Литературная викторина по английскому языку в 7 классах "Oh, those captivating books!"
методическая разработка по английскому языку (7 класс)
Данное мероприятие является итоговым занятием, систематизирует и обобщает полученные учениками знания,умения и навыки по изученной теме "Tale Time.Bookworms".В этом разделе ученики познакомились с разными жанрами литературы и их описанием, именами великих классиков детективного и приключенческого жанров мирового значения, читали адаптированные отрывки из их произведений. знакомились с их персонажами. Главная задача этого внеклассного мероприятия была в игровой форме провести контроль полученных во время уроков знаний литературы, развивать здоровую конкуренцию и соревновательность ребят, что соответствует этой возрастной группе, желание узнать больше интересных фактов из жизни авторов и их вымышленных персонажей , увлечь , заинтересовать ребят к дальнейшему чтению литрературы, развивать красивую художественную речь учащихся и готовить их к чтению аутентичной литературы,что поможет им в дальнейшем повысить свой интеллектуальный и культурный уровень., расширить свой кругозор, развивать мыслительные способности, применить свои знания в различных сферах деятельности, использовать полученные знания и умения в реальной жизни.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Внеклассное мероприятие литературная викторина для учащихся 7 класса | 23.99 КБ |
Предварительный просмотр:
The Literary Quiz “Oh, Those Captivating Books!”
Литературная викторина по английскому языку для учащихся 7 классов
(talking about mysteries and adventures…)
Цель: Привлечь внимание учащихся к чтению литературы на английском языке, изучению произведений классиков детективного и приключенческого жанра, пополнению и расширению словарного запаса, необходимого в изучении иностранного языка.
Оснащение: портреты писателей, эпиграф на плакате “Owing our respect and admiration to the Greatest Names in the world of Fiction…”, выставка книг популярных авторов детективного и приключенческого жанров , таблица на доске, карточки с заданиями, презентация.
Ход мероприятия:
На доске нарисована таблица:
№ | Название команды №1” Bookworms” | Название команды №2 ”Book lovers” |
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
Total score: | Total score: |
Ведущий: Good morning, Ladies and gentlemen! Welcome to our Literary Quiz show! Throughout the year we have been studying English literature and now it is high time to find out which teаm knows the subject better. You will have several interesting tasks and each team will get a certain number of points for every task.
The winner will be awarded the Certificate of the Best Connoisseurs of English literature and small souvenirs and the most active contestants will get good marks. First we’ll chose names and captains for each team. (Ученики придумывают название команд и выбирают капитанов.)
Ведущий: Аre you ready to start the competition? Ok (Он раздает участникам карточки с заданием.) The first task is called “Complete the titles of the books”. Here you need to compose the titles of well –known books, written by English writers of the fragments that are given in each card. Try to do it correctly and as quickly as possible. Let us know when you are ready. Do you understand the task? (команды выполняют задание на время.)
(пока команды выполняют задание, исполняется номер художественной самодеятельности)
1.Ведущий: And now let’s see how you succeeded. First team? Please call out your variant of the first title. Ученики по очереди называют получившиеся названия книг (при равном количестве правильных ответов очко получает та команда, которая справилась с заданием быстрее.)
2.Ведущий: Оh, you seem to be extremely knowledgeable of English literature. But there is another task to be completed. Please, find the author for each book given in the left column. You only have five minutes for this activity. (Ученики выполняют задание. Результаты выводятся по схеме предыдущего испытания).
(Игра со зрителями 1. Угадайте авторов произведений!)
3.Ведущий: So, dear contestants? You’ve managed to complete two tasks and (name’s)team is leading now. However, we are only in the middle of the contest and everything can change. Well, the next task will be the contest “True or False”. I will give you statements about English literature and you will need to decide whether they are true or false and try to prove your point of view. Do you understand the task? (Ведущий читает предложения по очереди каждой команде. Команды, посоветовавшись, решают верно или не верно и обосновывают свои ответы. Ведущий записывает в таблице очки и объявляет победителя в данном задании.)
4.Ведущий: Oh, guys, the atmosphere is becoming heated in our competition and we are very close to the end. But there is another task to be completed. Each captain will try to give a definition of a particular literary genre without naming it. Your task is to guess what genre your captain is speaking about. So, gentlemen, come here and get the cards. (Капитаны команд подходят к ведущему и получают карточки, на которых написано названия литературных жанров. Затем они по очереди описывают жанр своей команде, которая пытается его угадать. Выигрывает команда, угадавшая наибольшее количество жанров.
