Открытый урок по страноведению с использованием ИКТ в 5 классе.
план-конспект урока (5 класс) на тему

Краснощёкова Татьяна Владимирвна

Открытый урок по страноведению

с использованием ИКТ в 5 классе. "Welcome To London",

"Добро пожаловать в Лондон"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_v_5_klasse.docx731.84 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок по страноведению

с использованием ИКТ в 5 классе.

Welcome To London

Добро пожаловать в Лондон

                                                                  Краснощёкова Татьяна Владимировна,

                                                                             учитель английского языка МОУ « СОШ № 3

                                                                              п. Тучково, Моск. обл.

  1. Характеристика урока……………………………………………..3
  2. План урока………………………………………………………….5
  3. Список литературы………………………………………………   9
  4. Приложение 1………………………………………………………10
  5. Приложение 2………………………………………………………11
  6. Приложение 3………………………………………………………13
  7. Приложение 4………………………………………………………14
  8. Приложение 5………………………………………………………18


Цель урока:

-систематизировать знания учащихся по теме «Welcome To London»; использование  различных технологий  как средство формирования у школьников компетентностного  (практического) подхода к изучаемому языку.

Задачи урока:

  1. Практическая:
  • Сформировать умение самостоятельно применять лексику по теме «Welcome To London» , речевые образцы, грамматические структуры и осуществлять их перенос в речь.
  1. Развивающая:
  • Развивать познавательные интересы учащихся;
  • Развивать речемыслительную активность, коммуникативную деятельность;
  • Развивать память и внимание учащихся;
  • Развивать самостоятельность.

 3)Воспитательная:

  • Способствовать формированию интереса к чтению книг различных жанров;
  • Воспитывать уважительное отношение к мнению других людей.

4)Образовательная:

  •  Формировать умение самостоятельно создавать презентацию в Power Point;
  • Расширить кругозор учащихся.

Тип урока: 

повторение и закрепление полученных знаний с использованием различных технологий:

 Проблемное обучение.

 Игровое обучение;

 Технология групповой работы;

 Модульная технология (работа с микроциклами);

 Технология коммуникативно-диалоговой   деятельности (ЕГЭ);

 Технология формирования приемов учебной работы (ЕГЭ)

Оснащение урока: учебник И.Н.Верещагина, О.В.Афанасьева учебник для школ с углублённым изучением английского языка, лицеев и гимназий, презентация (Power Point),компьютер, мультимедийный проектор, экран, работы учащихся.

Ход урока.

I. Организационный момент.

1. Good morning, boys and girls. I`m glad to see you. How are you? That`s great! Let`s start our lesson. ? Today we are going to have an interesting trip together. The theme of our lesson is “Welcome to London”. I invite you to travel to the capital of the United Kingdom. We are going to revise all you know about London, watch a video film, do some quiz with the help of computer. (Слайд 1)

2. Warm up (Разминка)        

Т: Rack your brains! Let’s do some exercises!

Who has a computer at home? The right hand up!

Who has an Internet at home? The left hand up!

Hands down!

Who use computers every day? Clap hands!

Who use computers for games? Step your feet!

Who use computers for study? Step your feet!

You listen to music at your computer, say YES!

Who has virtual friends? Clap hands!

Who visit chats and forums? Step feet!

Who use E-mail? Clap hands!        

II. Актуализация (Технология проблемного обучения) (Слайд №2)

Before we start our tour, let’s talk about London in general

What is the heart of London?

What is the center of London?

What river is London on?

What is the Tower of London now?

What is St Paul’s Cathedral?

What is Big Ben?

What is Westminster Abbey?

What is Whitehall?

Where does the Queen live?

Where does the Prime Minister live?

III.Повторение лексического материала (Технология групповой работы). (Слайд №3)

1) Now you are working in groups. Find the words with your theme and raise the colored card:

      1.City (5)

2. History (5)                

3.Transport (5)

            4. Architecture (5)                                                                                      

                                                         City (5)

History (5)                                                                                                             Transport (5)      

 

                     

                                                    Architecture (5)                                                                                      

(Square,century,cinema,tower,plane,monument,Londinium,train,theatre,conqueror,bus,church,fortress, building, castle, architect, hotel, ship, palace, column)

1 Square, cinema, theatre, church, building,

2 century, Londinium, conqueror, fortress, the Romans,

3. plane, train, bus, ship, travel

4. monument, tower, castle, palace, column

-Thank you very much. You have done it rather well.

