Мой день ход урока 5 класс анг. яз.
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Тип урока: обобщающий                 

Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Мой день»; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в устной речи, чтении и аудирования по данной теме.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 5 класс урок анг. яз. Мой день20.42 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект открытого урока английского языка по теме "Мой день"   5 класс


Тип урока: обобщающий        

Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Мой день»; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в устной речи, чтении и аудирования по данной теме.

Задачи урока

Образовательные

  • развитие лексических навыков говорения
  • совершенствование навыков чтения и аудирования
  • активизация употребления изученной лексики по теме

Развивающие        

  • развитие внимания, воображения, памяти
  • развитие коммуникативных способностей путем репродуктивных и частично поисковых методов

Ход урока

I. Начало урока

T: Good morning, boys and girls!

Cl: Good morning!

T: Sit down, please. I am glad to see you and hope you are ready for our lesson and are in good mood. Let’s begin.

-- How  are  you  now?

--Who  is absent  today?

--What’s the date is today?

--What is the weather like today?

P: It is cold. It is rainy. It is cloudy.  How  do  you  like  working?

-- What season is it now?

T: Do you like  spring?  Why?

P: Yes, I do. I have my birthday.

T: It’s great. Let’s recite the poems about  Spring.

II. Речевая зарядка

T: All right. Thank you. Spring  is a beautiful season.  But  today we are going to speak, read, do some exercises about your working day. The topic of our lesson is “My day”.

At first  let’s  repeat  some words.

In the morning

In the afternoon

In the evening

Go to school

Be on time

Listen to music

Play on the computer                  

III. Время. Работа  по часам.

T: During our working day we use a watch and a clock to be on time. Now look at the watches and clocks and say:”What’s the time?” Work in pairs

P: What’s the time?

 

 

P: It’s half past one

P: What’s the time?

 

 

P: It’s a quarter to eight

P: What’s the time?

 

 

P: It’s five minutes past eight.

P: What’s the time?

 

 

P: It’s six minutes to seven

IV. Развитие навыков чтения.

T: Ok! Now, please open your  books  аt  page 82, ex. 2  and read the dialogues.    Ex.4 p,89

(Учащиеся читают 2 диалогa  в парах).

V. Развитие навыков диалогической речи 

Teacher: Answer  my  questions,please.

1.When do you get up?

2. Do you have breakfast  in the morning?

3. What do you have for breakfast?

4. When  do you go to school?

5.Do you like to go to school?    

Teacher: Now let’s find out if Kate likes to go to school or not.

На сцену или в зал выходят две ученицы и разыгрывают сценку “Sleepy Kate”.

Mother

Dear Kate! Don’t be late!
Wake up! It’s seven o’clock!

Kate

Oh, Mummy, dear!
I can hardly hear what you say.
Please let me stay in my bed.
I’m a sleepy head.

Mother

Sleepy Kate! You are late!
Get up! It’s eight o’clock !

Kate

Oh, Mummy, please, leave me in a peace.
My eyes are shut. I can’t get up.

Mother

Lazy Kate! I can’t wait!
Please get up! It’s nine o’clock !

Kate

It’s Monday today. Such a difficult day!
I’m so stressed and a bit depressed,
And I need some rest to be at my best.

Mother

Shameless Kate! Listen what I say!
It’s nearly nine and a quarter!
I’ll bring a bucket of water and pour it out of pail
As all my words and actions fail.

Kate

Please, don’t, don’t, don’t! It’s time for me to go.

Teacher: Very good! I think our boys and girls like to go to  school and they  are not sleepy heads.

How many classes do you usually have a day?

When do your lessons finish?

When do you have dinner?

What do you do after dinner?  

     VI. Физкультминуткa          

T: I see you are tired. Image that it is night. Close your eyes. You are sleeping.(звенит будильник) It’s seven o’clock. It’s time to get up. Stand up! Hands up! Hands down! Sit down! Let’s play our game! Translate   my      expressions..

