Разработка урока по английскому языку "My hobby"
план-конспект урока по английскому языку (6 класс)

Ольга Евгеньевна Ганжа

Разработка урока по английсклму языку "My friend’s hobby"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл razrabotka_uroka_hobbi.docx118.81 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка технологической карты урока

ФИО разработчика

Ганжа Ольга Евгеньевна

Место работы

МБОУ «СОШ № 113 имени Сергея Семенова»

Класс 

6 класс

Место урока (по тематическому планированию ПРП)

2 четверть. Досуг и увлечения

Тема урока

Хобби моих друзей

Уровень изучения 

Базовый уровень

Тип урока 

 урок освоения новых знаний и умений

* урок-закрепление

 урок-повторение

* урок систематизации знаний и умений

 урок развивающего контроля

* комбинированный урок

 другой (впишите)

Планируемые результаты (по ПРП): Совершенствование речевых навыков по теме « Хобби»формирование потребности в организации своего свободного времени.

  • Личностные: развивать навыки сотрудничества со сверстниками в образовательной деятельности,
  • формировать уважительное отношение к культуре и традициях людей мира

Метапредметные: совершенствовать умение излагать свою точку зрения на английском языке, умение продуктивно взаимодействовать в процессе совместной деятельности

  • Предметные: развивать умение использовать иностранный язык как средство получения информации из иноязычных источников

Ключевые слова (введите через запятую список ключевых слов, характеризующих урок): монологической и диалогической речи по теме «Хобби», чтения с извлечением необходимой информации, научить правильно организовывать свой досуг.

Краткое описание (введите аннотацию к уроку, укажите используемые материалы/оборудование/электронные образовательные ресурсы): УМК, презентация, проектор, ПК.

БЛОК 1. Вхождение в тему урока и создание условий для осознанного восприятия нового материала

Этап 1.1. Мотивирование на учебную деятельность

Подготовить учащихся к работе на занятии и настроить на эффективную работу на уроке.

- Good morning boys and girls. I am very glad to see all of you. Sit down , please.

- Who is on duty today?

- Pupil :I am on duty today.

- What date is it today?

- Pupil : Today is the 27th of February.

- What day of the week is it today?

- Pupil : Today is Thursday.

-Who is absent today?

- Pupil : All are present.

- Ok! Thank you. It is time to start our lesson. Today we will speak about different hobbies that people enjoy in their free time. I’d like you to tell our guests and your classmates about your hobbies and what you prefer doing in your leisure time. Also we’ll find out what activities British and Russian people enjoy in their spare time.

Этап 1.2. Актуализация опорных знаний

Развитие навыков диалогической речи; актуализация ранее изученного лексического материала

The next task. Read these dialogues, say what hobbies they are about. Then make up your own dialogues and act them.

(раздать диалоги, прочитать, ответить на вопросы, составить и рассказать собственные диалоги)

1.P1: Do you have a hobby?

P2: Yes? I do. My hobby is fishing. What about you?

P1: Have a hobby too. My hobby is sport. I like sport very much.

P2:That’s great.

2. P1:Have you got a hobby?

P2Yes, I have. My hobby is dancing. And, I hope, you have a hobby too. What is your hobby?

P1: I m fond of playing football. I like football very much.

P2:That’s wonderfull.

3. P1:Have you got a hobby?

P2:Yes, of course. My hobby is painting. And what is your hobby?

P1:My hobby is listen to music.I like rock very much.

P2:It’s wonderful.

4. P1:Have you got a hobby?

P2:Y es, of course. My hobby is fishing. And what is your hobby?

P1:My hobby is sport. I like rollskating.

P2:That’s great.

5. P1: What do you prefer doing in your free time?

P2:I do judo.I like sport very well. Do you have a hobby?

P1:Yes, I do. My hobby is playing computer games.

Этап 1.3. Целеполагание

Постановка целей учебной деятельности и на этой основе – выбор способа и средств их реализации

The question is one, but there are some opinions. We must find the right answer for this question

What should we do to solve this problem?

What do you expect?

read the text about the roles of the hobbies

interview the partners to find out about their hobbies

Don’t forget to answer the question: Is it important to people to have a hobby of your group? Why?

БЛОК 2. Освоение нового материала

Этап 2.1. Осуществление учебных действий по освоению нового материала

Изучение нового учебного материала

Цель: Развитие навыков чтения с пониманием необходимой информации.

Чтение

-OK, very good. The next task for you. You are to read short texts and guess what hobby is it? Is it clear?

Such people like to visit different cities, towns and historical places. Some people even visit other countries. They can travel by car, by plane, by train, by bus or on foot. This hobby helps them to learn history, geography and traditions of different people and countries.

-Pupil : Travelling

People like to spend their free time near the rivers or lakes . They often go there with their friends or relatives . They can have a picnic there. They go usually there in summer but some people like to go there in winter too . Also they can boil fish broth ( soup ) after going there.

-Pupil 1:Fishing

This hobby is interesting and useful. People try to find or buy different things such as stamps, badges, coins, pictures and dolls. Their collection can be thematic. This hobby helps people to make new friends and to learn some new things about countries and lands, animals and birds, famous people and historical events.

-Pupil 3: Collecting

This hobby is popular with the people of all ages. People like to go to the stadium or to the sports ground. They are strong and healthy. Their hobby helps to develop their mind and body and teaches them to plan their time.

