Материалы для недели английского языка
методическая разработка на тему

Молостова Виктория Сергеевна

В компект входят: план проведения, разработки уроков, вспомогательные материалы для оформления плакатов, работы на уроках

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл nedelya_angl_yazyka.rar2.96 МБ

Предварительный просмотр:

Коммунальное учреждение

«Общеобразовательная школа-интернат I-II ступеней № 2 г. Енакиево»

Материали к проведению недели

английского языка

                                                 Подготовила:

                                                                                                             учитель английского языка

                                                                                          Молостова В.С.

                                                                                                                     

        

        План мероприятий «Неделя Английского языка»        

  1. Понедельник:
  • выпуск стенной газеты “The Role of English in people’s life” (8, 5 кл.);
  • конкурс читателей на английском языке (3 кл.)

  1. Вторник:
  • “Easter is coming” – урок изучения традиций празднования Пасхи (4 кл.);
  • урок-презентация “Trip to London” (8 кл.).
  1. Среда: 
  • разговорный английский язык – просмотр фильма “Twilight” (9 кл.);

  1. Четверг: 
  • выпуск стенной газеты “Britain in Brief”, плакатов “Just for fun”,
  • урок-презентация “A Trip to London” (7 кл.).

A Trip to London

Цель урока: закрепление изученного материала; создание образовательной среды, способствующей максимальному усвоению изученного материала.

Задачи урока:

1. Повышение уровня учебной мотивации.

2. Развитие навыков диалогической речи.

3. Активизация навыков монологической речи.

4. Формирование товарищеского и вежливого отношения друг к другу.

Оборудование: мультимедийный экран и проектор.

Ход урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Слайды

Warming up

Good morning, boys and girls!
Glad to see you!
How are you?
Sit down, please. 
Today we’ll have a competition “A Trip to London”
Учитель сообщает ученикам о проведении соревнования «Путешествие в Лондон». За каждый конкурс ученик может получить до 3-х жетонов. Если ученики допускают ошибки или не успевают по времени, они получают меньшее количество баллов

Good morning, teacher!
Glad to see you too!
Fine, thanks, and you?

1

While competition

I. Unscramble the words
bebay (
abbey)
numontme (
monument)
retteha (
theatre)
distamu (
stadium)
liaparmetn (
parliament)
umsemu (
museum)
legalry (
gallery)
nemaic (
cinema)
aresqu (
square)

Декодирования слов по теме «Город»

Проверка по ключу

2-3

II. Match the parts

Big 
Trafalgar 
Bloody 
White 
Tower 
Buckingham 
Westminster 
The Houses of
The Tower of

        

Palace
Tower
London
Bridge
Ben
Square
Abbey
Tower
Parliament

Соотносят части словосочетаний, обозначающих достопримечательности Лондона и проверяют себя по ключу

4-5

III. Name the sights of London. Describe any place you like.
Trafalgar Square
Houses of Parliament
Big Ben
Tower
Tower Bridge
Buckingham Palace
Westminster Abbey

Называют достопримечательности Лондона и рассказывают о них

6-13

IV. Do the crossword puzzle

Разгадывают кроссворд

14-15

V. Answer the questions
1. What are the parts of the UK?
2. What is the name of the Queen?
3. What is a double-decker?
4. Where do ravens live?
5. What is London’s river?

Отвечают на вопросы

16

VI. Make up a dialogue
– You are welcome. Have a nice day.
– Excuse me, am I far from Trafalgar Square?
– How can I get there?
– I’m afraid you are.
– It’s very easy. Take bus № 64 and you’ll be there in ten minutes.
– Thank you very much.

Располагают реплики диалога по порядку и разыгрывают его

17

VII. Tell about your trip and fill in the missing words
London is the … of Great Britain. It is very … city. It was founded about two thousand … ago. London is one of the most … and interesting … in Europe. There are … of … to visit in London. There are a lot of …, art …, cinemas, theatres and … parks in London.

Вставляют пропущенные слова в текст

18

Rounding-off

Dear friends, our lesson is almost over.
Let us count your scores

Подсчитывают количество полученных баллов

на листе

Easter is coming

Цель урока: познакомить учащихся с празднованием Пасхи в Британии.

Задачи урока:

1. Практиковать учащихся в диалогической и монологической речи.

2. Развить у учащихся воображение, самостоятельность.

3. Воспитывать у учащихся уважение к традициям и других народов.

Оборудование: класс украшен плакатом с изображением символов Пасхи, карточки с ребусом, картинки, раздаточный материал для украшения яиц.

Ход урока

Teacher:

Today we gathered together to celebrate one of the best holidays of the year “Easter”. What is Easter?

Easter Bunny 1: It is a religious holiday, which is celebrated from the 22 nd of March to May. It comes to an end of the Christian Holy Week. There are 3 favourite symbols of Easter: Easter Cross, Easter Egg and Easter Bunny. The Cross represents Christ’s victory over death. The Egg is a simbol of life. The Easter Bunny is really a hare. The hare was a favourite animal of Eastre, the spring goddness, so Bunny represents love and growth.

Easter Bunny 2: People put on new clothes on this day. In New York and other cities of America an important part of the holiday is the Easter parade. People stroll down Fifth Avenue in their finest clothes including Eаster bonnets. Flowers are a favourite gift at Easter, especially Easter lily. To welcome Easter the people go to the church services.

