Рабочая программа по чувашскому языку
рабочая программа (6 класс)

Ильгузина Людмила Петровна

Календарно-тематическое планирование по чувашскому языку для 6 класса. 

Скачать:


Предварительный просмотр:

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ ПО ЧУВАШСКОМУ ЯЗЫКУ, 6 КЛАСС

Урок темисем

Урок т\ллев\сем

Асра х=вармалли с=махсем

Грамматика материал\

К=тарту хат\р\сем

В=х=ч\

планпа

ирттерне

1.

Вводный урок. Времена глаголов.

Х\рълл\ салам сире ачасем!

Ачасене ёулталк план\пе, т\ллев\семпе паллаштарасси.

Салам, саламла, ыр= кун пулт=р, чиперех-и?

Глагол=н в=х=т категорий\.

Глагол в=х=ч\сен таблици.

2.

Отрицательная форма глагола с аффиксами.

Т=вансемпе кърш\сем.

Глаголсен ёукл= формине п=хса тухасси, в\сен аффикс\сене астуса юласси, тусл=ха упрама в\рентесси.

Ё\в\пех, сапаласа, с=в=, купала, кирп\ч й=т, ал п=чки.

Глаголсен ёукл= форми.

Ёукл= форм=сен таблици, \ё хат\р\сен ъкерч\к\сем.

3.

Отрицательная форма глагола с часимцами ан, мар.

Т=вансемпе кърш\сем.

Глаголсен ёукл= формине п=хса тухасси, в\сен аффикс\сене астуса юласси, тусл=ха упрама в\рентесси.

Ё\в\пех, сапаласа, с=в=, купала, кирп\ч й=т, ал п=чки.

Глаголсен ёукл= форми.

Ёукл= форм=сен таблици, \ё хат\р\сен ъкерч\к\сем.

4.

Диктант «Т=мана»

Ачасен п\л\вне  т\р\слесси.

5.

Работа над ошибками. Порядковые числительные.

Будем знакомы. П\р-п\ринпе паллашатп=р.

Хисеп яч\сем ёинчен м\н п\лнине аса илесси. Й\рке хисеп\сем ёинчен в\ренесси.

П\р-п\рре-п\ррем\ш, ик-икк\-икк\м\ш, п\ррем\шпе икк\м\ш, хыпар, хыпарла, п\лтер, п\лтеръ, сав=н=ё.

Й\рке хисеп\сем.

4-м\ш \ё, 12 стр., ё\не с=махсене в\ренмелле,

13 стр.

6.

Одежда. Имена существительные. Кам м\н т=х=нать.

Глагол=н в=х=ч\сене аса илесси, местоименисен формисемпе \ёлесси.

Тум, тумлантар, хыв=нтар, пуёа т=х=н, ёие т=х=н, урана т=х=н.

Глагол в=х=ч\сем.

Тумтир ъкерч\к\сем.

7.

Одежда. Урок повторение Времена глаголов.

Кам м\н т=х=нать.

Глагол=н в=х=ч\сене аса илесси, местоименисен формисемпе \ёлесси.

Тум, тумлантар, хыв=нтар, пуёа т=х=н, ёие т=х=н, урана т=х=н.

Глагол в=х=ч\сем.

Тумтир ъкерч\к\сем.

8.

Сегодня какой день? Глаголы настоящего времени.

Паян м\н кун?

Таблиц=па \ёлеме в\ренесси. Глагол=н хальхи в=х=т\нчи с=махсемпе \ёлесси.

Ирччен, каёчен, ыранччен, п\лт\ртенпе, к=ёалтанпа.

Глагол=н хальхи в=х=ч\.

Таблица (21 стр.).

9.

Вопросительные слова. Эс\ =ёта в\ренет\н?

Ыйту с=мах\семпе пуплевре, ёырура т\р\с ус= курма в\ренесси.

Х=ш, х=ш\, мухта, мухтан, ырла, хурла.

Ыйту с=мах\сем: х=ш, х=ш\, =ёта?

Шкул пурн=ёне с=нлакан ъкерч\ксем.

10.

