разработка урока английского языка в 6 классе
план-конспект урока (6 класс) на тему

 

     Данный урок предназначен для учащихся 6 классов в качестве обобщения знаний по теме , совершенствования навыков в области основных видов речевой деятельности по английскому языку. Учебное пособие - New Millenium English-6. Н.Н.Деревянко, С.В.Жаворонкова.

   Использование ИКТ (упражнения в РРоint и в Smart Notebook) способствует оптимизации учебного процесса, повышению мотивации в изучении языка. Форма урока - разговорный практикум - позволяет осуществлять коммуникативный подход к обучению, что учит ребят пользоваться полученными знаниями и умениями в конкретной ситуации, выражать определенное мнение, способствует формированию вкуса в одежде, развитию воображения и коммуникативных навыков. 

Скачать:


Предварительный просмотр:

ФИО

Попова Анастасия Николаевна

Школа, улус

МБОУ «Павловская СОШ», Мегино-Кангаласский улус

Должность

Учитель английского языка

Категория

высокая

Тема урока, класс

«Одежда. Что мы носим?», 6 класс

Адрес

с.Павловск, Мегино-Кангаласский улус

Электронная почта

pan.makarova@yandex.ru

Пояснительная записка

     Данный урок предназначен для учащихся 6 классов в качестве обобщения знаний по теме , совершенствования навыков в области основных видов речевой деятельности по английскому языку. Учебное пособие - New Millenium English-6. Н.Н.Деревянко, С.В.Жаворонкова.

   Использование ИКТ (упражнения в РРоint и в Smart Notebook) способствует оптимизации учебного процесса, повышению мотивации в изучении языка. Форма урока - разговорный практикум - позволяет осуществлять коммуникативный подход к обучению, что учит ребят пользоваться полученными знаниями и умениями в конкретной ситуации, выражать определенное мнение, способствует формированию вкуса в одежде, развитию воображения и коммуникативных навыков.

Unit-6 . Lesson – “Looks count. What we wear”

Objectives:-to develop lexical and grammar skills through different tasks;

-to develop skills of fluent speaking, language guess , to practise extensive listening skills;

-to develop students’ creative abilities by means of dramatization, personal styles.

Equipment: recording, a Power Point presentation , an exercise in Smart Notebook programme.

Procedure:

I. Introduction.

Hello, dear boys and girls! I’m glad to see you!

Let’s begin our lesson to topic “Looks count. What we wear”. We are going to speak about what you like to wear and what you are like saying the colour test. Children, be active , try to show your knowledge of English, please.

II. Warming up.

Answer my questions:

  • What do you usually wear?
  • What clothes do you usually wear at school?

       -      What clothes do you usually wear at home?

  • What clothes do you usually wear when you go to the party?
  • What clothes do you usually wear when you go to the disco?
  • And in conclusion, what clothes do you wear in any situation : everyday clothes and a uniform ?

III. Main part of the lesson.

1.Answer my questions:

-Do you wear a school uniform?

-Would you like to wear a school uniform? Why?- Yes, I would because it’s comfortable/ OK.

                                                                                   No, I wouldn’t because it’s boring/uncomfortable

2.And now check your homework.

 Describe your pictures of school uniform, please.

3. Listening.

Ex.1. P.72. Listen to the conversation and find the girl’s mother in the picture.

-What is her name?

-Is she tall or short?

- What is she wearing?

4.Let’s talk. Look at the screen  and  describe the  clothes of these models. What clothes are they wearing? For example : Ted is wearing a white shirt and black trousers. (a picture 1)

-Steve is wearing sport clothes: a T-shirt , shorts and  ( Adidas) trainers.

-Patty looks cool. She is wearing a long dress, a belt and shoes with high heels.

-Alice is going to the swimming pool. She is wearing a light-blue swimsuit.

- Duncan is wearing a elegant grey suit, a white shirt, a tie and black shoes.

-And at last Amanda comes here in a beautiful black blouse , white trousers and white shoes .

5.And what clothes do people of different professions usually wear?  

They wear specific clothes, don’t they?   (a P.Point presentation)

For example: What does a pilot usually wear?-

A pilot usually wears a dark blue suit with gold buttons, a blue shirt, a blue tie, a blue cap and black shoes.

-What does a cook wear?

A cook wears a white shirt, white trousers, a white and a white cookcap.

-What does a tennis player wear?

A tennis player usually wears a white T-shirt, a white skirt or shorts, a  cap and white trainers/sneakers.

-What does a policeman wear?

A policeman usually wears a blue shirt with a blue tie, blue trousers, a blue jacket and a policeman’s cap.

-What does a ballet dancer wear?

A ballet dancer usually wears a ballet dress or skirt , ballet shoes- pointe (French)

6. Children, read the proverbs to our topic.

-The tailor makes the man.

-People treat you according to your clothes.

Name equivalents in Russian.

-Одежда красит человека.

-По одежке встречают , по уму провожают.

Try to explain the meanings of the proverbs.

7. Now let’s speak about what you are like saying the colour test. – ex.1a, 1b. p.68.

-What’s your favourite colour?

-What does the colour test say?

-Do you agree with the test?

Interview each other, please.

7.Let’s find opposities to these adjectives. (an ex. In Smart programme)

beautiful – ugly ; kind – angry ; cheerful – boring ; friendly – unfriendly ;

clever – stupid ; honest – dishonest.

III. Conclusion. Good job! Today you’ve worked very well. I hope today’s lesson was both useful and interesting. Your marks are…

And now your homework…   Thank you for your work and see you tomorrow!

 

 

 


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

a pilot He usually wears a dark blue suit with gold buttons, a blue shirt, a blue tie, a blue cap and black shoes.

Слайд 2

a cook He usually wears a white shirt, white trousers and a white cook cap

Слайд 3

a tennis player She usually wears a white T-shirt, a short white skirt or white shorts, a white cap , white socks and white (Reebok/ Adidas)trainers.

Слайд 4

а policeman He usually wears a dark blue suit a blue shirt, a blue tie, a blue cap and black shoes/ boots.

Слайд 5

а ballet dancer She usually wears a ballet skirt / dress , ballet shoes- pointe.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

разработка урока английского языкав 5 классе "Встреча с корреспондентами журнала"по УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English"

Разработка урока в 5 классе «Встреча с корреспондентами журнала» может быть использована коллегами при  изучении темы «Семья», «Черты характера» в разделе «Узнаем  больше друг о друге»...

Методическая разработка урока английского языка 10 класса по теме "Внешность и характер человека".

Данная разработка урока с использованием презентации, заданий по аудированию и чтению может быть использована на уроках английского языка старшей школы....

"Enjoy English" Разработка урока английского языка 5 класс (УМК К. И. Кауфман "Happy English.ru")

Разработки к уроку английского языка в 5 классе по теме "Enjoy English". Представлен подробный план урока, алгоритм проведения урока, рекламный проспект, опоры к уроку, таблица МХК учащихся данного кл...

Разработка урока английского языка 2 класс с использованием интерактивной доски IQ Board Тема: «Праздник зверей»

Данный материал  позволяет повторить знание алфавита, лексики по теме "Животные". В разработке заложен мультфильм про тигренка и игра-пазл на развитие памяти....

Тема урока: « Английский алфавит» Методическая разработка урока английского языка, 2 класс

Цели урока: В игровой форме организовать повторение и обобщение изученного материала....

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Методическая разработка урока английского языка _ _5_ класс ТЕМА «Типичный английский дом»

Цель урокаактивизация речемыслительной деятельности по теме «Типичный английский дом», формирование благоприятных условий в рамках темы для развития самостоятельно мыслящей личности.Методи...