Тексты для аудирования
тест на тему

Каминская Марина Николаевна

Тексты для аудирования

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл praktika31_shiretorova_l_g.docx59.11 КБ

Предварительный просмотр:


Тексты для аудирования

Задание B1

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями говорящих каждого диалога 1-6 и утверждениями, данными в списке A-G. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

A. The speaker is allergic to roses.

B. The speaker is looking for a song.

C. The speaker has been living in London all her life.

D. The speaker can’t eat anything.

E. The speaker likes her husband.

F.  The speaker is waiting for the train to Disneyland Paris.

G. The speaker has everything to go by train.

Говорящий

1

2

3

4

5

6

Утверждение

Dialogue 1

 A: What can you have, aunt Jemima? 
B: Well, I can’t eat bread. Or nuts. And Ican’t drink tea or coffee. And I can’t wearnylon. 
I can’t…
A: We’ve got some ice-cream in the fridge.Can you eat ice-cream? 
B: Ice-cream? Mmm… yes, I can eat that.What flavor is it? 
A: Chocolate. 
B: Oh, no! I can’t. 
A: Are you allergic to chocolate, too? 
B: No, I’m not. But I don’t like it. 

Dialogue 2   

A: Have you got everything? 
B: Yes. It’s all here. 
A: Passports? 
B: Yes. 
A: Train tickets? 
B: Of course. Don’t worry. 
A: Have you got seat reservations? 
B: Yes. Car four. Seats B-fifteen and B-sixteen. 
A: What about the hotel vouchers? 
B: They’re in my bag. 
A: What about money? 
B: You’ve got it. 
A: Have I? 
B: It’s in your bag. 
A: Oh, yes. Here it is. Oh, we haven’t gotanything to read. 
B: It’s OK. I’ve got some magazines. 
A: What about food? We can get somesandwiches. 
B: No, there’s a buffet on the train.

Dialogue 3

   

A: Are you waiting? 
B: Yes, I’m looking for a song. 
A: What’s the title? 
B: I don’t know. But it’s on the radio. 
A: I see. Who’s the artist? 
B: I don’t know. It’s an old song. 
A: Uh, do you know the words? 
B: Um, yes… it’s uh… «I’m walking... »somewhere.... 
A: Can you sing it? 
B: What? In here? 
A: Yes. 
B: «I’m walking to New Orleans... ». 
A: No, I don’t know it. 
B: He’s American. 
A: Ah. 
B: He’s very good. 
A: Mmm. Let me check the computer. 
I… I’m… I’m walking… no… wa…walking… yes. Here it is. 
«Walking to New Orleans» by FatsDomino. 

B: Great! That’s it! Have you got it? 
A: No, we haven’t. But we can order it. 
B: OK. How much is it? 
A: It’s a greatest hits CD. It’s fourteenninety-nine. 
B: That’s fine.

0Dialogue 4

 A: What time is it? 
B: A quarter past nine. 
A: What time does our train leave? 
B: Nine twenty-seven. 
C: The nine twenty-seven service toDisneyland Paris is now boarding atplatform two. 
A: Ooh. Are there any toilets here? 
B: Yes, there are. But you haven’t got time.The train’s boarding now. 
A: We’ve got twelve minutes…
B: It’s OK. There are toilets on the train. 
A: Are you sure? 
B: Yes, I’m sure. 
C: Would all passengers for train numbernine-O-seven-four to Disneyland Paris 
go immediately to platform two. 
B: Come on. Let’s go. 
Dialogue 5  

A: Lunch is in the garden. 
B: Outside? I can’t sit outside. 
A: But it’s a lovely day. 
B: Not for me. I’ve got hay fever. 
A: Oh, OK. We can go into the dining room. This way... 
B: There are flowers on the table. 
A: Yes, they’re roses from our garden. 
B: Please take them away. I’m very allergic to roses.

Dialogue 6   

А: Welcome to ‘My life and memories’. FirstI want to begin by wishing you a happybirthday. 
Elsie: Thank you very much, dear. 
А: How long have you been living in London, Elsie? 
E: All my life. And I’ve loved every minute of it. 
A: Have you ever been abroad? 
E: Well, I used to go on day-trips to Calais.That was when my husband was still alive. 
A: I believe you’ve been married more than once. 
E: Yes, I’ve been married twice and engaged six times. 
A: That’s interesting! 

Я понял весь текст!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

"Развитие социокультурной компетенции у учащихся Х-ХI классов через создание проблемных ситуаций на основе текстов для аудирования"

Презентация содержит теоретический материал и элементы представления опыта работы по теме "Развитие социокультурной компетенции у учащихся Х-ХI классов через создание проблемных ситуаций на основе тек...

Текст для аудирования

Задания для подготовки к ЕГЭ...

Разноуровневые тексты для аудирования 2-3 класс

Тексты для аудирования предназначены для учащихся 2-3 классов с разноуровневой подготовкой. Работа с текстом делится на 3 уровня. Для сильных детей - необходимо вставить в текст услышанную фразу. Для ...

Короткие тексты для аудирования. Начальный уровень.

Подборка материалов для проведения аудирования. Записи текстов начального уровня, а также содержание в печатном виарианте. Источник: News in levels....

Тексты для аудирования 6 класс

Тексты для прослушивания...

Тексты для аудирования и чтения с тестовыми заданиями

Тексты для аудирования и чтения с тестовыми заданиями...