Внеклассное мероприятие "Мои друзья и я. Дружба (Friends and friendship)", 5 класс
план-конспект урока (5 класс) на тему

Попонина Наталия Андреевна

Данные материалы были использованы на внеклассном мероприятии в 5 классе по теме "Друзья и дружба" (учебник "Enjoy English").

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon vnekl_po_angl.doc46 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку.

ФИО студентов:  Кузнецова Наталия Андреевна, Отбоева Дарья Александровна, Назимов Сергей Алексеевич.

Факультет: исторический

Группа: 141

Гимназия № 2

Класс: 5 «А», 5 «Б», 5 «В».

ФИО учителя: Самойленко Надежда Юрьевна

Время проведения урока: 17.03.2012.

Тема урока: “Friends and Friendship”.

Оснащение урока: раздаточный материал, фломастеры, цветные карандаши.

План: 1. Вступительное слово ведущих.

2. Конкурс №1. Представление команд (5 мин.)

3. Конкурс №2. Зарядка.

4. Конкурс №3. Do the puzzle.

5. Конкурс №4. Загадки.

6. Конкурс №5. Кроссворд «School Life».

7. Конкурс №6. Найди противоположность.

8. Конкурс №7. Конкурс от Сергея.

9. Подведение итогов мероприятия (poems about friendship).        

Сценарий мероприятия.

1.Вступительное слово ведущих.

Dear friends!!! We are very glad to see you! We’ll have a wonderful time together! Today we’ve prepared for you an interesting game. It is devoted to FRIENDSHIP. All people are happy when they have close friends and when they love people around them. We know you are very friendly classes. And today we’ll persuade in it once again. You’ll deal with different tasks and you should be very attentive. If you answer is in the correct way you’ll have a point. Your Victory will depend on your unity, diligence, respect to each other and knowledge of English grammar and vocabulary. So good luck!

2.Конкурс №1: Представление команд. 5 мин. (Проводит Отбоева Дарья)

Three teams are going to compete now. So, let’s start. Please, introduce your teams. I give you blank sheets of paper. Your task will be to think over the title of your team, draw an emblem and represent your motto. Describe your team using the plan:

Our team is…

Our emblem…

We are… (kind, smart, cheerful)

We like… (music, theatre, our school) 

Командам выдаются листы бумаги, на которых они выполняют задание.

Ready? Go! Let’s listen to each other. The first team begins. Introduce yourself, please.

Команды по очереди представляются. За это задание каждая команда получает по 1 баллу.

3.Конкурс №2. Зарядка (Назимов Сергей)

4.Конкурс №3. Do the puzzle. (Проводит Отбоева Дарья).

I see that you do everything in a proper way. I want to give you one more task. I’m sure everyone of you have ever done puzzles. As for me, I adore them. Now I offer you to do the puzzle. The picture is taken from a very popular cartoon: “Winnie-the-Pooh and his Friends”. Your task will be to do the puzzle and when it will have be done try to describe what the heroes are doing now using Present Continuous Tense. Make some sentences. Use your imagination. The more sentences the better but don’t forget about grammar.

…Well done!!

Учащиеся выполняют задание. Количество полученных баллов зависит от количества правильно составленных предложений.

5.Конкурс №4. Загадки. (Проводит Кузнецова Наталия).

Children, have you ever been to the Zoo? Do you like to go there? What animals can you see at the Zoo? (For example, elephant, crocodile, giraffe, lion, ostrich, white bear). Well done! And do you like to guess riddles? Okay, glad to hear it. I will read them, and your task is to guess what animal I speak about. For each correct answer you will get 1 point.

1)So colorful and bright,  2)A very long nose.        3)Green and long,       4)A lot of spots.

Is fond of talking much.    It grows and grows.          With many teeth.        A long, long neck,

Likes eating carrot            He is huge and likes fun.   Beautiful smile -         A funny scarf.

It is a … (parrot).              It is an … (elephant).         It’s a … (crocodile).   It’s a … (giraffe).

