Интерактивная форма технологической карты по английскому языку
рабочие листы (5 класс)
Предварительный просмотр:
МИНИСТЕРСТВО ПРОСВЕЩЕНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
Министерство образования и науки Дагестана
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Дербентский кадетский корпус(школа - интернат)» им. В.А.Эмирова
РАССМОТРЕНО методическим объединением учителей русского языка и литературы ________________________ Аминова Л.М. Протокол №1 от «29» августа 2023 г. | СОГЛАСОВАНО Заместитель директора по УВР ________________________ Касумова А.М. Протокол №1 от «31» августа 2023 г. | УТВЕРЖДЕНО Директор ДКК ________________________ Шахбанов А.Б. Приказ №746 от «1» сентября 2023 г. |
Конспект урока по английскому языку
для обучающихся 5 класса
Дербент 2023
Aim - developing grammatic skills, the ability to form comparative and superlative degrees of adjectives, comparative unions and to use them correctly in speech
Present new vocabulary, use these words in the speech.
Doing exercises on the comparative unions and adjectives.
Words: a graduate, a postgraduate, a module, a course, an essay, a dissertation, continuous assessment, a progress report, a lecturer, a professor, a seminar, a lecture, a student loan, a scholarship, a Master, an expertGrammar: Comparative and superlative degrees of adjective, comparative unions
a story about the countries of Great Britain using
Этап урока | Деятельность педагога | Деятельность учащихся | Формируемые УУД | Комментарий |
Warm up Introduction Tongue twister | - Hello, my dear student! I remind you, my name is Anastasiia. And today is our first english lesson. - How are you today? What did you do yesterday evening? Ok, thank you! - Today for our lesson you need a good mood and some enthusiasm. - I’ll share my screen with you. Can you see everything well? Great! | We are glad to see you too! Дети приветствуют учителя. Настраиваются и готовятся к уроку. | Готовность учащихся к уроку. | |
- Firstly, I suggest you to do a funny reading. It’s a tongue twister. Do you know what is it? Ok, let’s try to read it fluently! She sells seashells on the seashore of Seychelles. The shells she sells are seashells, I’m sure. For if she sells seashells on the seashore, Then I’m sure she sells seashore shells. -Was it funny for you? Nice! Please, tell me what country name mentioned in this tongue twister? - As you said yesterday, You would like to be an exchange student, so you will a traveler. - And on this lesson, I prepared to you an online-trip to one country. To guess its name you need to complete a crossword. Is the task clear? Great! - So yeah. Our first trip is to Great Britain. You need to learn more about GB, so here is a text about it. Please read it! | Слушают учителя и отвечают на заданные вопросы. По картинкам задают вопросы и отвечают на них | |||
Main part reading | The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland To the west of the continent of Europe lie two large islands. The larger of them is called Great Britain, and the smaller, Ireland. These two and 5,500 smaller islands form the British Isles. The island of Great Britain consists of England, Scotland and Wales. The isle of Ireland is divided into Northern Ireland and the Irish Re-public. England, Scotland, Wales and Northern Ireland form the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. The UK (the United Kingdom) is the official name of the country, occasionally referred to as Great Britain, which is, strictly speaking, only a geographic name. Great Britain is washed by the Atlantic Ocean and the Irish Sea from the west, by the North Sea from the north and west. It is separated from the European continent by the English Channel. The narrowest part of the English Channel is called the Strait of Dover. The UK is not a very large country. Its territory is about 244,000 square kilometers, and no point of the country is more than 120 kilometers away from the sea. -Well, please find the information in the text and answer my question: name countries the GB consist from? | Активизация внимания, развитие навыков диалогической речи, создание условий для возникновения внутренней потребности включения в деятельность на личностно значимом уровне. | ||
Summary Conclusion Homework | -Great! So let’s open the topic of the lesson. The topic is Comparative unions. Do you know something about it? - Okay, lets remember rules of using comparative unions. -Was it clear to you? So, you can complete an exercise about it. - Good job! | Слушают объяснение нового грамматического материала. Повторяют и переводят прилагательные на русский язык. | ||
-Please name countries of the GB one more time. - Well, look to the sentences on the slide. Scotland is large. Wales is larger than Northern Ireland. England is the largest country of the Great Britain. -Translate the adjectives. - So, its different degrees of adjective. - Next we need to discuss it | Работают самостоятельнo, образуя сравнительную и превосходную степени данных прилагательных. После завершения работы (3 мин.) учащиеся сверяют свои ответы с образцом на экране, исправляют ошибки. Выполняют движения под музыку. Учащиеся слушают объяснения учителя. | |||
Rules of forming comparative degree of adjectives -Now you can complete an exercise about it. Great! | ||||
Rules of forming comparative degree of adjectives -Now you can complete an exercise about it. Great! | ||||
- So, we are back to GB here’s the areas of countries. Just read it. And now you need to make 3 sentences abut countries of GB using comparative unions and adjectives. You have 2 mins to do it. Let’s check. Well done! | ||||
- Well, our lesson is coming to its end. Please answer my questions: What topic did we study today? What tenses have we been practicing today? What was the most interesting at the lesson? What was the easiest? - It was really good lesson, you re the best student because you have great managed all of the tasks - Thanks for your answers! That’s very interesting. - It was really good lesson, you re the best student because you have great managed all of the tasks | ||||
- So, your homework to the next our lesson. Find comparative unions and adjectives in the text. We′ll discuss it at our next lesson. -Is the task clear? Goodbye! See you at our next lesson. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе с использованием электронной формы учебника по теме: "Древние американские племена" (УМК "Starlight 5” К.М.Баранова, Д.Дули)
В технологической карте приведен конспект урока по английскому языку с использованием электронной формы учебника в условиях реализации федерального государственного образовательного стандарт...

Технологическая карта урока английского языка – современная форма планирования педагогического взаимодействия учителя и обучающихся
В статье представлены основные принципы составления и пример технологической карты урока...

Технологическая карта урока английского языка в 7 классе по учебнику Spotlight по теме "Способ образования и употребление форм грамматического времени Present Perfect в утвердительных предложениях"
Представлена технолгическая карта открытого урока английского языка в 7 классе по учебнику Spotlight по теме "Способ образования и употребление форм грамматического времени Present Perfect в утве...

Технологическая карта урока английского языка "What time is it?" с применение интерактивной доски УМК "Форвард"
Технологическая карта урока английского языка "What time is it?" с применение интерактивной доски УМК "Форвард"...

Технологическая карта урока английского языка в соответствии с требованиями ФГОС в 6 классе по теме «Еда или спорт: как быть в форме?»
Технологическая карта урока содержит цели и задачи, подробное описание хода урока. Особое внимание уделяется созданию условий для достижения результатов обучения в соответствии с ФГОС....
Технологическая карта урока английского языка по теме «Мы должны носить школьную форму» на основе УМК Ю.А. Комаровой, И.В. Ларионовой для 5 класса
Технологическая карта урока английского языка по теме «Мы должны носить школьную форму» на основе УМК Ю.А. Комаровой, И.В. Ларионовой для 5 класса...

Технологическая карта урока английского языка по теме Causative Passive form для 8-9 классов с использованием интерактивных элементов
Технологическая карта с ходом урока, презентацией и использованием интерактивных элементов (задания во fliktop и learningapps) для урока английского языка по теме Causative Passive form для 8-9 классо...