Заимствованные слова из русского языка. Илья Ильич истории в\рентет.

Предметсен пуянл=хне, пурн=ёри выр=нне пал=ртасси, выр=с ч\лхинчен к\н\ с=махсемпе \ёлесси.

+сл=-=сл= в\ренетп\р выр=сла, \ёле-\ёле в\ренетп\р ним\ёле, шутла-шутла в\ренетп\р ч=вашла. Пуринчен ытла, п=ш=лтат, к=м=л хуё=лч\, кил\штер.

Выр=с с=мах\сен нес\л\ (род) пал=ртакан ик\-виё\ сас=ран (-ый, -ия, ая…) т=н= чухне – ч=ваш ч\лхине к\скелсе к\ни: истори, гимнази, расписани.

Шкул пурн=ёне с=нлакан ъкерч\ксем.

11.

Послелоги айне, ай\нче, ай\нчен. Асанне патне каят=п.

Хыёс=махсене т\р\с ёырасси

Ёу каёа, сапать, тунс=хлан=, ёил хум\.

Хыёс=махсем (пул=шу яч\сем)

Айне, ай\нче, ай\нчен.

П\лъ кунне с=нлакан ъкерч\ксем.

12.

Послелоги ёине, ёинче, ёинчен.

Асанне патне каят=п.

Хыёс=махсене пуплевре т\р\с ус= курасси

Ёу каёа, сапать, тунс=хлан=, ёил хум\.

Хыёс=махсем (пул=шу яч\сем)

Ёине, ёинче, ёинчен.

П\лъ кунне с=нлакан ъкерч\ксем.

13.

Имена прилагательные. Ёутёантал=кра миёе уй=х?

Уй=х яч\сене ёырма в\ренесси; глаголсен хистев залог\.

Ёантал=к уяртать, п\л\т тасалать, п\л\т к=вакарать.

Хистев залог\.

Ёултал=к в=х=ч\сене с=нлакан ъкерч\ксем.

14.

Который час? Наречие. Хал\ миёе сехет?

В=х=та т\р\с пал=ртма в\ренесси. Пуплевре т\р\с ус= курасси.

Х\вел ансан, ёыв=рас ум\н, ку таранччен, кану кун\.

Наречисем.

Сехет циферблач\.


15.

 Контрольный диктант. Ылт=н к\ркунне.

Т\р\слев \ё\.

Ачасен п\л\вне т\р\слесси.

Диктант тексч\сен пуххи. 5-11 кл.

16.

Послелоги патне, пат\нче, пат\нчен.

Телефонпа калаёатп=р.

Телефонпа т\р\с калаёма в\ренесси. Хыёс=махсемпе ус= курасси.

Ш=нк=ртат, телефон ш=нк=ртатать, калаёса тат=л, т\л пуличчен.

Хыёс=махсем: патне, пат\нче, пат\нчен.

Телефон аппарач\сем.

17.

Имя числительное. Ё\н\ хваттер.

Хисеп яч\сем ёинчен в\ренесси, в\сене ёырура т\р\с ус= курасси.япалана с=нлама в\ренесси.

Хваттер, пъл\м, урай, мачча, т\к\р, хыёл= пукан, ёыв=рмалли пъл\м, зал.

Хисеп яч\.

Пърт-ёурт, хваттер ъкерч\к\сем.

18.

Вопросительные предложения. Эпир хам=р ёуртра пур=натп=р.

Ыйтусем пама в\ренесси, текстпа \ёлесси.

Кил хушши, сарай, к=мака хут, ё=л, п=р=х, к=мр=к, хуёал=х, нъхреп.

Ыйтулл= предложенисем й\ркелесси.

Ёурт тата кил карти ъкерч\к\сем.

19.

 Аффиксы временного значения. Ёуралн= кун – т=ван кун.

-хи, -чен(-ччен), аффиксл= с=махсен пул=вне п=хса тухасси. Ёемьери уявсем ёинчен калаёасси.

Виёмине, виё\мкун, к=ёалччен, тул ёут=личчен.

-хи, -чен(-ччен),

-иччен, -сан(-сен) аффиксл= с=махсем.

