Открытый урок по теме "Jobs"
план-конспект урока (8 класс)

Павлова Марина Алексеевна

Конспект урока по теме "Jobs" в 8 классе по учебнику "Forward" авторов М.В.Вербицкая, Маккинли С., Хастингс Б., Миндрул О.С.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_otkrytogo_uroka_po_angliyskomu_yazyku.docx24.28 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект открытого урока по английскому языку

по теме: “Jobs”.

План урока:

  1. Организационный момент
  • Речевая зарядка (разговор о погоде и т.д.)
  • Ознакомление с названием, тематикой и задачами урока
  1. Фонетическая зарядка (отработка звуков)
  2. Основная часть урока
  • Отработка ЛЕ и РО
  • Обучение чтению с извлечением конкретной информации
  1. Физкультминутка
  2. Основная часть урока
  • Аудирование
  • Обучение диалогической речи
  • Закрепление ЛЕ и РО
  1. Объявление домашнего задания
  2. Подведение итогов урока

Цели урока:

  • Обобщить знания учащихся по теме: “ Jobs”.
  • Совершенствовать навыки и умения.

Задачи:

1. Образовательные:

  • Углубить и расширить знания учащихся по пройденной теме.
  • Закрепить пройденный лексический материал.

2. Развивающие:

  • Развитие навыков диалогической речи.
  • Развитие навыков устной речи и аудирования.
  • Развитие памяти, логики, мышления, активности учащихся.

3. Воспитательные:

  • Повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка.
  • Воспитать умение работать в парах и индивидуально.
  • Формировать ответственную гражданскую позицию к выбору

будущей профессии.

Оснащение: тематические картинки, карточки с заданиями, видео (песня), видео (аудирование), УМК «Forward» 8 класс (Вербицкая М.В., Маккинли С., Хастингс Б., Миндрул О.С.), ИКТ технологии.

Ход урока

  1. Организационный момент

Приветствие

Учитель: - Hello, boys and girls! My name is Marina Alekseevna.                    I am glad to see, to meet you and to teach you because I’ll be your teacher today. I’m sure you are full of energy and work really hard today. How are you today?

Ученики: - Good morning! We are good, great, wonderful…

Ознакомление с названием, тематикой и задачами урока

Учитель: - There are some pictures with the things on your desks, look at them. What do they have in common?

-Try to guess what we are going to talk about. Yes, you are right. We are going to speak about the world of jobs. Today there are thousands of different kinds of jobs, and new ones are constantly appearing. They are – teachers, doctors, drivers, pilots, lawyers, dress-makers and others. It is not an easy thing to make the right choice.

In future you should decide what job to choose, what school subjects will you need for your future profession, what skills and qualities should you have to be a good specialist.

  1. Фонетическая зарядка.

In the English alphabet there are 26 letters can you name one job on each letter.(в сумме 5 мин)

Student 1, read, please the first column…

1. Which professions require higher education?

2. Which jobs are more suitable for men (for women)? Why?

3. What jobs require knowing of English?

Do you Know that professions are divided into different types according to different areas they are connected to. Each group of you has got a table where you can find the types of jobs and personal characteristics. You should fill this table.

Profession

type deals with

Personal characteristics

Professions

“man-technology”

Machines, devices, meters, instruments, machine-tools, etc.

Technical thinking, good memory, clever, skillful, logical, organized, hard-working.

Turner, driver, builder, engineer, pilot, cosmonaut, mechanic, fitter.

“man-nature”

Plants, animals, their natural environment.

Good eye memory, neat, patient, observant, rational.

Gardener, farmer, veterinary, chemist, forester, agronomist.

“man-man”

People.

Communicative, sympathetic, well-wishing, tactful, dependable, friendly.

Teacher, doctor. Nurse, manager, salesman, waiter, secretary, trainer, policeman, investigator.

“man-image”

Works of art, their elements.

Artistic, creative, talented, observed/good eye memory.

Painter, sculptor, musician, architect, clothes designer, composer, writer.

“man-sign system”

Figures, words, formulas, diagrams, symbols, music, drawings.

Good at Maths, intelligent, logical, careful, organized, punctual.