Teacher:

Answer the questions:

  1. What is Easter?
  2. When is it celebrated?
  3. What are the symbols of Easter?
  4. What does the egg and bunny mean?
  5. How do Americans celebrate Easter?
  6. What is the favourite gift at Easter? (Lily).

Easter Bunny 1:

To celebrate Easter you are to know Easter alphabet. Do you know it? Let’s recite it (учащиеся по очереди читают стихотворения).

A is for April, the heart of the spring.

B is for Bunnies and the Baskets they bring.

C is for Cart, with eggs piled upon it.

D is for Daisies we pick for our bonnets.

E is for Eggs each a bright colour.

F is for Family, sister and brother.

G is for Garden, higing a treat.

H is for Hopping on quick bunny feet.

I is for Indoors, after egg – hunting ends.

is for the Joy we share with our friends.

K is for Kindness that makes the day bright.

L is for Lilies, lovely and white.

M is for music we gather to play.

N is for Nest, filled with eggs the birds lay.

O is for Outdoor, where we hunt by the hour.

P is for the Puddles that follow a shower.

Q is for Quiet in the soft morning light.

R is for Rabbit, dressed up just right.

S is for Spring, when the world is in bloom.

T is for Tulips we place in each room.

U is for Umbrella is sunshine or rain.

V is for Violets found in the lane.

W is for Water where rabbits are gliding.

X marks the spot where eggs are hiding.

Y is for Young ones, happy at play.

Z is for Zeal as we greet Easter Day.

 (На доске написано слово “Easter”)

Easter Bunny 2: What Easter words do you know, beginning with letters E, A, S, T, E, R (eggs, Sunday, Rabbit, April, sunshine).

Easter Bunny 1:

C) Guess the words :

(приложение1)

Easter Bunny 2:

D) Read the story

(приложение2)

Teacher:

What poems about Easter do you know? Pass the eggs to your neighbour (ученики передают пасхальное яйцо друг другу и читают стихи).

  1. The air is like a butterfly
    With frail blue wings
    The happy earth looks at the sky
    And sings, sings, sings.
  2. Easter bells in churches ring
    People in the churches sing.
  3. The little flowers came through the ground
    At Easter time, at Easter time.
    They raised their heads and looked around
    At happy Easter time.
  4. The pure whity lily raised it’s cap
    At Easter time.
    The crocus to the sky looked up
    At happy Easter time.
  5. A family of rabits lived in the tree 
    A father and mother and babies three
    Sometimes the bunnies would sleep all day 
    But when night time came, they liked to play.
  6. Bunnes are brown, bunnies are white, 
    Bunnes are always an Easter delight
    Bunnes have ears all pinkish inside
    Bunnes all like to hop and to hide.
  7. Bunnes are cuddly, the large and the small,
    But I like the chocolate ones best of all.
  8. I’ve coloured my eggs 
    With paint and brush
    And I’ll hide them on Easter
    In your house. Hush! Hush!

Easter Bunny 1:

Can you guess Easter Riddles:

  1. How do you know that flowers are lazy? - (You always find them in bed.)
  2. What do rabbit say at Easter? - (“Hoppy Easter”.)
  3. When do chicken have eight feet? - (When there are four of them.)

Teacher:

And now let’s continue our lesson. Look at the table. How nice is it? Children let's do some Easter crafts to decorate our school?

Teacher:

And now take the eggs and decorate them as you like

(ученики украшают бумажные яйца разноцветными фигурками)

Teacher:

- How nice! It’s great! It’s wonderful! (подбадривает учеников)

Завершение урока:

 Teacher:

- Today, children, we talked about one of the dearest holidays to the British and the Americans. What new words and traditions do you know now?

(ученики цепочкой отвечают на вопросы)

                Twilight

Цель урока: ознакомление учащихся с разговорной лексикой.

Задачи урока:

1. Проверить умение учащихся понимать текст при прослушивании.

2. Повышать уровень учебной мотивации.

3. Развивать логическое мышление, способность к догадке (на основе словосочетания из контекста).

4. Воспитывать у учащихся уважение к культуре других народов.

Оборудование: мультимедийный экран и проектор, карточки для самостоятельной работы.

Ход урока

I. Снятие лексических трудностей

gye – парень

yahoo – молодежь

weird – странный

gorgeous – классный, необычайный

to firure out – понять

species – вид (животных, растений)

II. Просмотр фильма “Twilight”

III. Проверка понимания основной информации: задания на карточках (см. приложение 3)

IV. Окончание урока.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Интеграция Технология-Английский язык в рамках недели английского языка в школе. Работы учениц.

Доклады учеников для подготовки мероприятия "Бизнес-ланч" в рамках предметной недели в школе №152, 13 февраля 2012г.(Интеграция "Технология - Английский язык")....

конспект урока-викторины по английскому языку в 9-11 классах в рамках недели английского языка “How do you know English and English-speaking countries”

викторина предназначена как для совершенствования лексических, грамматических умений учащихся, так и для расширения их кругозора...

Конкурсы, материалы олимпиад, викторины для школьного тура недели английского языка.

Данный материал может быть использован для составления и проведения конкурсов, олимпиад, викторин по тематике"Англоговорящие страны" в 9-11 классах....

Материалы для недели английского языка

страноведческая викторина...

Материалы к неделе английского языка

Данные разработки помогут Вам успешно провести неделю английского языка!...

Материалы для проведения недели английского языка

Материалы для проведения недели английского языка....