(Игра со зрителями 2. Дайте русские аналоги английским пословицам.
5.Ведущий: And now the winner of the contest is…And now, contestants, here comes the next task” Our dear Shakespeare”. As you know, He is one of the most distinguished English writers and it’s impossible not to know about his life and writings. So, try to name as many facts as possible, they can be his books, some interesting facts from his biography. Did you understand the task? (Ученики стараются назвать как можно больше интересных фактов из жизни и творчества Вильяма Шекспира).
Ведущий: Well, the competition is over and we’re pleased to announce that the (name) team is the winner! Our congratulations! And the most pleasant part of our competition is awarding the winner. Captains, will you come to us. This Certificate is awarded to the winner of our Literary Quiz…… (название команды) Our Best congratulations! And this Certificate is for the team that won the second prize (название команды). Here you are. And here are some souvenirs for you. And thank you for taking part in the Quiz and for displaying excellent knowledge of English Literature. We are proud of you and hope that you will continue to read and enjoy the English literature. See you and good luck!
Приложение: Задание 1. “Complete the titles of the books”.
1 | Around the world | A Zone |
2 | Murdered on | B Scarlet |
3 | The Treasure | C of Captain Grant |
4 | Robinson | D under the Sea |
5 | The Black | E Pigs |
6 | The Dead | F Belt |
7 | The Hound of | G Baskervilles |
8 | From the Earth | H on the Orient Express |
9 | Five Little | I Cat |
10 | The Poison | J for Eighty Days |
11 | The Children of | K Crusoe |
12 | A Study in | L to the Moon |
13 | Twenty Thousand Leagues | M Tom Sawyer |
14 | The Adventures of | N Island |
Ответы: 1J/2H/3N/4K/5I/6A/7G/8L/9E/10F/11C/12B/13D/14M
Задание 2. “Match the titles of the books and their authors”.
1 | The Treasure Island | A Conan Doyle |
2 | Murdered on the Orient Express | B Jules Verne |
3 | Robinson Crusoe | C Conan Doyle |
4 | From the Earth to the Moon | D Mark Twain |
5 | The Black Cat | E Conan Doyle |
6 | The Dead Zone | F Jules Verne |
7 | Five Little Pigs | G Robert Louis Stevenson |
8 | Around the World for 80 days. | H Edgar Alan Poe |
9 | The Poison Belt. | I Agatha Christie |
10 | The Children of Captain Grant | J Jules Verne |
11 | A Study in Scarlet | K Steven King |
12 | The Adventures of Tom Sawyer | L Daniel Defoe |
13 | The Hound of the Baskervilles | M Jules Verne |
14 | Twenty Thousand Leagues under the Sea | N Agatha Christie |
Ответы:1G/2I/3L/4J/5H/6K/7N/8F/9C/10B/11E/12D/13A/14M
Задание 3. “True or False”
1.Agatha Christie, who was the world’s best known mystery writer and wrote 66 mysteries and fourteen collections of stories, was called “The Princess of Crime”.
2.At the age of twelve Jules Verne run away from home to become a sailor on a ship.
3.The name of the submarine “Nautilus” ’s Captain was Captain Zero.
4.There is a famous monument to Jules Verne in Spain, where he sits upon a huge jellyfish.
5The main fictional characters in “Around the world for 80 days” were Phileas Fogg and Friday.
6 Hercules Poirot was a French detective with his obsession with order and usage of psychology in his investigations.
7.Sir Arthur Conan Doyle was born in Edinburgh, England.
8 Conan Doyle studied Medicine in the University of Edinburgh to become a doctor.
9 Doyle’s main character Sherlock Holmes wears a cape and a hat, smokes cigars and uses a magnifying glass.
10 Sherlock’s faithful companion and assistant was Doctor Watson.
11.Miss Maple is a young lady in a pretty hat, who loves knitting and gossips, and uses a power of observation in her investigations.
12 A.C. Doyle was a very sporty man, when young, he played football and popularized mountain skis in Great Britain.
13 During World War 1 Agatha Christie worked as a nurse and a pharmacist, later she used her knowledge of poisons in her mysteries.
Ответы:1F Queen), 2T, 3 F (Nemo), 4T, 5 F (Passepartout), 6 F (Belgian), 7 F (Scotland), 8T, 9 F (A pipe,) 10T, 11 F (elderly),12 T, 13 T
Задание 4. List of Literary Genres:
1.Fairy Tale 2. Biography. 3. Adventure novel. 4. Detective story.