Ёемье ъкерч\к\.

20.

Лично-возвратные местоимения ед. числа.

 Хам ёинчен каласа парам-ха.

Тавр=ну с=пат местоимений\сем ёинчен в\ренесси, пуплевре ус= курасси.

В\ренъ вали, хам ёинчен, сисмес\рех, сехеч\ сехеч\пе, каярахпа.

Тавр=ну с=пат местоимений\сем.

Шкул пурн=ёне с=нлакан ъкерч\ксем.

21.

Однородные члены предложения. С\т-тур=х.

П\р йышши членл= предложенисем ёинчен в\ренесси.

С\т-ёу, уйран, тур=х, уёлам ёу, сив\ ёу, с\тл\ \не, уйран уёла.

П\р йышши членл= предложенисем.

/не, с\трен тун= апат ёим\ёсен ъкурч\к\сем.

22.

Обобщение пройденного материала. О личных местоимениях.

П\т\млетъ урок\.

В\реннине аса илсе ёир\плетсе х=варасси.

С\тел-пукан яч\сем. Ылмашсем.

К\рпесем.

23.

Диктант Текерл\к.

Т\р\слев \ё\.

Ачасен п\л\вне т\р\слесси.

п\р йышши членсене т\р\с ёырасси

  24.

Работа над ошибками. Глаголы.

Диктантра тун= й=н=шсене търлетесси, правил=сене аса илесси.

25.

Глаголы настоящего времени.Обозначение цветов. Лаша.

Лаша кълмелли япала яч\сене в\ренесси, хальхи в=х=три глаголсене аса илесси.

Килти выль=х, \ё выль=х\, хура лаша, ёърен лаша, к=вак лаша, тур лаша, лаша къл, лаша т=вар.

Хальхи в=х=три глаголсене аса илесси.

Лаша, ут хат\р\сен ъкерч\к\сем.

26.

Падежные аффиксы. (мягкий вариант).

Садра ёырла пиёет.

Падеж аффикс\сене в\ренесси, ёырура т\р\с ус= курасси.

Х\релет, сапака, т\м. ёырла шыв\, пылак, йъё\.

Падеж аффикс\сене т\р\с суйласа илесси.

Ёырла ъкерч\к\сем.

27.

Падежные аффиксы (твердый вариант).

Садра ёырла пиёет.

Падеж аффикс\сене в\ренесси, ёырура т\р\с ус= курасси.

Х\релет, сапака, т\м. ёырла шыв\, пылак, йъё\.

Падеж аффикс\сене т\р\с суйласа илесси.

Ёырла ъкерч\к\сем.

28.

Количественные числительные. Ёырла ёиес

килет-и?

Ёырла ларт, ёырла пух, ёырла калчи, манса кай, т\реклен, в=й илеёё\.

Шут хисеп яч\сем.

Ёырла муляш\сем, ачасем пахчара \ёленине к=тартакан ъкерч\ксем.

29.

Деепричастие на –са(-се). Друг. Тус-юлташ.

Деепричастисем пурл= тата ёукл= формисем ёинчен в\ренесси.

Тусл=х, туслаш, тант=ш, ч\р\, с=махпа тав=р, тимл\х, ч=т=мл=х.

-са(-се) аффиксл= деепричастисем тата ёукл= формисем.

С=н ъкурч\ксемпе портретсем, «Тант=шсем» ъкерч\к.

30.

Послелоги  пек, вула, валли Т=ван утти-пыл тути.

Хыёс=махсем ёинчен п\т\м\шле п\лъ илесси. Ёырура т\р\с ус= курасси.

Ытала, чупту, ятран ч\н, васкавл=, кил\штер.

Пек, вула, валли хыёс=махсем.

«Ёемье» ъкерч\к, «Хыёс=махсем» таблица.

31.

Деепричастия с аффиксами –а(-е).Танюш й=м=к ч=вашла в\рентет.

-а(-е) аффиксл= деепричастисемпе паллашасси.

Ч=ваш ял\, т=вансем пат\нче, ёу каёипе, калаттар.