5)As red as fire,         6)It is brown.              7)It is a green animal.     8)I’m little. I’m grey.

With a fuzzy tail.          It has four legs.           It can swim and jump.    My nose is short.

He likes long walks.     It sleeps in winter.      It likes to eat flies.          My tail is long.

It is a … (fox).              What is it? (bear).       What is it? (frog).          I’m a … (mouse).

9)It is grey or white or red.

It likes to eat carrots and cabbage.

It can run and jump.

What is it? (hare).

Okay, well done! Let’s count your points. The first team is … points. The second team is … points. The third team is … points.

6.Конкурс №5. Кроссворд «School Life».

Children, do you have friends at the school? What games do you play at the break? Do you like your school life? Okay, let’s try to guess the crossword “At the School”. It consists of 9 questions: 4 – down, 5 – across. I will ask them to each team. If you give me a correct answer, you will get a point. Are you ready? Let’s begin.

Down:

1.It rings, when the lesson is over (bell).

2.You usually do your homework and tests there (copybook).

3.A person who works at the school and helps you study (teacher).

4.The synonym of the word “table” (desk).

Across:

5. The room where you are studying (classroom).

6.You clean it every day (blackboard).

7.You use it when you are going to draw smth. (paint).

8.A period of time between the lessons (break).

9.You use it when you want to write smth. (pen).

Correct! I’m proud of you. Now let’s count your points.

7.Конкурс №6. Найди противоположность. (Проводит Отбоева Дарья).

8.Конкурс №7. Проводит Назимов Сергей

9.Конкурс №8. Заключительное слово ведущих (poems about friendship). Подведение итогов.

Now I’ll read the poem “With a Friend”. You should listen to me attentively and try to find out what you can do with your friend.

(Ведущий читает стихотворение. Двое других ведущих изображают то, о чем говорится в стихотворении).

With a Friend.

I can talk with a friend

And walk with a friend

And share my umbrella in the rain.

I can play with a friend

And stay with a friend

And learn with a friend

And explain.

I can eat with a friend

And compete with a friend

And even sometimes disagree.

I can ride with a friend

And take pride with a friend.

A friend can mean so much to me!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок- полилог Satellite Link Moscow – Washington. “All about Youth Subculture, youth problems, friends and friendship.” 10 класс

Нетрадиционный урок- полилог в 10 классе по темеSatellite Link Moscow  – Washington. “All  about Youth Subculture, youth problems, friends and friendship.”...

Конспект урока "Friends and Friendship"

Конспект  урока английского языка в 7–ем  классе  по теме:«What is a friend? What is friendship?»Учебник: «English – 7» автор – Кузовлев В.П.Учитель: Иванова Г.А.Место проведения: ...

Конспект урока "Friends and Friendship"

Конспект  урока английского языка в 7–ем  классе  по теме:«What is a friend? What is friendship?»Учебник: «English – 7» автор – Кузовлев В.П.Учитель: Иванова Г.А.Место проведения: ...

Тема: «Друзья, прекрасен наш союз!» (лицейские друзья и роль дружбы в жизни А. С. Пушкина).

Содержит инфо о лицейских друзьяз и роли дружбы в жизни А. С. Пушкина...

Урок в 9 классе по теме “Friends and Friendship”

Урок по теме "Friends and Friendship"  для совершенствования навыков устной речи и систематизации материала (с элементами рассуждения и аргументации)....

School friends are forever. Проектная работа по теме "Дружба" для 6-7 класса

Дидактический материал для проведения урока английского языка для 6-7класса. Во время работы на уроке учащиеся познакомятся со стихотворением и пословицами о дружбе, заполнят таблицу, используют фразы...

Внеклассное мероприятие по предмету «Обществознание» по главе 3: «Одноклассники, сверстники, друзья» , на тему «Дружба».

Аннотация: пятый класс- период для становления самооценки, критичности по отношению к себе и окружающим, в связи с этим актуальным является мотивирование ребенка к самопознанию.Предложенное...