-Pupil 2: Sports

People like to go to the library. Some of them have a good collection of books at home. And they are really proud of it. They can have different books: fiction, historical novels, books about animals and birds, books about different countries. Their hobby helps them to relax, to learn the world and understand people better.

-Pupil 4 : Reading

Этап 2.2. Проверка первичного усвоения

Развитие навыков монологической речи

Презентация.

Watch the presentation and say what hobbies you know. We will also see the phrases used for the talks about hobbies. Be ready to translate the sentences.

БЛОК 3. Применение изученного материала

Этап 3.1. Применение знаний, в том числе в новых ситуациях

Развитие умений и навыков поискового чтения, развитие и формирования воспитания чувства уважения к стране изучаемого языка. Работа с учебником. Чтение и перевод предложений на русский язык. Now it will be the work with the textbook. Дети читают тексты и переводят фразы на английский язык, задаваемые учителем.

Этап 3.2. Выполнение межпредметных заданий и заданий из реальной жизни

Хобби знаменитостей (просмотр видео)

Этап 3.3. Выполнение заданий в формате ГИА (ОГЭ, ЕГЭ)

Task 2. You are going to give a talk about your hobbies.

Remember to say:

  • what you do in your free time;
  • why you like your hobby;
  • what interesting/useful things you can learn from your hobby.

1)     I’m going to tell you about my hobbies.

     I study at school and I don’t have much free time. But I still have some things I like doing, for example, reading books, watching films on the Internet, writing my blog about everything important for me, writing short stories and dancing.

     I like writing short stories because it helps me to express myself. I’m fond of dancing because it’s beautiful and it helps me to keep fit. I’m crazy about reading books as it’s very interesting for me.

     My hobbies are very useful. Dancing helps me to find new friends and to become less shy. With the help of reading I get new ideas for my short stories and reviews in my blog. Reading makes me literate and I have no problems with Russian language.

     Hobbies help people to develop themselves.

     That’s all I wanted to tell.

2)     I’m going to tell you about my hobbies.

     In my free time I like relaxing and creative activities. That’s why my hobby is handwork. I like knitting, embroidery, kanzashi (a kind of handwork that has come from Japan) and making toys.

     I like these things because I can express myself in handwork. I have no examples to follow and I use my imagination. I like shopping for the things I need. There is a wonderful atmosphere in handwork shops. The things that I make are unique and beautiful.

     My hobby helps me to find new friends all over the world as I get some ideas from blogs. I  can learn different ways of handwork and become more creative. Besides, I can sell some of my works or give unusual presents to my friends and relatives.

     That’s all I wanted to tell.

Этап 3.4. Развитие функциональной грамотности

Согласиться или не согласиться с данными утверждениями , высказать свою точку зрения (1-2 предложения)

Этап 3.5. Систематизация знаний и умений

Закрепление лексического материала по теме «Hobbies» на основе двух упражнении с использованием ИКТ.

Учитель: And now we shall do two exercises on the computer. One is based on our active vocabulary and the other on reading. Take the papers, please. One of you will do the task on the computer; the others will work on their papers. Let’s go!

https://kopilkaurokov.ru/angliiskiyYazik/uroki/razrabotka_tekhnologicheskoi_karty_uroka_khobbi

БЛОК 4. Проверка приобретенных знаний, умений и навыков

Этап 4.1. Диагностика/самодиагностика

Решение кроссворда по теме «Hobbies», подведение итогов урока, оценки.

Задача этого этапа – помочь учиться наслаждаться своей работой, дать возможность детям выразить своё мнение, оценить свою работу и работу своих друзей.

БЛОК 5. Подведение итогов, домашнее задание

Этап 5.1. Рефлексия

Подведение итогов урока, выставление оценок.

-Now, it is time to make a conclusion of our lesson. So, today we’ve spoken about our hobbies.

Did you like the lesson? Why?

What was new for you?

Этап 5.2. Домашнее задание

Домашнее задание

- Your homework will be to read and to translate the text at p.8


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока по английскому языку в 5 классе "Мой веселый английский".

Данная разработка урока является внеплановой (его можно использовать, если у вас остались резервные уроки в конце четверти)....

Разработка урока по английскому языку для 2 класса по УМК "Английский с удовольствием – «Enjoy English» М.З. Биболетова, О.А. Денисенко и др. Тема: Буква Ss. Цвета.

Обучение рассказывать о себе, опираясь на рисунок и используя речевые образец, учить вести диалог- расспрос, используя вопрос: Have you got…? Учить понимать на слух общее содержание небольших текстов ...

Разработка урока по английскому языку "Праздник английского алфавита" "The ABC party"

Цель: Подведение итогов работы за I полугодие на начальном этапе изучения английского языка.Задачи: ·        Повторить и закрепить пройденный материал в игровой форм...

Разработка урока по английскому языку "Изучаем английскую грамматику:The Present Continuous Tense 5 класс

Данный урок разработан в соответствии с программой курса английского языка М.З.Биболетовой, Н.Н.Трубаневой в разделе "Узнаем больше друг о друге"...

Методическая разработка урока по английскому языку "Our Hobbies" С использованием информационно-компьюторной технологии

Методическая разработка урока по английскому языку"Our Hobbies"С использованием информационно-компьюторной технологии По УМК « Английский язык. 7 класс» . Авторы: Ю.А....

Урок по английскому языку "Hobbies"

Урок рассчитан для 5 класса, IV год обучения по УМК “Rainbow English” О.В. Афанасьева, И.В. Михеева, К.М. Баранова...