-а(-е) аффиксл= деепричастисем.

«Деепричастисем» таблица, «Ёемье» ъкерч\к.

32.

Деепричастия с аффиксами –сан(-сен). Танюш й=м=к ч=вашла в\рентет.

-сан(-сен) аффиксл= деепричастисемпе паллашасси.

Ч=ваш ял\, т=вансем пат\нче, ёу каёипе, калаттар.

-а(-е) аффиксл= деепричастисем.

«Деепричастисем» таблица, «Ёемье» ъкерч\к.

33.

Правописание заимствованные слов в чувашском языке. Кино курма каятп=р.

Выр=с ч\лхинчен к\н\ с=махсен улш=н=вне с=насси.

Сеанс, сюжет, асра юл, в=рёа кай, в=рё=ран тавр=н, телевизорпа кур.

Выр=с ч\лхинчен йыш=нн= с=махсен улш=н=в\: повесть-повеёсем-повеёе; власть-влаёа –влаё=н.

«Ч=ваш кино» историне с=нлакан к\некесемпе с=н ъкерч\ксем, И.С.Максимов – Кошкинскипе Тани Юн портреч\сем.

34.

Ударение. Хам=р т=р=хри пахча-ёим\ёсем. Помидор.

Ударени й\ркине п=хса тухасси; пус=ма т\р\с лартма в\ренесси.

Т\м, т\п, калча, помидор аври, ч\р\ помидор, ч\р\лле, в\т\.

Ч=ваш ч\лхинчи ударени й\рки.

Помидор муляж\. «Ачасем пахчара \ёлеёё\» ъкерч\к.

35.

Образование существительных при помощи аффиксов –çă(-çĕ).Куп=ста.

-ё=(-ё\) аффикс хуш=ннипе пулн= с=махсен й\ркине п=хса тухасси.

Куп=ста пуё\, сим\с куп=ста, шур куп=ста, ч\р\ куп=ста, йъё\ куп=ста, ир пулакан куп=ста.

-ё=(-ё\) аффикспа пулакан япала яч\сем.

Куп=ста муляж\. Ачасем пахчара \ёленине к=тартакан ъкерч\к.

36.

Словосочетание. М\н хак т=рать?

Сут=н ил, пасарта туян, хал=х х\в\шет.

Эпир икс\м\р, эсир икс\р, в\сем икк\ш\ с=мах майлаш=в\сем.

Тавар туяннине к=тартакан ъкерч\ксем.

37.

Падежная форма числительных. Эс\ миёере?

Хисеп яч\сене числоран с=маха куёарса ёырасси.

Эс\ миёе ёулта? Эс\ миёере? 10 тултар, 12 кай, 30 ёит, п\р ёулхи ёынсем.

Хисеп яч\сен падеж форми.

«Хисеп яч\» таблица.

38.

Слова с аффиксами

-асш=н(-есш\н). Кукамая курас килет.

Хир\ёле п\лтер\шл\ предложенисем кал=пласси, -асш=н

(-есш\н) аффиксл= с=махсене п=хса тухасси.

Ш=нк=равла, курас килет, кайса кур, килсе кур, килсе ёъре.

-асш=н(-есш\н) аффиксл= с=махсем.

Ёемье ъкерч\к\, =ру-т=ванл=х схеми.

39.

Слова с аффиксами

-ш=н(-ш\н). Кукамая курас килет.

Хир\ёле п\лтер\шл\ предложенисем кал=пласси, -асш=н

(-есш\н) аффиксл= с=махсене п=хса тухасси.

Ш=нк=равла, курас килет, кайса кур, килсе кур, килсе ёъре.

-асш=н(-есш\н) аффиксл= с=махсем.

Ёемье ъкерч\к\, =ру-т=ванл=х схеми.

40.

Причастия долженствования. Ыран иртерех т=рас пулать.

Пулмалли причастисен формисем. Предложенири выр=нне пал=ртасси.

Ирех т=рас пулать, к\тсе илмелле, кая юлса, кая юлмас=р, куёса кайр\, уйр=лт=м=р, манмар=м=р.