(Учитель кидает мяч и называет выражение по- русски, ученик возвращает мяч, говоря это выражение по-английски).

Утром, вставать, завтракать, идти в школу, быть во время, иметь уроки, идти домой, днем, обедать, читать книги, смотреть телевизор, играть на компьютере, делать  покупки,  выпить  чашку  чая, вечером, ложиться спать.

T: All right!  Are you ready to go on our work?

     VII Развитие навыков монологической речи

Teacher: Now, please tell us about your working day, using the plan and the phrases. 

P: I get up at 7 o’clock in the morning. I make my bed. I go to the bathroom, where I wash myself. Then I dress, go to the kitchen and have breakfast. I have got a cup of tea, bread, butter and cheese. I take my school bag and go to school. Our school is near my house.

P: The lessons begin at 8o’clock in the morning. I usually have 6 lessons at school. For  example English, Russian, Biology, Maths and so on. I have my English three times a week. I like my English lessons very much. Our lessons finish at 1 o’clock in the afternoon.

P: After classes I go home and have dinner. After dinner I have a short rest. Then I do my homework. At 5o’clock I go for a walk or play on the computer or go to the dance club. My parents go home at 7 o’clock in the evening. We  have supper  and  then we watch TV. Twice a week I go to the swimming pool. At 10 o’clock I go to bed. My working day is over.

T: All right! Lena goes to the swimming pool and dance club. What about you, Varya?

P: I play on the computer

P: I play the guitar

I go to the swimming pool, music school, skate. I can sing and play the piano. I am fond of dancing.

Teacher: Ok! I see your working day is very interesting and different.

     VIII. Развитие навыков письма

T: Let’s go on to the writing exercise. Please, open your exercise-books , write down the date and some words

Put  the  words  in  the  correct  order  to  make  full  sentences :                    

  1. Usually  /   we  /   shopping / at / weekend /  the / go  
  2. Goes  /  to  /  he  /   bed  / sometimes  /   late
  3. TV   /  watches  /  the  /  in  /  Linda   /   morning  
  4. Often   /  dad   /    books   /   reads   /   in  the   evening

XI. Объяснение домашнего задания

XII. Подведение итогов

T: Ok! You have worked very well! I give excellent marks to…., good marks to ….

T: Our lesson is over. See you tomorrow.

                       


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка: предполагаемый план проведения урока - При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке.

При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока.  Презентация отражает  создание условий для учебных действий на уроке....

Конспект открытого урока по технологии в 6 классе. Тема урока: Игровые технологии на уроках обслуживающего труда. Одежда и требование к ней. Снятие мерок для построения чертежа юбки. (Презентация к уроку)

Разработка урока с презентацией помогает учителю более доступно и понятно познакомить учащихся с историей юбки. На уроке используются игровые технологии, что помогают учащимся лучше усвоить материал у...

Урок изобразительного искусства в 5-ом классе.Тема урока: « Деревья как люди». Вид работы: рисование по представлению Тип урока: комбинированный, урок – сказка

Тема урока: « Деревья как люди».Вид работы:  рисование по представлениюТип урока:  комбинированный, урок – сказка Цель урока:ü Средствами   изобразительного языка   ...

Класс 9 Урок №24. Тема урока: Системы счисления. Перевод чисел Тип урока; Урок «построения » системы знания.

Урок для учащихся 9 класса по теме "Системы счисления. Перевод чисел". Урок в разделе программы по счету третий. Цель:Образовательная: систематизация и расширение знаний обучающихся о операциях п...

Урок обобщающего повторения по теме Южная Америка.Урок-игра.Особый колорит уроку придаёт просмотр ролика"Танго и футбол", вопрос от шеф повара с угощением мамалыгой и синквейн. Легенда рассказанная в начале урока настраивает ребят на работу.

Урок географии в 7-м классе по теме "Южная Америка". Подготовила и провела: учитель географии 1квалификационной категории Васильева Елена Тихоновна  в МБОУ СОШ №21 г. Коврова, в рамках подго...