НОД учителя-дефектолога на якутском языке "Помощь веселому карандашу"
план-конспект урока

НОД "Помощь веселому карандашу". Коррекционно-развивающее занятие на якутском языке. Можно проводить в индивидуальной или подгрупповой форме. Цель: повторение основных цветов, узнавание цветов, называние цветов. Для детей 3-4 лет. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл nod.docx15.82 КБ

Предварительный просмотр:

Тема: Кердеех харандааска кеме

Сыал: - Керен ылынар дьо5уру сайыннарыы      - Бол5омтолоох буоларга уерэтии

           - Толкуйдуур дьо5уру сайыннарыы          - Тыл саппааьын байытыы

           - Тылы сайыннарыы                                    - Илии моторикатын сайыннарыы        

           - Суруйар дьо5урга бэлэмнээьин

1. Тэрээьин чаас

- Дорооболорун о5олоор! Олордубут.

Бу тугуй? (Харандаас). Билигин мин эьиэхэ харандаас туьунан остуоруйа кэпсиэм. Бол5ойон истиэххэйин. Олорбут эбит Кердеек Харандаас, кини куруутун уерэн тахсар эбит. Биирдэ кини куулэйдии барбыт. Баран иьэн балыгы керсубут. Балык кердеспут

«-Кемелес Кердеех Харандаас! Кыыьырымта5ай акула мин кутурукпун, хатырыкпын, лапчааннарбын сиэтэ». Онуоха КХ этэр: «Ытаама, балыкчаан, мин билигин эйиэхэ тургэнник кемелеьуем». (О5олор кемелеьуеххэйин Балыкчаана?)

2. Мелкай моториканы сайыннарыы, суруйар дьо5урга бэлэмнээьин.

О5олор балыкка кутурук, хатырык, лапчааннары уруьуйдууллар.

Балыкпыт уруккутугар тустэ.                                                      

3. КХ балыкка кемелеьен баран баран испит. Баран иьэн песокка уруьуйдуур оннорун туьэрэн кэбиспит. Булуоххайын. О5олор песочнай терапияттан оннору кердеен булуохтаахтар.

4. Физминутка. Оонньуу. Уэрбут сирэйгэ – ытыстарын таьына-таьына ыстаналлар, хомойбут сирэйгэ – миэстэлэригэр суурэллэр, куоталлар.

5. Ардах туспут. Ардах тустэ5инэ тугу туттабытый? (Зонтик). Зонтик уруьуйдаабыт.

Билигин биьиги зонтика септеех еннеру булуохтаахпыт. О5олор септеех енннеру булла сатыахтаахтар. Оннору этии.

6. Ханнык астар саспыттарын булуу методиката.

КХ аччыктаабыт

Уруьуй иьигэр хас да5аны контурнай о5олор билэр астара саспыттар. О5олор илиилэринэн контурунан ойуулаан баран ханнык ас саспытын этиэхтээхтэр.

7. Тумук. КХ ас бе5ену аьаата тотто-ханна уонна утуктаан утуйан хаалла…

Биьиги бугун кимиэхэ кемелестубутуй? Тугу онордубутуй, тугу гынныбытый?

p.s. Уруьуйга туох тиийбэтин булуу методиката.

КХ баран иьэн уруьуйдуон наьаа ба5арбыт уонна уруьуй уруьуйдаабыт да5аны тугу уруьуйдаан испитин умнан кэбиспит, кемелеьуеххэйин

О5олорго хаартыналар бэриллэллэр. Биирдии хартыына5а туох эрэ уруьуйдаммакка хаалбыт. О5о ону этиэхтээх.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Статья "Слагаемые работы учителя-дефектолога по повышению качества знаний учащихся" (Составили учителя-дефектологи Лигус О.А., Мошникова Е.Л.)

Статья содержит методические рекомендации для работы учителей-дефектологов на коррекционно-развивающих занятиях со слабослышащими учащимися....

Семинар для учителей-дефектологов и учителей-логопедов: «Особенности практической работы учителей-дефектологов и учителей-логопедов в условиях Центра»

Использование кинезиологических упражнений с детьми старшего дошкольного возраста школьного возраста...

Программа дополнительного образования для СКОШИ "Веселый карандаш"

Программа дополнительного образования для СКОШИ "Веселый карандаш"...

Веселый карандаш

Цель: Развитие личности младшего школьника средствами искусства и получение опыта художественно-творческой деятельности.Задачи: 1.Научить элементарной художественной грамоте и работе с различными...

Кружок "Веселый карандаш"

Рабочая программа внеурочной деятельности...