Пулмалли причастисем.

Вокзал тата т\лпулу ъкерч\к\сем.

41.

Вводные слова. Ыран иртерех т=рас пулать.

Пулмалли причастисен формисем. Предложенири выр=нне пал=ртасси.

Ирех т=рас пулать, к\тсе илмелле, кая юлса, кая юлмас=р, куёса кайр\, уйр=лт=м=р, манмар=м=р.

Пулмалли причастисем.

Вокзал тата т\лпулу ъкерч\к\сем.

42.

Повторение форм глаголов кала, те.

Аса илмелли урок.

Юлашки уроксенче в\ренн\ тем=семпе диалогсем й\ркелени. Ачасене ч\р\ калаё=ва х=н=хтарасси.

Кала, те глаголсем.

В=х=т формисен таблици.

43.

Омонимы.

Овощи.

 Правил=сене аса илесси.

Верет, ё\рет

Укерч\ксем

44.

Прилагательные,  обозначающие цвет лошадей. Пахча-ёим\ё.

Т\се к=тартакан палл= яч\семпе \ёлесси, в\сене асра тытса юласси, лаша, куё т\с\сене уй=рма х=н=хасси.

Пуёл= сухан, сим\с сухан, сухан й=ран\.

Т\се к=тартакан палл= яч\сем.

Сухан пуё\, пахчара \ёленине к=тартакан ъкерч\к.

45.

Повторение о прилагательных. Ё\н\ апат хат\рлеме в\рент\м\р.

Палл= яч\сем ёинчен в\реннине аса илсе п\т\млетесси.

Ё\н\ апат, апата ч\н, ё=к=р ёине с\р, астив, =шне тасатмалла, ш=рп=к\сене иртмелле.

Палл= яч\сене аса илни.

Апат-ёим\ё ъкерч\к\сем.

46.

Определения.

Ты мне – я тебе. Ё=к=р-т=вар хире- хир\ё.

Определенисене аса илесси; иртн\ причасти форми предложенире определени пулнине п=хса тухасси, текстра тупма х=н=хасси.

Пул= хуппи, яшка апач\, в\ри апат, ш=рп=кл= пул=, пул= ш=мми, апат, тирке.

Иртн\ причасти форми предложенире определени пулни.

Пул= ъкерч\к\сем.

47.

Послелог т\лл\н.

 Анне телефонпа ш=нк=равлать.

Т\л\н хыёс=маха пуплевре т\р\с ус= курма в\ренесси.

Ал ай\нче, тирке, сахалтан, тиркеме п=хать, шуратса хур, х\релет.

Т\лл\н хыёс=мах.

Ёемье ъкерч\к\.

48.

Изменяемые послелоги. Пахчари ё\н\ ёим\ё.

В\ренн\ хыёс=махсене аса илсе ёир\плетсе х=варасси, пат-хыёс=махпа \ёлесси.

Т\нчипех сар=лн=, в\лле хурч\, валашкара в\тет, к=м=ла кайр\.

Пат хыёс=мах.

Топинамбур ъкерч\к\.

49.

Спряжение глаголов по лицам. Канмалли куна планлатп=р.

Глаголсен с=патлан=вне п=хса тухасси, с=пат т=р=х в\ёлеме в\ренесси.

Ертсе пыр, с\нъ, сътсе яв=п=р, ёир\плет, тенор.

Глаголсен с=патлан=в\.

Канупа ёых=нн= ъкерч\ксем.

50.

Образование глаголов от прилагательных. В=рмантан тавр=нсан.

Палл= яч\сене аса илесси, палл= яч\сенчен глаголсем м\нле майпа пулнине п=хса тухасси.

Й\лт\р й\р\, асамл= ш=пл=х, й\лт\рё\, й\лт\р туйи, сипл\ ш=пл=х, в=рман х\рри.

Палл= ят\нчен пулн= глаголсем.

В=рман, йыв=ё ъкерч\к\сем.

51.

Повторение способов образования глаголов и спряжения.

Хваттере тирпейлетп\р.

