Урок английского языка в 3 классе по теме "Тело человека"
план-конспект по теме

Замысел урока состоит в том, чтобы провести учебное занятие, учитывая индивидуальные особенности учащихся, в совершенствовании навыков разговорной речи, фонетике учащихся, сформировав при этом умение в описании человека, опираясь на модели Ihave, Hehasи изученный, введенный на предыдущем занятии, лексический материал по теме «Тело человека»

Предлагаемый вариант проведения учебного занятия позволяет преподавателю наиболее полно реализовать поставленную цель и задачи. Оно закладывает фундамент для проведения следующих учебных занятий.

Учебное занятие направлено на формирование ключевых компетенций: коммуникативной, соцоикультурной, информационной.

Особым предназначением учебного занятия является погружение ребят в языковую среду посредством использования игровых технологий. Его своеобразием является применение творческого, метапредметного подходов, наглядности и межпредметной связи.

Данный урок является продолжением темы: «Геометрические построения, необходимые при выполнении чертежей».

Данный тип и форма учебного занятия были продиктованы его содержанием, поскольку традиционный комбинированный урок позволяет наиболее полно  и качественно усвоить новый материал и закрепить пройденный. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka.docx28.37 КБ

Предварительный просмотр:

  1. Предмет: английский язык. Тип урока: комбинированный.
  2. Тема: Тело человека.
  3. Планируемое количество часов: 1.
  4. 3 класс.
  5. Учитель английского языка Арутюнова Екатерина Валерьевна

МОУ СОШ №5 г.Лермонтова.

Конспект урока.

  1. Организационный момент:                                                                    
  1. Is it the 3 rd class?                                                     Yes, It is
  2. Oh, I am in time
  3. Hello boys and girls, ladies and gentlemen.             –Hello
  4. Today we are going to have fun, because English is a great fun, isn’t it?
  5. Пою песенку: How do you do?

                              How do you do?

                              I am very pleased to meet you

                              I am very pleased to meet you

                              How do you do?

                              How do you do?

  1. Happy to  see everybody today
  2. As for me, I  am OK.( A SMILING FACE)
  3. You have 2 faces. A smiling face and a  gloomy one.
  4. So repeat after me.
  5.  Smiling, gloomy (вертеть в руках несколько раз, чтоб запомнили)
  6. And what about you? show  me please
  7. If you are OK – show me а smiling face                                       (ПОКАЗАТЬ)
  8. If you are not  - show me а gloomy face
  9. So, how are you now?
  1. F.E. It is a smiling face. It has got 2 eyes, one nose, one mouth
  1. Touch your ears
  2. Touch your eyes
  3. Show me your nose
  4. Clap your hands
  5. Oh, well done

Oh, oh where is my happy symbol?

I always take it with me. It helps me in my life. Where is it?

To find it, we should do a phonetical exercise.  

Take card # 1. You should repeat after the speaker. Ready? Start.

Ex. 1

And now, repeat after me (please)

Oh, this is my friend. (ПОКАЗАТЬ ИГРУШКУ И НА ЭКРАНЕ). His name is ROBBY.

But let’s leave him for some minutes

  1. Целеполагание. And now look at the screen. NOSE, TEETH, FEET, KNEE – WHAT are these words for?
  1. Are these words for sport?      
  2.  Are these words for animals
  3.  Are these words for food
  4. Are these words for family
  5. Are these words for post office
  6. Are these words for our body

Sure! Our body. We’ll try to describe a person today.

But first let’s work on some structures. We need some symbols. Take card # 2. Look at it.

        He =

                                                                                                       a long nose

       She =      

                                                                                     has

We =

                                                                                                             

       They =                                                                                                      2 legs                    

                                                                                                                                      (карточка)

                                                                                                                   have

                                                                                                                   

Объяснить:  have got is the same as have. 

                       has got is the same as has.

I have got a nose I the same as I have a nose

Take your card #3, please. Find the rule. About English sentences. Masha, read

 Английское предложение имеет строгий порядок слов.

First comes – he, she, I, you

Then  Have

           Has

And then comes blue eyes         

I have 2 legs. Let me make some sentences. Составить несколько предложений с I, he, we

Do you understand me? If you do – show me a smiling face.

If you don’t – gloomy one.

Ok, let’s play a game.

On the table you can see some cards: blue, dark blue and green. Find them please.

