Досуг и увлечения (хобби) современного подростка, 7 класс
методическая разработка по английскому языку (7 класс)
Конспект урока для 7 класс
Скачать:
| Вложение | Размер |
|---|---|
| 24.83 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект урока для 7 класса на тему «Досуг и увлечения (хобби) современного подростка (свободное время)
Цель урока:
Развитие языковой компетентности учащихся по теме «Хобби»
Задачи:
практические - активизировать знания, умения и навыки учащихся по теме «Хобби»; учить логически строить высказывание на основе прослушанной и переработанной информации.
развивающие – развивать кругозор учащихся, творческие навыки; ), развитие творческих способностей учащихся, расширение кругозора, развитие навыков аудирования, устной речи и чтения.
воспитательные – создавать возможность для проявления индивидуальных способностей учащихся, развитие навыков к сотрудничеству;
образовательные – совершенствовать фонетические и лексические навыки, расширить словарный запас, активизировать знакомую лексику в речевых ситуациях, создать условия для спонтанной речи.
мультимедийный проектор для демонстрации слайдов в программе «Power point»,
презентации, компьютер,
Формы учебной деятельности: парная, групповая, фронтальная.
Методы: беседа, слайдовая презентация, мозговой штурм.
Тип урока: знакомство с новым материалом.
Ход урока:
- Организационный момент, введение темы.
Teacher: Hello, dear boys and girls! Nice to see you. How are you today? Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What is the weather like today? What day is it today? What season is it today? What is your favourite season? Is it cold in the street today?( 3 min)
Today at our lesson we have guests and I hope you`ll show them all our knowledge .
To guess what we are going to talk about have a look at the screen. You can see some pictures, try to guess what we are going to talk at our lesson. (Слайд 1)
(Учащиеся высказывают свои предположения)
P1; We are going to speak about activities
P2 We are going to speak about free time.
P3; We are going to speak about different activities.
Teacher: So today we`re going to speak about different activities and hobbies and the theme of our lesson is “Lead the way!”(Покажи пример!) We`ll listen to you and know about different hobbies of your classmates and we`ll listen to the text about American teens.
- Речевая разминка.
Teacher: I`d like to begin our lesson with the question: What is hobby?
What does the word “hobby” mean?
(Учащиеся высказывают свои предположения)
Could you look at the screen. (Слайд 2) Use the words and try to make up a definition to the word “hobby’. You can write it in your copy-books. Think a little.
Hobby is…( activity somebody an enjoys which in somebody’s time free doing)
(Учащиеся пишут в тетрадях)
T; OK.Who is ready? Read it,please. (P1 reads the definition,)Well done! Now all together, please.
(Hobby is an activity which somebody enjoys doing in somebody`s free time)
(T; Look at the screen, read and translate the phrase;”
” Twice happy is the man who has a hobby, for he has a hobby and for he has two worlds to live in.. “ Do you agree with this phrase? ( Slide 3 )
( Ps give their views)
P: I agree with this phrase because a person who has a hobby lives in two worlds and his life is very interesting.
They are always busy and they have no time to be bored.
- Актуализация лексики по теме.
T: Let`s remember some words which will be useful to speak about our theme. I`m sure that some of them are already known to you, some words are new. Could you open your student books at p.26, ex.1. Please, listen and repeat these words.
(Учащиеся слушают аудиозапись и повторяют слова за диктором)-2 раза
(На доске слайд, на котором написаны эти слова ) (Слайд 4
Teacher: Well done! And now you see these words at the screen. Could you tell me:
Which hobbies are popular with teens today?
Which hobbies are popular in your family?
Which of these hobbies are not popular with teenagers today?
(На доске слайд, на котором написаны эти слова ) (Слайд 4)
(Учащиеся высказывают свои мнения)
……is popular with teens today.
…..is popular in my family.
….is not popular with teens today.
T: And now could you look at ex.2 p. 26. I see you know a lot of different activities but what quality do you need to have to do these activities. The words from ex.2 will help you to answer these questions, but at first could you repeat these words after me. (проговариваем) And now let`s read these words one by one.
tWhat qualities do you need to have to do the activities above (Учащиеся высказывают свои мнения)
You need to be ….to box.
You need to be ….to play football.
You need to be ….to write stories.
You need to be ….to paint.
You need to be ….to play chess.
You need to be ….to write songs.
You need to be ….to knit .
T:Now work in pairs , try to make-up your own dialogues and act out them. The phrases from card 1 will help you too. (Слайд 5)
