план-конспект урока 7 класс
план-конспект урока (7 класс) на тему

Тедеева Марина Ивановна

Австралия

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon lesson_plan_4.doc42 КБ

Предварительный просмотр:

2012/2013         8th form students    Textbook: Afanasyeva English VI    Unit20.

Lesson Plan 4                                        Date: 4, September

Teacher’s name: Tedeeva M.I.

The theme of the lesson: Australia.  

The aim: by the end of the lesson the Ss will be able to use the active vocabulary of the unit in lexical exercises.

The Objectives: Ss will have practiced reading the dialogue about Australia.

New language and structure:

Language to be revised: the active vocabulary of the unit.

Anticipated problems: the beginning of the school year.

LESSON PROCEDURE

Time

Activities

Purpose of activity

Interaction

5

5

5

5

10

10

  1. Warm-up. Look at the photos and prove they were taken in Australia.

Language support on the class board:

I think it’s Australia because…

I guess it’s Australia because…

I suppose it’s Australia because…

I’m sure it’s Australia because…

  1. Lexis practice
  1. Take the card and say which  you like better and why.

Sample: Which do you like better peaches or apricots? – Peaches. They are sweeter.

  1. Ex 15 p 284 (in 2 teams on cards match the words & descriptions. Don’t use the SB).
  2. Ex 16 p 284 ( take turns to answer the questions). Check up H/W.

  1. Language focus.
  1. Most/least p 284
  2. Negative prefixes un-, in-. p 285
  3. Ex 17 p 285 each pair does one column.

  1. What do you know about Australia?

  1. Listen to the Dialogue ex 18 p 285 CD 70 and say if the boys know much or little about Australia.
  2. Read the dialogue after the announcer.
  3. Read the dialogue in pairs

  1. H/W ex11,12 p 281-283 (oral quiz)

Ex 18 p 285 (learn & act out with your partner).

To tune up Ss on the theme of the lesson, to practice express opinion

To practice  lexis

To present l-ge focus most/least&

Negative prefixes

To introduce the dialogue, practice listening for gist and reading it

Solo work

Solo work

2 groups

Class work

Class work

Pairs

Solo work

Class work

Pairs

Match the words in the first column with their definitions in the second column

1.a swamp

2. an apricot

3. to inhabit

4. vast

5. a hemisphere

6. a berry

7. humid

8. a pear

9 wheat

Very large

A fruit that looks like a bell

A plant from which bread is made

A small soft fruit

To populate

Land covered with water

An orange or yellow fruit smaller than a peach

One half of the Earth

The weather with a lot of water in the air

Which do you like better and why?

Peaches or pears?

Which do you like better and why?

Wild berries or garden berries?

Which do you like better and why?

Crowded territories or lonely territories?

Which do you like better and why?

Sandy beaches or rocky beaches?

Which do you like better and why?

Most difficult tests or least difficult tests?

Which do you like better and why?

Dry weather or humid weather?

Which do you like better and why?

Inhabited places or uninhabited places?

Which do you like better and why?

Personal automobiles or city buses?

Which do you like better and why?

Tropical flowers or Russian flowers?

Which do you like better and why?

Lonely houses or noisy houses?

Which do you like better and why?

Swampy forests or grassy meadows?

Which do you like better and why?

Vast rooms or small rooms?

Which do you like better and why?

Icy juice or warm milk?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План – конспект открытого урока по теме: «Развитие навыков самостоятельной работы на уроках литературы при изучении рассказа А.П.Чехова «Хамелеон» в 7 классе КО вечерней школы

Тема урока: Рассказ А.П.Чехова «Хамелеон»Цель урока:1.     Познакомить учащихся с живой картиной нравов в рассказе А.П.Чехова «Хамелеон»2.     Попытаться ...

План-конспект открытого урока и самоанализ урока по технологии в 7 классе.Часть 2..

Разработка практического урока с презентацией по теме:"Вышивка крестом.Разновидности болгарского креста".Отработка практических упражнений и закрепление пройденного материала в первой части урока по д...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...

Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

План-конспект открытого урока по физической культуре в 6 классе МОУ СОШ № 88 Ульев А. А. Тема урока: Волейбол, 6 класс

Аннотация к Плану-конспекту открытого урока по физической культурев 6 классе МОУ СОШ № 88Ульев А. А. Тема урока: Волейбол, 6 класс...

План-конспект открытого урока в 8 классе по 1 теме "Schön war es im Sommer" Thema der Stunde: " Планы на отдых у молодёжи разные."

1. Учить читать короткие тексты с полным пониманием прочитанного и определять содержание текста с ситуацией.                          ...