      Masha, you are «Have or Has» now. You should find your place in the sentence.  Stand here please.

And now show me blue and dark blue cards.

Ok, Valya come to the blackboard please.

And now who has green cards. Show me, please.  

Ok. Sonya, come to the blackboard, please.

Now  let’s make a sentence. Masha, Find your place in the sentence.

Ok, let’s see. We have the first sentence.

We have 6 ears.  

Let’s read it together.        

Thank you, students, go back to your places.

Ok, Sasha come to the blackboard please. Stand here, please.

 Vova, come to the blackboard, please.

Let’s make another sentence. Masha, Find your place in the sentence, please.

       Pasha, read please.  

   

  I have blue eyes.

Thank you, students, go back to your places.

Ok, Oleg come to the blackboard please. Stand here, please.

 Olya, come to the blackboard, please.

Let’s make another sentence. Masha, Find your place in the sentence, please.

        

 

He has a funny face.

Pasha, read it please.

Thank you. (Последняя пара остается)Let’s translate it into Russian. Oleg, please.

У него забавное лицо. Any other variants?

Забавное лицо у него.

You can say. Лицо у него забавное.

      Olya and Petya come to the blackboard, please.

Look at our symbols.  Let’s make changes in Russian sentence. We can do it in Russian, but not in English.

Hold your hands please. (English sentence)

 You see, it’s not possible in English.

Oh this magic English.

  1. Закрепление. “Catch a mistake ”

Let’s play a game. On the blackboard, you see some sentences. But each sentence has a mistake. Find and catch it. That means «Слови ошибку»

Ok Are you ready to play?

Let’s play.

Look at the blackboard, please. Is it right?

He have 2 ears.  Next please.

She  a face has.

have we white teeth. Is it right?

   

“Wanted”

Oh, now you are ready to be real detectives.

Somebody is wanted. Who is it? If we make puzzles, we will find this person. Face  your friends. Each group has an envelope. Now, open it please. You should make this puzzles and put your pictures on the blackboard. One, two, three – start. (Песенка)

So let’s guess who is wanted. Read the advert. You can take card № 4. One minute to look through the text

He has 2 legs, big ears, big round eyes, smiling face, 8 fingers, and a long, long nose.

Who is it? Sure, it’s Buratino.

Why  not Мальвина, not Чебурашка? Find in the text.

Good detectives.

  1. Monologue speech.

Let’s turn over to my happy symbol Robby. And now make up a story about him. It’s not easy but I think we’ll do it.  I shall start.

He has a big round eyes.

Oh, we have done it.  What clever students! Look he is so handsome, isn’t he?

  1. Рефлексия

He is not only handsome; he has a big kind heart. Heart – сердце. Repeat after me.  He loves all the children. So do I. and I want to give you some pieces of my heart, because now you are my friends. Раздаю  сердечки.

  1. It’s for you, Mary.
  2. Thank you for your work.
  3. Nice to meet you.
  4. I am very glad to see you.

As for me I want to say thank you for your work today. You worked excellently today. You are the best.

Home work

Ответьте на вопрос: Какие еще существуют тела?

And now what do you think about the lesson? Show me your faces. Do you like it?

  1. It’s time to say “good buy”
  2. Let’s sing a song together. It has got only 2 words – say     “good buy”-  good buy – 5 раз
  3. Good buy darlings. See you later.

                       


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка 10 класса по теме "Внешность и характер человека".

Данная разработка урока с использованием презентации, заданий по аудированию и чтению может быть использована на уроках английского языка старшей школы....

Урок английского языка 11 класса по теме" Мы изучаем английский язык".

Урок-конференция с участием зарубежных англоговорящих студентов, где обсуждались проблемы изучения английского языка, его место в глобальной культуре....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Открытый урок английского языка Спорт в жизни современного человека

Муниципальное Общеобразовательное Учереждение "Средняя общеобразовательная школа №11 им. Ю.В. Андропова". Ставропольский край.Открытый урок учителя английского языка Мироновой Анастасии Владимировны п...

Методическая разработка урока английского языка по теме «Описание внешности человека. Его одежда. Цвета» в 5 классе

Данная методическая разработка направлена на формирование умения строить развернутое монологическое высказывание с опорой на прослушанный/прочитанный текст по теме «Описание внешности человека. ...