 IV. 

You know a lot about London. Then you will watch the video about London and after that you will have to do some tasks.

a).Work on the slide show and video film.

1-10 вопросы – Match the words and raise the colored card: (Слайд 4)

1. Buckingham

a. Eye

2. Trafalgar

b. People

3. Westminster

c. Thames

4. Big

d. Bridge

5. The Tower of

e. Abbey

6. The Houses of

f. Palace

7. Tower

g. Parliament

8. London

h. Square

9. British

i. Ben

10. The river

j. London

 b). Next task is a short quiz about London. Find the right answer and rise the colored card:

Questions:

1. The Tower  of London was built by:

a)Edward the confessor

b)William the Conqueror

c)Queen Victoria

2. The Tower  of London is:

a)A prison

b)A palace

c)A museum

 3. Big Ben is :

   a) A bell

   b) A clock

   c)A tower

               

4. Hyde Park is famous for:

   a) Statue of Peter Pan

   b) Speaker’s Corner

   c) London Zoo

5. Buckingham Palace is a place where:

     a) The Queen lives

     b) The country’s leaders speak

     c) The museum of wax models is situated

  6. 10 Downing Street is the official residence of:

     a) The Prime Minister

     b)The Bishop

     c) Queen Elizabeth

   

V. Релаксация. (Технология проектного обучения). (Слайд №5.6,7,8)

To travel to any country we should know about the transport of the city and we are listening to your projects:

    1). Double Decker Bus.

    2). London Taxes.

    3). London Underground.

    4). Airport Heathrow.

VI. Развитие навыков диалогической речи в формате требований ЕГЭ. (Технология коммуникативно-диалоговой   деятельности ) (Слайды  №9-12)

1) Fill in the blanks with proper words and raise the colored card (Слайд №12)

  1. -Hi, Ann! I haven’t seen you for ages! Where have you been?

-I was in London.

-How was you trip?

-Fantastic!

-Did you stay at the hotel? What was it like?

-It was excellent!

-What were the people like?

They were very friendly.

-How lucky you are!

2) -Madam! When is the train to London, please?

-3.15, madam!

-Which platform?

- Platform seven.

-How much is the ticket?

-That will be 14 pounds.

-Here you are.

-Thank you, madam.

- Thank you.

- I would like a ticket to London, please.

-When are you going to fly?

-Today or tomorrow, I think.

-7.40

-How much is the ticket?

-That will be 40 pounds.

-Here you are.

-Thank you, madam.

- Thank you

4)

-Excuse me. Could you help me?

-Sure. What do you want?

-Where is the famous London cinema “Odion”?

-Oh! That’s easy! Walk to the corner and then turn to the left.

- Walk to the corner and then turn to the left?

-That’s right

-Thank you.

2)-You are going to London. Make and act out the dialogue. (Технология коммуникативно-диалоговой   деятельности)

VII. Развитие навыков открытки в формате требований ЕГЭ (Технология формирования приемов учебной работы). (Слайд №13)

   VII. Подведение итогов урока.  

-Thank you very much .It was good. You have shown good knowledge on the theme “London”. And I hope it will help you in your life. Today you have the following marks…

   VIII. Рефлексия. (Слайд № 14)

-What Emotions Do You Feel?

                                                     
Positive Emotions                            Negative Emotions   

                                I feel…

Satisfaction                                      Unsatisfaction

Happiness                                        Sadness

Success                                            Fear

Proud                                                Tired

Joy 

                             Why?

                        Because I…

-worked hard

-didn’t relax

-was active

-got a good (bad) mark

-The lesson is over. Good bye. 

 Приложение 1-4                           A STUDENT CARD                                                                    

                                                (Карта ученика)

I). Now you are working in groups. Find 5 words with your theme:

(Работаем в группах. Найдите 5 слов по теме.)

