практическая работа - местоимения
методическая разработка на тему

Трыкина Серафима Алексеевна

практическая работа - местоимения

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл prakticheskaya_rabota2.docx19.92 КБ

Предварительный просмотр:

Практическая работа № 2

Личные местоимения (я, он, их, вас...)

1. (He, she, it) is a flower.

2. My granny lives in a country.  I go to (her, she, them) on holidays.

3. My parents are doctors. (He, they, them) work in a hospital.

4. (She, I, he) love my mom.

5. I have a brother. Sometimes I ask (her, he, him) to help me.

6. (Them, they, it) are going to school at the moment.

7. (He, she, you) study very well.  

Притяжательные местоимения (наше, ваш, твой, мой...)

  1. My dad has a car. (Her, he, his) car is red.
  2. (Their, them, they) house is quite big.
  3. I have a boat. The boat is (my, mine, their).
  4. I like (your, him, it) answer more than (me, its, theirs).
  5. (My, mine, your) dog wails (his, her, its) tail when I come from school.
  6. We live in a small town. (Our, his, ours) town is very nice.
  7. She wears (their, her, his) dress to school every day.  

Указательные местоимения (этот, те, эти...)

  1. (That, this) is our house and (that, this) is theirs.
  2. (This, these) are books.
  3. (This, these) is a red ball and (this, that) is a yellow ball.
  4. (That, these) is a cat and (those, this) are mice.
  5. I like (this, these) flowers!
  6. (That, those) pictures are very beautiful.
  7. They live in (these, this) country.  

Возвратные местоимения (сам, сами, себя...)

  1. I do my homework all by (himself, herself, myself).
  2. They plan their vacation (ourselves, myself, themselves).
  3. We are going to the sea (themselves, himself, ourselves).
  4. My dad built this house (himself, herself, ourselves).
  5. This dog found (herself, himself, itself) a place under the bench.
  6. Yesterday she had a birthday. She bought (herself, itself, ourselves) earrings as a present.
  7. You should plan your life (yourself, himself, yourselves).  

Микс (все в перемешку )

  1. (He, I, me) have got a friend. (Her, his, him) name is Pete.
  2. (We, he, I) love travelling to different countries (himself, ourselves, itself).
  3. (They, he, it) go to school. (Him, her, their) school is near (me, mine, myself).
  4. (These, this) is a box. (It, she, he) is (ourselves, mine, her) present.
  5. Where did (you, his, it) buy (that, this, those) shoes?
  6. (It, this, these) ball is (he, his, myself) and (they, these, this) are (theirs, her, its).
  7. (This, he, these) is (him, ours, our) house. (He, we, they) built (him, her, it) (them, ourselves, their)

Ответы

Личные местоимения

  1. It is a flower.
  2. My granny lives in a country. I go to her on holidays.
  3. My parents are doctors. They work in a hospital.
  4. I love my mom.
  5. I have a brother. Sometimes I ask him to help me.
  6. They are going to school at the moment.
  7. You study very well.  

Притяжательные местоимения

  1. My dad has a car. His car is red.
  2. Their house is quite big.
  3. I have a boat. The boat is mine.
  4. I like your answer more than theirs.
  5. My dog wails its tail when I come from school.
  6. We live in a small town. Our town is very nice.
  7. She wears her dress to school every day.  

Указательные местоимения

  1. This is our house and that is theirs.
  2. These are books.
  3. This is a red ball and that is a yellow ball.
  4. That is a cat and those are mice.
  5. I like these flowers!
  6. Those pictures are very beautiful.
  7. They live in this country.  

Возвратные местоимения

  1. I do my homework all by myself.
  2. They plan their vacation themselves.
  3. We are going to the sea ourselves.
  4. My dad built this house himself.
  5. This dog found itself a place under the bench.
  6. Yesterday she had a birthday. She bought herself earrings as a present.
  7. You should plan your life yourself.  

Микс

  1. I have got a friend. His name is Pete.
  2. We love travelling to different countries ourselves.
  3. They go to school. Their school is near mine.
  4. This is a box. It is her present.
  5. Where did you buy those shoes?
  6. This ball is his and these are theirs.
  7. This is our house. We built it ourselves.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 6 класса. Тема обучающей практической работы: Определение географической широты объектов

Определение географической широты объектовПрограммы: Примерная программа основного общего образования по географии "География Земли"(6-7 классы)/ сборник нормативных документов: География: Федеральный...

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 7 класса. Тема обучающей практической работы: Выявление по картам особенностей расположения крупных форм рельефа, сопоставляя карту строения земной коры с физической картой

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 7 класса.Программы: Примерная программа основного общего образования по географии "География Земли"(6-7 классы)/ сборник нормативных документов: Г...

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 8 класса. Тема обучающей практической работы: Определение поясного и местного времени для разных пунктов России

Разработка фрагмента практической работы для учащихся 8 класса.Программы: Примерная программа основного общего образования по географии "География Земли"(6-7 классы)/ сборник нормативных документов: Г...

УЧЕТ ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКИХ ОСОБЕННОСТЕЙ УЧАЩИХСЯ В ПРАКТИЧЕСКОЙ РАБОТЕ НА УРОКАХ ТРУДА УЧЕТ ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКИХ ОСОБЕННОСТЕЙ УЧАЩИХСЯ В ПРАКТИЧЕСКОЙ РАБОТЕ НА УРОКАХ ТРУДА

Актуальность темы:         Знание психики, возрастных, физиологических особенностей и клинического диагноза позволяет организовать более оптимальную корре...

Практическая работа «Практические способы измерения сил»

работа может быть проведена на практическом занятии в 9 классе по образовательной программе РК 2013-14 уч.год ...

Практическое задание №12 Тема: Итоговая практическая работа по БД

Практическое задание №12Тема: Итоговая практическая работа по БД...

Методические указания по проведению практического занятия по учебной дисциплине «Безопасность жизнедеятельности» Практическая работа № 22

Тема. Оказание первой помощи пострадавшимЦель. В соответствии с ФГОС основная цель занятия направленна на реализацию умения оказывать первую медицинскую помощь пострадавшему.  Закрепление теорети...