film about the most beautiful planet in the Universe and try to guess the topic of our discussion.

https://www.youtube.com/watch?v=mkjwxmcdb0E 

Teacher: So today we`re going to speak about ecological problems and the theme of our lesson is “Save the Earth!”(«Спасите Землю!») (Слайд 1)

 One of the most important problems in our life is the pollution of the environment. People all over the world are worried about what is happening to the environment. They understand that the Earth is their common home, a big green home. We`ll discuss the problems of the environment today. (Слайд 2).

Today we will learn some new words and do a lot of exercises.

Здороваются, определяют  тему урока

5 min

1 min

2. Речевая разминка.

Warming up

3. Актуализация лексики по теме.

4. Reading and listening and Speaking Работа с текстом

После тексто-вый этап

Teacher: I`d like to begin our lesson with the question: What problems are there in the environment today? Think a little.

 - a power station\factory

 - toxic fumes

- factory waste

 - acid rain

- polluted clouds

- air, water and soil pollution

- loss of natural habitat

- fish and plant species dying

Look at the screen. (Слайд 3-4).

 Use the words and try to name these problems.

Let`s remember some words which will be useful to speak about our theme. I`m sure that some of them are already known to you, some words are new.

Pair-work. You will get the cards. Match the words as quickly as you can. (Слайд 5-6).

  1. Match the words:

  1. Toxic

A. species

  1. Factory

B. fume

  1. Acid

C. pollution

  1. Natural

D. power

  1. Soil

E. habitats

  1. Plant

F. waste

  1. Solar

G. rain

  1. Fill in the words from Ex. 1, P.76. (Слайд 7-8).

1. ……………. is very harmful to the environment.

2. A lot of ………………is dumped into this river.

3. Chemicals cause ………………..

4. …………………..is environmentally friendly.

5. Many ……………………are in danger of dying out.

6. Forests fires cause many animals to lose their …………………

7. How can I avoid breathing ……………….from cars while cycling in the city?

Teacher: Well done! And now you see these words at the screen.

 Could you tell me their definitions:

Acid rain

Air pollution

Water pollution

Soil pollution

Have a look at the presentation and find out the definitions. (Слайд 9-12).

Acid rain - rain mixed with acids formed by gases released into the atmosphere when fossil

fuels are burned.

Air pollution is the introduction of harmful materials into Earth's atmosphere, causing disease,

death to humans, damage to other living organisms such as food crops, or the natural or built

environment.

Water pollution is the contamination of water bodies (e.g. lakes, rivers, oceans and

groundwater).

Soil pollution is caused by the presence of human-made chemicals or other alteration in the

natural soil environment. It is typically caused by industrial activity, agricultural chemicals, or improper disposal of waste.        

Teacher:  Now, let’s watch a presentation.

You have to know some word-combinations. They can help you to understand the text. Look on the black board.

Cars burn petrol – Машины вырабатывают топливо.

Power stations emit toxic fumes – Электростанции осуществляют токсичные выбросы.

This pollution is gathered in the clouds.

Эти загрязнения скапливаются в облаках.

This pollution lands on trees. –Эти загрязнения оседают на деревьях.

Sleet – Дождь со снегом.

It wipes out fish. – Это уничтожает рыбу.

It poisons trees. – Это уничтожает деревья.

It has been trying to reduce – Пытается сократить.

Solar power – Энергия солнца

While watching it you have to write down some notes and be ready to answer some questions about the environment:

Let’s do it.

You also can work in pairs.

Answer my question please.

Teacher: Look through the text and be ready to answer  questions about the environment:

1) What is the cause of air pollution?

2) How does acid rain appear?

 3) What effect does water pollution have?

4) Why is soil pollution so dangerous? 

 5) What can we do to solve this problem?

(Слайд 13)

Учащиеся высказывают свои предположения

Детям раздаются карточки с заданием, которые они выполняют в парах, затем правильность выполнения проверяется фронтально у доски.

Ученицы подготовили презентацию, дети слушают и затем

отвечают на вопросы

Учащиеся высказывают свои мнения.

3 min

7 min

8 min

4 min

5. Динамическаяпауза

Oh, I see you are tired. It’s time to have a rest.

Close your eyes, imagine we are on a beautiful island, relax.

Звучит шум прибоя…

2 min

Teacher: Well done! Good!

And now let`s speak about ecological problems in pairs.

Complete the dialogue…( РЭШ)

  1. Is it hard to be part of your team of voluteers?
  1. Yes, it is open seven days a week  all the year round.
  1. Is your center open on holidays?
  1. Come to our center and take part in one of our programmes. You will see everything with your own eyes.
  1. What are the opening hours of Save the Earth Center?
  1. You are free to come whenever you want. We always appreciate new volunteers
  1. Do I need to make an appointment?
  1. Our Center is open from 9 a.m. to 6 p.m. every day including weekends.

Try to complete the  dialogue and act it out.

Teacher: I agree with you that we should do something to solve the ecological problems. We all need to work together to stop this problem before it`s too late.

We can…

sort out rubbish! use public transport!

clean up after our dogs!

turn off water when we don`t use it!

 turn off light when we leave the room!

 reuse old things!

Учащиеся составляют диалог и разыгрывают

5  min

6. Ecological project.

Teacher: Let`s make ecological posters for schoolchildren and their parents. We also can be useful to solve the ecological problems in our neighbourhood.

Ученики выполняют постер – аппликацию.

6 min

Домашнее задание

At home you have to work in your Grammar Book.