( C помощью фраз ученики составляют свои диалоги и затем разыгрывают их.)
-Have you got any hobbies?
-Yes, I`m fond of ………………………….. and I`m very keen on……………………………. And what about you?
-Well , I like…………………………………………..
-What other interest have you got? Do you collect anything?
-Yes, I collect……………………. and I`ve got a big collection of…………. It`s amusing (interesting, enjoyable)
T: Another task for you. Listen to Sally describing her friends. What is each one like? ( Slide 15 ) ( Ex. 5 p.17 WB)
People Qualities
- Debbie a) artistic
- Peter b) patient
- Lisa c) sociable
- Stephanie d) daring
- Alistair e) jealous
f) fit
g) practical
h) determined
Teacher: It was very interesting to listen to you. And now let`s have a rest. Could you look at the screen. Sing and do this. (физкультминутка)
:Let`s turn back to our main theme. You see that a hobby is a kind of self-expression. What is interesting to one person can be boring to another. Could you look at p.27. You see the text about ambitious (целеустремлённый) American teenagers and their success.
Please pay attention to the title (заглавие) of this story. The word “drive” means ambition (стремление, цель)
Look at the screen and firstly repeat the words and word expressions from the text. These words will help you to understand this text better. (Слайд 7)
drive | стремление, цель |
Pay a lot ofattention | Уделять много вниманмя |
desing | Проектировать, конструировать |
Try out | Испытывать, опробовать |
Set up | Создавать, основывать |
Staple | скреплять |
In charge of | Быть ответственным за что-либо |
Fashion empire | Империя моды |
latest | последний |
Determined | Полный решимости |
Piece together | Собрать из кусочков\деталей |
Be jealous of | Завидовать кому-либо |
Be afraid of | Бояться чего-либо |
award | награда |
Teacher: Now please listen this text and scan it at the same time.
(Ученики слушают текст затем читают текст вслух ).
Teacher: Now let`s work with card 2.
Please, could you read the sentences and decide if these statements are T (true) or F (false). Correct the false ones: (Слайд 8)
- Akianе`s favourite hobby is knitting. F
- Akianе doesn`t pay a lot of attention to details. F
- Akianе finished 60 paintings. F
- Some younger students tried out Raynece`s project. T
- Raynece`s project helped students to learn literature. F
- Esteban is in charge of a growing fashion empire. T
- Esteban recently showed his latest fashion collection in the UK. F
- Chase Austin loves fencing. F
- Chase Austin won a lot of awards. T
Teacher: Now please could you answer my questions:
Whose hobbу did you find the most interesting? Why? (Слайд 9)
(Если остаётся достаточно времени, можно продолжить задавать вопросы, если нет, то переходим к рефлексии) ?
T: Now , answer the questions, please.)
1. Is Akiane a creative person?
2. What is Akiane's favourite hobby?
3. Did Raynece’s mother help her to design a game?
4. What is the name of their company?
5. Where is Cortezar from?
6. When did he begin designing?
7. Does Chase love speed?
8. Does Chase have many awards?
(Если остаётся достаточно времени, можно продолжить задавать вопросы, если нет, то переходим к рефлексии)
4.Peфлексия.
T: Our lesson is going to the end. You have worked very well. I’m satisfied with you. Уou were really great today. And now I want you to show your attitude to our lesson. Did you like it
Did you like the lesson?
Was it interesting?
What new words have you learnt today?
Who was the best pupil at the lesson?
What hobby would be interesting for you?
- Домашнее задание. (Слайд 10)
The lesson is over. Your homework: SB p.26 ex.7
Have a nice day. Thank you very much everyone.
- В конце урока звучит песня “ Perfect day”. Вставить музыку из презентации
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока английского языка "Увлечения. Хобби." в 5 классе
Этот материал необходим для подготовки к урокам английского языка и отображает правильную структуру урока по ФГОС....

План-конспект урока по английскому языку «Досуг и увлечения/хобби. Увлечения моих друзей», 5 класс
Chores and Hobbyссылка на видео к урокуhttps://disk.yandex.ru/i/FFDwnsrwLu93tQ...

Коммуникативный практикум по теме «Мой любимый день» (6 класс, 3 урок по теме «Досуг и увлечения (хобби) современного подростка (чтение, кино, театр, спорт)»
Коммуникативный практикум по теме «Мой любимый день» (6 класс, 3 урок по теме «Досуг и увлечения (хобби) современного подростка (чтение, кино, театр, спорт)»...
Развернутый план урока английского языка в 7 классе УМК «Spotlight 7» по теме «Досуг и увлечения (хобби) современного подростка (спорт)»
We are sporty (урок с использованием методов критического мышления)...
7 класс "Досуг и увлечения (хобби) современного подростка (свободное время)".
Конспект урока ждя 7 класса....

Технологическая карта и презентация урока английского языка (7 класс, Досуг и увлечения (хобби) современного подростка (спорт)
Тех.карта урока и презентация...