                           

 City (5)

                                     

(Square, century, cinema, tower, plane, monument, Londinium, train,t heatre,

conqueror, bus, church, fortress, building, castle, the Romans, hotel, ship, palace, column)

II). Look at the screen and match the words:

(Посмотрите видео и совместите слова)

1. Buckingham

a. Eye

2. Trafalgar

b. People

3. Westminster

c. Thames

4. Big

d. Bridge

5. The Tower of

e. Abbey

6. The Houses of

f. Palace

7. Tower

g. Parliament

8. London

h. Square

9. British

i. Ben

10. The river

j. London

III). A short quiz:

(Выберите правильный ответ)

1. The Tower of London was built by:

a) Edward the confessor;    b) William the Conqueror;        c) Queen Victoria

2. The Tower of London is:

 а) а prison;            b) а palace;          c) а museum

 3. Big Ben is:

   a) а prison;            b) а clock;          c) а museum

               

4. Hyde Park is famous for:

 a) Statue of Peter Pan;     b) Speaker’s Corner;         c) London Zoo

5. Buckingham Palace is a place where:

   a) The Queen lives;         b) The country’s leaders speak;      c) The museum of  

                                                                                              wax models is situated

  6. 10 Downing Street is the official residence of:

    a) The Prime Minister;       b) The Bishop;              c) Queen Elizabeth

IV). 1.Fill in the blanks with proper words:

 (Вставьте подходящие по смыслу  слова)

   

        -Hi,_________!  I haven’t seen you__________! Where have you been?

-I was in London.

-How were you _______?

-Fantastic!

-Did you stay at the _________? What was it _________?

-It was excellent!

-What were the people like?

They were very ____________.

-How ___________ you are!

2). Act the dialogue

(Разыграйте диалог)

                                A STUDENT CARD                                                                    

                                                (Карта ученика)

I). Now you are working in groups. Find the words with your theme:

(Работаем  в группах. Найдите 5 слов по теме.)

 History (5)                                                                                                                                                                        

(Square, century, cinema, tower, plane, monument, Londinium, train, theatre,

conqueror, bus, church, fortress, building, castle, the Romans, hotel, ship, palace, column)

II). Look at the screen and match the words:

(Посмотрите видео и совместите слова)

1. Buckingham

a. Eye

2. Trafalgar

b. People

3. Westminster

c. Thames

4. Big

d. Bridge

5. The Tower of

e. Abbey

6. The Houses of

f. Palace

7. Tower

g. Parliament

8. London

h. Square

9. British

i. Ben

10. The river

j. London

III). А short quiz:

(Выберите правильный ответ)

1. The Tower of London was built by:

a) Edward the confessor;    b) William the Conqueror;        c) Queen Victoria

2. The Tower of London is:

 а) а prison;            b) а palace;          c) а museum

 3. Big Ben is:

   a) а prison;            b) а clock;          c) а museum

               

4. Hyde Park is famous for:

 a) Statue of Peter Pan;     b) Speaker’s Corner;         c) London Zoo

5. Buckingham Palace is a place where:

   a) The Queen lives;         b) The country’s leaders speak;      c) The museum of  

                                                                                              wax models is situated

  6. 10 Downing Street is the official residence of:

    a) The Prime Minister;       b) The Bishop;              c) Queen Elizabeth

IV). 1.Fill in the blanks with proper words

 (Вставьте подходящие по смыслу  слова)

   

- Madam! When is the train to London, __________-?

- 3.15, madam!

- Which ___________?

- Platform ____________.

- How much is the ___________?

- That will be ____________ pounds.

- Here you are.

- ______________, madam.

- Thank you.

        

2). Act the dialogue  

(Разыграйте диалог)

                                A STUDENT CARD                                                                    

                                                (Карта ученика)

I). Now you are working in groups. Find the words with your theme:

(Работаем в группах. Найдите 5 слов по теме.)

                                                                     

 Architecture (5)                                                                                      

(Square, century, cinema, tower, plane, monument, Londinium, train, theatre,

conqueror, bus, church, fortress, building, castle, the Romans, hotel, ship, palace, column)

II). Look at the screen and match the words:

(Посмотрите видео и совместите слова)

1. Buckingham

a. Eye

2. Trafalgar

b. People

3. Westminster

c. Thames

4. Big

d. Bridge

5. The Tower of

e. Abbey

6. The Houses of

f. Palace

7. Tower

g. Parliament

8. London

h. Square

9. British

i. Ben

10. The river

j. London

III). Ashort quiz:

(Выберите правильный ответ)

1. The Tower of London was built by:

a) Edward the confessor;    b)William the Conqueror;        c) Queen Victoria

2. The Tower of London is:

 а) а prison;            b) а palace;          c) а museum

 3. Big Ben is:

   a) а prison;            b) а clock;          c) а museum

               