Глаголсене аса илесси, пултарасл=х аспекч\ ёинчен в\ренесси, ёырура т\р\с ус= курма х=н=хасси.

Тусан пух=нать, пух=нн= тусан, =п=р-тап=р, уё=лтар, тирпейлесе п\тер.

Глаголсен пултарасл=х аспекч\.

«Ёемье», «/ё» тем=семпе ёых=нн= ъкерч\ксем.

52.

Диктант по теме глагол. Кар=к. Т\р\слев \ё\.

Ачасен п\л\вне т\р\слесси.

53.

Склонение имен существительных.

Ъссен кам пулас-ши?

Япала яч\н в\ёлен\вне аса илни.

Ъссе ёит, ъл\м, ёавнашкал, й\ркелл\, чапл= выля, пурн=ё валли, \ёл\ ача, ёул нумай, ёит\нн\ ёын.

Япала яч\н в\ёлен\вне аса илни.

Т\рл\ профессие с=нлакан ъкерч\ксем, \ё хат\р\сем.

54.

Неопределенная форма глаголов – начальная форма глагола. Професси тата специальность.

Глаголсен формисене  аса илесси, ёукл= форма тума в\ренесси.

Хура, кирек кам, кирек м\нле, ырла, п\лъ, =стал=х.

Хальхи в=х=три глаголсен ёукл= форми.

Т\рл\ профессипе ёых=нн= ъкерч\ксем.

55.

Наречие. Повторение правописание аффиксов.

Шахмат в=ййи.

-ла(-ле) аффиксл= с=махсемпе \ёлесси.

Сар=л, ёир\плет, шахматла выля, сав=нса  кай, шахмат чемпионач\, =с-т=на аталантарать.

М\нле вылянине к=тартакан –ла(-ле) аффиксл= с=махсем (наречисем).

Шахмат в=ййи хат\р\сем.

56.

Повелительное наклонение. Шахмат кружок\.

Глагол=н хушу наклонений\ ёинчен в\ренесси.

Х=й в=х=т\нче, =м=рту, ертсе пыр, тем\н чухл\, йыв=р=х.

Глагол=н хушу наклонений\.

57.

Форма причастий. Й\лт\рпе =м=ртмалла чупатп=р.

Причастисене текстра тупма в\ренесси.

Ёитес вырсарни кун, ёир\плет, ёавр=м, й\лт\рпе =м=рт, х=в=ртл=х, мала тух, кая юл.

Причасти формисем.

«Х\лле», «+м=рту» тем=семпе ёых=нн= ъкерч\ксем.

58.

Форма страдательных и действительных причастий. Й\лт\рпе =м=ртмалла чупатп=р.

Причастисене текстра тупма в\ренесси.

Ёитес вырсарни кун, ёир\плет, ёавр=м, й\лт\рпе =м=рт, х=в=ртл=х, мала тух, кая юл.

Причасти формисем.

«Х\лле», «+м=рту» тем=семпе ёых=нн= ъкерч\ксем.

59.

Склонение имен существительных. Сывл=хл= пулас килет-и?

Япала яч\сене падеж т=р=х в\ёлесси.

Сывл=х, уё=, сывл=хл=, сывл=хс=р, т\нче, уё= сывл=ш, таса сывл=ш.

Япала яч\сен в\ёлен\в\.

«Спорт», «Ачасем шыва к\ни» тем=па ёых=нн= ъкерч\ксем.

60.

Наречие. Своеобразие наречий.

Сывл=х ёинчен асаннепе калаёатп=р.

Наречисен х=йнеев\рл\хне п=хса тухасси.

Ыр= сун, усал сун, ыр=па тав=р, таса чун, къренмелли с=мах, хапс=н.

Наречисем.

Сыв= пурн=ё й\ркине пропоганд=лакан плакатсем.

61.

Указание множественности предмета. Ёут ёантал=к.

Нумайл=ха к=тартмалли мелсене п=хса тухасси, ёырура ус= курасси.

Ёуралать, ёърекен, ч\р-чун, ъсен-т=ран, шутланать.

Нумайл=ха к=тартмалли мелсем.