Interpreter, translater. Printer, accountant, programmer, economist, typist.

Основная часть.

1)На доске: ученики подходят к доске и соотносят профессию и определение

Учитель: - Match the jobs with their definitions (2 мин)

                                       

  1. A cook                              a. sells and cuts meat
  2. A nurse                             b. writes for magazines and newspapers            
  3. An architect                      c. animal doctor      
  4. A shop assistant               d. works in a store with the cash register.
  5. A hairdresser                    e. cooks in a restaurant
  6. A travel agent                   f.  works in a theatre
  7. A builder                          g. designs houses and buildings

8. A vet                                 h. works in a hospital, helps doctors

9. A cashier                           i. takes orders and serves people in a cafe

10. A journalist                     j. cuts and styles people’s hair                                    

     11. A waiter                          k. helps to build a house or a building

12. A butcher                        l. works in a store and helps people            

                                          to decide what to buy

13. An actor                           m. helps people buy tickets and make hotel

                                      Reservations

2)Аудирование (8мин) Now we’ll do listening. 3 people

 You should listen to and guess what profession do they have. 

3.Fill in the gaps (Учащимся предлагается вставить пропущенные глаголы в предложения (презентация). У каждой группы своя карточка) -1,5-2 мин

5. Зарядка.

отработка лексики в стиле рэп (3-4 мин)

6. Ответы на вопросы: What professions are popular among the young people in our country? What would you like to be when you are graduate? What type of professions would you like to have? What are you good at? What qualities are required for your future profession? Thank you for your answers. When choosing a future career, we should consider different factors. What are they?

Now look at the screen. Here are you can see a list of adjectives. You should choose what qualities are required for this or that occupation. Well, finish my phrase, please. (2мин) A good judge should be…

  • To my mind a good teacher should be….
  • An engineer should be…

7.Чтение небольших текстов. (Нужно определить какая профессия подойдет под описание) -1-2 мин

1. My name is Mary Brown. My dream is to live in the country far from a big city. I’d like to work with animals. I love them. I help our science teacher in the lab. (A vet)

2. My name is Vivian Crawford. I’d like to start working as soon as possible as my family needs my financial support. My relatives say that I’m quite sociable. I finished medical school last year. I’d like to go into the service or work with children. (a babysitter, a nurse)

3. My name is Kate Morrison. My parents want me to work as a teacher but it’s not my first choice. I like reading and working with books. I think that I’m a bookworm. I’m good at writing, languages, and literature. (a librarian)

4. My name is Robert Smith. I’m not very good at dealing with people. I like working with machines. I have a driving licence. I have been driving for 2 years. I don’t like the idea of going to university. (a driver, a mechanic)

8.ПРОЕКТ с КАРТИНКОЙ..Choose any card with a job, discuss in groups and present us this job. Tell us as much as you can. (Обучающиеся выбирают иллюстрацию с изображением профессии, в группе готовят небольшое описание данной профессии)

Подведение итогов. Рефлексия. When choosing a future career, it’s a good idea to take different factors into account. You should think about job satisfaction, money, friendly atmosphere, good conditions, training, Position (Status), Benefits and travel. Money is an important factor when people choose a job. There are well-paid and low-paid jobs. Your home task is to write an essay “I would like to be..”The lesson is over. Did you like the lesson? Поставить like на тарелках. Thank you for your work, you work really hard, it’s very nice to work with you. your marks are…  At the end of lesson I’d like to read a poem for you

Some people often say to me

“Have you decided what you want to be?”

I usually answer, ”I don’t know,”

But it isn’t really so.

I want to win an Olympic race,

I want to see the Earth from space,

I want to travel to Katmandu

I want to be rich and famous, too.

I want to be on Hollywood’s screen,

I want to invent a new machine,

I want to be very clever and wise,

I want to win the Nobel prize,

But most of all, I want to be

Healthy and strong, and nice.

The lesson is over. Good bye, have a great day!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие

Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли -  всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1.     Ученику дается г...

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист оценивания, протокол посещения второго открытого урока от МО муниципального уровня)

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение  открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист  оценивания, протокол посещения второго открытого у...