5.Tradegy. 6.Comedy. 7.Fantasy. 8.Poem.
Игра со зрителями 1. Guess the authors:
1.Winnie-the-Pooh- (Alan Milne)
2.Alice in the Wonderland - (Louis Carrol)
3.Peter Pan- (James Mathew Barry.)
4.Harry Potter- (Joan Rowling)
5Three Men in a Boat- (Jerome K. Jerome)
6 Jane Eyre - (Charlotte Bronte)
7.The Pickwick Papers - (Charles Dickens)
8.The Adventures of Huckleberry Finn- (Mark Twain)
9. And then there were none (10 little niggers) – (Agatha Christie)
10. Adventure to the Centre of the Earth- (Jules Verne)
Игра со зрителями 2. Дайте русские аналоги английским пословицам.
1There is no crying over spilt milk. - После драки кулаками не машут.
2.All is well, that ends well. – Все хорошо, что хорошо кончается.
3.Better late, than never. - Лучше поздно, чем никогда.
4.Birds of feather flock together. – Рыбак рыбака видит издалека.
5.Out of sight, out of mind! – С глаз долой, из сердца вон!
6. Live and learn. – Век живи, век учись!
7. East or West, home is best. – В гостях хорошо, а дома лучше.
8. A friend in need, is a friend indeed. – Друг познается в беде.
9.Actions speak louder than words. – Судят не по словам, а по делам.
10.An Englishman’s home is his castle. - Мой дом- моя крепость.
Задание 5 “Our dear Shakespeare!” (варианты ответов- интересные факты из жизни Уильяма Шекспира):
1.The name of his hometown is Strafford-Upon-Avon.
2.William Shakespeare is called “The Father of English Prose” as well as the “Bard of Avon”.
3.His works included 38 plays, 154 short and long poems and few more verses and sonnets.
4.Although he had become a famous actor and playwright in London, Shakespeare was a highly respected businessman.
5.His most famous writings are –The Comedy of Errors/ Taming the Shrewd/ Hamlet/ Othello/ Macbeth/ Romeo and Juliet/ King Lear and many others.
6.The name of Shakespeare’s theatre. was “Globe”.
7.There are no descendants (потомков) of Shakespeare, because all his children and grandchildren died.
8. Shakespeare’s plays have been translated into every major language.
9.Queen Elizabeth was a big Fan of Shakespeare’s plays and often invited his theatre to the Royal Palace.
10.In the popular play “Romeo and Juliet “the word “love” appears 150 times.
Список использованной литературы и интернет- ресурсов:
-Учебник английского языка для общеобразовательных школ «Английский в фокусе» 7 класс, авторы Ю Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е.Подоляко, В. Эванс, Москва, Express Publishing, «Просвещение».
-Книга для чтения к учебнику английского языка “Happy English-4”для 9 класса общеобразовательных учреждений под редакцией Е.И.Пассова
-Интернет ресурсы : https://www.mentalfloss.com;
https://www.discoverwalks.com;
https://www.agathachristie.com;
https://nosweatshakespeare.com.
-.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок английского языка 8 класс "Why are books banned?"
Разработка по учебнику Кауфман, пригодится как ЦОР к уроку....
Урок английского языка в 8 классе "A book that is worth burning is worth reading" по УМК М. Кауфман
Урок английского языка по УМК М. Кауфман. Знакомит с особенностями употребления страдательного залога....
План открытого урока английского языка в 7 классе "A book to read on holidays"
Урок разработан для учебника: English VII (авторы О. В. Афанасьева, И. В. Михеева), издательство «Просвещение», М. 2000....
презентация к открытому уроку английского языка в 7 классе "A book to read on holidays"
Презентация разработана к уроку английского языка в 7 классе "A book to read on holidays" по учебнику:Учебник: English VII (авторы О. В. Афанасьева, И. В. Михеева), издательство «Просвещение», М. 2000...
Методическая разработка ко дню английского языка на тему:“Those who know nothing of foreign languages know nothing of their own.” Johann Wolfgang von Goethe.
План-конспект урока ко дню английского языка в школе. Приурочено ко дню рождения великого писателя Уильяма Шекспира....
Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку «In the World of Books»
Мероприятие состоит из инсценировок известных и популярных призведений мировой литературы для детей....
Конспект урока по английскому языку по теме Famous English books
Данный урок предназначен для проведения в 6 классе в 2 четверти и входит в цикл уроков по теме «Reading books». Тема урока «“Famous English books and readers”» акту...