Урок-тренинг по теме "Школная жизнь"
план-конспект урока (5 класс) по теме

Кутявина Жанна Сергеевна

Тренинг как инновационная форма урока

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok-trenning.docx18.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок-треннинг по теме «Школа»

Задачи:

  1. Развитие навыков диалогической речи
  2. Совершенствование грамматических в форме специальных вопросов

План урока-тренинг:

 Структура Тренинга

Урок в форме тренинга

  1. Подготовка к тренингу
  2. Введение регламента и групповых норм
  1. Приветствие(дежурство)

What can you tell me about your timetable? What are we going to do?

What will you learn?

  1. Сбор ожиданий участников

2.Фонетическая разминка

Look at the blackboard. There is a poem about school, but some words are missed. Your task will be to put the words into the right place.

 

Study, things, Art, I.T., History, English

We need to … every day

We learn a lot of …

We learn P.E. and …

And Maths and …

Biology and …

We learn them every day.

We also study … rules.

How read them and how use.

4.Виды упражнений : разогрев, исследование, формирующие и развивающие упражнения

3.Речевая разминка

So, we are going to speak about the place where you get knowledge.

Well, I want to know about your school day and your classmates?

What is the number of your school?

How many subjects a day have you got?

What is your favourite subject?

How many boys and girls are there in your class?

When does your school day start and finish?

-

5.Личностная работа с установками и коррекция отношений и убеждений

4.Основная часть

a)You are all pupils of our country?, let’s try to imagine that some pupils are from England and they want to know about your study.

(учащиеся  работают в микро-группах)

Let’s work in groups, one of you will be a pupil from the different school and the rest must get the information about his/her school and timetable.

So, What information do you get?(учащиеся кратко рассказывают о новом однокласснике)

 

b)Now, Your new friends want to know about your school. So, let’s make up a circle and be ready to answer them.

(работают с мячом по кругу, задавая вопросы)

c)Well, I suppose you’ve learnt how to ask the questions, and now we’ll have new guests. Let’s clap hands. We are going to listen to them and be ready to ask them.(выборочно несколько пар интерпретируют диалог, остальные задают вопросы)

d) I hope you can easily ask the questions, you will have  dialogues but some phrases are changed your task will be to put them into logical order. (работают в парах или группах составляют диалог в логическом порядке)

let’ read them.

6.Заключительный ритуал: подготовка группы к выходу из тренинга

5.Заключительный этап

Now what have you learnt?

Can you ask/answer the questions?

Well, I think it will be easy for you to make a dialogue to use the plan.

Plan:

  1. Приветствие
  2. Спросить о номере школы, расписании уроков
  3. Какой предмет самый любимый,нелюбимый
  4. Какая школа будущего,какие будут ученики и учителя
  5. Прощание

Легенды для этапа 4а)

Hello, I am from school№3. I have 8 lessons a day.My favourite is Maths. I like to count the numbers. I study 6 days a week.

I begin to study at 9 a.m.and finish at 4 p.m.

What is your school number?

How many lessons have you got?

When do you begin to study and finish it?

What is your favourite subject and why?

Hello, I am from school№7. I have 5 lessons a day.My favourite is Science. I like to learn about our planet. I study 6 days a week.

I begin to study at 8 a.m.and finish at 3 p.m.

What is your school number?

How many lessons have you got?

When do you begin to study and finish it?

What is your favourite subject and why?

Hello, I am from school№11. I have 8 lessons a day.My favourite is Art. I like to paint and draw. I study 6 days a week.

I begin to study at 10 a.m.and finish at 4 p.m.

What is your school number?

How many lessons have you got?

When do you begin to study and finish it?

What is your favourite subject and why?

Hello, I am from school№56. I have 5 lessons a day.My favourite is P.E.. I like to play games. I study 6 days a week.

I begin to study at 9 a.m.and finish at 3 p.m.

What is your school number?

How many lessons have you got?

When do you begin to study and finish it?

What is your favourite subject and why?

Hello, I am from school№31. I have 7 lessons a day.My favourite is History. I like to know some historical facts. I study 6 days a week.

I begin to study at 8 a.m.and finish at 2 p.m.

What is your school number?

How many lessons have you got?

When do you begin to study and finish it?

What is your favourite subject and why?

My name is …

Iam from school 567, the 5th form. I have got 7 lessons a day. I have got History, Maths, English, Art, Drama.My favourite is History. I like to know some historical facts. I study 6 days a week.

I begin to study at 8 a.m.and finish at 2 p.m.

My name is…

 I am from school№31, the 6th form. I have 7 lessons a day. I have got Art, English, P.E., I.T., Literature. My favourite is English. I like to learn English poems by hearts. I study 5 days a week.

I begin to study at 8 a.m.and finish at 4 p.m.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок тренинг по теме «Культура России и Саратовской губернии в первой половине XIX века»

В ходе урока учащиеся должны прийти к выводу, что именно культура первой половины 19 века сделала скачек в развитии России и встала вровень с культурой наиболее развитых стран....

Обобщающий урок-тренинг по теме "Ткани растений и животных"

Данный  материал может использоваться при проведении зачетного или контрольного урока. Задания носят тестовый характер различного уровня сложности. Построен с учетом дифференциации обучения, так ...

Разработка урока- тренинга по обществознанию в 6 классе: "Психологический климат в семье"

Познакомить участников тренинга с основами нравственно –            правовых норм семейных отношений....

Урок "Тренинг по решению задач разной степени сложности по теме «Углеводороды»"

Данный урок предназначается для закрепления и обобщения пройденного материала  в рамках курса по органической химии, по теме  «Углеводороды и кислородосодержащие соединения» в 10 классе...

Урок-тренинг «В6»

Урок был дан 19 октября 2011 года в ГБОУ СОШ № 625 Санкт-Петербурга. При подготовке к уроку были использованы:программа тестирования с сайта http://www.klyaksa.net/книга "ЕГЭ. 3000 задач с о...

УРОК - ТРЕНИНГ ПО РУССКОМУ ЯЗЫКУ В 10 КЛАССЕ

ПРАВОПИСАНИЕ НЕ и НИ. ЗНАЧЕНИЕ НЕ и НИ.          Единая лексическая тема   ТОЛЕРАНТНОСТЬ.    ...

Технологическая карта урока-тренинга по обществознанию в 11 классе (вводный урок к разделу "Культура и нравственность")

Тренинг должен стать своеобразным «мостом» к изучению блока «Культура», важнейшим понятием которого являются представления о морали, нравственном выборе, толерантности. Старшеклассники, в результ...