Advantages and disadvantages of the Internet
план-конспект урока по английскому языку (9 класс)

Мицурина Юлия Сергеевна

Информация про преимущества и недостатки использования интернета

Скачать:


Предварительный просмотр:

План-конспект урока

по английскому языку в 9 классе

по теме: «Интернет».

                     

                                                                                                              Разработала и провела:

учитель английского языка

Мицурина Ю.С.

2023 г.

Тема: Интернет.

Вид урока: урок открытия новых знаний, обретения новых умений и навыков.

Тип урока: комбинированный.

Цели урока:

образовательная: ознакомить учащихся с новинками технического прогресса, использованием гаджетов учащимися и их сверстниками;

развивающая:

- развивать внимание и познавательную активность, креативность;

- развивать память, логическое мышление, языковую догадку;

- развивать умение классифицировать, сравнивать, анализировать и обобщать информацию;

воспитательная:

- формировать уважительное отношение к мнению другого человека, потребность в высказывании собственного мнения;

- формировать положительную мотивацию к учению;

- формировать потребности к сотрудничеству.

Ход урока:

  1. Организационный момент. Introduction. Greeting.

- Good afternoon, students. I'm  glad to see you. Take your seats, please.

- Well, how are you today? Show me...☺☹Улыбающиеся смайлики - для тех, кто пришел на урок с хорошим настроением, грустные - для тех, у кого настроение «не очень». Показать карточки с «настроением».

II. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности. Main part of the lesson.

  • So please look at the blackboard. What can you see? How do you think what is the topic of our lesson? Today we will revise the vocabulary on the topic and speak about the advantages or disadvantages and the role of the Internet in our life.

• Речевая зарядка.

- I have a tongue twister for you. Let’s listen and then repeat after me.

While we were walking, we were watching window washers wash Washington’s windows with warm washing water

  • Well, repeat one more time. And all together.

  1. Основная часть урока. Стадия осмысления. Main part of the lesson.

Now answer my questions

- What gadgets have you got?

- How often do you use them?

- Why do we need gadgets?

- What is your favourite gadget?

P1: My favourite gadget is....

P2: ....

- Good... thank you for your answers

...as for me... My favourite gadget is an MP3 player. It helps me to listen to music. (and...) I can't live without it because it's great and music makes me happy and kind.

• Прием "Фишбоун". Работа с верхним рядом "рыбы" - факты.

- Look at the blackboard. Add some synonyms to the word "Gadget". Now repeat these words after me.

- So, let's look and match the functions of them.

• Прием "Снежный ком". Работа с нижним  рядом "рыбы" - причины. Учащиеся по очереди высказываются о функциях гаджетов с опорой на схему при соблюдении общей линии повествования группового монолога.

Ss: We can use...to....

(таблички у каждого на парте).

- So, today we'll speak about the Internet. We live at age of informational technologies. Do you have a computer at home? And what do you usually do every evening?

S1: ...chat online with my friends...

S2: ...search information on the Internet for my lessons...

S3: ... watch some videos and may be listen to music.

- The most part of teenagers use the Internet. By the way let's remember Winston Churchill said: "He who owns the information he owns the world".

Работа с учебником.

- Please open your books at page 37 ex. 5. - What do you know about the Internet? Read and translate this text.

VI. Просмотр видео "Advantages and Disadvantages of Internet".

  • Students, you know the Internet is useful but sometimes it will be harmful. So, let’s watch the video. While watching try to write advantages and disadvantages of Internet. • Прием "Сводная таблица".
  •  На столах таблички, которые учащиеся заполняют и проводят взаимопроверку.
  • Well. Give your shits of paper your partner. Let’s check.

VII. Заключительная часть урока. Рефлексия. Revision.

- We couldn't imagine our modern life without gadgets and the Internet because we discover everything about anything, its brilliant source of information. Next time Let’s discuss the following.

- What are you favourite websites? Why?

- Do you know...

• a good site to help you with your homework?

• a useful site to help you improve your English?

На доске иллюстрации с эмблемами соцсетей.

VIII. Домашнее задание. Home task.

Speak about your favourite web-site.

IX. Подведение итогов. Оценивание. Summing up.

Thank you for your work. You were active, friendly and attentive. Thank you for the lesson and your excellent work. The lesson is over/ Good bye!

Cl: Goodbye.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The Internet: for and against

Слайд 3

Gadgets We Can’t Live Without gadgets A mobile phone a computer An MP3 player a game console

Слайд 4

We can use… to…

Слайд 7

What do people use the Internet for? I nformation Social networking Earning money E ducation C ommunication E ntertainment T ransactions S hopping

Слайд 8

What are the negative effects of the Internet Health damage Many advertisements Harmful content Much violence Addiction Become lazy Waste of the time

Слайд 9

Can you recognize them all??

Слайд 10

What do you think of computers and Internet ? Extremely interesting Exciting Bad for my eyes Useful Important for me Waste of time To my mind the Internet Help to learn foreign languages As for me Help to get information I think that Can be dangerous Help to do a lot of things faster and better A ddiction Help to connect people who lives so far away from each other It saves time


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Materials for a case-study on the theme:“Love It or Hate It? Advantages and Disadvantages of Television”

CASE - material describing the history of the problem, by which develops the ability to work in teams, to search information.Case - single information complex of auxiliary part necessary for the analy...

Advantages and disadvantages of different transports

преимущества и недостатки...

Методическая разработка занятия по английскому языку с применением кейс-метода “Advantages and Disadvantages of Being a Vegetarian”

Кейс-метод – это эффективный сплав всех существующих методов и приемов обучения. Изложенные в данной методической разработке практические приемы применения кейс-метода помогут преподавателям инос...

Advantage and Disadvantage Influences of the Internet on a Human Life

Презентацию "Advantage and Disadvantage Influences of the Internet on a Human Life" можно использовать на разных уровнях обучения английскому языку. Слайды о преимуществах и недостатках написаны с исп...

Урок Tomsk For Us: Advantages and Disadvantages

Проблемно-эвристический урок по технологии "Альтернатива"...

Открытый урок в 11 класс по теме "The Internet in our life. Its advantages and disadvantages"

Цель урока:Поддержание положительной мотивации к более глубокому изучению иностранного языка.Образовательный аспект:Путём использования средств иностранного языка сформировать у учащихся целостное пре...

Применение технологии дебатов и дискуссии методическая разработка урока в 10 классе школы с углубленным изучением английского языка по теме : Advantages and Disadvantages of Traditional and Modern Lifestyles of People”

Методическая разработка посвящена применению  технологии дебатов и дискуссии на  уроке в 10 классе  по теме :Стиль жизни....