1 min

Рефлексия, итог урока

Teacher: During our lessons I’ve been trying to convince you that environmental problems are very important. People and their actions are responsible for bad air, unclean water, and polluted land. It’s our common fault and now we should not only stop and think but do something to make the situation better. First of all, let’s follow these simple rules which must be a law for us.

Thank you for your work today.

Your marks: …

Did you like the lesson?

Was it interesting?

Take a ticket for go away… make some notes…

 -What new words have you learnt today?

Have a nice day. Thank you for the lesson.

Анализируют материал, пройденный на уроке.

3 min

45 min


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

Save the Earth Module 8a Spotlight 7 The teacher of English Svetlana Zalazaeva Moscow School № 2075

Слайд 3

The problems of the environment: a power station\factory toxic fumes factory waste acid rain

Слайд 4

polluted clouds air, water and soil pollution loss of natural habitat fish and plant species dying

Слайд 5

1. O xic A. species 2. Factory B. f ume 3. Acid C. p ollution 4. Natural D. p ower 5. Soil E. h abitats 6. Plant F. w aste 7. Solar G. rain

Слайд 6

1. Toxic B . fume 2. Factory F . waste 3. Acid G . rain 4. Natural E . habitat 5. Soil C . pollution 6. Plant A. species 7. Solar D . power

Слайд 7

Fill in the words from Ex. 1, P.76. 1. ……………. is very harmful to the environment. 2. A lot of ………………is dumped into this river. 3. Chemicals cause ……………….. 4. …………………..is environmentally friendly. 5. Many ……………………are in danger of dying out. 6. Forests fires cause many animals to lose their ………………… 7. How can I avoid breathing ……………….from cars while cycling in the city?

Слайд 8

Fill in the words from Ex. 1, P.76. 1. Acid rain is very harmful to the environment. 2. A lot of factory waste is dumped into this river. 3. Chemicals cause air pollution . 4. Solar power is environmentally friendly. 5. Many plant species are in danger of dying out. 6. Forests fires cause many animals to lose their natural habitat . 7. How can I avoid breathing toxic fumes from cars while cycling in the city?

Слайд 9

Acid rain - rain mixed with acids formed by gases released into the atmosphere when fossil fuels are burned.

Слайд 10

Air pollution is the introduction of harmful materials into Earth's atmosphere, causing disease, death to humans, damage to other living organisms such as food crops, or the natural or built environment.

Слайд 11

Water pollution is the contamination of water bodies (e.g. lakes, rivers, oceans and groundwater).

Слайд 12

Soil pollution is caused by the presence of human-made chemicals or other alteration in the natural soil environment. It is typically caused by industrial activity, agricultural chemicals, or improper disposal of waste.

Слайд 13

Cars burn petrol . – Машины вырабатывают топливо. Power stations emit toxic fumes . – Электростанции осуществляют токсичные выбросы. This pollution is gathered in the clouds. – Эти загрязнения скапливаются в облаках . This pollution lands on trees. – Эти загрязнения оседают на деревьях. Sleet – Дождь со снегом. It wipes out fish. – Это уничтожает рыбу. It poisons trees. – Это уничтожает деревья. It has been trying to reduce … – Пытается сократить... Solar power – Энергия солнца.

Слайд 14

Read the text at page 77, SB and answer the following questions: What is the cause of air pollution? 2) How does acid rain appear? 3) What effect does water pollution have? 4) Why is soil pollution so dangerous? 5) What can we do to solve this problem?

Слайд 16

We all need to work together to stop this problem before it`s too late. We can… sort out rubbish! use public transport! clean up after our dogs! turn off water when we don`t use it! turn off light when we leave the room! reuse old things!

Слайд 17

Homework: SB p.77 (retell the text).


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Acid Rain

Слайд 2

The problem Air becomes polluted Cars burn petrol Factories burn coal and emit toxic fumes

Слайд 3

Air pollution & acid rain Winds carry the polluted clouds across long distance Acid snow

Слайд 4

Water and soil pollution Acid rain become lakes and seas toxic

Слайд 5

Good News Industries been using new technologies We need cars that pollute the air less with exhaust gases nature

Слайд 6

We all must work together to solve this problem before it’s too late


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

Конспект открытого урока английского языка в 4 классе на тему "Rooms and Furniture"

Урок построен на материале УМК “English – IV ” под редакцией Верещагиной И.Н., Афанасьевой О.В., но может быть использован и в классе с преподаванием английского языка по другим УМК. Урок носит комбин...

План -конспект открытого урока английского языка по теме "Школа".

Открытый урок проводился по теме" Школа". На этом уроке мы подводили итоги изучения темы " Школа" и отрбатывали умение составлять монологи на заданную тему....

Конспект открытого урока английского языка во 2 классе по теме "My family"

Данный материал разработан для учащихся 2 класса и направлен на изучение лексических единиц по теме "Моя семья", а также повторение лексики по теме "Цвета". Разработка состоит из конспекта урока и раз...

План-конспект открытого урока английского языка по теме "Образование множественного числа существительного"

Тема урока: образование множественного числа существительныхТип урока: урок-обобщение с элементами ознакомления с новыми правилами  чтенияЦели урока:образовательные  - ознакомление с правила...

План-конспект открытого урока английского языка во 2 классе по теме:"This is the English ABC" к курсу Кузовлева В.П."English 2-11"

Открытый урок английского языка для 2 класса по теме "This is the English ABC" проводится с целью систематизации и обобщения знаний обучающихся по материалам программы первого полугодия(программа Кузо...