Ёут ёантал=к ъкерч\к\сем.

62.

Парные слова.

Аса илъ урок\.

В\реннине аса илсе ёир\плетсе х=варасси.

Хурчка, амантн=.

Причастипе деепричасти формисене аса илесси.

Хурчка, кушак ъкерч\к\сем.

63.

Диктант по теме парные слова.

Т\р\слев \ё\.

Ачасен п\л\вне т\р\слесси.

64.

Сказуемое в форме прошедшего времени с аффиксами. Этем тата ёутёантал=к.

-ч=(-ч\) аффиксл= сказуем=йсене п=хса тухасси.

Перекетле, й\ркелен, путене сасси, сывл=ша варала, ёут ёантал=к й\рки.

-ч=(-ч\) аффиксл= сказуем=йсем.

Раёёей\н Х\рл\ к\неки, «Редкие исчезающие растения и животные ЧАССР» каталог.

65.

Сказуемое с аффиксами –ч\(-чч\) в теме «Человек и природа. Этем тата ёутёантал=к.

-ч\(-ч\) аффиксл= сказуем=йсене п=хса тухасси.

Перекетле, й\ркелен, путене сасси, сывл=ша варала, ёут ёантал=к й\рки.

-ч=(-ч\) аффиксл= сказуем=йсем.

Раёёей\н Х\рл\ к\неки, «Редкие исчезающие растения и животные ЧАССР» каталог.

66.

Имена собственные. Тин\с те типме пултарать.

Пай=р ятсене т\р\с ёырасси.

Арал тин\с\, тин\с пулать, тин\с типет, т=варл=, т=пра.

Пай=р ятсем.

Географии карти, пул= ъкерч\к\сем, тин\с шавне ёырса илн\ аудиокассета.

67.

Категория имен собственных и их правописание.

Пай=р ятсене ёырура т\р\с ёырасси.

Хаёат журнал яч\сем

Пай=р ят

Хаёат-журналсем

68.

Использование имен собственных в разговорной речи и художественной литературе

Илемл\ литератур=ра пай=р ятсем тупма х=н=хасси.

Шыв ячесем:Ат=л, С=р, Аниш, К\тне

Шыв ячесем

Шыв ъкерч\к\сем

  69.

Чувашские театры. Перевод текста.

Театрсем ёинчен п\т\м\шл\ п\лъ илесси.

Театр, антракт

Тър\ пуплевл\ предложенисем

Ъкерчексем, презентации материал\

70.

Повторение и закрепление пройденного материала по теме послелоги.

Ачасен п\л\вне т\р\слесси, ёултал=к хушшинче в\реннине аса илсе ёир\плетсе х=варасси.

Хыёё=н, ёине, ум, хыё, пат т. ыт. те

Хыёс=махсене ёырура т\р\с ус= курасси

Ачасен \ё\сем



Предварительный просмотр:

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧЕСКОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ

по родному языку (чув.) для  1 класса

Ильгузиной Людмилы Петровны,

учителя   высшей  квалификационной  категории

МБОУ «Гимназия-интернат №34» НМР РТ

г. Нижнекамск, 2021

Календарно-тематическое планирование

Тема, раздел

Кол-во часов

 Дата проведения по

плану

Дата проведения по факту

Знакомство (2 ч.)

1

Приветствие, прощание (с использованием типичных фраз речевого этикета). Речь. Слово.  

1

6.09

2

Слово.  Схема слов.  

1

13.09

Учебные принадлежности (2 ч.)

3

Заимствованные слова. Исконно чувашские слова.

1

20.09

4

Слова, обозначающие предметы. Схема предложений.

1

27.09

Школьные дела (2 ч.)

5

Слова, обозначающие предметы. Вопросы кам? мĕн?  

1

4.10

6

Слова, обозначающие действия. Вопрос мĕн тăвать?

1

11.10

Дикие животные (2 ч.)

7

Слова, обозначающие людей и животных. Вопросы  кам? мĕн?

1

18.10

8

Слова, обозначающие людей и животных. Вопрос мĕн тăвать?

1

25.10

Цвета (2 ч.)