4. Hyde Park is famous for:

 a) Statue of Peter Pan;     b) Speaker’s Corner;         c) London Zoo

5. Buckingham Palace is a place where:

   a) The Queen lives;         b) The country’s leaders speak;      c) The museum of  

                                                                                              wax models is situated

  6. 10 Downing Street is the official residence of:

    a) The Prime Minister;       b) The Bishop;              c) Queen Elizabeth

IV). 1.Fill in the blanks with proper words

 (Вставьте подходящие по смыслу  слова)

   

- ____________ me. Could you ________ me?

- Sure. What do you want?

- Where is the famous London cinema “Odion”?

- Oh! That’s __________! Walk to the ___________ and then turn to the left.

- Walk to the corner and then__________ to the left?

- That’s  _______.

- Thank _______.

2). Act the dialogue

(Разыграйте диалог)

                                A STUDENT CARD                                                                    

                                                (Карта ученика)

I). Now you are working in groups. Find the words with your theme:

(Работаем в группах. Найдите 5 слов по теме.)

                                                                      

Transport (5)      

(Square, century, cinema, tower, plane, monument, Londinium, train, theatre,

conqueror, bus, church, fortress, building, castle, the Romans, hotel, ship, palace, column)

II). Look at the screen and match the words:

(Посмотрите видео и совместите слова)

1. Buckingham

a. Eye

2. Trafalgar

b. People

3. Westminster

c. Thames

4. Big

d. Bridge

5. The Tower of

e. Abbey

6. The Houses of

f. Palace

7. Tower

g. Parliament

8. London

h. Square

9. British

i. Ben

10. The river

j. London

III). A short quiz:

((Выберите правильный ответ)

1. The Tower of London was built by:

a) Edward the confessor;    b)William the Conqueror;        c) Queen Victoria

2. The Tower of London is:

 а) а prison;            b) а palace;          c) а museum

 3. Big Ben is:

   a) а prison;            b) а clock;          c) а museum

               

4. Hyde Park is famous for:

 a) Statue of Peter Pan;     b) Speaker’s Corner;         c) London Zoo

5. Buckingham Palace is a place where:

   a) The Queen lives;         b) The country’s leaders speak;      c) The museum of  

                                                                                              wax models is situated

  6. 10 Downing Street is the official residence of:

    a) The Prime Minister;       b) The Bishop;              c) Queen Elizabeth

IV). 1.Fill in the blanks with proper words

 (Вставьте подходящие по смыслу  слова)

   

- I would like a _________ to London, _________.

-When___________ you going to fly?

-Today or ____________, I think.

-7.40

-How __________ is the ticket?

-That will be 40 pounds.

-Here you are.

-Thank __________, madam.

- Thank you

2). Act the dialogue

(Разыграйте диалог)

Приложение 5

Dear _______________!

I’m in ____________ now.

Yesterday I visited    ________________________.

Also I’d like to visit   _______________________.

London is wonderful!

I’m OK.

Bye

________

6

 

 

 



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока по вокалу «Использование элементов артпедагогических технологий в работе с детьми младшего школьного возраста».

В колледже прошел областной семинар "Использование артпедагогических технологий на музыкальных занятиях с детьми школьного возраста", в ходе которого был проведен открытый урок по вокалу  «Исполь...

открытый урок по русскому языку в 5 классе по теме "Типы речи" с использованием технологии РКМЧП

урок по разввитию речи в 5 классе с использованием технологии развития критического мышления...

Открытый урок "Реки" с использованием ИКТ 6 класс

Понятие о строении речной системы, речного бассейна, водораздела, о экологии рек; ...

Открытый урок по теме "Использование фразеологизмов в речи"

данный урок по фразеологизмам в 5 классе по уч-ку Львова...

Открытый урок английского языка в 4-ом классе по теме: "Мой дом"(Describing your house) с использованием презентации Power Point

открытый урок английского языка в 4-ом классе по теме: "Мой дом"(Describing your house) с использованием презентации Power Point...

Открытый урок английского языка "КУРЕНИЕ" в 7 классе с использованием технологии критического мышления

Открытый урок на тему о вреде курения в 7 классе. По материалам учебника Биболетовой "Enjoy English". Использована технология критического мышления...