9

Слова, обозначающие признаки предметов.

1

8.11

10

Слова, обозначающие признаки предметов. Вопрос мĕн тĕслĕ?

1

15.11

Овощи и фрукты (2 ч.)

11

Слова на вопросы  кам? мĕн? мĕн тăвать? мĕн тĕслĕ?

1

22.11

12

Названия предметов в единственном числе.

1

29.11

Домашние животные  (2 ч.)

13

Названия предметов во  множественном числе. Вопросы мĕн? мĕн тăвать?  

1

6.12

14

Звук ă, буквы Ăă.  

1

13.12

Детёныши животных  (1 ч.)

15

Вопросы кам?  мĕн? мĕн тăвать? мĕн тĕслĕ?

1

20.12

Продукты питания (2 ч.)

16

Гласные и согласные звуки чувашского языка.

1

27.12

17

Звук ĕ, буквы Ĕĕ.

1

17.01

Части тела человека (1 ч.)

18

Гласные и согласные звуки чувашского языка.  Слова с буквой ӗ.

1

24.01

Числа до 10  (2 ч.)

19

Произношение слов с удвоенными согласными звуками. Звуковой анализ слов.

1

31.01

20

Звук ç; буквы Çç.

1

7.02

Режим дня (1 ч.)

21

Звук ÿ, буквы  Ӳÿ.

1

14.02

Моя семья  (2 ч.)

22

Мягкие и твердые согласные звуки.

1

21.02

23

Чтение и запись слов с буквами к,п,с,т,х,ч, находящимися между гласными.

1

28.02

Посуда (1ч.)

24

Звуки ĕ, ç; буквы Ĕĕ, Çç

1

7.03

Моя комната (1ч.)

25

Чтение и запись слов с буквами е, и, э, ĕ, Ӳ, находящимися перед согласными

1

14.03

Моя одежда (1 ч.)

26

Форма множественного числа имен существительных.

1

21.03

Времена года (3 ч.)

27

Сочетание имен существительных с именами прилагательными.

1

11.04

28

Правила письма на чувашском языке.

1

18.04

29

Чувашский алфавит.

1

25.04

Весна. Весенние дела детей  (2 ч.)

30

Чтение и запись слов с буквами е, и, э, ĕ, Ӳ, находящимися перед согласными.  

1

2.05

31

Вопросы где? Куда?

1

9.05

Лето. Летние дела детей (2 ч.)

32

Отрицательная форма слов-действий.

1

16.05

33

Кам вăйлăрах? Кто сильнее?

1

23.05

Лист изменений в тематическом планировании

№ записи

Дата

Изменения,

 внесенные в КТП

Причина

Согласование с зам. директора по УР


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

рабочая программа по чувашскому языку

№ппРаздел, тема урока Тип урокаВиды учебной деятельностиВиды контроля,измерителиДомашнее заданиеПланируемые результаты освоения материалаИспользование ИКТДата...

Рабочая программа по чувашскому языку, 3 кл

Рабочая программа по чувашскому языку, 3 класс, учебник Л.П.Сергеев, А.Р.Кульева "Чаваш челхи" 3 класс. (пояснительная записка, календарно- тематический план, содержание)...

Рабочая программа по чувашскому языку 5-9 классы

Рабочая программа составлена для национальной школы....

Рабочая программа по чувашскому языку 5 класс

Основные цели обучения в организации учебного процесса в 5 классе:* воспитание гражданственности и патриотизма, воспитание интереса и любви к чувашскому языку• совершенствование реч...

Рабочая программа по чувашскому языку 6-9 класс

Основные цели обучения в организации учебного процесса в 6 - 9 классах:* воспитание гражданственности и патриотизма, воспитание интереса и любви к чувашскому языку• совершенствовани...

Адаптированная рабочая программа по родному языку (чувашскому) в 7 классе на 2019 -2020 учебный год

Рабочая программа по родному языку (чувашскому) составлена в соответствии:- Приказа Министерства Образования Российской Федерации от 10. 04. 2002 года, № 29/ 20 65 – п «Об утверждении учеб...